Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 74 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
To Run Insurgency like a Business: Self-Defeating Patronage by the Principal in Eastern Ukraine
Laryš, Martin ; Aslan, Emil (vedoucí práce) ; Svoboda, Karel (oponent) ; Mareš, Miroslav (oponent)
Disertační práce "Řídit povstání jako firmu: sebepoškozující patronát principála ve východní Ukrajině" čerpá z literatury specializující se na nepřímé válečnictví, která se zakládá na teorii principála a agenta, jenž konceptualizuje nepřímé válečnictví jako ukázkový příklad delegace. Principálové hrají významnou roli při utváření rebelie a vykonávání kontroly nad ní prostřednictvím delegace jakožto nízkonákladového a popíratelného nástroje pro k posílení rebelů a jejich milicí. Delegování je však plné problémů, zejména pokud je delegováno na roztříštěné povstalecké skupiny. Literatura považuje roztříštěné povstalecké skupiny za slabé nestátní aktéry náchylné k rychlému selhání a rozpadu. Má argumentace se zaměřuje na paradox delegování rebelie na roztříštěné povstalecké skupiny. Tvrdím, že takové delegování je ze své podstaty nákladné a viditelné, což je v rozporu s původním záměrem delegování jako levného a popíratelného nástroje zahraniční politiky. Ve své disertační práci zavádím koncepty sebezničující patronát a decentralizovaného delegování jako svůj příspěvek do diskuse o nepřímém válečnictví. Principál doplácí na sebepoškozující patronát, jelikož musí držet nízké vstupní bariéry pro vznikající povstalecké milice, aby překonal problém kolektivní akce, s níž se budoucí povstalci potýkají v...
Time management studentů EF JU
ŠIMÁŇOVÁ, Monika
Cílem této bakalářské práce je analýza Time managementu u studentů Ekonomické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích a vytvoření návrhů a doporučení pro efektivní řízení času studentů EF JU. Tato práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická se zabývá čtyřmi generacemi Time managementu, které přispěly k jeho vývoji. Dále je zaměřena na plánování a nástroje pro plánování, metody a techniky hospodaření s časem a prokrastinaci. Praktická část využívá výzkum založený na datech z dotazníků, které studenti vyplnili. Následně je každá otázka zpracována graficky a okomentována.
Optimally biased expertise
Ilinov, Pavel ; Matveenko, A. ; Senkov, Maxim ; Starkov, E.
This paper shows that the principal can strictly benefit from delegating a decision to an agent whose opinion differs from that of the principal. We consider a “delegated expertise” problem in which the agent has an advantage in information acquisition relative to the principal, as opposed to having preexisting private information. When the principal is ex ante predisposed towards some action, it is optimal for her to hire an agent who is predisposed towards the same action, but to a smaller extent, since such an agent would acquire more information, which outweighs the bias stemming from misalignment. We show that belief misalignment between an agent and a principal is a viable instrument in delegation, performing on par with contracting and communication in a class of problems.
Delegování kompetencí v mateřských školách
Daňková, Lenka ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
Závěrečná bakalářská práce se zabývá procesem delegování kompetencí k řízení pedagogického procesu v mateřské škole s jedním a více odloučenými pracovišti, jež tvoří jeden právní subjekt. Mapuje problematiku procesu delegování, poukazuje na jeho pozitivní přínos, upozorňuje na některá negativa a možná rizika. Přináší přehled kompetencí, které ředitelka může delegovat na své podřízené pedagogy. Teoretická část se opírá o manažerskou literaturu a výzkumná část vychází z analýzy dotazníkového šetření, jehož hlavním cílem bylo zjistit, na koho ředitelky nejčastěji tyto kompetence delegují a zda k delegování oslovují i jiné pedagogy než své zástupkyně, na které by mohly přenést další vhodné kompetence. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Organizační struktura v základní umělecké škole
Sinkulová, Iveta ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
NÁZEV: ORGANIZAČNÍ STRUKTURA V ZÁKLADNÍ UMĚLECKÉ ŠKOLE AUTOR: Iveta Sinkulová ABSTRAKT: Bakalářská práce Organizační struktura základní umělecké školy si klade za cíl zjistit, jaké organizační struktury se v ZUŠ uplatňují, do jaké míry jsou v OS zabudovány funkce zástupce ředitele školy a vedoucích oddělení a jaké úkoly jsou na ně delegovány v oblasti řízení pedagogického procesu. V návaznosti na popisný výzkum analyzuje funkce zástupce ředitele školy a vedoucích oddělení, navrhuje oblasti vhodné k delegaci a tomu odpovídající pracovní náplně. Na základě průzkumu organizačních schémat jednotlivých uměleckých škol dává návod k zamyšlení, jak s organizační strukturou pracovat a jak při eventuální změně struktury postupovat. Výsledky výzkumu a závěry práce slouží jako podkladový materiál ředitelům ZUŠ, kteří se zamýšlejí nad řízením pedagogického procesu a optimalizací organizace práce.
