Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Gender a manažerská pozice z pohledu psychologie
Čížková, Kateřina ; Höschlová, Eva (vedoucí práce) ; Rymeš, Milan (oponent)
Bakalářská práce se věnuje vlivu genderu na manažerskou pozici z pohledu psychologie. Zabývá se nejprve obecným vymezením genderu jako sociální kategorie v protikladu ke kategorii pohlaví. Posléze rozebírá reálně existující rozdíly mezi muži a ženami i stereotypy s nimi svázané. V další části zkoumá otázku genderu ve světě práce a organizací. Ve třetí kapitole se již věnuje přímo problematice vlivu genderu na manažerskou pozici, a to v různých kontextech. Větší část práce se věnuje rozboru stylů vedení a míry, do níž je uplatňují muži či ženy na vedoucích pozicích. Empirická část předkládá návrh výzkumu, který se zaměřuje na zjištění rozdílů ve stylu vedení žen a mužů v našem prostředí. Zaměřuje se konkrétně na vedení menších skupin a na spokojenost podřízených pracovníků s tímto vedením.
Komparace termínů řízení a vedení
Vlková, Jitka ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Kalous, Jaroslav (oponent)
3 NÁZEV: Komparace termínů řízení a vedení AUTOR: Jitka Vlková KATEDRA: Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Irena Lhotková, Ph.D. ABSTRAKT: Závěrečná diplomová práce se zabývá problematikou managementu - řízení organizace, a problematikou vedení lidí. V teoretické části na základě odborné literatury práce objasní jednotlivé termíny řízení a vedení. Toto téma vychází z problému současnosti, kterým je skutečnost, že ředitelky chápou roli vedení a lídra spíše jako méně důležitou, nebo ji odsouvají pro nedostatek času a věnují se více ekonomice a úřednické práci. Pak je problémem řídit nebo spíše vést mateřskou školu. Ve školství je práce s lidmi podceňována a mnohdy zcela opomíjena, většina organizací trpí nadměrným řízením a nedostatečným vedením lidí. 4 Práce navazuje na výsledky výzkumného šetření Věry Fantové z roku 2004. Tehdy bylo výzkumem potvrzeno, že převládají činnosti manažerské nad pedagogickými. Šetření prokázalo, že ředitelky většinou zatěžuje často se měnící legislativa, nedostatek času na pedagogické řízení školy a ředitelky sloučených škol trápí vedení lidí. Všichni si uvědomujeme, že se doba a prostředí rychle mění, je v pohybu, vyžaduje stále nové a jiné přístupy, a tak záleží hodně na vedoucím pracovníkovi, řediteli, jakým je manažerem či lídrem. Hlavní část výzkumu se týká...
Teorie situačního vedení a její aplikace v oblasti oční optiky v České republice
Otavová, Petra ; Buriánek, Jiří (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Teorie situačního vedení, ústřední téma rigorózní práce, je v současnosti jednou z oblastí zkoumaných v sociologii organizace a řízení. Primárním cílem práce je zmapovat manažerské styly řízení vedoucích pracovníků prodejen ve specifické oblasti oční optiky v České republice, určit, zdali jsou manažeři efektivní v řízení svých podřízených pracovníků, a to vše s ohledem na teorii situačního leadershipu podle Blancharda a Herseyho. Práce je převážně empirickou studií zabývající se problematikou stylů řízení jednotlivců na vyšších pracovních pozicích v organizacích působících ve vybraném oboru a jejich efektivnosti na podřízenou sociální skupinu nazývanou tým. V metodologické části bude představen výzkumný nástroj kvantitativního charakteru modifikovaný autorkou tak, aby mohl být využit v českém prostředí v konkrétní oblasti a následně aplikovaný na cílové skupiny. Teoretická východiska a poznatky by pak měly vhodně dokreslit výsledky analýz získaných dat. Klíčová slova: Teorie situačního vedení, vedoucí, styl vedení, rozsah stylů, adaptabilita stylů, zralost vedených
Uplatnění principů přístupu zaměřeného na člověka (PCA) v manažerské praxi
Mitaczová, Jana ; Junková, Vendula (vedoucí práce) ; Loneková, Katarína (oponent)
Hlavním cílem teoretické části této diplomové práce je představit Rogersův přístup zaměřený na člověka (PCA) z hlediska jeho vývoje, teorie, základních principů a možnosti uplatnění mimo terapeutický kontext se zaměřením na oblast vedení lidí. První kapitola je věnovaná obecným poznatkům o PCA a v druhé kapitole jsou blíže popsány možnosti uplatnění PCA v manažerské praxi. Hlavním cílem empirické části je ověření souvislosti uplatnění základních podmínek PCA ve vedení lidí (resp. vedení zaměřeného na člověka) s oddaností zaměstnanců organizaci, pro kterou pracují. Kvantitativní výzkum v podobě korelační studie byl realizován dotazníkovým šetřením na vzorku 63 respondentů, zaměstnanců z různých organizací a z různých oborů. V tomto výzkumu byly použity metody Barrett-Lennardův vztahový dotazník (BLRI) a Dotazník oddanosti organizaci (OCQ). Výsledky ukazují významnou korelaci mezi oddaností zaměstnance organizaci a mírou empatického porozumění, kongruence a úrovně přijetí ze strany vedoucího. Významný vztah mezi oddaností organizaci a nepodmíněností přijetí v rámci tohoto výzkumu potvrzen nebyl. Kromě hypotéz vycházejících z hlavního cíle jsou v rámci výzkumu ověřovány některé další hypotézy. Je zkoumán vztah mezi mírou uplatňování vedení zaměřeného na člověka a (1) délkou vztahu zaměstnance a...
