Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 420 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Možnosti inkluzivního vzdělávání v rámci 1. stupně základní školy
Machová, Eva ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
Diplomová práce s názvem "Možnosti inkluzivního vzdělávání v rámci 1. stupně základní školy" pojednává o inkluzivním vzdělávání s bližším pohledem na jeho uplatňování v rámci 1. stupně základní školy. Teoretická část práce se zaměřuje na definování pojmu inkluze a termínů s ní spojených, představuje východiska a principy inkluzivního vzdělávání a popisuje mezinárodní úmluvy a vnitrostátní předpisy, které jsou pro uplatňování inkluze v českém prostředí stěžejní. Práce ukazuje principy realizace inkluzivního vzdělávání v České republice a nabízí možnosti vyhodnocení proinkluzivity vzdělávání. Druhá kapitola teoretické části je věnována vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v základní škole, představuje systém vzdělávání těchto žáků a blíže se zaměřuje na aktéry v inkluzivním vzdělávání - žáky, učitele a asistenty pedagoga. Kapitola se soustředí také na systém poradenství ve školství a podpůrná opatření, která jsou poskytována žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. Poslední kapitola teoretické části charakterizuje soukromé školství. Praktická část se zaměřuje na konkrétní prvostupňovou základní školu a možnosti inkluzivního vzdělávání na této škole. Popisuje podpůrná opatření 1. - 3. stupně konkrétních žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, přičemž poskytování těchto...
Realizace inkluze v českém vzdělávacím systému na základní škole běžného typu
Smetanová, Margita ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce) ; Thorovská, Alena (oponent)
Magisterská práce bude analyzovat současnou podobu a implementaci principu inkluzivního vzdělávání na českých základních školách. Práce se zaměří nejen na samotnou podobu inkluzivního vzdělávání, ale zohlední i jeho legislativní základ u nás a porovná ho s legislativou jiných zemí, které ho využívají. Práce bude pojednávat i o každodenní realitě inkluze v rámci chodu základní školy, přičemž bude využita kazuistická metoda. Zohledněna bude i situace za pandemie Covid-19, při které se inkluzivní vzdělávání potýkalo s mnoha výzvami. KLÍČOVÁ SLOVA inkluze, inkluze na základních školách, speciální vzdělávací potřeby, asistent pedagoga, světová tradice inkluze, vyhláška, distanční výuka
Vzdělávání žáků se SVP z pohledu učitele SŠ
Weiss, Petr
Tato práce je zaměřená na problematiku vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na středních školách. Cílem práce je poznat, popsat a interpretovat, jak ke vzdělávání těchto žáků přistupují jejich učitelé. Abychom se lépe orientovali v dané problematice, bude v první části práce představena základní terminologie a právní rámec uvedené problematiky. Dále budou stručně charakterizována jednotlivá zdravotní postižení, od kterých se speciální vzdělávací potřeby žáků odvíjejí a následně bude nahlédnuto na možnosti podpory učitelům ze strany škol a jiných institucí. V závěru teoretické části se budu zabývat přístupy k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami z různých úhlu pohledu. V praktické části této práce popíšu výsledky průzkumného šetření, které bude provedeno kvalitativní metodou a jako její nástroj bude zvolen polostrukturovaný rozhovor. Získána data pak budou vyhodnocena a poté interpretována pomoci metody otevřeného kódování.
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na středních školách se zaměřením na tělesná postižení
Plaček, Jiří
Bakalářská práce se zabývá problematikou vzdělání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na středních školách. Z této široké problematiky bude nejprve stručně charakterizován tento proces s ohledem na trendy integrace (in-kluze). Dále se zaměřím na vzdělávání žáků s diagnózou dětské mozkové obrny. Cílem teoretické části práce bude popsat v základních rysech problematiku integrace (inkluze) jedinců na středních školách. Cílem praktické části bude zjistit na základě dat získaných ze dvou případových studií (kazuistik), jak se realizuje vzdělávání žáků s dětskou mozkovou obrnou a jejich možnosti vzdělávání na středních školách.
