Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10,751 záznamů.  začátekpředchozí10742 - 10751  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.08 vteřin. 

Vzdělávání k mezináboženské toleranci
Koenigsmark, Kryštof ; Kopecký, Martin (oponent) ; Šerák, Michal (vedoucí práce)
Práce se zaobírá zejména teoretickým zázemím pro vzdělávání k mezináboženské toleranci. Napřed definuje pojmy jako víra, tolerance a církev s přihlédnutím k jejich náboženským konotacím. Posléze se obsáhle věnuje náboženství, a to zejména z pohledu sociologie a psychologie náboženství, stejně jako termínům spiritualita a transcendence. Zabývá se také typy a druhy náboženství, přičemž jmenuje a popisuje ty nejdůležitější náboženské směry. V další části se snaží osvětlit pozici náboženství v globalizovaném světě, a vysvětluje, proč je potřeba vzdělávat jednotlivé složky společnosti směrem k toleranci, a to především té náboženské. Práce dále navrhuje několik oblastí, kterými by se takové vzdělávání mohlo inspirovat. Do těchto oblastí zahrnuje mezináboženský dialog, výchovu k toleranci, všechna multikulturní, psychologická, historická a kulturněantropologická hlediska, napomáhající k jednoduššímu přijetí tématu. V další části pak navrhuje některé vzdělávací metody a postupy, které by k tomuto cíli mohly býti využity, stejně jako se snaží definovat některé z mnoha cílových skupin příjemců takového vzdělávání. Na závěr se pokusí kriticky zhodnotit obtíže a filozofické předpoklady, na které by se ve vzdělávání k náboženské toleranci mohlo narazit a zodpovědět otázku, je-li taková činnost vůbec možná.

Muzikál a jeho uplatnění v hudební výchově
Kousalová, Irena ; Volavá, Iva (vedoucí práce) ; Tichá, Alena (oponent)
V první části své diplomové práci jsem se pokusila na základě mých získaných poznatků v daném oboru charakterizovat muzikál , jeho formální stránku a vývoj jak ve světovém, tak v českém měřítku. V této souvislosti jsem podala přehled o naší současné muzikálové scéně. Druhou část diplomové práce jsem pojala z hlediska didaktického s uvedením konkrétních metodických příkladů, nastiňujících možné způsoby uplatnění tohoto žánru v hodinách hudební výchovy. Abych tak mohla učinit, postupovala jsem při svých metodických ukázkách jak z psychologicko-pedagogického pohledu na roli muzikálu v případě dospívajících dětí, tak z konkrétních výsledků mého sociometrického výzkumu, provedeného na 2.stupni ZŠ a gymnáziu. Ráda bych podotkla, že jsem ani zdaleka nemohla vyčerpat množství inspirací a že uvedené muzikály nejsou jedinými zdroji, které se dají ve vyučování použít. Mým hlavním cílem při zpracování této diplomové práce byla přímo nutnost více přiblížit muzikál ať už široké veřejnosti či především pedagogům vyučujícím hudební výchovu, poněvadž se jedná o hudební žánr, který zaznamenává prudký umělecký rozmach na české scéně zvláště v posledních deseti letech. Protože se tedy jedná o poměrně nedávnou dobu, co si muzikál začal budovat své právoplatné místo, postrádá zejména v oblasti didaktické, potřebný zdroj...

Mediální obraz Film Festivalu Zlín
Wallek, Miroslav ; Dominik, Šimon (oponent) ; Bednařík, Petr (vedoucí práce)
Ve své diplomové práci jsem se snažil zmapovat to, jakým způsobem byl v médiích prezentován Mezinárodní filmový festival pro děti a mládež ve Zlíně dříve a nyní. Filmová tvorba pro děti prošla v posledních dvaceti letech velkou proměnou, danou zejména nástupem moderních technologií a klasická pohádka je na ústupu. Zajímalo mne, zda se toto nějak promítá i do mediálního obrazu festivalu. Ten jsem se snažil zachytit na příkladu pěti ročníků z dosavadní, téměř padesátileté, historie festivalu. Vybranými ročníky jsou dva z let před rokem 1989, dva ročníky z let devadesátých a ročník poslední, tedy 2009. Roky jsem se snažil volit takové, kdy došlo k nějakým změnám, např. se měnila organizační struktura festivalu v důsledku změn vedení nebo se měnilo státní uspořádání. Zprvu bylo mým cílem zpracovat ročníků šest, avšak proti plánu jsem, po konzultaci s mým vedoucím práce, vypustil ročník 2004. Vedlo mě k tomu především zjištění, že se v daném roce neodehrály žádné výrazné změny, a také fakt, že jsem se v práci dostal k analýze mediálních obsahů z let jiných. Kromě detailně zpracovaných pěti ročníků se proto zabývám rovněž mediálním obrazem z doby před revolucí, na základě podkladů ze sborníku vydaného v roce 1990 k třicátému jubileu přehlídky.

