Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Animovaná díla a edukace
Javora, Ondřej ; Brom, Cyril (vedoucí práce) ; KOUTSKÝ, Pavel (oponent)
Tato magisterská diplomová práce se zabývá vztahem animovaných děl a edukace. Stěžejní pozornost je za prvé věnována významným tendencím v historii edukačních animovaných děl. Za druhé otázce, zdali jsou animovaná díla vůbec vhodná k edukačním účelům, na kterou nachází veskrze kladnou odpověď. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola se zabývá historickým vývojem animovaných edukačních děl a stručně mapuje tuto oblast animované tvorby. Druhá kapitola rozebírá specifické vlastnosti animace a možnosti jejích výrazových prostředků ve vztahu k edukačnímu využití. Třetí kapitola je stručným úvodem do oblasti kognitivní psychologie, která poskytuje cenné poznatky o funkcích lidské mysli. V centru zájmu stojí vlastnosti lidské paměti a procesu učení, které se nějakým způsobem vztahují k zapojení animace. Čtvrtá kapitola svým způsobem rozvádí kapitolu třetí, přičemž se opírá o práci amerického psychologa Richarda E. Mayera. Předmětem zájmu jsou praktické způsoby jakými s animací nakládat tak, aby docházelo k efektivnějšímu učení.
Audiovizuálne dielo ako tréningový program našej mysle
Gojdičová, Alexandra ; Mišíková, Katarína (vedoucí práce) ; DORUŠKA, Tomáš (oponent)
Východiskom tejto práce je téza, že audiovizuálne umenie je tréningovým programom našej mysle, slúžiacim na jej vlastné zdokonalenie a extenziu. Táto potreba mysle využívať stimuly vo svoj prospech sa tak odráža vo forme aj obsahu audiovizuálnych diel a predurčuje ich podobu. Ak chceme porozumieť kognícii audiovizuálneho vnímania, musíme porozumieť jej zrodu. Sprievodcom práce mi bude dvojročné dieťa a jeho prvé dotyky s pohyblivým obrazom.
Kognitivní spojitosti ve vztahu k zákazníkům
Barková, Jana ; Franková, Emilie (vedoucí práce) ; Žižka, Ondřej (oponent)
Ve své bakalářské práci budu prezentovat tvorbu myšlenkových map, jako poměrně méně známou metodu, která umožňuje iniciaci a zachycení individuálních příslušně zaměřených myšlenkových procesů, jejich obsahu a struktury u jednotlivých pracovníků obchodního oddělení, jež jsou na denní bázi v kontaktu se zákazníkem. Obsahem pojmu, který jsem se v organizaci rozhodla zkoumat, je samotný ZÁKAZNÍK. Cílem této práce je zjistit, jakým způsobem jednotliví pracovníci obsah pojmu zákazník vnímají. Výsledky kvalitativního výzkumu metodou mentálního mapování přinesou důležitá asociační zjištění o obsahu pojmu zákazník, které odrážejí vhled do mysli pracovníka. Aby mohl následně management přistoupit k novým opatřením vedoucím k zlepšení péče o zákazníky, je klíčové, aby obsah pojmu, který pro pracovníky organizace zákazník představuje, znal.
Aspekty vizualizace dat v Business Intelligence
Pospíšil, David ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Diplomová práce se věnuje tématu vizualizací dat v oblasti Business Intelligence, přesto mnohé její části lze aplikovat při tvorbě jakýkoliv grafických návrhů. Práce popisuje kognitivní aspekty vnímání vizualizací a na základě toho sepisuje pravidla, jež jsou nutná splnit pro správný a funkční design, který má za účel předat informace co nejefektivněji. Práce se také zabývá výzkumem snažícím se zjistit, jak jsou lidé obeznámeni s pravidly tvorby vizualizací a také jaké typy preferují při různých možnostech zobrazení. Poslední část se věnuje aplikaci zjištěných poznatků pro konkrétní projekt, v rámci jehož je diplomová práce zpracovávána. Přínosem této práce je soupis pravidel, jejich ověření ve výzkumu a následná aplikace.
