Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Specifika práce a vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem
Trtková, Michaela ; Swoboda, Jaroslava (vedoucí práce) ; Klapálková, Veronika (oponent)
Bakalářská práce se zabývá specifiky vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem (OMJ). Teoretická část práce nejprve čtenáře seznamuje s klíčovou terminologií - vymezením pojmů žák-cizinec a žák s OMJ. Východiskem zkoumané problematiky je její zasazení do perspektivy legislativních dokumentů a zásad inkluzivní pedagogiky. Dále je v této části práce věnována pozornost konkrétním výukovým principům, které jsou vztaženy do kontextu specifické edukační reality - přípravy žáků s OMJ na jednotnou přijímací zkoušku na střední školy z českého jazyka. Poslední kapitola taktéž předznamenává zaměření praktické části, jelikož se věnuje modifikacím jednotné přijímací zkoušky na střední školy z českého jazyka pro žáky s OMJ. Praktická část prezentuje výsledky šetření, které bylo prováděno formou výzkumné sondy. Cílem výzkumu je identifikovat specifika vzdělávání žáků s OMJ, konkrétně v oblasti jejich přípravy na jednotnou přijímací zkoušku na střední školy z českého jazyka z pohledu jejich pedagogů a lektorů. Klíčová slova Žáci s odlišným mateřským jazykem, čeština jako druhý jazyk, inkluze, vzdělávání žáků s OMJ, příprava na jednotnou přijímací zkoušku na střední školy z českého jazyka.
Vzdělávání dětí předškolního věku v oblasti sexuální výchovy
Mészárosová, Adéla ; Valášková Vincejová, Eva (vedoucí práce) ; Swoboda, Jaroslava (oponent)
Vztahy a komunikace jsou základními kameny života a celým jedním segmentem bio- psycho-sociálního modelu. Jako takové jsou spojené s lidskou sexualitou, která nás provází od narození. Snahou této práce je nahlédnout na způsob, jakým je sexualita přibližována dětem mateřskými školami. Hlavní hypotézou je, že pedagogové nejsou plně připravováni na výuku sexuální výchovy v českých mateřských školách, která tak neprobíhá v plném rozsahu. Tento text se snaží na téma nahlížet jako na komplexní problém a výzkum tedy podléhá několika metodám získávání dat a zkoumání. Představuje koncept sexuální výchovy evropského standardu a její východiska a poskytuje čtenáři přehled předškolního vývojového období. Byl analyzován Rámcový vzdělávací program předškolního vzdělávání, vzdělávací programy pedagogů na sekundární a terciální úrovni a možnosti jejich dalšího vzdělávání za účelem zjistit, zda a nakolik je sexuální výchova zasazena do vzdělávacích dokumentů jak dětí, tak samotných pedagogů. V praktické části jsou analyzovány odpovědi respondentů online dotazníku, jež tvořili předškolní pedagogové a odpovídali na otázky ohledně jejich postojů k výuce sexuální výchovy a zkušeností z praxe. Dále jsou interpretovány rozhovory se třemi respondentkami zaměřené zejména na zkoumání jejich postoje k sexuální výchově. Jsou...
Gamifikace aneb budoucnost ve výuce
Votavová, Linda ; Swoboda, Jaroslava (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na téma gamifikace ve vzdělávání a poskytuje ucelený pohled na využití principů a metod pomocí moderní technologie. Zahrnuje historický vývoj gamifikace a postupně se přesouvá k její současné podobě za využití moderních technologií. Práce důkladně vysvětluje klíčové pojmy a terminologii spojenou s gamifikací. Velká pozornost je zde věnována zejména Game Based learningu (GBL). Dále shrnuje výhody a nevýhody aplikace zmíněných výukových metod ve vzdělávání. Vysvětluje vztahem mezi několika teoriemi motivace a gamifikací a přináší přehled současných videoher a aplikací. Na závěr práce zhodnocuje potenciál počítačových her a aplikací využívajících moderních technologii ve vzdělávací oblasti.
Formativní přínos divadelně-muzikálních projektů pro aktéry i diváky
Swoboda, Jaroslava ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Diplomová práce má povahu teoreticko-empirické studie a je rozdělena do devíti kapitol. Po úvodu se druhá kapitola zabývá teoretickými východisky, definuje pojmy aplikované divadlo (drama) a sociální divadlo, jichž se týká empirická část a představuje je v širším kontextu. Třetí kapitola pak přináší přehled projektů realizovaných v České republice. Čtvrtá kapitola definuje dimenze existence imigranta a psychosociální události s imigrací spojené. Pátá kapitola přináší krátký pohled na praktické využití aplikovaného dramatu v českých podmínkách, v divadle Archa. Šestá kapitola pak přináší kvalitativní výzkum na téma formativního vlivu divadelně-muzikálního projektu divadla Archa na jeho účastníky z řad imigrantů. Sedmá kapitola je empirickou sondou, která představuje profil diváka takovýchto představení a popisuje jeho motivaci k návštěvě sociálně zaměřeného divadelního projektu. Poslední, osmá kapitola, přináší závěrečný pohled na celou práci. Devátá kapitola obsahuje soupis použité literatury a zdrojů. KLÍČOVÁ SLOVA Aplikované drama, aplikované divadlo, formativní vliv, imigrace, imigrant, sociální divadlo.
Formativní přínos divadelně-muzikálních projektů pro aktéry i diváky
Swoboda, Jaroslava ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Diplomová práce má povahu teoreticko-empirické studie a je rozdělena do devíti kapitol. Po úvodu se druhá kapitola zabývá teoretickými východisky, definuje pojmy aplikované divadlo (drama) a sociální divadlo, jichž se týká empirická část a představuje je v širším kontextu. Třetí kapitola pak přináší přehled projektů realizovaných v České republice. Čtvrtá kapitola definuje dimenze existence imigranta a psychosociální události s imigrací spojené. Pátá kapitola přináší krátký pohled na praktické využití aplikovaného dramatu v českých podmínkách, v divadle Archa. Šestá kapitola pak přináší kvalitativní výzkum na téma formativního vlivu divadelně-muzikálního projektu divadla Archa na jeho účastníky z řad imigrantů. Sedmá kapitola je empirickou sondou, která představuje profil diváka takovýchto představení a popisuje jeho motivaci k návštěvě sociálně zaměřeného divadelního projektu. Poslední, osmá kapitola, přináší závěrečný pohled na celou práci. Devátá kapitola obsahuje soupis použité literatury a zdrojů. KLÍČOVÁ SLOVA Aplikované drama, aplikované divadlo, formativní vliv, imigrace, imigrant, sociální divadlo.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.