Teorie situačního vedení a její aplikace v oblasti oční optiky v České republice
Otavová, Petra ; Buriánek, Jiří (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Teorie situačního vedení, ústřední téma diplomové práce, je v současnosti jednou z oblastí zkoumaných v sociologii organizace a řízení. Primárním cílem práce je zmapovat manažerské styly řízení vedoucích pracovníků prodejen ve specifické oblasti oční optiky v České republice, určit, zdali jsou manažeři efektivní v řízení svých podřízených pracovníků, a to vše s ohledem na teorii situačního leadershipu podle Blancharda a Herseyho. Práce je převážně empirickou studií zabývající se problematikou stylů řízení jednotlivců na vyšších pracovních pozicích v organizacích působících ve vybraném oboru a jejich efektivnosti na podřízenou sociální skupinu nazývanou tým. V metodologické části bude představen výzkumný nástroj kvantitativního charakteru modifikovaný autorkou tak, aby mohl být využit v českém prostředí v konkrétní oblasti a následně aplikovaný na cílové skupiny. Teoretická východiska a poznatky by pak měly vhodně dokreslit výsledky analýz získaných dat.
Leadership a management
Ševčíková, Jana ; Ronzová, Yvonna (oponent) ; Franková, Emilie (vedoucí práce)
Diplomová práce Leadership a management podává nejen teoretický obraz o problematice leadershipu a managementu ve všeobecném pohledu, nýbrž i praktický náhled na zkoumanou společnost, kterou je nejmenovaná advokátní kancelář. V teoretické části budou charakterizovány některé ze základních pojmů sledované oblasti, především řízení, vedení, manažerské funkce, manažerské role či styly vedení. Získané poznatky se dále aplikují na praktickou část a diplomová práce vyústí v doporučení pro zvýšení úrovně spokojenosti pracovníků společnosti, jakož i celého podniku.
Analýza ženských specifik stylu vedení v organizaci zabývající se vývojem informačních technologií
Hlaváčková, Eva ; Hodný,, Jiří (oponent) ; Franková, Emilie (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce „Analýza ženských specifik stylu vedení v organizaci zabývající se vývojem informačních technologií“ staví na provedení analýzy pracovních stylů vedoucích pracovníků a pracovnic s ohledem definování ženských specifik vedení ve srovnání s muži. Teoretická část práce přináší vymezení základních pojmů souvisejících s uvedeným tématem, zvláště pak genderu a s ním souvisejícím stereotypům. Odpovídající pozornost je věnována současnému stavu v managementu z pohledu žen. Empirická část dokumentuje průběh kvantitativního výzkumného šetření provedeného u dané společnosti, kdy byl zkoumán styl vedení v souladu se stanovenými hypotézami. Souhrn zjištěných poznatků je v závěru diskutován v souvislosti svého potenciálního přínosu pro firemní praxi v oboru řízení a kultivace lidských zdrojů.
Proposal of Team Motivational Programme in the Company FlatEarth
Lukaniaková, Nina ; Staňková, Lenka (oponent) ; Konečná, Zdeňka (vedoucí práce)
The diploma thesis concentrates on the presentation of motivational programme in the company of our choice- FlatEarth. The suggestion of the motivational programme is based on the results from research conducted in the sport teams and among previous employees of FlatEarth.
