Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  předchozí11 - 19  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Jak se Respekt a Týden dívaly na severoafrické diktátory před revolucemi arabského jara a po nich
Hartman, Matouš ; Němcová Tejkalová, Alice (vedoucí práce) ; Láb, Filip (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na tři severoafrické diktátory, které v roce 2011 svrhly revoluce tzv. arabského jara. Jedná se o Zína Abidína bin Alího v Tunisku, Husního Mubaraka v Egyptě a Muamara Kaddáfího v Libyi. V Tunisku revoluce začala, v Egyptě odstranila prozápadního vládce a ukončila tak stabilitu, kterou Mubarak garantoval svými vztahy se Západem a Izraelem. V Libyi zase revoluce vedly k válce. Práce porovnává způsob, jakým o těchto diktátorech psaly dva české týdeníky, Respekt a Týden. Oproti předrevolučnímu období (roky 2007 až začátek 2011) došlo ke zvýšení počtu textů věnujících se osobám diktátorů a částečně ke změně rétoriky vůči despotům. Nelze ale ponechat bez povšimnutí skepsi, která se objevovala vůči nastupujícím revolučním elitám. Rok 2011 znamenal jasný převrat a pro jednoho z diktátorů i smrt. Diktátoři byli v médiích prezentováni jako garanti stability regionu, Kaddáfí pak zvláště v Týdnu získal stereotyp téměř kabaretního autokrata. Změnila se i témata spojená s diktátory. Z afér a politických událostí redaktoři se začátkem roku 2011 přešli k textům o revolučním dění. Na některých místech se objevila i nostalgie po bývalých režimech a skepse vůči novým elitám.
Odposlechy jako nový fenomén v médiích
Lang, Václav ; Osvaldová, Barbora (vedoucí práce) ; Trunečková, Ludmila (oponent)
(abstrakt) Práce pojednává o etických a legislativních hlediscích v případech, kdy sdělovací prostředky uveřejňují informace získané prostřednictvím skrytých nahrávacích zařízení a odposlechů. Zaměřuje se zejména na situace, kdy je předmětem zájmu veřejně činná osoba. Konkrétně je v práci konfrontován postup časopisů Respekt a Týden v takzvané obálkové kauze, která zasáhla politickou scénu v roce 2011.
Srovnání přístupu vybraných českých a francouzských týdeníků k soukromí vrcholných politiků
Stuchlíková, Zuzana ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Štechová, Markéta (oponent)
Bakalářská práce si klade za cíl na příkladu dvou případových studií porovnat, jak se liší přístup českých a francouzských zpravodajských týdeníků k soukromí vrcholných politiků. Pro potřeby této analýzy byly na základě řady kritérií zvoleny časopisy Le Point z francouzského, respektive Týden z českého prostředí; z osobností potom Nicolas Sarkozy a Mirek Topolánek. Úvodní teoretická část se zabývá problematikou medializace soukromí politiků obecně, jejími příčinami (změny v mediálním prostředí, personalizace politiky), průvodními jevy a následky (celebritizace politiky). Zvláštní pozornost je potom věnována vývoji v obou zkoumaných zemích, legislativním podmínkám, v jejichž rámci tamní týdeníky působí, a vztahu Mirka Topolánka a Nicolase Sarkozyho k médiím. Analytická část metodou narativní analýzy sleduje nejprve příběh Mirka Topolánka na stránkách časopisu Týden, následně Nicolase Sarkozyho v časopise Le Point. Hlavními zkoumanými událostmi jsou v obou případech rozvod, nový vztah, svatba a narození potomka, chronologicky seřazené tak, jak to odpovídá sledu událostí. Obecným závěrem, ke kterému práce dochází, je, že jakkoli existuje celá řada společných rysů v řadě ohledů, přístup obou týdeníků se liší. Zejména v důrazu, který je na soukromí kladen (délka článků, jejich umístění v rubrikách...
Proměny zpravodajských hodnot fotografiíí v ročenkách Týdne a Lidových novin
Werner, Lukáš ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Trampota, Tomáš (oponent)
Tématem diplomové práce je porovnání fotografií v ročenkách časopisu Týden a Lidových novin z hlediska zpravodajských hodnot, jež stanovili Johan Galtung a Mari Rugeová a jejich následovníci, i dalších vlastností, které určují výběr zpravodajských fotografií. Ročenky pro vybraná média slouží ke shrnutí jejich roční produkce, jsou výběrem toho, co daná redakce považuje za nejdůležitější zpravodajské události uplynulého roku. Co se obrazové stránky týče, disponují ročenky oproti běžným vydáním značným prostorem pro fotografie. Těch je v ročenkách mnohem více a větší je i jejich průměrná velikost. Práce se podrobně zabývá fotografiemi ve dvou párech ročenek, mezi jejichž vydáním je devítiletý odstup. Díky tomu je možné pomocí kvantitativní analýzy porovnat, k jakým změnám v čase došlo. Podstatnou část práce tvoří zkoumání toho, jak v redakční rutině výběr fotografií probíhá. Tuto část osvětlují rozhovory s profesionály - obrazovými redaktory, či fotoeditory. V nich je kladen důraz na samotnou podstatu práce fotoeditora, faktory, jež jeho práci ovlivňují a limitují, a v neposlední řadě i na to, jakým způsobem fotografie vybírá. Na základě těchto rozhovorů můžeme stanovit další vlastnosti, které by měla zpravodajská fotografie splňovat.
