Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 40 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Emocionální kartografie
Rygálová, Monika ; Pfeiffer, Jan (oponent) ; Sterec, Pavel (vedoucí práce)
Cílem práce je výtvarné zpracování vnímání map, jako určitého faktu, podle kterého vyhodnocujeme a vyobrazujeme si celý svět. Pracuji s daty, které získám pomocí zobrazovací techniky eye-tracking, která mi umožní zaznamenávat trasu pohybu očí po obrazu, který budu předkládat lidem s navzájem odlišným trvalým bydlištěm, národností či pobytem. Získané data mi poslouží jako studie, kterou budu nadále zpracovávat a zakomponovávat do map a jiných vizuálních podob zobrazující zemi nebo místa na planetě. V práci reflektuji i můj samotný individuální postoj k světu - s čímž jsem se fyzicky nesetkala, to pro mě neexistuje. Studie bude zahrnovat všechny aspekty vnímání map a systematicky zobrazeného světa ke vztahu k člověku, jeho vzpomínkám na místo, fyzický kontakt a dopadu jeho samotného v měřítku člověk versus svět.
Čínská komunita v ČR - integrace a sociální faktory
Kratochvílová, Marta ; Nová, Monika (vedoucí práce) ; Krahulcová, Beáta (oponent)
Diplomová práce pojednává o čínské komunitě v České republice a podrobně se zaměřuje na sociální faktory ovlivňující její život a integraci do české společnosti. Zjišťuje složení čínské komunity, její způsob života, životní hodnoty, rodinné faktory, vztah s majoritní společností a míru začlenění. Práce se čtenáře snaží hlouběji seznámit s čínskou minoritou a pomoci k jejímu lepšímu porozumění. Cílem výzkumu je pak získání bližších informací a konkrétních příkladů pro jednotlivá témata práce od Číňanů, dlouhodobě žijících v České republice.
Imigrační politika a integrace imigrantů v Norsku
Sasová, Kateřina ; Brunclík, Miloš (vedoucí práce) ; Kaleta, Ondřej (oponent)
Tématem této bakalářské práce je imigrační politika a integrace imigrantů v Norsku. Práce se zaměřuje zejména na srovnání norského přístupu se dvěma dalšími zeměmi skandinávského regionu, Dánskem a Švédskem, a v souvislosti s tím na to, jaké důvody migranty vedou k tomu, aby si jako svou cílovou zemi vybrali právě Norsko. Tyto důvody jsou rovněž podpořeny teoretickými koncepty, které vysvětlují migraci. S důvody, které vedou migranty do Norska, pak souvisí i přístup norské veřejnosti, neboť alespoň částečně otevřená společnost je pro migranty důležitá, mají-li se v dané zemi usadit a do společnosti se úspěšně integrovat. Z hlediska srovnání skandinávského regionu autorka dochází k závěru, že Norsko v některých ohledech skutečně v imigrační politice zaujímá středovou pozici mezi relativně značně restriktivním Dánskem a na druhou stranu velmi liberálním Švédskem. Autorka se v práci opírá v široké míře o statistické metody a údaje ze švédského, dánského i norského statistického úřadu. Srovnání skandinávských zemí pak probíhá na kvalitativní bázi, kdy jsou srovnávány imigrační politiky jednotlivých skandinávských zemí, se zvláštním soustředěním na problematiku týkající se naturalizace, na níž je velmi dobře možné demonstrovat středovou pozici, kterou Norsko mezi Dánskem a Švédskem zaujímá.