User Experience and use knowledge of cognitive science
Blšáková, Daniela ; Čermák, Radim (vedoucí práce) ; Řezníček, Václav (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá kognitivní psychologií a její využitím při tvorbě webových stránek. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část vysvětluje pojem a vznik kognitivní psychologie, obrací se na lidské procesy a jejich aplikování na webové stránky. V práci jsou zmíněny pojmy user experience a usability testing. Praktická část se věnuje vzniku domovské stránky vytvořené na základě výše uvedených principů a podrobně popisuje důvod umístění jednotlivých elementů na stránce. Kvalita návrhu je ověřena usability testem.
Kognitivně - psychologické přístupy k řešení problémů a jejich pedagogické vedení
MAŠKOVÁ, Šárka
Práce se zabývá kognitivně - psychologickými přístupy k řešení problémů a návrhem metodiky využití těchto přístupů k řešení problémů u předškolních dětí. Teoretická část seznamuje s kognitivně - psychologickými přístupy k řešení problémů, především však s přístupem k řešení problémů pomocí hledání analogií. Dále představuje teorie kognitivního vývoje předškolních dětí s příklonem k jedné z nich, využití poznatků v Rámcovém vzdělávacím programu předškolního vzdělávání a rozvojem kompetence k řešení problému u předškolních dětí. Praktická část navrhuje metodiku rozvoje kompetence k řešení problému pomocí hledání analogií u dětí předškolního věku.
Návrh metodiky UIX designu pro mobilní aplikace
Šolín, Petr ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Buchalcevová, Alena (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem metodiky User Experience Design a jejího využití při tvorbě mobilní aplikace. Teoretická část se zaměřuje na definování oboru User Experience Design (UXD) ve spojení s definováním uživatelského prožitku. Dále se zaměřuje na roli UX Designéra a jeho znalostí především z oblasti kognitivního designu a práci s pamětí. Hlavním cílem teoretické práce je sestavení komplexního postupu pro tvorbu mobilních UX aplikací sloužící firmám jakožto návod či vodítko při vytváření uživatelsky přívětivé aplikace Hlavní cíl v praktické části je autorův návrh metodiky UX Designu pro mobilní aplikace. Metodika je navržena na základě autorových zkušeností, které získal na projekt z pozice UX Designéra a grafika. Vedlejším cílem praktické části je aplikace vytvořené metodiky na případovou studii tvorby mobilní aplikace.
Design informací
Herch, Jan ; Slánský, David (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na design informací v business intelligence. Spojuje kognitivní psychologii, grafický design a design informací, aby vybavila čtenáře informacemi a dovednostmi o vytváření efektivních reportů a dashboardů. Práce uvádí nejenom teorie, ale vysvětluje i jejich principy. V praktické části jsou teoretické poznatky aplikovány v praxi na vzorový dashboard, který opravuje dosavadní řešení fiktivní společnosti Alfa Kampeny. Ačkoli je práce primárně zaměřena pro vývojáře BI reportů a dashboardů, myšlenky v ní obsažené použijí i všichni ti, kteří v podnicích tvoří grafy a tabulky.
Mentální stavy: funkce jejich pojetí v identifikaci paradigmat současné kognitivní psychologie
Sedláková, Miluše
Příspěvek je zkrácenou verzí posteru. Je věnován problematicementálních stavů, s nimiž operuje především teorie mysli a folkovápsychologie.
Mentální stavy: funkce jejich pojetí v identifikaci paradigmat současné kognitivní psychologie
Sedláková, Miluše
Příspěvek je zkrácenou verzí posteru. Je věnován problematicementálních stavů, s nimiž operuje především "teorie mysli" afolková psychologie. Autorka se zabývá především vymezenímtohoto druhu mentálních entit a výčtem jejich charakteristickýchznaků. Dále poukazuje na základní rozpor uvnitř informačníhoparadigmatu, jehož projevem je vznik paradigmatu reprezentacionismuprotikladného k paradigmatu prezentacionismu. Obě tato paradigmatalze charakterizovat mj. odlišným postojem k možnostem zapracovatmentální stavy do vědecké psychologie.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.