Prezidenti České republiky a jejich mediální obraz
Šimáček, Jaroslav ; Kubišová, Zuzana (vedoucí práce) ; Hogenová, Anna (oponent)
Jaroslav Šimáček - Abstrakt diplomové práce Diplomová práce "Prezidenti České republiky a jejich mediální obraz" analyzuje mediální obraz prezidentů ČR Václava Havla a Václava Klause v časopise Týden. Po vymezení role prezidenta v českém politickém systému a seznámení s konkrétními hlavami státu v životopisné části se autor zabývá rolí a funkcí médií v současném světě. Objasňuje přitom způsoby mediální komunikace a vytváření mediálních obrazů. Následně zkoumá nové technologické možnosti médií a postup při obsahové analýze médií, která je vybraná jako hlavní metoda. V metodologické části autor sestavuje hypotézy, týkající se mediálního obrazu prezidentů ČR, popisuje konkrétní metody práce a charakterizuje vybrané médium. Zvoleným výzkumným obdobím je druhé funkční období obou prezidentů. V praktické části se autor snaží stanovené hypotézy dokázat nebo vyvrátit. Výzkum probíhá především v internetovém archivu časopisu Týden, který obsahuje data od roku 1994 a je poměrně přehledný. Cílem práce je vytvoření mediálního obrazu Václava Havla a Václava Klause ve vybraném médiu. Klíčová slova: prezident, Česká republika, Václav Havel, Václav Klaus, média, mediální obraz, obsahová analýza, Týden
Mýty a stereotypy v reklamní fotografii (časopis Týden a Elle)
Bušková, Helena ; Lábová, Alena (vedoucí práce) ; Turek, Pavel (oponent)
Bakalářská práce Mýty a stereotypy v reklamní fotografii (časopis Týden a Elle) se zabývá významy, které reklamní fotografie obsahují a způsoby, kterými tyto významy spojují s produkty. Cílem práce je zjistit, jak se v tomto zobrazování projevují stereotypy a mýty, sdílené ve společnosti. Teoretická část práce pojednává nejprve o teorii reprezentace a pojetí znaků v sémiologii. Pozornost je věnována zvláště fungování těchto znaků v reklamní fotografii a způsobu přenesení významu mezi zobrazenými objekty. Dále se práce zabývá teorií mýtu v díle Rolanda Barthese a možnými projevy ideologie a stereotypizace v reklamní fotografii. Analytická část zkoumá pomocí sémiologické metody reklamní fotografie v časopisech Týden a Elle. Cílem analýzy je zjistit, nakolik se liší koncepty a ideje, vyjádřené v reklamní fotografii u periodika seriózního a lifestylového. Uvedeny jsou hlavní stereotypy a mýty, jež se v daných fotografiích objevují a to zejména s důrazem na genderové stereotypy, jež zde převládají. Analýza se soustředí na způsoby zobrazení muže a ženy z hlediska jejich aktivity či pasivity, životní role, předpokládaných vlastností a profese. Závěr práce obsahuje srovnání obou časopisů z tohoto pohledu a uvádí rozdíly a shody v jejich reklamním obrazu světa.
Využití fotomontáže v českých médiích - fotografie na titulních stranách časopisu Týden a Reflex
Jakešová, Tereza ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Macků, Lucie (oponent)
Bakalářská práce Využití fotomontáže v českých médiích - fotomontáže na titulních stranách časopisů Reflex a Týden se zabývá formou fotografické ilustrace a její rolí v médiích. V práci je předestřeno, proč je fotografie od svého vzniku nazírána jako realistické médium, jak byl tento koncept ovlivňován manipulací klasických fotografií v historii a jak je ovlivňován digitálními úpravami dnes. Fotomontáž se s nástupem digitální éry používá čím dál tím víc na titulních stranách zpravodajských a společenských časopisů. Tato práce prostřednictvím hloubkových rozhovorů s tvůrci montáží a analýzy obrazového materiálu, hodnotí stav současné české mediální fotomontáže na příkladu časopisů Reflex a Týden. Tyto dva časopisy využívají fotografickou ilustraci na svých titulních stranách v unikátním množství. Analýza se zaměřuje na obsah a formu jednotlivých montáží stejně jako se snaží definovat redakční praxi obou periodik. Zohledněny jsou i etické aspekty digitální úpravy fotografií a uveřejňování fotografických ilustrací, v této oblasti je stěžejní především rozdíl mezi zpravodajskou fotografií a fotografickou ilustrací. Práce se věnuje i popisu základních praktických postupů tvorby fotomontáže.
Změny v časopise Týden po nástupu šéfredaktora Františka Nachtigala
Šrajbrová, Markéta ; Osvaldová, Barbora (vedoucí práce) ; Čermák, Miloš (oponent)
Bakalářská práce s názvem Změny v časopise Týden po nástupu šéfredaktora Františka Nachtigalla se snaží zmapovat změny ve zpravodajském týdeníku Týden v období od začátku června 2008 do konce května 2010. V těchto dvou letech na postu šéfredaktora působili tři novináři. Do konce ledna 2009 šéfredaktorskou pozici zastával Dalibor Balšínek, kterého dočasně vystřídal Daniel Málek. Na konci září 2009 se vedoucí funkce ujal František Nachtigall. Práce se zaměřuje především na proměny, které přinesl Nachtigallův příchod. František Nachtigall do Týdne přišel z šéfredaktorského postu v bulvárním periodiku Aha!, což u některých vzbudilo obavy, že by se podoba Týdne mohla zbulvarizovat. Autorka se proto snaží zjistit, zda se tak skutečně stalo. Práce po stručném představení týdeníku a osobností tří šéfredaktorů přináší zmapování změn v jednotlivých rubrikách a podrubrikách. Zaměřuje se především na změny ve struktuře časopisu, podobě titulní strany, ve výběru témat a personálním obsazení redakce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   předchozí11 - 19  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.