VÝVOJ IMIGRAČNÍ POLITIKY A IMIGRACE V AUSTRÁLII
Žáková, Samantha ; Janská, Eva (vedoucí práce) ; Pavelková, Lenka (oponent)
Hlavním cílem bakalářské práce je popsat vývoj imigrační politiky a imigrace v Austrálii od doby prvního osidlování země po současnost. Analyzovány jsou jednotlivé vlny od roku 1778, tedy od kolonizace britskými usedlíky, přes imigraci spojenou se zlatou horečkou k mimo-britskému přistěhovalectví po druhé světové válce. Popisován je přechod od diskriminační politiky bílé Austrálie, od které se ustupovalo zejména po vzniku zákona o migraci v roce 1958, k multikulturní police. Multikulturalismus měl 2 odlišné přístupy, během padesátých let se jednalo o asimilaci imigrantů a následně v šedesátých letech o integraci přistěhovalců. Vláda Gaugha Whitlama definitivně zrušila politiku bílé Austrálie v roce 1973, multikulturní politika nahradila oba předchozí postoje. Probírány jsou vlády jednotlivých premiérů a změny jejich přístupů v rámci multikulturní politiky od sedmdesátých let 20. století do současnosti. Současný migrační a humanitární program, spolu s fungováním speciálního ministerstva pro imigraci a systémem víz jsou také součástí této práce.
Problematika integrace afrických imigrantů do portugalské společnosti
Gottliebová, Anežka ; Hricsina, Jan (vedoucí práce) ; Jindrová, Jaroslava (oponent)
V této práci se věnuji problematice integrace portugalsky mluvících imigrantů z Afriky do portugalské společnosti. V práci popisuji několik zásadních problematických oblastí, jakými jsou bydlení, zaměstnání, vzdělání, vztahy a zdraví, se kterými se imigranti ze zemí PALOP1 potýkají při integračním procesu v Portugalsku. K pochopení problémů s včleňováním těchto imigrantů do portugalské společnosti se ukázalo jako nezbytné popsat i historický vývoj jejich vzájemného vztahu v kontextu dějepisných událostí, a proto je toto přehledné shrnutí rovněž součástí této práce. Díky tomu je možno nastínit, jak vlastně Portugalci Afričany vnímají, čemuž se věnuji ve třetí kapitole. Popíšu také fenomén migrace a globalizace a zhodnotím jeho pozitivní i negativní dopady v rámci Portugalska. Stručně se zabývám také problematikou terminologie a specifikuji čtyři základní typy imigrantů. Vzhledem k obsáhlosti a komplexnosti tohoto tématu je tato práce pojata pouze jako úvod do studia této problematiky. 1 PALOP-Países Africanos de Língua Oficial Portuguesa- africké země jejichž oficiálním jazykem je portugalština.
Comprehensive immigration reform suspended: Lessons from the U.S. Senate 2004-2010
Švajda, Michal ; Kozák, Kryštof (vedoucí práce) ; Calda, Miloš (oponent)
Diplomová práca "Comprehensive Immigration Reform Postponed: Lessons from the Senate 2004- 2010" pojednáva o príčinách brániacich prijatiu rozsiahlej reforme imigračnej politiky Spojených Štátov Amerických počas rokov 2004 až 2010. Cieľom práce je pozorovať prípadné dopady polarizácie politickej scény a prehlbovania rozdielov medzi Demokratickou a Republikánskou stranou na vyjadrovanie senátorov zasadajúcich v kľúčovom Právnom výbore Senátu a zaznamenať zmeny medzi dvomi obdobiami, konkrétne medzi rokmi 109teho Senátu a 111teho Senátu. Zameranie sa na Právny výbor je zdôvodnené rolou ktorú zohrávajú jeho členovia v prípravných rokovaniach o jednotlivých reformných návrhoch a samotná miera polarizácie je hodnotená na základne súhrnných hodnôt hlavných naratívov zaoberajúcich sa otázkou imigrácie. Vyjadrenia senátorov sú prehodnotené v kontexte kľúčových súdobých faktorov ovplyvňujúcich polarizáciu Americkej politickej scény a imigračnej politiky ako aj faktorov presahujúcich vnútroštátne dianie.
