Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 55 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Volný čas rodičů dětí s těžkým kombinovaným postižením
FRIŠ, Martin
Práce se zabývá specifickými aspekty trávení volného času u rodičů dětí s těžkým kombinovaným postižením. Výzkumu se zúčastnilo 6 matek dětí s těžkým kombinovaným postižením. Ukázalo se, že tyto matky volný čas nemají nebo ho mohou realizovat pouze v minimální míře. Pokud využijí podpory členů nejbližší rodiny nebo služeb denního stacionáře, ve kterém jejich děti chodí do školy, mohou se po domácích pracích nebo věnování se druhému dítěti, zaměřit samy na sebe. V té chvíli některé rekreačně sportují, věnují se výtvarným technikám nebo naplňují potřebu spánku. Matky jako největší překážku pro realizaci volného času uvádí úplnou absenci terénních ambulantních, případně i pobytových odlehčovacích sociálních služeb.
Vliv rodičovského stylu výchovy na utváření a preferenci vlastního výchovného stylu adolescentů
KŘÍŽ, Jakub
Ústředním tématem diplomové práce je téma z pedagogické psychologie - výchovné styly se zaměřením na adolescenty. Teoretická část práce se v první kapitole věnuje období adolescence a vývojovým změnám, které jsou s ní spojené, v druhé kapitole historickým, tradičním, ale i současným pojetím rodiny a výchovy a závěru teoretické části práce se věnujeme problematice výchovných stylů od jejich definice, prvních teorií až po studie o jejich vlivu na utváření osobnosti dítěte, spojitosti s různými projevy antisociálního chování či rizikem vzniku různých psychických poruch. Výchovný styl jako psychologický konstrukt vykazuje dlouhodobě vysokou reliabilitu a využitelnost a mnohé studie s tímto konstruktem stále pracují a dokazují, že má dobrou vypovídací hodnotu o fungování rodiny, hlavně vztahu rodič-dítě nebo se prokazují souvislosti mezi konkrétními výchovnými styly a zvýšeným rizikem různých psychopatologických projevů chování u dětí a mladistvých. V rámci empirické části práce jsme se rozhodli zmapovat na vzorku 253 českých adolescentů, v jakém poměru se výchovné styly v této věkové kategorii vyskytují. Byl zvolen kvantitativní design a vytvořena testová baterie sestávající z metody pro zjišťování výchovných stylů (Dotazník pro zjišťování způsobů výchovy v rodině a jeho modifikace) a metody umožňující měřit osobnostní rysy (BFI-10). Při zkoumání výchovných stylů si odborníci kladou otázku, které faktory mají největší vliv na to, jaký výchovný styl nakonec rodiče ve své výchově využívají. Z toho pramení druhý cíl práce, který spočíval v ověření vztahů mezi všemi komponenty výchovného stylu rodičů adolescentů s komponenty řízení adolescentů. Prozkoumali jsme tedy kvantitativními metodami výzkumu (korelace), zdali existuje vztah mezi emočním vztahem rodičů/řízením vůči adolescentovi a adolescentovou mírou řízení, kterou by preferoval on, kdyby už byl rodičem dítěte. Tím jsme se snažili u našeho vzorku ověřit, jak moc nebo zdali vůbec, mají jednotlivé dimenze výchovného stylu rodičů vliv na postupném utváření svého vlastního výchovné stylu adolescentů, z nichž se většina stane během pár let rodiči. Co se týká výskytu výchovných stylů, zjistili jsme v porovnání s dřívějšími výzkumy v českém prostředí menší výskyt výchovných stylů reprezentující tradiční přísnou výchovu, a naopak větší podíl výchovných stylů kombinující kladný/extrémně kladný emoční vztah k dítěti a rozporné či slabé řízení, tedy výchovy poskytující dětem větší volnost a dostatek projevů lásky. Po ověření hypotéz jsme zjistili, že se u adolescentů snižuje při sílícím záporném emocionálním vztahu rodičů tendence k poskytování volnosti, ta se snižuje rovněž při zvyšujících se požadavcích rodičů. Positivní vztah byl také nalezen mezi komponentami požadavků a poslední a zároveň nejvyšší negativní vztah byl nalezen mezi poskytovanou volností rodičů a požadavky adolescentů jako budoucích rodičů. V posledních hypotézách jsme prokázali statisticky významný positivní vztah mezi osobnostním rysem přívětivost a volností adolescenta jako budoucího rodiče.
