Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 71 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hostitelská péče u dětí s nařízenou ústavní výchovou
DEJOVÁ, Natálie
Cílem mé diplomové práce bylo zmapovat zkušenosti pracovníků dětských domovů a dětských domovů se školou s hostitelskou péčí. Dílčími cíli byly zjistit přínosy a rizika realizace hostitelské péče pro děti s nařízenou ústavní výchovou. V teoretické části byl podrobně vysvětlen princip fungování sociálně právní ochrany dětí v rámci hostitelské péče, systém ústavní a náhradní rodinné výchovy, rozdíly života dítěte v dětském domově, dětském domově se školou a princip hostitelské péče. V praktické části byly přehledně zpracovány výsledky mého výzkumu a zodpovězena výzkumná otázka, která byla zaměřena na pohled pracovníků dětských domovů a dětských domovů se školou zaměřenou na hostitelskou péči. Dílčí výzkumné otázky zjišťovaly, jaká pozitiva a jaká negativa může hostitelská péče pro děti s nařízenou ústavní výchovou mít. Pro výzkum této práce byla vybrána kvalitativní výzkumná strategie a jako metoda bylo zvoleno dotazování s technikou polostrukturovaného rozhovoru. Analýza dat byla provedena metodou vytváření trsů a následně byla využita metoda prostého výčtu a metoda kontrastů a srovnávání. Výzkumné soubory byly vybrány pomocí záměrného výběru. Výzkumný soubor byl složen z 5 ředitelů, 3 sociálních pracovnic a 5 vychovatelů dětských domovů a dětských domovů se školou splňující kritéria výběru. Z mého výzkumu vyplývá, že zkušenost s hostitelskou péčí všech pracovníků je pozitivní i přesto, že všichni jsou si vědomi určitých rizik, jež hostitelská péče obnáší. Shodli se ale na tom, že pozitiva u hostitelské péče převládají. Jako hlavní přínos hostitelské péče z mého výzkumu lze považovat to, že je možnost dítěte vidět a zažít fungování běžné rodiny v rámci hostitelské péče. Mezi hlavní riziko hostitelské péče lze zařadit nepřiměřené upnutí dítěte na hostitele anebo hostitele na dítě a s tím spojené zklamání dítěte nebo hostitelů. Výsledky mého výzkumu poslouží jako poděkování všem pracovníkům ústavních zařízení, již se zapojili do mého výzkumu a brožurka, která bude vytvořena, též poslouží k rozšíření povědomí lidí, kteří se o tuto problematiku zajímají.
Specifika sociální práce s ohroženými dětmi cizinci na úseku sociálně právní ochrany dětí a v souvisejících organizacích
SIEBEROVÁ, Veronika
Bakalářská práce se zabývá specifiky sociální práce s dětmi cizinci a potřebami těchto dětí a jejich rodin jako klientů sociálně právní ochrany dětí. V úvodu práce je popsán demografický vývoj počtu cizinců v České republice a definována základní legislativa související s řešením situace cizinců na našem území. Hlavní část práce se zabývá specifiky sociální práce s cizinci, potřebami a vývojovými specifiky dětí, které jsou posléze v praktické části práce aplikovány na konkrétní obvyklé i situace, které řeší pracovníci sociálně právní ochrany dětí a situace, které vznikají zejména a právě v souvislosti s tím, že nezletilý není České národnosti. V závěru práce jsou zmíněny instituce a organizace, které s cizinci běžně pracují, a se kterými je v případě dětí cizinců obvykle nezbytné spolupracovat, aby mohla být obtížná situace efektivně řešena.
Náhradní rodinná péče z pohledu doprovázejících sociálních pracovníků
Krubnerová, Natálie ; Nová, Monika (vedoucí práce) ; Ondrušová, Jiřina (oponent)
Cílem práce bylo zjistit, jak doprovázející pracovníci pohlíží na svoji roli a jak vnímají její dopad na průběh výkonu pěstounské péče. Šlo o přiblížení praktické činnosti doprovázejícího sociálního pracovníka, která značně ovlivňuje celý proces doprovázení a také celkový dopad na pěstounskou rodinu. V první části je popsán vývoj náhradní rodinné péče od sirotčinců až po současnost. Jsou vymezeny formy u nás i ve světě a také právní ukotvení. Kapitolu uzavírá text pojednávající o procesu zprostředkování náhradní rodinné péče. Ve druhé kapitole je představena pěstounská péče v rámci systému sociálně právní ochrany dítěte. V podkapitolách jsou rozpracována základní témata spojená s pěstounskou péčí, která čtenáři pomohou uchopit její specifika. Podkapitoly popisují práva i povinnosti pěstounů, vymezují druhy pěstounské péče a subjekty doprovázení, specifikují Dohodu o výkonu pěstounské péče a také aktivity v rámci spolupráce se státními subjekty, zejména individuální plánování podpory a systém pěstounských dávek. Kapitolu uzavírá představení dlouho očekávané novely zákona o sociálně právní ochraně dítěte, která vešla v platnost v letošním roce. Třetí kapitola pojednává o významu a funkci celého pěstounství a její podkapitoly jsou zaměřeny na pěstouny i děti péči. Jsou popsány oblasti jako osobnost...
