Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 75 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mapování prostředí
Mohorko, Martin ; Pavlík, Jan (oponent) ; Bilík, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá popisem možných způsobů mapování neznámého prostředí, kterým je v tomto případě jak vzdušné, tak i pozemní prostředí. Práce je zaměřena především na mapování radary a 3D skenery, a to přes jejich historii, rozdělení, metody snímání, metody zobrazení dat, popřípadě popis výstupních dat až po jejich praktické využití. Dále na základě zvolených kritérií byly metody porovnány a bylo vysvětleno, proč zrovna ona metoda je vhodnější. V práci nechybí ani zmínka o dalších používaných metodách mapování prostředí dnešní moderní doby a jejich využití i potenciál budoucího uplatnění. V závěru byl nastíněn možný koncept využití na radarovém lokalizačním systému ve spojení s 3D skenerem.
Analýza konstrukce části elektrického stroje
Fodor, Viktor ; Hájek, Vítězslav (oponent) ; Janda, Marcel (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá optickou diagnostikou časti elektrického motora využitím 3D skenera. Popisuje konštrukciu elektrických asynchrónnych motorov, ich tepelné straty a možnosti chladenia ako aj chladiace systémy, ktoré takýto motor môže využívať. Približuje možnosti záznamu teploty a stručne vysvetľuje princíp 3D skenerov. Taktiež zoznamuje so simulačným programom ANSYS využívajúcim metódu konečných prvkov. Znázorňuje postup spracovania zdigitalizovaného objektu a následné simulácie ako aj porovnávanie výsledkov simulácií a meraní. Záver práce je venovaný analýze získaných výsledkov.
3D data
Klusáček, Jan ; Janáková, Ilona (oponent) ; Richter, Miloslav (vedoucí práce)
Cílem této práce je navrhnout metody které umožňují získání trojrozměrného modelu objektu, nasvíceného laserovým pruhem a snímaného kamerou. V první části práce je popsán teoretický princip získání trojrozměrného modelu a naznačeny některé problémy s tímto postupem spojené. Dále se zabývá popisem rozhraní použitelných k získání obrazu z kamery a podrobněji popisuje rozhraní DirectShow, které je v této práci použito. Po té popisuje konkrétní metody zpracování získaného obrazu, kalibrace a sestavení trojrozměrného modelu. V poslední části je popsáno zařízení, které bylo vytvořeno pro ověření a automatizaci navržených metod a program, který tyto metody implementuje.
3D skener pro výukové účely
Romanovský, Jiří ; Navrátil, Robert (oponent) ; Koutecký, Tomáš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem 3D optického skeneru využívajícího metody projekce strukturovaného světla. Cílem této diplomové práce je demonstrovat principy a procesy 3D skenování s využitím projektoru DLP LightCrafter a kamery ImagingSource. Jednotlivé etapy procesu měření budou realizovány v softwarovém prostředí Matlab, tak aby byly názorně popsány jednotlivé principy a metody využívané při digitalizaci objektů.
Optický proximitní skener s měřením doby letu
Mlatecová, Hana ; Kopečný, Lukáš (oponent) ; Žalud, Luděk (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá popisem proximitního optického 3D skeneru. Konkrétně se jedná o skener O3D201 od společnosti Ifm electronic, GmbH. V textu jsou popsány základní vlastnosti, měřicí princip a způsoby komunikace mezi PC a senzorem. Pro zpracování naměřených dat a jejich vizualizaci v reálném čase byla naprogramována uživatelská aplikace, která umožňuje data ukládat a usnadňuje tak, jejich následné zpracování. Práce se také zabývá analýzou parametrů snímače, zejména parazitních.
Využití reverzního inženýrství pro výpočty aerodynamiky automobilu
Rozsíval, Jan ; Forman, Matěj (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
V diplomové práci byla změřena geometrie karoserie vozidla s využitím 3D skeneru ATOS. Naměřená data z 3D skeneru ATOS byla použita pro vytvoření CAD modelu karoserie a následně modelu celkového vozu v programu Pro/ENGINEER s ohledem na další využití modelu. Získané plochy vozidla byly využity pro výpočet rozložení aerodynamického statického tlaku v CFD softwaru Star-CCM+.
Výroba prototypu automobilu s využitím moderních metod a technologie CAD/CAM
Horák, Aleš ; Zouhar, Jan (oponent) ; Sedlák, Josef (vedoucí práce)
Projekt vypracovaný v rámci inženýrského studia, řeší problematiku výroby prototypu automobilu pomocí moderní technologie reverzního inženýrství a aplikace CAD/CAM. Na základě literární studie dané problematiky, byl navržen postup digitalizace fyzického modelu automobilu, včetně jeho úpravy a zpracování získaných dat. Navazujícím krokem bylo ověření výroby modelu aditivní technologií rapid prototyping – metodou FDM. Verifikace dosažených výsledků byla provedena na konzolové vertikální frézce FV 25 CNC, s řídicím systémem Heidenhain iTNC 530 s využitím obráběcích strategií pomocí CAM software PowerMILL. Na závěr byly vzniklé modely dle potřeby upraveny.
Digitalizace výfukového potrubí
Janečka, Karel ; Koutný, Daniel (oponent) ; Paloušek, David (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá možnostmi a praktickým využitím 3D skenovacích systémů pro strojírenství. Práce obsahuje základní rozdělení zařízení sloužící k 3D digitalizaci a jejich základní vlastnosti. Cílem této práce je seznámení s postupem při reverzním inženýrství, což je demonstrováno na konkrétním příkladu digitalizace výfukového potrubí s použitím 3D skeneru Atos I a CAD systému CATIA.
Rekonstrukce 3D ploch kapotáže motocyklu na základě skenovaných dat
Vašíková, Martina ; Čudek, Vladimír (oponent) ; Paloušek, David (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá programy a praktickým řešením v oblasti reverse engineeringu. Tato práce obsahuje definici pojmu reverse engineering, rozdělení digitalizace pomocí 3D skenerů, matematický popis křivek a ploch a přehled programů, které jsou určeny pro reverse engineering. Cílem práce je vytvoření 3D digitálního modelu kapotáže motocyklu v programu Rhinoreverse.
Vytvoření zjednodušeného CAD modelu motoru s využitím reverzního inženýrství
Koten, Stanislav ; Svída, David (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vytvořením zjednodušeného CAD modelu motoru pomocí 3D digitalizace za účelem zástavby do automobilu s trubkovým rámem. V první části je popsána problematika reverzního inženýrství, druhá část se věnuje popisu a funkci použitého optického měřícího systému ATOS firmy GOM a v závěrečné části je popsáno skenování geometrie motoru, následná úprava polygonální sítě a vytvoření vlastního 3D modelu pomocí programu Autodesk Inventor 2013.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 75 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.