Sociálně-psychologická podpora rodin dětí s postižením prostřednictvím rodinné terapie
GRÜNBECKOVÁ, Magdaléna
Diplomová práce s názvem Sociálně-psychologická podpora rodin dětí s postižením prostřednictvím rodinné terapie se skládá z části teoretické a empirické. Teoretická část popisuje jednotlivé typy postižení a jejich vliv na rodinu, zabývá se specifiky rodiny dítěte s postižením a dopadem traumatické události v podobě postižení dítěte na jednotlivé členy rodiny. Podrobně představuje také koncept rodinné terapie včetně konkrétních terapeutických technik a nástrojů. Empirická část práce je tvořena kvalitativním výzkumným šetřením, které zkoumá vliv postižení dítěte na rodinný systém a možnosti využití rodinné terapie u této cílové skupiny. Výzkum vychází z rozhovorů vedených s jednotlivými členy rodin dětí s postižením.
Technoference u rodičů dětí mladšího školního věku
Kahanová, Simona ; Lukavská, Kateřina (vedoucí práce) ; Píšová, Martina (oponent)
Tato práce se zabývá zkoumáním fenoménu technoference, tj. narušování mezilidských interakcí prostřednictvím technologií, a tedy i užíváním digitálních zařízení obecně. Zkoumání se zaměřovalo i na výchovu, konkrétněji na mediální rodičovství - jakým způsobem rodiče předávají informace o technologiích svým dětem. V teoretické části je především popsáno, jak technologie mohou ovlivňovat rodinné prostředí a jak určité negativní důsledky používání technologií zmírnit. Z dosavadních výzkumů je zřejmé, že technoference má negativní dopady na komunikaci a vztahy v rodině. Proto je žádoucí zkoumat i podmínky jejího výskytu v populaci, což je náplní empirické části. Cílem práce bylo nejen podat ucelený pohled na technoferenci, ale také zjistit, zda existují určité prediktory, které by mohly poukázat na rodiny více ohrožené tímto jevem. Z výsledků výzkumného šetření vyplývá, že nejdůležitějším prediktorem je problémové užívání technologií u rodičů, což byl i předpoklad získaný na základě předešlých výzkumů o technoferenci popsaných v teoretické části. Také určité sociodemografické charakteristiky respondentů se ukázaly statisticky významné. KLÍČOVÁ SLOVA technoference, technologie, interference, výchova (rodičovství), užívání médií
Role otce v rodině s dítětem s mentálním postižením
Slabá, Magdalena ; Mužáková, Monika (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá rolí otce v rodině s dítětem s mentálním postižením. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje informace o roli otce a muže v rodině s dítětem s mentálním postižením. Část praktická je založena na průzkumu provedeném pomocí internetového dotazníku zaměřeného na otce dětí s mentálním postižením. Druhou částí výzkumu byly navazující fenomelogické rozhovory s otci dětí s mentálním postižením. Cílem průzkumu je popsat a zachytit zkušenosti těchto mužů.
Rodinné vztahy a vazby v závislosti na spiritualitě
Vyskočilová, Darina ; Krahulcová, Beáta (vedoucí práce) ; Nová, Monika (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou rodinných vztahů a vazeb. Cílem práce bylo přiblížit tyto vztahy a vazby. Teoretická část nastiňuje pojmy jako je rodina, její vývoj, funkce a rodičovství. Mimo jiné také formy práce s rodinou. V teoretické části jsou dále přiblíženy pojmy jako je manželství,rozvod a partnerství. Empirická část práce se věnuje názorům studentů teologické fakulty na rodinné vztahy a vazby v nukleární rodině a také jejich představám o budoucím partnerském a rodinném soužití.