Sociálně politické souvislosti potenciálního volnočasového centra pro seniory
Radová, Pavla ; Tomeš, Igor (vedoucí práce) ; Víšek, Petr (oponent)
Tato práce se opírá o poznatky o zahraničních komunitních či seniorských centrech, která nabízejí uživatelům řadu služeb a programů. Práce se zabývá sociálně politickými aspekty volnočasového centra pro seniory s návrhem rozpočtu pro první a následující roky fungování. Text je členěn do šesti kapitol. Prvních pět kapitol se věnuje vymezení a přiblížení cílové skupiny seniorů, sociálnímu prostředí, ve kterém žijí, tématu aktivního stárnutí, dobrovolnictví a obecnému sociálně politickému rámci. Poslední kapitola již navrhuje konkrétní podobu možného volnočasového centra pro seniory, včetně návrhu rozpočtu a nastínění zdrojů financování.

Personální řízení terénní sociální práce se zaměřením na uvádění nových zaměstnanců do praxe
Hilčerová, Eva ; Hradcová, Dana (vedoucí práce) ; Haičman, Oldřich (oponent)
Předkládaná magisterská práce se zaměřuje na oblast personální činnosti uvádění nových terénních sociálních pracovníků do praxe. Autorka práce je zaměstnankyní společnosti Člověk v tísni - společnosti při České televizi, o.p.s. ( sekce Programy sociální integrace ). V rámci svého profesního působení v pozici koordinátorky terénních sociálních pracovníků získala zkušenosti související s přijímáním, konkrétněji, s uváděním nových pracovníků do praxe. Informace nabyté prostřednictvím studia, odborné literatury a popisované, vlastní zkušenosti byly prameny, z kterých autorka během zpracování práce čerpala potřebné informace. V teoretické části autorka vymezuje stručně oblast personálního managementu a představuje řízení lidských zdrojů v oblasti sociální služby terénní sociální práce. Dále se zaměřuje na popis personálních činností s přijímáním nových pracovníků souvisejících. Cílem praktické části práce bylo navržení metodiky uvádění nových terénních sociálních pracovníků do praxe. Metodologie procesu diagnostiky stávajícího stavu uvádění nových pracovníků do praxe, v rámci popisované sekce, byla založena na zkušenosti autorky, procesu vyjednání podpory pro popisovaný proces v rámci sekce, analýze dokumentů a tří focus groups. Na podkladě získaných informací, zkušenosti autorky založené na vlastní profesní...

Didaktické využití povodí Rokytky
Kapr, Jakub ; Andreska, Jan (vedoucí práce) ; Hanel, Lubomír (oponent)
Žijeme v době nových objevů a moderních technologií a ani vzdělávání by nemělo ztrácet krok s nepřetržitým dynamickým rozvojem moderní společnosti. Mělo by se přizpůsobovat aktuálním trendům a snažit se je aplikovat do edukačního procesu. Ve své práci se zabývám možnostmi aplikace moderních technologií do výuky biologie a jejich využitím k domácí přípravě žáků. Na základě zkoumání postojů žáků k novým technologiím jsem vytvořil materiál, který kombinuje terénní výuku s aktivní přípravou v multimediálním výukovém programu. Prakticky jsem vyzkoušel výuku postavenou na kolektivní práci s tímto materiálem a získané poznatky kombinoval s demonstračními možnostmi, které poskytuje povodí říčky Rokytky. Na základě těchto poznatků jsem vytvořil materiál, který vede žáka k aktivnímu vyhledávání nových informací v multimediálním programu a k upevnění poznatků získaných v přírodě.

