Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnost využití principů Alexanderovy techniky na základních školách a ve sportu dětí a mládeže
Zapala, Michal ; Parry Martínková, Irena (vedoucí práce) ; Fialová, Ludmila (oponent)
Název: Možnost využití principů Alexanderovy techniky na základních školách a ve sportu dětí a mládeže Cíle: Cílem této diplomové práce je představit Alexanderovu techniku a vztáhnout ji do školního prostředí, jako prvek (převážně) primární prevence. Nejprve vysvětlíme problematiku školního prostředí ve vztahu k pohybovým návykům žáka a výchově ke zdraví. Poté navrhneme možnost obohacení školní TV a podpory rozvoje zdraví dětí a mládeže pomocí využití principů Alexanderovy techniky ve školních pohybových hrách a vysvětlení přínosu těchto her do běžného života. Metody: Analýza, argumentace, kritické uvažování, kreativní myšlení, kvalitativní (nestrukturované) pozorování Výsledky: Vztažení Alexanderovy techniky do školního prostředí. Návrhy dětských pohybových her na základě principů Alexanderovy techniky. Klíčová slova: Alexanderova technika, postura, prevence, školní tělesná výchova, sport
Názory a postoje pohybově neúspěšných žáků mladšího školního věku k pohybovým aktivitám
Vachová, Kateřina ; Kaplan, Aleš (vedoucí práce) ; Jebavý, Radim (oponent)
Název diplomové práce: Názory a postoje pohybově neúspěšných žáků mladšího školního věku k pohybovým aktivitám Cíle práce: Hlavním cílem práce bylo zjištění názorů a postojů pohybově neúspěšných žáků mladšího školního věku k pohybovým aktivitám. Dalšími cíli bylo provedení přehledu pojmů týkající se pohybové neúspěšnosti v teoretické části, dále komparace zjištěných názorů a postojů takto definovaných žáků k pohybovým aktivitám s výsledky, které provedli Kaplan v roce 2001 a Holický v roce 2011 a kontrolní monitorování antropometrických charakteristik sledovaných souborů. Metodika práce: V práci byla použita metodika z výzkumného šetření Kaplana (2011), kde byla provedena identifikace pohybově neúspěšného žáka pomocí motorického testování. Tímto postupem byly vymezeny soubory pro následné zjišťování antropometrických charakteristik pohybově neúspěšných žáků a následně jejich postojů a názorů k pohybovým aktivitám pomocí dvou typů dotazníků. Výsledky práce: Výsledky udávají, že pohybově neúspěšní žáci provádějí pohybovou aktivitu 3× týdně a občasně. Žáci S2 tráví většinu času neaktivní činností, a to aktivitami na počítači a nebo hrou na zahradě, soubor S1 je o něco více pohybově aktivní. Sledovaní žáci a žákyně nejvíce sportují s kamarády, zejména pak chlapci, kteří ovšem se stejnými procenty...
Zájem o atletiku a další sportovní aktivity u dětí ve věku 12 - 15 let
Svobodová, Jana ; Vindušková, Jitka (vedoucí práce) ; Kaplan, Aleš (oponent)
Název: Zájem o atletiku a další sportovní aktivity u dětí ve věku 12 - 15 let. Cíle: Zjistit zájem o atletiku a sportovní aktivity u dětí ve věku 12 - 15 let a porovnat odpovědi dětí z vybraných základních škol a gymnázií. Metody: Pro splnění cíle bylo použito dotazníkového šetření. Dotazníky byly rozdány do dvou škol - ZŠ Jílovská a Gymnázium Omská, ani jedna z nich nemá sportovní zaměření. Věková kategorie byla ve věku 12 - 15 let. Celkem jsme dostali zpět n=359 dotazníků. Hlavním předmětem výzkumu bylo zjistit zájem o sportovní aktivity a atletiku mimo hodiny školní tělesné výchovy. Ve výzkumu jsme zjišťovali jakým aktivitám se děti a mládež ve svém volném čase věnují, kdo je motivuje a podporuje ve sportu a jaký mají vztah k atletice. Výsledky: Výsledky ukázaly, že děti a mládež i přes dostupnost dnešní moderní techniky mají o sport stále zájem. Z celkového počtu dotazovaných n=359 dětí zvolilo sport jako jednu z volnočasových aktivit 23% dětí. Sportu se ve svém volném času věnují stejně rády jako aktivitám s kamarády či hraní her na počítači. Celých 91% dětí se věnuje určitému druhu sportu, nejčastěji byly uvedeny tyto sporty: fotbal, florbal, basketbal, plavání, aerobik, atletika, hokej, softbal, tenis, stolní tenis, bojové sporty a jezdectví. Atletice se věnuje pouze 9% dětí, nepatří tedy...