Manažerská práce zástupkyň ředitelek čtyřtřídních mateřských škol v Praze 4, 11 a 12
Vacková, Jitka ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
Manažerská práce zástupkyň ředitelek čtyřtřídních mateřských škol v Praze 4, 11 a 12 Abstrakt Bakalářská práce pojednává o manažerské práci zástupkyň ředitelek čtyřtřídních MŠ v Praze 4, 11 a 12. Pojednává o delegování manažerských funkcí na zástupkyně ředitelek těchto MŠ. Zabývá se spoluprací ředitelek a jejich zástupkyň, zjišťuje úroveň jejich manažerských kompetencí z pohledu jich samých i z pohledu ředitelek. Bakalářská práce srovnává podmínky zástupkyň ředitelek MŠ pro jejich manažerskou činnost a porovnává práci statutárních zástupkyň a vedoucích učitelek. Bakalářská práce se v teoretické rovině zabývá pojetím školského managementu a vymezuje jeho specifika, definuje členění manažerských funkcí a zabývá se jejich delegováním společně s motivací. Klíčová slova Školský management, manažerské funkce, delegování, kompetence
Podpora povstaleckých skupin jako nástroj zahraniční politiky státu
Bahenský, Vojtěch ; Riegl, Martin (vedoucí práce) ; Kofroň, Jan (oponent)
Práce se věnuje primárně otázce, jaká rizika a náklady vyplývají z využívání podpory povstalecké skupiny jako nástroje zahraniční politiky státu. Snaží se propojit různé soudobé koncepty a přístupy a přináší koncept rizik a nákladů vycházející ze stávající literatury. Nabízí příklady možné aplikace takového konceptu, které zároveň odhalují nepostačující teoretické uchopení dalších aspektů podpory povstaleckých skupin. Ty se totiž ukazují jako nevhodně formulovány pro využití ke zkoumání dopadů podpory povstalců na podporující stát. Proto v závěru thato práce nabízí několik oblastí pro budoucí výzkum, který by pomohl tyto teoretické nedostatky současné literatury odstranit.
Delegování činností na střední management základní školy
Zralá, Lucie ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Bakalářská práce Delegování činností na střední management základní školy se zabývá školským managementem. Vychází ze vzoru podnikového managementu, který člení management do tří úrovní. Hlavní pozornost je věnována střednímu managementu, konkrétně metodickým orgánům na základní škole, resp. jejich vedoucím pracovníkům, mapuje jejich postavení, roli, vykonávané činnosti, potřebné kompetence. Téma práce vychází z přesvědčení, že ačkoli jsou dnes ředitelé školy natolik přetěžováni administrativními činnostmi, že mají problém naplnit všechny aspekty a role, které jim řídící funkce přináší, delegování svých pravomocí a tím i potenciál svých učitelských sborů z různých důvodů efektivně nevyužívají.
Manažerské funkce a jejich delegování v mateřské škole
Amin, Iva ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
NÁZEV: Manažerské funkce a jejich delegování v mateřské škole. AUTOR: Iva Amin KATEDRA: Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. et Bc. Jiří Trunda ABSTRAKT: Cílem práce je definovat některé termíny a teoretické teze týkající se problematiky managementu, manažerských funkcí a některých znalostí, dovedností a povinností manažerů, dodržet zásady úspěšného delegování vybráním vhodného úkolu i delegáta. Zda ředitelky mateřských škol umí vybrat vhodný úkol i delegáta, dodržet zásady úspěšného delegování, ukázaly výsledky provedeného empirického výzkumu. Metodou pro empirický výzkum bylo dotazníkové šetření. Dotazník byl sestaven pro ředitelky samostatných mateřských škol s právní subjektivitou. Bylo osloveno celkem 100 ředitelek mateřských škol z Ústeckého kraje, návratnost dotazníků činila 57 %. Výsledky dotazníkového šetření byly vyhodnoceny a zpracovány do grafů. Výstupem bakalářské práce je soubor názorů, doporučení a metod, které manažeři používají ke zvládnutí specifických činností (tzv. manažerských funkcí) a jejich delegování v mateřské škole. KLÍČOVÁ SLOVA: delegování, management, manažer, manažerské funkce, mateřská škola
Sebeřízení ředitele ZUŠ
Egermaierová, Kateřina ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem sebeřízení školského manažera v oblasti základního uměleckého školství. Cílem práce bylo zjistit, co ředitelé ZUŠ v Plzeňském a Jihočeském kraji považují za součást sebeřízení, co jejich sebeřízení ovlivňuje a jak se projevuje tento vliv v jejich pracovních i osobních životech. Dílčím cílem práce bylo zjistit, zda se ředitelé škol v oblasti sebeřízení vzdělávají a pokud ano, jakým způsobem. Práce vychází v teoretické části z oblasti personalistiky a řízení lidských zdrojů. Zabývá se kompetencemi a rolemi ředitelů škol, selfmanagementem, timemanagementem, delegováním, syndromem vyhoření, technikami zvládání stresu a obecně životní rovnováhou. Věnuje se také podrobněji emoční inteligenci a fázím kariéry ředitele školy v souvislosti s tím, jak oblast sebeřízení ovlivňují. Praxe přináší výsledky průzkumu, který probíhal formou dotazníkového šetření a doplňujících rozhovorů. Průzkum přinesl velmi zajímavá zjištění z prostředí pedagogicko-uměleckého školství, z oblasti pracovních a osobních životů klíčových postav této vzdělávací sféry - ředitelů ZUŠ. Zkušenosti, a v některých případech výpovědi o závažných důsledcích neuplatňování mechanismů sebeřízení, jsou zachyceny v osobních rozhovorech autorky práce s dotázanými respondenty. Tato zjištění potvrzují často...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 74 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.