Zkoumání profesních charakteristik pracovníků sociálně právní ochrany dětí
Tirpák, Jan ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kursch, Martin (oponent)
Zkoumání profesních charakteristik pracovníků sociálně právní ochrany dětí Diplomová práce se věnuje zkoumání profesních charakteristik pracovníků sociálně právní ochrany dětí. V teoretické části jsou zpracovány oblasti vztahující se ke zvolenému zaměření. Zejména se jedná o otázky týkající se obecné koncepce osobnosti, jež představuje souhrn, souvislost či propojení charakteru, temperamentu, schopností a konstitučních vlastností člověka. Důležitou kapitolou je i teoretický popis východisek použitého standardizovaného dotazníkového šetření, orientovaného na oblast a diagnostiku profesních charakteristik rozhodujících pro úspěch v zaměstnání. Poslední téma se věnuje problematice sociálně právní ochrany dětí, obecné definici ohroženého dítěte, osobnostním a profesním předpokladům sociálního pracovníka. Praktickou část tvoří výsledky zjišťované metodou BIP-Bochumským osobnostním dotazníkem (Hossiep, Paschen, 2011). Cílem výzkumného šetření je zjistit, nalézt a porovnat odlišnosti v profesních charakteristikách u vybrané skupiny respondentů. Výzkumné šetření je realizováno na vzorku 134 pracovníků sociálně právní ochrany dětí, z toho je 15 mužů (11 %) a 119 žen (89 %). Jako nezávisle proměnné výzkumného šetření jsou uvažovány především délka praxe a věk respondentů. Věkový průměr respondentů výzkumného...
Konstrukce reakcí sociálních pracovníků vybraného OSPOD na dilema zasáhnout, či nezasáhnout v situacích možného podání návrhu na odebrání dítěte z rodiny k soudu
Matoušů, Lucie ; Kaňák, Jan (vedoucí práce) ; Stretti, Sylvie (oponent)
8 Abstrakt Diplomová práce je zaměřena na konstrukci reakcí sociálních pracovníků OSPOD (Orgán sociálně-právní ochrany dětí) na dilema, zda zasáhnout, či nezasáhnout v situacích možného odebrání dítěte z rodiny a s tím související iniciování některého ze soudních návrhů na odebrání dítěte z rodiny. V teoretické části je objasněn pojem dilema, včetně jeho zasazení do rámce všedních dilemat. Dále se zde věnuji prostředí, v němž dochází ke vzniku konstrukcí reakcí na dilema, zda zasáhnout, či nezasáhnout, kterým je Ográn sociálně-právní ochrany dětí a v poslední řadě uvádím strukturu konstrukce diskurzu s využitím Geeho kategorií. Cílem mé diplomové práce bylo odpovědět na základní výzkumnou otázku "Jakým způsobem konstruují sociální pracovnice a pracovníci vybraného OSPOD reakci na dilema zasáhnout, nebo nezasáhnout při iniciování soudního návrhu na odebrání dítěte z rodiny?". Výstupy ukázaly, co konkrétně sociální pracovníci vnímají v těchto nesnadných situací jako významné při jejich uvažování nad zmíněným dilematem. Dále výsledky výzkumu poukázaly na správnost postupů v uvažování sociálních pracovníků nad dilematem a zároveň možná pochybení, jež se mohou sociální pracovníci dopouštět, včetně možných důsledků z nich plynoucí.
Specifika edukačního procesu u dětí ve školských zařízení pro výkon ústavní výchovy
Fořtová, Markéta ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
FOŘTOVÁ, Markéta. Specifika edukačního procesu u dětí ve školských zařízeních pro výkon ústavní výchovy. Univerzita Karlova v Praze. Filozofická fakulta, katedra pedagogiky, 2012, 123 stran. Diplomová práce. Tématem diplomové práce je problematika specifik edukačního procesu u dětí ve školských zařízeních pro výkon ústavní výchovy. Předložená práce si klade za cíl zjistit rozdíly edukačního procesu na běžné základní škole a na základní škole při dětském domově. Autorka v rámci edukačního procesu pozoruje a srovnává oba typy základních škol. Teoretická část diplomové práce charakterizuje edukační proces a specifika vzdělávání dětí s poruchami chování. K naplnění cíle diplomové práce byl využit kvalitativní výzkum, kdy autorka použila metody pozorování a rozhovoru. Získané poznatky a výsledky průzkumného šetření mohou být využity ke zlepšení edukačního procesu v praxi.
Sanace rodiny drogově závislých rodičů
Dubová, Tereza ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Strouhal, Martin (oponent)
DUBOVÁ, T. Sanace rodiny drogově závislých rodičů. Praha 2012. Diplomová práce. Univerzita Karlova. Filozofická fakulta. Katedra pedagogiky. Vedoucí práce J. Koťa. Klíčová slova: Abstinenční syndrom, abstinenčně - orientovaná léčba, dysfunkční rodina, resocializace, sanace rodiny, syndrom závislosti Diplomová práce se zabývá otázkou drogové závislosti a rodičovství. Zaměřuje se na pohled společnosti na drogově závislé rodiče a stručně vymezuje pojem závislost. Jádrem práce je sanace těchto rodin a její různé formy. Je zde popsána role odborných institucí, které se zabývají ochranou zájmů dítěte i prací s drogově závislými rodiči a podílí se tak na sanaci rodiny. Práce obsahuje také specifické aspekty drogové závislosti žen a následky užívání návykových látek v těhotenství na dítě. Na konci teoretické části je věnována kapitola odborným institucím a jejich programům na práci s rodinou. Praktická část této práce obsahuje tři kasuistiky, které popisují rodiny drogově závislých rodičů a cestu jejich snahy o obnovení či udržení rodiny.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 71 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.