Multikulturní vzdělávání na středních školách
Koshkina, Yuliya
V této práci je podrobně rozebráno téma multikulturního vzdělávání na středních školách a jeho vztah k procesu integrace žáků z cizích zemí. Důraz bude kladen na to, jak lze vzdělávací procesy a aktivity přizpůsobit potřebám žáků různých kultur a jak lze zvýšit úroveň porozumění a tolerance mezi žáky. Další klíčovou otázkou zde popsanou, jsou charakteristiky osobností, které přispívají k úspěšnému procesu integrace mezi žáky různých kultur a jak lze tyto charakteristiky rozvíjet. Dále práce reflektuje, jaké jsou možnosti a limity pro rozvoj integračních schopností a jak lze tyto schopnosti rozvíjet prostřednictvím vzdělávacích aktivit a programů. Práce je rozdělena na dvě části: teoretickou a praktickou. Teoretická část práce se zabývá legislativou, jazykovými a kulturními rozdíly. Rozebírá problematiku nárůstu počtu žáků-cizinců ve školách, podmínky jejich přijatí na středních školách a následujícího procesu výuky. Cílem praktické části bylo zjistit pomoc dat zjištěných z dotazníkového šetření, jak vidí žáci vztahy mezi sebou a žáky-cizinci a naopak, jak vnímají cizinci ostatní žáky. Snahou bylo zjistit, jak se realizuje integrace (inkluze) v praxi v současné střední škole.
Inkluze žáka s lehkým mentálním postižením na střední odborné škole
Kalfasová, Ludmila
Bakalářská práce se zabývá inkluzivním vzděláváním žáků s lehkým mentálním postižením na středních odborných školách. Tato práce je rozdělena do dvou částí – část teoretickou a část praktickou. Teoretická část se zaměřuje na definici pojmu mentální postižení, zabývá se etiologií a klasifikací mentálního postižení, charakteristikou jednotlivých stupňů mentálního postižení, edukací žáků s mentálním postižením a jejich integrací, případně inkluzí. Dále zde popisuji, co je individuální vzdělávací plán a zabývám se zde i činností asistenta pedagoga a jeho rolí v pomoci žákům s mentálním postižením. Praktická část shrnuje výsledky výzkumného šetření, které se týkalo problematiky vzdělávání žáků s mentálním postižením. Zjišťovalo se, jaké mají pedagogičtí pracovníci zkušenosti s edukací žáků s mentálním postižením, jaké výhody a nevýhody vidí v integraci žáků s lehkým mentálním postižením na středních odborných školách. Respondenti byli pedagogové z různých odborných škol převážně z Jihomoravského kraje a Vysočiny. K výzkumnému šetření bylo využito kvantitativní metodologie. Snahou bylo popsat zkoumanou skutečnost pomocí dat, která byla následně zpracována. Na základě zjištěných dat, byl vypracován soubor opatření (návrh, doporučení), jak zlepšit inkluzivní vzdělávání žáků s mentálním postižením.
Problematika vzdělávání dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí
CHRSTOŠOVÁ, Vlasta
Bakalářská práce s názvem Problematika vzdělávání dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí je zaměřena na metody a formy práce včetně alternativních přístupů ve výuce, které pedagogové využívají při vzdělávání dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí. Dále se v teoretické části zabývá podpůrnými opatřeními, které mají za úkol zmírnit dopad sociálního znevýhodnění těchto dětí při jejich vzdělávání, neboť v něm nebývají úspěšní. Následkem je tak jejich předčasný odchod ze vzdělávacího systému, a to jim posléze přináší problémy jak v profesním, tak i v osobním životě a v konečném důsledku tato skutečnost ovlivňuje společnost, politiku a odráží se i na ekonomice státu. Účelem praktické části bylo na základě kvalitativního výzkumu metodou sběru dat rozhovory/interview s vybranými pedagogy získat přehled o používaných metodách a přístupech ve vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků v běžné prezenční formě výuky a pak v souvislosti s opatřením vztahující se ke koronavirové epidemii v distanční výuce. Dalším z cílů bylo zjistit s jakými problémy se pedagogičtí pracovníci setkávají při začleňování sociálně znevýhodněných dětí do hlavního vzdělávacího proudu tzn. "běžných" základních škol. Na základě zpracovaných rozhovorů pořízených od informantů učících na základních školách dle jejich zkušeností a postřehů, jsou v praktické části uvedeny možnosti vzdělávání, které tyto děti ze sociálně znevýhodněného prostředí mají a současně nastíněno i řešení jejich vzdělávacích nerovností.
