Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 114 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Determination of tick-pathogen interactions during acquisition and transmission of Borrelia duttonii by Ornithodoros moubata
ĆETKOVIĆ, Ana
The goal of this thesis was to investigate the interaction between Borrelia duttonii, a causative agent of TBRF in Africa, and its tick vector Ornithodoros moubata in terms of acquisition and transmission dynamics. The infectivity of frozen sera and infected unfed O. moubata ticks was evaluated. The acquisition efficiency of B. duttonii 1120K3 and Ly isolates by O. moubata was determined and compared. The minimum acquisition time was established as well. Moreover, the sensitivity of Borrelia in the presence of different animal sera was analysed.
Přechod mezi slovním a algebraickým vyjádřením. Žákovské strategie a obtíže
Novotná, Anežka ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Roubíček, Filip (oponent)
Cílem této diplomové práce je získat vhled do problémů, které mají žáci při přechodu mezi slovním a algebraickým vyjádřením, prostřednictvím analýzy jejich řešitelských procesů. Práce je rozdělena na teoretickou a experimentální část. Teoretická část práce obsahuje tři celky. První je věnován analýze tří vybraných řad českých učebnic pro základní školy z hlediska výuky pojmu proměnná a algebraických výrazů. Další celek se zabývá mezinárodním srovnávacím výzkumem TIMSS a úspěšností českých žáků 8. ročníků v oblasti Algebra. V třetím celku jsou popsány výsledky zahraničních výzkumů týkajících se problematiky přechodu mezi slovním a algebraickým vyjádřením. Jádrem práce je experimentální část, jejímž cílem bylo popsat obtíže, s nimiž se žáci v dané oblasti potýkají, a identifikovat jejich pravděpodobné zdroje. Podkladem pro vlastní výzkum byla sada 9 úloh vycházejících z uvolněných úloh výzkumů TIMSS. Cílovou skupinou byli žáci 9. ročníku základní školy, s nimiž bylo provedeno šetření metodou rozhovoru nad řešením úloh. Nejprve byla provedena pilotní studie na vzorku 3 žáků, během které byla prověřena sada testovacích úloh. Hlavní studie se zúčastnilo 8 žáků. Rozhovory byly nahrávány a posléze kvalitativně zpracovány po jednotlivých úlohách. Analýza každé úlohy končí shrnutím jevů, které se v jejím...
Specifika komunikace na facebooku
Klemperová, Aneta ; Janovec, Ladislav (vedoucí práce) ; Holanová, Radka (oponent)
Předkládaná práce se zabývá specifickými rysy komunikace na Facebooku. Zkoumá písemné vyjadřování uživatelů ve všech lingvistických rovinách a snaží se zachytit zejména takové vyjadřování, které je skutečným specifikem komunikace na této sociální síti. Teoretická část je vždy obohacena o příkladový materiál, který je přímo vybírán z Facebooku a dokládá tak zjištění a teorie o tomto typu písemné komunikace. Dále se snaží vysvětlit, proč se uživatelé daným způsobem vyjadřují. Z příkladového materiálu a teoretických závěrů lze tvrdit, že se ve Facebookové komunikaci setkáváme s nahodilým užíváním čárek, častěji však uživatelé používají vykřičníky a otazníky. Pro Facebookovou komunikaci je typické užití interpunkčních znamének, nicméně zmnožení se objevuje také u konsonantů a vokálů. V oblasti lexikální se hojně vyskytují expresivní výrazy, sociolekt mládeže a anglické výrazy, které ozvláštňují promluvy na Facebooku. Nespisovné užívání koncovek dále jen umocňuje teorii, že se tato písemná komunikace v mnoha rysech podobá běžným mluveným projevům.