Historie školní tělesné výchovy v českých zemích
Bigazová, Tereza ; Kašpar, Ladislav (vedoucí práce) ; Svobodová, Irena (oponent)
V diplomové práci se budu zabývat zmapováním historie školní tělesné výchovy v českých zemích od zavedených tělesných cvičení do škol až po současnost. Práce bude dělena na jednotlivá časová období, ve kterých objasním, jak školní tělesná výchova v daném období vypadala a co všechno obsahovala. Cílem práce je porovnat školní tělesnou výchovu v jednotlivých obdobích a zaznamenat postupné změny a vývoj. KLÍČOVÁ SLOVA Tělesná výchova, školní tělesná výchova, tělesná cvičení, vývoj, historie, základní vzdělání, učitel, výchovně vzdělávací proces
Využití moderních technologií při výuce školní TV
Palička, Pavel ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Mužík, Vladislav (oponent) ; Bureš, Vladimír (oponent)
Pavel Palička - Využití moderních technologií při výuce školní tělesné výchovy Abstrakt disertační práce Problém: Jednou z možných variant podpory motivace k učení je i použití digitálních technologií při vzdělávání. Předmět tělesná výchova v tomto směru nabízí variabilitu prostředí, kde je možné využívat různé typy současných "nositelných" technologií (chytrý telefon, tablet, apod.). V dostupné literatuře nebyl doposud publikován ucelený přehled možností a praktických doporučení pro využití dostupných digitálních technologií v tělovýchovném vzdělávání a současně nejsou ani dostatečně prozkoumány dopady jejich využívání ve školní praxi. Hypotéza: S pomocí inovovaných vyučovacích jednotek s využitím digitálních technologií lze pozitivně ovlivnit vztah žáků k předmětu tělesná výchova a posílit vnitřní motivaci související s realizací pohybových aktivit v rámci tělesné výchovy. Cíl: Cílem praktické části práce bylo identifikovat změny v oblasti vnitřní motivace a vztahů k pohybovým aktivitám v rámci předmětu tělesna výchova, které jsme vyvolaly působením experimentálního vzdělávacího programu s využitím digitálních technologií. Metody: Výzkum měl podobu kvaziexperimentu, který probíhal v 6.-9. ročnících základní školy v předmětu školní tělesná výchova. Soubor (N=237) byl tvořen experimentální (n=119) a...
Přístupy ke kultivaci herního výkonu ve sportovních hrách ve školní tělesné výchově.
Kafka, Jan ; Tůma, Martin (vedoucí práce) ; Kočíb, Tomáš (oponent)
Název: Přístupy ke kultivaci herního výkonu ve sportovních hrách ve školní tělesné výchově. Cíle: Hlavním cílem této práce je komparace způsobů vedení výuky sportovních her v hodinách tělesné výchovy na druhém stupni základní školy. V rámci této komparace se zaměříme na dopady těchto způsobů výuky vzhledem k týmovému hernímu výkonu. Metody: V práci jsme využili video analýzu, ze které jsme vyvodili kvantitativní a pomocí srovnávací analýzy kvalitativní zjištění. Jednotlivé výsledky jsme porovnávali na základě využívaného způsobu výuky v hodinách. Výsledky: Z porovnání skupin podstupující technický a taktický přístup k výuce sportovních her jsme zjistili, že skupiny podstupující taktický přístup výuky se více zlepšovaly v týmovém herním výkonu v brankových sportovních hrách. Ve volejbale se obě skupiny v týmovém herním výkonu zlepšily stejně. Klíčová slova: sportovní hry, školní tělesná výchova, fotbal, florbal, házená, volejbal
Ovlivnění úrovně hudebně pohybových schopností novým programem hudebně-pohybové výchovy u žákyň II. stupně ZŠ
Doležalová, Kateřina ; Novotná, Viléma (vedoucí práce) ; Blahutková, Marie (oponent) ; Pelclová, Jana (oponent)
Název: Ovlivnění úrovně hudebně-pohybových schopností novým programem hudebně-pohybové výchovy u žákyň na II. stupni ZŠ Cíle: Cílem práce je ověřit, do jaké míry ovlivní nově vytvořený program hudebně- pohybové výchovy úroveň vybraných hudebně-pohybových schopností skupin žákyň, ve věku 12-16 let. Dílčím cílem je sestavit intervenční program modernizované hudebně-pohybové výchovy, naplňující současné potřeby dívek daného věku a vytvořit metodické materiály pro jeho výuku. Metody: K ověření úrovně hudebně-pohybových schopností byla u všech skupin použita baterie hudebně-pohybových testů: test rytmické přizpůsobivosti, test rytmické percepce, test dynamické rovnováhy, test společné pohybové tvořivosti (Brtníková, 2009) a test rozlišování výšky tónu dle Bentleye. Pro analýzu dat byly použity testy: Shapiro-Wilkův test, Leveneův test, Wilcoxonův test, párový T-test, Mann-Whitney U-test. Interskupinové rozdíly byly hodnoceny jednofaktorovou a dvoufaktorovou analýzou rozptylu (ANOVA) ve statistickém programovacím jazyce R. Statistické a věcné působení programu provedeno v programu STATISTICA. Grafické znázornění výsledků bylo uvedeno prostřednictvím boxplotů a Q-Q grafů. Výsledky: Naměřené výsledky vstupních testů ukázaly rozdílné hodnoty, tedy odlišné vstupní úrovně jednotlivých skupin (E1, E2 a K)....
