Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  předchozí11 - 17  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Testová úzkost v kontextu maturitní zkoušky
Slavík, Radovan ; Valentová, Lidmila (vedoucí práce) ; Pavelková, Isabella (oponent) ; Grambal, Aleš (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou testové úzkosti u žáků středních škol v ČR v kontextu maturitní zkoušky a jejím vlivem na celkovou školní úspěšnost u této zkoušky. Jsou zde prezentovány výsledky výzkumu realizovaného ve školním roce 2017/2018 na vzorku 439 žáků šesti pražských středních škol. Cílem studie bylo ověřit model testové úzkosti založený na Lazarově transakčním modelu stresu, Ellisově kognitivním modelu A-B-C a na dílčích navazujících modelech dalších autorů (např. Hodapp či Rost). Teoretický model užitý v rámci tohoto výzkumu tedy přistupuje k testové úzkosti jako k formě stresové reakce sestávající ze tří postupných kroků, kterými jsou: (A) spouštěč ve formě testové situace; (B) kognitivní hodnocení a (C) emoční a behaviorální dopady, jejichž součástí je školní (ne)úspěšnost. Kroky B a C se nadále skládají z dílčích komponent a výstupů. Kvantitativní data, která byla sebrána za využití široké testové baterie osmi sebeposuzujících dotazníků, anamnestického dotazníku a objektivních výsledků maturitní zkoušky umožnila hlubší statistické zpracování. Za využití Spearmanova korelačního koeficientu, faktorové analýzy a vícenásobné lineární regresní analýzy se podařilo snížit celkový počet položek původního teoretického modelu, a zároveň mezi těmito položkami odhalit vzájemné vazby a ověřit...
School bullying and its effect on children's academic performance in the Czech Republic
Kalendová, Tereza ; Chytilová, Julie (vedoucí práce) ; Polák, Petr (oponent)
Bezpečné školní prostředí je klíčovým atributem, jenž nejenom zajišťuje vhodné podmínky pro kvalitní vzdělávání, ale také umožňuje žákům dosahovat těch nejlepších možných studijních výsledků. Jeden z faktorů, který škodlivě ovlivňuje školní prostředí je šikana. Studie zkoumající problematiku šikany odhalily, že šikana má na studenta a jeho vývoj mnoho negativních následků, včetně zhoršení školního prospěchu. Hlavním cílem této bakalářské práce je zkoumání vlivu šikany na studijní výsledky žáků v České republice s využitím výsledků matematických testů žáků čtvrtých tříd ze studie TIMSS 2015. V první fázi našeho výzkumu používáme lineární regresi s použitím metody nejmenších čtverců kontrolované řadou kontextuálních proměnných. Jelikož tato metoda může nést zkreslené výsledky, kvůli problémům s endogenitou, používáme v druhé fázi neparametrickou metodu Propensity score matching (PSM). Naše zjištění ukazují, že školní šikana má významný negativní dopad na výsledky matematických testů. Nicméně, tento efekt ztrácí svou signifikanci jakmile je intenzita šikany nižší. Technikou PSM jsme dospěli k podobným závěrům. Výsledky této práce ukazují, že pozornost českých pedagogických pracovníků a politiků by se měla soustředit na šikanu, jako na významný determinant školních výsledků žáků, a podporovat prevenční...
The effect of lecture/seminar attendance on exam results
Plachá, Romana ; Pertold-Gebicka, Barbara (vedoucí práce) ; Želinský, Tomáš (oponent)
Hlavním cílem této práce bylo zjistit, jak účast na seminářích a přednáškách ovlivňuje známku z testu. Přestože jsou školy primárním zdrojem vzdělávání, na vysokých školách ve většině případů není docházka povinná. Jako studentku vysoké školy mě zajímalo, jestli a jak účast na hodinách ovlivňuje výsledky předmětů na škole, kde studuji. Proto jsem se rozhodla provést průzkum a pro analýzu jsem si zvolila bakalářský kurz Econometrics II na Univerzitě Karlově v Praze. Vzorek je 42 studentů. Kvůli problému s opomenutím důležité proměnné bylo potřeba vzít v úvahu nepozorovatelné faktory jako schopnost, motivaci a úsilí studentů. Z tohoto důvodu jsou v práci použity dvě metody odhadu. Nejprve metoda nejmenších čtverců s využitím proxy proměnných a poté dvoustupňová metoda nejmenších čtverců s instrumentální proměnnou. Z výsledků je patrné, že v analyzovaném vzorku studentů má účast na přednáškách pozitivní a statisticky významný efekt na známku z testu, avšak vliv účasti na seminářích není významně rozdílný od nuly. Klíčová slova docházka, studijní výsledky, metoda ne- jmenší čtverců (OLS), dvoustupňová metoda nejmenší čtverců (2SLS), racionální rozhodování E-mail...