Rodina a její význam v životě dítěte
Pilařová, Veronika ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
Bakalářská práce se zabývá rodinnou výchovou a důležitostí rodiny pro dítě předškolního věku. Teoretická část zpracovává odborné poznatky o dítěti předškolního věku a rodinné výchově. Dále se v práci zabývám pojmem rodina, jejími funkcemi a na závěr kresbou rodiny. Praktická část je zaměřena na zkoumání rodin a jejím významem pro dítě. V práci se zaměřuji na čas rodičů trávený s dětmi, prostředí, ve kterém dítě žije a celkovou rodinnou situaci. Výzkum je prováděn pomocí rozhovorů s dětmi, jejich matkami a učitelkami. Pro podtržení celého výzkumu jsem jako doplňkovou metodu použila kresbu rodiny.
Stigmatizace matek dětí s Aspergerovým syndromem
Eisenbruková, Anna ; Weissová, Aneta (vedoucí práce) ; Matoušek, Petr (oponent)
Bakalářská práce "Stigmatizace matek dětí s Aspergerovým syndromem" se věnuje problematice přeneseného stigmatu, pojednává o jeho projevech, důsledcích a mapuje, kde k stigmatizaci dochází. Hlavním cílem práce je zjistit zda se matky dětí s Aspergerovým syndromem cítí být stigmatizovány a pokud ano kde k tomuto fenoménu dochází. Teoretická část práce se soustředí na popsání hlavních pojmů stigmatizace, rodičovství a mateřství a Aspergerova syndromu. Práce je založena na kvalitativním výzkumu, který je založen na deseti hloubkových polostrukturovaných rozhovorech, jeho specifika jsou dále popsána v metodologické části práce. Výsledky výzkumu jsou analyzovány a interpretovány v poslední kapitole. Stigmatizace se objevila do určité míry u všech respondentek, její projevy a důsledky se však lišily na základě jiných životních zkušeností, rodinného stavu ale hlavně závažnosti diagnózy dítěte. V práci byly identifikovány tři hlavní sféry, ve kterých ke stigmatizaci dochází, u osob blízkých, na veřejnosti a při kontaktu s institucemi a profesionály.
Postoje studentů vysokých škol k založení rodiny a vybraným otázkám rodinného soužití
Koutenková, Lucie ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kučírek, Jiří (oponent)
1 ABSTRAKT Bakalářská práce se zabývá současnou rodinou. Jejím předmětem je poznat postoje studentů vysokých škol k rodině a rodinnému soužití a jejich názory na rodinnou politiku. První část se zabývá teoretickými přístupy ke zkoumané problematice. Seznámením se se základními pojmy, s charakteristikou společnosti, rodičovstvím a rodinnou politikou. Druhá část se věnuje samotnému výzkumu. Výsledky výzkumu dokazují, že rodina jako základní jednotka u mladého člověka ztrácí na významu a prostor dostává individualita člověka jako osobnosti. Většina respondentů o jejím založení přemýšlí a plánuje ji, avšak až v době finanční stability a po uspokojení potřeby "užívat si života". Výzkum doložil, že studenti pedagogických oborů by rodinu rádi založili dříve než studenti technických a ekonomických oborů. Z výsledků se dále potvrdilo, že pro respondenty bude v době narození dítěte důležité manželství. Rodinu chtějí založit i bez finanční pomoci státu, avšak příspěvky od státu rádi využijí. Domnívají se, že by stát v rámci rodinné politiky měl mladé rodiny s dětmi více podporovat. V závěru práce jsou výsledky šetření porovnány s názory a poznatky odborníků, což následně vede k naplnění cíle bakalářské práce.
The Phenomenon of Underage Pregnancy in the UK
Haklová, Pavlína ; Higgins, Bernadette (vedoucí práce) ; Matuchová, Klára (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá fenoménem těhotenství nezletilých a náctiletých dívek v kontextu britské kultury. Zaměřuje na historický vývoj tohoto problému počínaje fenoménem 'Padlé ženy', analyzuje politickou rétoriku Margaret Thatcherové, Johna Majora a Tonyho Blaira. Práce bilancuje kulturní vlivy fenoménu 'chav' a třídní nenávisti. Jejím dalším úkolem je posoudit mediální působení Malé Británie (britský televizní komediální pořad) a jeho představitelky Vicky Pollardové na fenomén těhotenství nezletilých a náctiletých dívek.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 55 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.