Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 79 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Problematika obrábění titanových slitin
Drábek, Tomáš ; Slaný, Martin (oponent) ; Sedlák, Josef (vedoucí práce)
Teoretická část práce obsahuje stručný přehled některých experimentálních metod používaných v technologiích obrábění. Experimentální část nejprve zpracovává analýzu dvou titanových slitin. Následuje popis testování, spočívajícího ve frézování těchto dvou materiálů s použitím několika nástrojů a upínačů, které bylo provedeno ve spolupráci s firmou Frentech Aerospace s.r.o. Při frézování bylo měřeno silové zatížení piezoelektrickým dynamometrem. Dále je provedeno vyhodnocení získaných dat, na které navazuje diskuse polemizující nad hlavními výsledky. Závěr práce předkládá konkrétní zjištěná fakta korespondující s informacemi získanými analýzou materiálů. Hlavní výsledky plynou z porovnání použitých kombinací nástrojů a upínačů pro frézování materiálu Ti-Al6-V4, pozorování vlivu jednotlivých faktorů na měřenou sílu nebo z rozdílných hodnot měřených sil při frézování dvou daných materiálů.
Zařízení pro měření výkonu motocyklů
Rampáček, Bernard ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Maršálek, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou měření výkonu motocyklů pomocí válcových výkonových zkušeben primárně určených k měření výkonu osobních automobilů, návrhem a porovnáním konstrukčních řešení zařízení umožňující měření výkonu motocyklu na těchto zkušebnách na základě pevnostních výpočtů využívajících MKP.
Konstrukční návrh standu pro zkoušení jednoválcového motoru
Sikora, Ondřej ; Prokop, Aleš (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem stanoviště pro zkoušení jednoválcového přeplňovaného motoru. První část práce teoreticky pojednává o principech a možnostech měření výkonových parametrů spalovacích motorů. Dále je rozebrána problematika zabývající se měřením jednoválcových pohonných jednotek. Hlavní část práce se již věnuje samotnému konstrukčnímu návrhu stanoviště, kde jsou popsány jednotlivá technická řešení hlavních konstrukčních uzlů. Poslední kapitola se zabývá výpočtovým modelováním s využitím moderních softwarových prostředků, které umožnily ověřit funkci navržené konstrukce.
Experimentální analýza stěračových motorků
Dočekal, Martin ; Mach, Martin (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Práce se zabývá metodami měření malých stejnosměrných motorů, zejména motorů používaných pro pohony stěračových mechanismů. Dále pak popisem funkce a vnitřní stavby stěračových motorů. Měření těchto motorů se provádí zejména dynamometry, kterým se práce podrobněji věnuje. Měřicí systémy se však skládají nejen z dynamometru ale i z mnoha dalších komponent, jakými jsou například řídicí jednotky, software pro zkoušení motorů, různé stojany, čidla teploty a otáček, a mnoha dalších. Na tyto komponenty je brána zřetel i při výběru nejvýhodnějšího měřicího systému. Dále jsou zde jednotlivé systémy analyzovány a porovnány nejen z hlediska technických a ekonomických parametrů, ale i z hlediska možností měření, např. okamžité zobrazování charakteristik na monitoru PC sestavy systému, možnosti měření třecích momentů, účinností, zahřívání apod. V závěru práce se nachází doporučení měřicího systému, který jsem dle jeho parametrů zvolil za nejvýhodnější.
Identifikace parametrů motorů pro laboratorní stand
Lidmila, Petr ; Knobloch, Jan (oponent) ; Červinka, Dalibor (vedoucí práce)
Cílem této práce je proměření motorů zakoupených pro výukový laboratorní stand do předmětu elektrické pohony. Z důvodu chybějícího vhodného měřicího pracoviště byla práce soustředěna především na modernizaci staršího dynamometru, který bude dále využíván studenty. Dynamometr byl vybaven elektrickým měřením otáček a momentu, obě tyto hodnoty jsou přehledně a velmi přesně vyhodnocovány a zobrazovány na digitálních přístrojích. Změření parametrů motorů pro laboratorní stand mělo v práci jen okrajový význam
Návrh dynamometru pro závodní pneumobil
Fritscher, Matyáš ; Kubík, Michal (oponent) ; Jeniš, Filip (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá konstrukčním návrhem měřící stanice s dynamometrem pro závodní pneumobil vyvíjený studentským týmem. Zařízení má za cíl usnadnit a zpřesnit ladění vozidla pro různé disciplíny. V úvodní části práce je provedena rešerše stávajících řešení komerčních dynamometrů. Dále je v rámci výběru vhodné brzdy posouzena možnost úpravy brzdy, která byla univerzitou nabídnuta k opětovnému využití pro tento projekt. Po ověření, že splňuje nutné požadavky, následuje představení několika koncepčních návrhů. Pro vybranou vlastní koncepci se specifickým řešením pro toto vozidlo je pak provedeno konstrukční řešení včetně ověření bezpečnosti vybraných konstrukčních uzlů.
Metody korekce výkonových parametrů vznětového motoru
Charouz, Ondřej ; Ramík, Pavel (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá získáním nejvhodnějšího způsobu korekce vlivu teploty, vlhkosti a tlaku nasávaného vzduchu a také korekcí vlivu vlastností paliva (motorové nafty). Tyto korekční faktory jsou přizpůsobeny konkrétnímu motoru pro vojenské nasazení. Jedná o čtyřdobý, vznětový, přeplňovaný, šestiválcový spalovací motor PV6-K37 o objemu 19100 cm3. Tato práce se dále zabývá vytvořením metodiky zpracování měření tohoto motoru na motorovém stanovišti a pojednáním o současných způsobech korekce výkonu. Měření bylo prováděno v areálu firmy Excalibur Army spol. s r.o. ve Šternberku.
Využití biomasy pro mikrokogeneraci
Daňhel, Aleš ; Šejvl, Radovan (oponent) ; Baxant, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá využitím biomasy pro mikrokogeneraci. Teoretická část diplomové práce definuje stěžejní pojmy práce, a sice pojmy biomasa a kogenerace. Praktická část diplomové práce je zaměřena na návrh a výrobu malé mikrokogenerační jednotky na bázi malého membránového parního motoru. To znamená návrh dvou parních generátorů na výrobu páry pro membránový parní motor. Dále bude proveden návrh a výroba vlastního membránového parního motoru osazeného malým BLDC generátorem včetně elektrické části pro vyvedení výkonu a měření parametrů. Na parním motoru se provede několik měření včetně měření výkonové charakteristiky parního motoru a měření zatěžovací charakteristiky generátoru.
Snižování mechanických ztrát motoru
Černohous, Tomáš ; Svída, David (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou mechanických ztrát ve spalovacích motorech a ukazuje metody a způsoby k jejich zjišťování. Dále představuje moderní trendy při snižování mechanických ztrát.
Měření výkonu motocyklu
Rampáček, Bernard ; Novotný, Pavel (oponent) ; Maršálek, Ondřej (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá principem fungování současných válcových zkušeben používaných k měření výkonu motocyklů. Dále podstatou měření, výslednými hodnotami a účelem těchto zkoušek. Následně se zabývá v současnosti používanými typy válcových výkonových zkušeben, určených pro měření výkonů motocyklů, a v závěru obsahuje možné konstrukční řešení způsobu upevnění motocyklu na válcové výkonové zkušebně, primárně určené pro měření výkonu osobních automobilů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 79 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.