Je pozice studenta v posluchárně korelována s jeho výkonem v daném předmětu?
Franek, Ondřej ; Svoboda, Miroslav (vedoucí práce) ; Matějka, Marek (oponent)
Existuje vztah mezi preferovanou pozicí v posluchárně a celkovým počtem získaných bodů? Výzkum mezi studenty předmětu Organizace trhů a odvětví v bakalářském programu Národohospodářské fakulty VŠE existenci tohoto vztahu potvrzuje. Pomocí regresní analýzy docházím k závěru, že preference míst na přednášce u studentů jsou spojeny s jejich akademickými výsledky. Studenti s lepšími výsledky preferují místa blíže k tabuli.
Vliv konzumace alkoholu na studijní výsledky vysokoškoláků
Tyburcová, Iva ; Stroukal, Dominik (vedoucí práce) ; Babin, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce zkoumá vliv spotřeby alkoholu na studijní výsledky studentů vysokých škol. Konkrétně pro tuto práci byla zvolena skupina studentů studující obor ekonomie na Vysoké škole ekonomické v Praze. Data byla od studentů získána pomocí dotazníkového šetření a následně byla doplněna oficiálními daty ze školní databáze. Na základě teoretického modelu byl vytvořen ekonometrický model, který zkoumá daný vztah. Z výsledků modelu vyplynulo, že intenzita spotřeby alkoholu má na 5% hladině významnosti negativní vliv na studijní výsledky. Z výzkumu lze vyvodit, že mírně převládají negativní účinky konzumace alkoholu, jakými mohou být nevolnost, bolest hlavy či únava. Přesto je patrné, že tyto negativní účinky se snižují se zvyšujícím se počtem návštěv restauračních zařízení při konzumaci alkoholu.
Je sport investicí do lidského kapitálu nebo spotřebou volného času?
Smrčková, Hana Marie ; Houdek, Petr (vedoucí práce) ; Brožová, Dagmar (oponent)
Abstrakt Studenti pravidelně se věnující sportovní aktivitě dosahují o 20% lepších studijních výsledků než jejich nesportující kolegové. Možným vysvětlením je tréninkem podporovaný rozvoj vhodných osobnostních charakteristik, jakými jsou cílevědomost, soutěživost, sebedůvěra, disciplína či týmové cítění. U individuálních sportů je zmíněný efekt silnější než u kolektivních. Sport lze považovat za formu investice do lidského kapitálu. Výsledky naznačují, že lepší platové ohodnocení sportovců zjištěné předcházejícími studiemi může být zapříčiněno vyšší produktivitou sportovců při práci i studiu. Důležitým determinantem prospěchu se ukázal zdravotní stav a též preference subjektu ke studijní přípravě nad sportovní aktivitou. Sportovci udávají vyšší pocit vlastní atraktivity, ačkoli atraktivita sama se neukázala ve vztahu ke studijnímu prospěchu významná. V kombinaci sportovní aktivity a zaměstnání při studiu dochází k převýšení benefitů časovými náklady a zhoršení prospěchu.
Jak ovlivňuje pracovní zapojení studentů jejich prospěch?
Rovný, Martin ; Chytilová, Helena (vedoucí práce) ; Brožová, Dagmar (oponent)
Tato bakalářská práce zkoumá vliv zaměstnání při studiu na studijní výsledky. Analýza je provedena prostřednictvím dotazníkového šetření, kterého se zúčastnili studenti bakalářského stupně studia. Datový soubor je doplněn o údaje z oficiální databáze školy. Zkoumané vztahy jsou teoreticky podloženy a okomentovány na základě teorie sociálního a lidského kapitálu a nabídky práce. Výsledky základního modelu, který zkoumá vztah mezi zaměstnáním a studiem, naznačují, že práce během studia má významný negativní vliv na prospěch. Z rozšiřujícího modelu zohledňujícího počet odpracovaných hodin vyplývá, že studenti pracující více než 15 hodin týdně dosahují výrazně horších studijních výsledků než nepracující studenti, naopak 1-15 hodin práce týdně není spojeno s významným nepříznivým vlivem. Na 10% hladině významnosti byl zjištěn pozitivní vztah mezi prospěchem a prací v oboru studia.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   předchozí11 - 17  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.