Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 53 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rizikové formy chování a jejich prevence
Dykastová, Zuzana ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Již samotný název "Rizikové formy chování a jejich prevence" napovídá, jaké je zaměření této práce. Teoretická část se dělí na tři kapitoly. První kapitola definuje rizikové formy chování a nastiňuje jejich formy. Druhá kapitola se zabývá fenoménem šikany - popisuje její znaky, druhy i formy, charakterizuje vývojová stádia a předkládá doporučovaný postup při jejím vyšetřování. Třetí kapitola je věnována prevenci. Uvádí základní informace o efektivní prevenci, právních předpisech a institucích zajišťujících prevenci. Dále se zmiňuje o funkci školního metodika prevence a Minimálním preventivním programu. Empirická část obsahuje soubor metodických a pracovních listů zaměřených na výchovu k harmonickým mezilidským vztahům. Aktivity obsažené v těchto listech jsou součástí programu pro žáky, který by mohl být jednou z variant prevence šikany. Cílem práce bylo zpracovat takovýto program, popsat jeho průběh a zjistit zpětnou vazbu od žáků a pedagogů pomocí metody rozhovoru a dotazníku. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Minimalizace rizikového chování na kolejní škole
Haspeklová, Elen ; Čedík, Miloslav (vedoucí práce) ; Žáčková, Hana (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o problematice rizikového chování ve specifickém prostředí kolejní školy. Teoretická část představuje první školu kolejního typu v České republice - Open Gate - the boarding shool. Popisuje ojedinělý systém výchovné a preventivní péče, který byl převzat a částečně přetvořen od britských boarding shool. Praktická část je zaměřena na výsledky z preventivních programů a osobních dotazníků v Open Gate. V závěru je vyhodnocená efektivita vlivu kolejního prostředí na vznik a vývoj rizikového chování student.
Pozice školního metodika prevence a změny v jeho činnosti
Kubovčiaková, Helena ; Richterová, Magdalena (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Školní metodik prevence (v této práci též "preventista") má ve školním prostředí klíčovou úlohu v úspěšném předcházení rizikovému chování. Jeho funkce prošla od doby svého vzniku změnami, stejně tak kontext jeho působení. Tato práce se soustředí na proces vývoje role preventisty a na změny, jež ovlivnily aktuální pozici školního metodika prevence. Rovněž nastiňuje aktuální problémy pojící se s výkonem funkce školního preventisty. Teoretická část uvádí platný legislativní rámec, v němž se školní metodik prevence pohybuje, i legislativu dřívější, a upozorňuje na možná úskalí některých právních norem. Dále zařazuje osobu ŠMP do vnitroresortního systému školní prevence i šířeji do meziresortní organizace prevence. Pro lepší pochopení současné situace otevírá teoretická část práce pohled do historie prevence v České republice, resp. ČSFR a dřívějších zřízeních. Charakterizuje základní pojmy spjaté s osobou školního metodika prevence, tj. primární prevence, rizikové chování aj. Zásadní část je věnována širšímu poznání osoby školního metodika prevence prostřednictvím pohledu na vývoj jeho funkce a potřebné vzdělání. Práce se zaměřuje na otevírání otázek týkajících se preventisty a jeho činnosti, nevyhýbá se tedy ani aktuálním problémům. Praktická část analyzuje Vyhlášku č. 72/2005 Sb., tj. základní...
Mapování realizace všeobecné školské prevence rizikového chování na základních školách v Městské části Praha 6
Nikodymová, Tereza ; Kulhánek, Adam (vedoucí práce) ; Vanek, Marián (oponent)
Východiska: Programy všeobecné školské prevence rizikového chování by měly být důležitou součástí vzdělávání dětí a mladistvých. Programy realizuje každá škola samostatně dle vypracovaného Minimálního preventivního programu (MPP) a na jejich zprostředkování a realizaci dohlíží školní metodik prevence (ŠMP). V rámci Městské části Praha 6 probíhá úzká spolupráce mezi ŠMP, metodikem prevence z pedagogicko-psychologické poradny a protidrogovou koordinátorkou. Cílem této spolupráce je zajištění kvalitních forem prevence v místních školách i v širší komunitě obce. Cíle: Cílem studie je zmapovat proces realizace programů všeobecné školské primární prevence rizikového chování v základních školách spadajících do správního obvodu Prahy 6 z hlediska výkonu funkce ŠMP, zpracování MPP a realizace samotných preventivních programů. Metody: Byla využita smíšená výzkumná metodika (mixed-method design) kombinující dotazníkovou studii s ŠMP ze základních škol ve správním obvodu Prahy 6 se skupinovou diskuzí s šesti respondenty, kteří se účastnili dotazníkové studie. Otázky v dotazníku vycházejí z otázek v systému výkaznictví preventivních aktivit SEPA a z dotazníku využitého při mapování poskytování primární prevence provedeném Pražským centrem primární prevence (PCPP, 2013). Skupinová diskuze byla realizována...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 53 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.