Rozvoj čtenářské gramotnosti u dětí s odlišným mateřským jazykem v kontextu inkluzivního vzdělávání
Rychlíková, Marie ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent) ; Vykoukalová, Věra (oponent)
NÁZEV: Rozvoj čtenářské gramotnosti u dětí s odlišným mateřským jazykem v kontextu inkluzivního vzdělávání AUTORKA: Mgr. Marie Rychlíková KATEDRA (ÚSTAV): Katedra primární pedagogiky PedF UK Praha ŠKOLITELKA: prof. PaedDr. Radka Wildová, CSc. ABSTRAKT: Předmětem předkládané disertační práce je problematika čtenářské gramotnosti u žáků s odlišným mateřským jazykem v primárním vzdělávání. Cílem práce je analýza a popis soudobého stavu čtenářské gramotnosti v kontextu inkluzivního vzdělávání u dětí s OMJ. Děti cizinců musí překonávat sociální, kulturní rozdílnosti a jazykovou bariéru. Aby se žáci úspěšně zapojili do vzdělávacího systému a následně do společnosti, potřebují zvládnout český jazyk na co nejlepší úrovni. Struktura práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a výzkumnou. Ve výzkumné části byly použity metody kvantitativního a také kvalitativního výzkumu. Na základě výsledků dvou fází výzkumného šetření a popisu příkladů dobré praxe ze zahraničí (Finsko) byly analyzovány, zpracovány a diskutovány dílčí cíle práce. Následně byly formulovány závěry a doporučení. KLÍČOVÁ SLOVA: Čtenářská gramotnost, počáteční čtenářská gramotnost, inkluze, stereotypy, žák s odlišným mateřským jazykem, úroveň čtenářské gramotnosti
Hodnocení kvality vzdělávání a možnosti dosažení vzdělání českou veřejností – srpen/září 2023
Kyselá, Monika
Pravidelný výzkum CVVM realizovaný od srpna do září 2023 zjišťoval názory české veřejnosti starší 15 let na úroveň vzdělávání na jednotlivých typech škol, zdali je v ČR každému umožněno dosáhnout vzdělání odpovídajícího jeho schopnostem, hodnocení jejich dosavadního školního vzdělávání, zda by se děti s různými charakteristikami měly či neměly vzdělávat společně v běžných třídách a také postoje k různým opatřením, která ve školství byla zavedena, nebo se o jejich možném zavedení hovoří.\n\nHodnocení úrovně vzdělávání na všech typech škol, které jsou součástí vzdělávací soustavy ČR, zůstává dlouhodobě kladné. Nejlépe je hodnocená úroveň vzdělávání u gymnázií (64 % kladných hodnocení), základních škol (63 %) a vysokých škol (61 %), nejhůře u středních odborných učilišť, přesto i zde převažuje kladné hodnocení (51 %).
Cesty začleňování očima mladých Vietnamců v Praze
Kopečková, Magdalena ; Matochová, Alžběta (vedoucí práce) ; Šťastná, Jaroslava (oponent)
Těžištěm bakalářské práce je zkoumání procesu integrace Vietnamců do českého prostředí. Hlavním cílem je poznat různé životní cesty, čím si mladí lidé při začleňování do české společnosti prošli a jak to zpětně hodnotí. Výzkum je prováděn kvalitativně a soustředí se na osobní zkušenosti mladých Vietnamců ohledně začleňování. Zkoumáním životních zkušeností těchto jedinců a jejich rodin poskytuje cenný vhled do procesu integrace. Tento výzkum si klade za cíl ponořit se do dětských zkušeností a integračních cest mladých Vietnamců žijících v České republice. Prostřednictvím hloubkových rozhovorů se tato studie snaží zachytit jejich vyprávění, vnímání a výzvy, s nimiž se setkali během jejich formování v české společnosti. Skrze pohledy těchto jedinců můžeme získat cenné poznatky o spletitosti jejich kulturní výchovy, vzdělávacích zkušeností, sociálních interakcí a celkového procesu adaptace na cizí prostředí. Studie prozkoumá jejich zkušenosti s procházením duálních identit, udržováním spojení s jejich vietnamským dědictvím a asimilací do širší české společnosti. Kromě toho bude zkoumat roli podpory rodin, komunitních sítí a vzdělávacích systémů při utváření jejich integračních zkušeností.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 420 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.