Analýza pohybových aktivit žáků v tělesné výchově na 2. stupni ZŠ v Jihočeském kraji
Šimek, Jan ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Svobodová, Irena (oponent)
Předložená diplomová práce se zabývá pohybovými aktivitami žáků na 2. stupni základních škol v Jihočeském kraji. Jejím cílem je zmapovat podmínky pro výuku tělesné výchovy, zjistit její obsah výuky, posoudit, zda si ze školy žáci odnášejí získané znalosti či dovednost a vyhodnotit oblibu žáků provádět pohybovou aktivitu ve svém volném čase. Toto mapování bylo provedeno formou tří dotazníků, na které odpovídali jak ředitelé základních škol, učitelé tělesné výchovy, tak i jejich žáci. Výsledky práce mohou posloužit všem budoucím i současným učitelům tělesné výchovy.
Změna postojů k integraci u žáků základní školy po absolvování programu "Život s handicapem"
Nýdrlová, Lenka ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Pavlová, Ilona (oponent)
Název práce: Změna postojů k integraci u žáků základní školy po absolvování programu "Život s handicapem". Cílem práce: Hlavním cílem práce je zkoumání možností k ovlivnění postojů žáků základní školy k integraci žáka se zdravotním postižením do hodin tělesné výchovy. Metoda: V kvalitativně kvantitativním výzkumu byla sledována pomocí dotazníků CAIPE - CZ a Adjective - Checklist změna postojů k integraci do tělesné výchovy u žáků ZŠ po absolvování dvouměsíčního programu Život s handicapem. Do výuky byla zařazena série tematických bloků v hodinách tělesné výchovy a výchovy ke zdraví, akce mimo školu a Paralympijský školní den. Výzkumný soubor dvouskupinového kvaziexperimentu tvořili žáci sedmého (počet žáků 20, průměrný věk 12 let) a devátého (počet 24 žáků, průměrný věk 15 let) ročníku základní školy. Výsledky: Projektové aktivity se realizovaly ve zvolených předmětech, v rámci školy i mimo ni. Podařilo se naplnit cíle programu a získat pozitivní zpětnou vazbu. Ve výsledcích dotazníků CAIPE - CZ a Adjective - Checklist došlo ke zlepšení u obou skupin, výrazněji však u sedmého ročníku. U skupiny chlapců devátého ročníku u otázek týkajících se soutěžních aktivit došlo ke zhoršení postojů. Závěr: Je velmi důležité žáky seznamovat s problematikou integrace žáků se zdravotním postižením již mladším...
Sport, zdraví a tělesné sebepojetí studentů gymnázia
Prokůpková, Veronika ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Tilinger, Pavel (oponent)
Název: Sport, zdraví a tělesné sebepojetí studentů gymnázia Cíle: Hlavním cílem této práce byla analýza vztahu k vlastnímu tělu u mládeže ve věku 17 let. Výzkum měl analyzovat pohybové aktivity, tělesné sebepojetí a zdraví studentů gymnázia. Tyto výsledky byly komparovány se stavem před 20 lety. Metody: Veškeré údaje uvedené v empirické části této práce byly získány pomocí dotazníkového šetření mezi studenty 2. ročníku gymnázia. Celkem se výzkumného šetření zúčastnilo 300 studentů, z toho 193 dívek a 107 chlapců. Bylo použito standardizovaného dotazníku, který byl převzat z mezinárodního výzkumu Sport, zdraví a tělesné sebepojetí v zemích střední a východní Evropy (Mrázek, Fialová, Bychovskaja, 1998). Získaná data byla písemně zaznamenána, graficky zpracována a následně vyhodnocena. Dále byla zjištěná data komparována s daty prezentovanými v diplomových pracích před 20 lety (Mešejdová, 1998), (Pavlíková, 1999). Výsledky: Dle získaných údajů bylo zjištěno, že si adolescenti uvědomují význam sportu a celkově zdravého životního stylu pro jejich zdraví. Dívky více motivuje touha po dobrém vzhledu, kdežto chlapce zvýšení fyzické zdatnosti. Chlapci lépe hodnotí své tělo i svou osobu celkově. Dívky naproti tomu lépe pečují o své tělo. Oproti údajům před 20 lety se účast v pohybových aktivitách zvýšila a...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 33 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.