Malba jako fyzická, gestická akce. Gesto a prostorově hmotné prožívání reality v krajinomalbě
Lešková, Kristýna ; Hůla, Zdenek (vedoucí práce) ; Velíšek, Martin (oponent)
Lešková, K.: Malba jako fyzická, gestická akce - Gesto a prostorově hmotné prožívání reality v krajinomalbě. [Diplomová práce] Praha 2012 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 84 stran. Práce má za úkol přiblížit vybrané momenty v historii malby, které spojuje gestický prvek a fyzická a gestická akce. Toto zadání je převážně ohraničeno tématem krajinomalby. Součástí je filozofická úvaha o podstatě obrazu jakožto fyzickém objektu. Na základě nových zjištění propojených s reflexí vlastní tvorby, vznikl soubor výtvarných prací s důrazem kladeným na gestické vyjádření. Propojení získaných vědomostí a vlastní výtvarně-tvůrčí zkušenosti vedlo k vytvoření didaktické výtvarné řady úkolů vhodných pro výuku žáků základních škol, ze kterého je patrná snaha o rozvoj tvořivého myšlení a vedení ke gestu a akci při tvorbě. Velký důraz je kladen na motivační proces. Část úkolů je ověřena praxí na základní škole. Celá práce je průběžně doplněna obrazovou dokumentací.
Svoboda projevu a její meze
Smílek, Ondřej ; Suchánek, Radovan (vedoucí práce) ; Jirásková, Věra (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o svobodě projevu a jejích mezích. Svoboda projevu je jakožto základní lidské právo nezbytné pro řádné fungování demokratického právního státu a v tomto ohledu mu také musí být dána náležitá ochrana. Tu v českém právním řádku zajišťuje právní předpis nejvyšší právní síly, součást ústavního pořádku České republiky, Listina základních práv a svobod. Svoboda projevu v podobě, v jaké ji chápeme dnes, byla formulována teprve po druhé světové válce jako prevence před podobně zničujícím válečným konfliktem v budoucnosti. Určitou touhu po šíření svobodných myšlenek však spatřujeme i hluboko v historii, kdy byly první pokusy o získání svobody projevu úzce spjaty s náboženstvím. V 19. století, kdy již svoboda vyznání našla své pevné místo v zákonech většiny evropských zemí, počala být svoboda projevu chápána v souvislosti se svobodou tisku, které bylo v té době jediným sdělovacím prostředkem. V průběhu 20. Století, kdy bylo lidstvo na celém světě svědkem otřesných hrůz válek, bylo nutno lidská práva přísně chránit. Za tímto účelem vznikly mezinárodní organizace a v jejich rámci i mezinárodní katalogy lidských práv. Formulace lidských práv a základních svobod je v těchto dokumentech velmi podobná, zároveň je pojí myšlenka, že lidská práva jsou nadřazená jakýmkoli jiným zájmům. Svoboda...
Skupina 12/15 a její místo v českém umění druhé poloviny 20. století
Mayerová, Miroslava ; Bláha, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kornatovský, Jiří (oponent)
Miroslava Mayerová Název bakalářské práce: Skupina 12/15 a její místo v českém umění druhé poloviny 20. století Abstrakt Práce zkoumá vývoj a význam umělecké skupiny 12/15 Pozdě, ale přece pro rozvoj společnosti ve druhé polovině 20. století. Teoretická část se zabývá sociokulturním prostředím a historickou situací před a v době vzniku skupiny, popisuje její formování a prezentuje tvorbu jednotlivých členů skupiny až do jejich druhé společné výstavy. Didaktická část přibližuje za pomoci konceptů užívaných skupinou její činnost žákům. V praktické části práce je zrealizován didaktický úkol a formou sebereflexe zhodnocena jeho realizovatelnost a přínosnost. Součástí práce jsou archivní články a zprávy o skupině 12/15.
Využití taneční terapie ve výuce
Hofmanová Pírková, Alena ; Hanková, Zdeňka (vedoucí práce) ; Richterová, Magdalena (oponent)
Ve své práci se zabývám využitím taneční terapie ve výuce prostřednictvím emočního prožitku při aktivních tanečně pohybových činnostech. Zaměřuji pozornost především na vnímání těla v prostoru a vztahu ve skupině. Mou snahou je najít potenciál v propojení didaktiky taneční výchovy se sociálním učením. Cílem mé diplomové práce je navrhnout tanečně výchovný projekt pro konkrétní skupinu dětí zaměřený na fyzický a psychický rozvoj s akcentem na kultivaci vztahů ve skupině. Projekt je zrealizován a následně zhodnocen. KLÍČOVÁ SLOVA: tanec, pohyb, výchova, vztah, vyjádření, vnímání, terapie, diagnostika, emoce, hudba

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 114 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.