Šifrovací framework
Bureš, Filip ; Beneš, Antonín (oponent) ; Lukeš, Dan (vedoucí práce)
Cílem práce je vytvořit skriptovací jazyk a program (interpreter jazyka), který na základě skriptu v tomto jazyce šifruje a dešifruje data. Program je co nejméně závislý na konkrétním operačním systému. Použitým programovacím jazykem je C (v případě nezbytnosti C++). Práce je zaměřena především na substituční a transpoziční šifry a to takové, kde jejich výpočetní náročnost nevylučuje praktické užití interpreteru k jejich implementaci. Program umožňuje uživateli vytváření knihoven vlastních funkcí, které pak můuže používat ve skriptech. Jedním z předpokládaných smyslů existence tohoto systému je jeho užití jako jednoduché učební pomůcky při základových případně populárních seminářích o šifrování. Interpreter umožňuje sledovat provádění zadaného scriptu a hodnot proměnných (ladící nástroj). Součástí je i uživatelská a programátorská dokumentace vč. formálního popisu syntaxe jazyka.

Analýza přípravy mladých fotbalistů
Dreiseitl, Jiří ; Křiček, Jan (oponent) ; Buzek, Mario (vedoucí práce)
Analyza pfipravy mladych fotbalistu Cil prace: Podrobnou obsahovou analyzou treninkoveho deniku, zjistit rozdily v pfiprave mladych fotbalistu v roce 2007 v klubu SK Slavia Praha a v roce 1988 hracu zafazenych do sportovnich fotbalovych tfid. Pomoci obsahove analyzy zjistit i jine treninkove ukazatele. Dalsim cilem je porovnat pfipravu mladych fotbalistu v CR a v nemeckych zemich. Metoda: Pomoci obsahove analyzy rocniho treninkoveho deniku, u kategorie U-7 v klubu SK Slavia Praha, porovnat a zhodnotit zadouci ci nezadouci zafazeni jednotlivych cviceni. Rozclenenim treninkoveho deniku na casti a pote az na konkretni cviceni, jsme dostali dulezite informace o skladbe, cetnosti cviceni a jejich zamefeni. Tyto vysledky jsme porovnali s programem sportovni pfipravy zaku zafazenych do sportovnich tfid vydanym v roce 1988Ceskym Ustfednim Vyborem CSTV. Vysledky: Zkoumanim dokumentu - treninkovy denik - a naslednym porovnanim obsahu s programem sportovni pfipravy zaku z roku 1988 jsme dosli k vyraznym zmenam a odlisnostem v pfiprave mladych fotbalistu. Tuto zmenu si vysvetlujeme hlavne diky stale vetsim narokum na jednotlive hrace ve vrcholovem fotbalu. Klicova slova: fotbal, trenink, pfiprava mladeze, treninkovy denik

Financování veřejných vysokých škol, konkrétně investičních projektů
Šabatková, Eva ; Takáčová, Hana (vedoucí práce) ; Nováková, Štěpánka (oponent)
Diplomová práce se zabývá sepcifiky financování veřejných vysokých škol. Podrobněji se věnuje financování investičních projektů, jak z prostředků Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR, tak i z prostředků Evropské unie. Největší pozornost je věnována prostředkům ze státní systémové dotace a financování z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Jsou zde popsány postupy registrace investičních projektů, čerpání finančních prostředků, zároveň i následný monitorin.

Česká televize a náctiletý divák
Kučerová, Zuzana ; BENDOVÁ, Helena (vedoucí práce) ; MATHÉ, Ivo (oponent)
Diplomová práce s názvem Česká televize a náctiletý divák se zabývá, zda Česká televize jako vysílatel veřejné služby vyrábí pořady vlastní tvorby zaměřené výhradně na děti staršího školního věku. Cílem práce bylo také postihnout, zda je televize jako médium ještě atraktivní pro dospívající, nebo si raději pro sledování audiovizuálních obsahů zvolí internet. Zaměřila jsem se i na způsob oslovení mladých diváků veřejnoprávními televizemi v Evropě a navrhla řešení pro zlepšení současné situace.