Komparativní analýza imigračních a integračních politik v ČR a SR a profil nestátních neziskových organizací zabývajících se danou agendou
Kutilová, Monika ; Muhič Dizdarevič, Selma (vedoucí práce) ; Valeš, František (oponent)
Problematika imigrace a integrace cizinců do většinové společnosti se stala v posledních letech aktuální v České i Slovenské republice. Tato práce se zabývá tématem, migrace a integrace na úrovni vládních politik, představuje základní dokumenty a koncepce, které byly v těchto státech přijaté a úlohy zainteresovaných ministerstev i samospráv. Následně srovnává situace v obou zemích. Ve druhé části práce je představen profil a úloha nestátních neziskových organizací v oblasti migrace a integrace a jsou porovnány vybrané aspekty na třech párech neziskových organizací se snahou o zasazení do širšího kontextu. Klíčová slova: cizinec, imigrant, imigrační politiky, integrace, integrační politiky migrace, nestátní neziskové organizace (NNO)
Formativní přínos divadelně-muzikálních projektů pro aktéry i diváky
Swoboda, Jaroslava ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Diplomová práce má povahu teoreticko-empirické studie a je rozdělena do devíti kapitol. Po úvodu se druhá kapitola zabývá teoretickými východisky, definuje pojmy aplikované divadlo (drama) a sociální divadlo, jichž se týká empirická část a představuje je v širším kontextu. Třetí kapitola pak přináší přehled projektů realizovaných v České republice. Čtvrtá kapitola definuje dimenze existence imigranta a psychosociální události s imigrací spojené. Pátá kapitola přináší krátký pohled na praktické využití aplikovaného dramatu v českých podmínkách, v divadle Archa. Šestá kapitola pak přináší kvalitativní výzkum na téma formativního vlivu divadelně-muzikálního projektu divadla Archa na jeho účastníky z řad imigrantů. Sedmá kapitola je empirickou sondou, která představuje profil diváka takovýchto představení a popisuje jeho motivaci k návštěvě sociálně zaměřeného divadelního projektu. Poslední, osmá kapitola, přináší závěrečný pohled na celou práci. Devátá kapitola obsahuje soupis použité literatury a zdrojů. KLÍČOVÁ SLOVA Aplikované drama, aplikované divadlo, formativní vliv, imigrace, imigrant, sociální divadlo.
Vzdělávání žáků-cizinců na základních školách v Praze
Dražďáková, Lenka ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Mouralová, Magdalena (oponent)
Počet migrantů v České republice stále roste. Spolu s dospělými cizinci k nám přicházejí i jejich děti, což způsobuje, že přibývá cizinců na českých školách. V předkládané diplomové práci je zkoumáno, jakým způsobem se pražské základní školy vyrovnávají se situací rostoucího počtu cizinců ve svých třídách. Prostřednictvím rozhovorů a dotazníkového šetření je zjišťováno, jaké postoje a názory zaujímají představitelé základních škol v Praze k problematice cizinců ve vzdělávání, zda mají vypracované speciální koncepce, pomocí nichž se snaží tyto děti začleňovat do českého školního prostředí a současně i do většinové společnosti. Vzhledem k tomu, že proces integrace cizinců je složitý a v jeho průběhu se objevuje celá řada překážek, záleží nejen na aktivitách konkrétní základní školy, ale i na míře podpory ze strany státu, a přístupu samotného žáka-cizince a jeho rodiny, zda proces integrace nakonec bude úspěšný, či nikoliv. Z těchto důvodů je v práci rovněž zkoumán legislativní rámec vymezující problematiku vzdělávání a začleňování žáků-cizinců, finanční a metodická podpora škol ze strany Ministerstva školství mládeže a tělovýchovy a role žáků-cizinců, potažmo jejich rodičů v celém procesu. Výsledkem provedeného zkoumání je zjištění, že většina pražských základních škol nemá vypracované speciální koncepce...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 40 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.