Bezpečnostní kultura na oddělení
DRKOŠOVÁ, Petra
Současný stav: Bezpečnostní kulturou lze nazvat soubor opatření, jimiž je možné zvýšit bezpečí pacienta v léčebné a ošetřovatelské péči. Tato činnost je rozvíjena jednotlivci nebo organizacemi se záměrem ochránit pacienta před újmou na zdraví jako následku selhání systému péče (24).Předmět: Hlavním záměrem šetření bylo zmapování vztahu mezi úrovní organizační kultury ve sledovaných oblastech (komunikace, styl vedení) a bezpečností poskytované péče.Metodika: Zpracování empirické části bakalářské práce bylo vypracováno na základě použití kvantitativní metody výzkumu, sběru dat pomocí dotazníku.K vyhodnocení stylu vedení staniční sestry a otázek zabývajících se komunikací v týmu bylo použito modifikovaných otázek standardizovaného dotazníku dle Kollárika a spol. Škála sociálnej atmosféry v skupine (35). V tvrzeních zkoumajících kulturu bezpečí, byly zčásti zastoupeny otázky metodiky AHRQ - Agency for Healthcare Research and Quality (36), české verze překladem Filka a Kotrbová (37). Výzkumné šetření probíhalo v dubnu 2013 v nemocničním zařízení IKEM v Praze. Získaná data byla podrobena statistické analýze pomocí programu SPSS 16.0. Výzkumný soubor: Šetření se zúčastnili sestry a zdravotničtí asistenti pracující na standardních odděleních, odděleních intenzivní péče a odděleních resuscitační péče nemocnice IKEM v Praze. Z celkového počtu 160 rozdaných dotazníků bylo navráceno 118 (100 %) vyplněných dotazníků. Návratnost byla tedy 73,8 %. Výsledky: Záměrem výzkumného šetření bylo vyhodnotit vztah mezi stylem vedení staniční sestry, komunikací v týmu a bezpečnou péčí o pacienty. Z výsledků šetření v oblasti komunikace vyplynulo pozitivní vyjádření sester ke včasnosti předávání nových důležitých poznatků, hůře dopadla systematičnost a pravidelnost předávání informací. K hodnocení efektivnosti komunikace v ošetřovatelském týmu se kladně vyjádřilo 45,8 % sester a možnost diskuze připouští 68,6 % sester. Dodržování pravidel slušného chování a pravidla diskrétnosti se zdají být samozřejmostí. Důležité je respektování rozdílných názorů a vzájemné naslouchání v týmu.Šikana na pracovišti není bohužel výjimečná. Je pozitivní,v souvislosti s bezpečnou péčí o pacienty, že se sestry nebojí požádat kolegy o radu. Při prosazování stylu vedení orientovaného na lidi se staniční sestra zajímá o členy týmu nejen po stránce profesní, ale i po stránce lidské. Připouští diskuzi o zadaných úkolech, respektuje názor kolektivu a jednotlivce na nové informace. Mezi pozitivní charakterové vlastnosti rozhodně řadíme empatii, kterou dle respondentů staniční sestry disponují a zajímají se také o problémy jednotlivých sester. Je přínosné, a pro staniční sestry dobrou vizitkou, že sestry vnímají jejich hodnocení jako spravedlivé. Mezi základní pravidla bezpečné péče řadíme hygienu rukou u zdravotnického personálu a jednoznačnou identifikaci pacienta. Hygiena rukou je nejjednodušší prevencí nemocničních nákaz, kterou mají zdravotníci dle zákona dodržovat a dle odpovědí také dodržují. Co lze zlepšit při preferování bezpečné péče je podání léku na základě ordinace po telefonu, podávání generických léčiv bez opravy v ordinacích. Do odstranění těchto nedostatků musí být zapojeni lékaři. Velmi pozitivní je přístup sester k nahlášení nežádoucí události, kdy by téměř všichni respondenti (98,3 %) neváhali pochybení nahlásit bez ohledu na přístup vedení oddělení. Dle názoru sester se vedení oddělení o pochybení zajímá, sestry jsou informovány o chybách, které se na oddělení stanou a probíhá diskuze o možnostech prevence opakujících se chyb. Závěry: Z výsledků šetření vyplývá, že bezpečná péče je ošetřovatelským personálem vnímána pozitivně. Důležité je, aby byla idea přijímána a podporována vedením oddělení a zdravotnického zařízení. Sestry vnímají svoji přímou nadřízenou kladně. Snaha o předcházení komunikačních omylů v kolektivu vede přes vstřícnost a naslouchání.
Sebehodnocení dětí na běžném typu střední školy a střední škole waldorfské - porovnání.
MACHOVÁ, Tereza
Tato bakalářská práce s názvem ?Sebehodnocení dětí na běžném typu střední školy a střední škole waldorfské ? porovnání? popisuje využívání studentského sebehodnocení a jeho metod na středních školách. Cílem práce je porovnávání situace na školách běžného typu a školách waldorfských. V teoretické části bylo sebehodnocení popsáno z pohledu psychologie a pedagogiky, byly shrnuty základní metody sebehodnocení a vliv stylu vedení učitele na sebehodnocení dospívajících. V praktické části práce bylo provedeno výzkumné šetření zabývající se otázkou jakým způsobem je sebehodnocení prováděno na středních školách běžného typu a waldorfských školách a jak danou problematiku vnímají studenti a jejich učitelé. Na základě získaných dat lze konstatovat, že podmínky pro používání sebehodnocení jsou na waldorfských školách příznivější.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.