Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  předchozí10 - 19další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mezigenerační programy v praxi managementu vzdělávacích institucí
Klinerová, Lenka ; Šafránková, Jana Marie (vedoucí práce) ; Dvořáková, Miroslava (oponent)
Diplomová práce zkoumá možnosti v oblasti řízení mezigeneračních programů. Cílem práce je analyzovat problematiku mezigeneračního učení z pohledu managementu vzdělávacích institucí v České republice a v zahraničí a vytvořit návrh metodiky řízení mezigeneračních programů z pohledu managementu vzdělávacích institucí. První část práce pojednává nejprve o managementu v obecné rovině, dále pak o managementu vzdělávání, zaměřuje se na charakteristiku a klasifikaci vzdělávacích institucí a vymezuje působnost neziskových organizací. Dále se zabývá tématem celoživotního učení a vymezuje mezigenerační učení jako jednu z jeho forem. Zabývá se kategorizací mezigeneračního učení a vymezení jeho vztahu z hlediska učení formálního, neformálního a informálního. Práce definuje obsah pojmu age management, popisuje jeho impementaci v praxi a zaměřuje se na téma mezigeneračních programů, jejich specifikaci, kategorizaci a vymezení jejich přínosů a rizik. Druhá část práce se zabývá obsahovou analýzou strategických a kurikulárních dokumentů v České republice a v zahraničí a analýzou možností spolupráce vzdělávacích institucí v mezigeneračních programech v České republice a v zahraničí. Shrnuje přínosy mezigeneračních programů a uvádí konkrétní příklady dobré praxe z českých i zahraničních zdrojů. Součástí práce je vytvoření...
Analýza současných forem a metod vzdělávání seniorů v České republice
Procházková, Romana ; Burešová, Karolína (vedoucí práce) ; Vincejová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi vzdělávání seniorů v České republice. Práce je tvořena teoretickou a empirickou částí. V teoretické části byla zjišťována charakteristika gerontopedagogiky a gerontodidaktiky, též byly nastíněné možnosti vzdělávání seniorů. Zda je nabídka vzdělávacích institucí pro seniory odpovídající, tak zní formulace výzkumného problému empirické části práce. Cílem výzkumného šetření je zjistit, zda nabídka institucí ve vybraných městských částech Prahy, které v současnosti poskytují seniorům příležitosti ke vzdělávání, je vzhledem k jejich potřebám a zájmům dostatečná. Základní výzkumná otázka zní: Jaký je názor respondentů na nabídku vzdělávacích institucí? K té byly kladeny výzkumné podotázky týkající se počtu vzdělávacích institucí, pestrosti nabízených aktivit, absence vzdělávacích aktivit, propagace aktivit, spolupráce vzdělávacích institucí se sociálním odborem a zpětné vazby od seniorů. Kvalitativní výzkum byl proveden metodou polostrukturovaného rozhovoru se zaměstnanci sociálních odborů a zaměstnanci vzdělávacích institucí pro seniory (klubů seniorů) ve třech městských částech Prahy. Provedeným výzkumem bylo zjištěno, že pestrost nabízených aktivit je široká, i přestože v některých městských částech by určitý druh vzdělávacích aktivit senioři uvítali. Spolupráce se...
Rodič jako aktér vzdělávací politiky: Předškolní vzdělávání z pohledu rodičů
Man, Radana ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Hejzlarová, Eva (oponent)
Diplomová práce "Rodič jako aktér vzdělávací politiky: Předškolní vzdělávání z pohledu rodičů" se zabývá rodiči jako účastníky vzdělávací politiky, uplatňujícími především možnost volby při zajištění vzdělávání svých dětí v předškolním věku. V samostatných kapitolách jsou uvedeny tři oblasti celoživotního vzdělávání - formálního, neformálního a informálního, které rodič pro svoje dítě volí. Vzdělávací politika je ovlivňována jeho rozhodnutími, postoji a strategiemi. Jak se k jednotlivým oblastem staví, jaká jsou jejich očekávání, zda kvalita a nabídka odpovídá jejich představám, vyplývá z této práce.
Působení Kongregace Milosrdných sester sv. Karla Boromejského v Českých Budějovicích. Příběh černobílého květu města
Ambrožová, Kristýna ; Foltýn, Dušan (vedoucí práce) ; Hnilica, Jiří (oponent)
Práce zpracovává zejména na základě studia archivního materiálu dějiny působení Kongregace Milosrdných sester sv. Karla Boromejského v Českých Budějovicích, které je možno vymezit lety 1850-1956. V samostatných kapitolách pojednává detailně historii každé ze tří poboček, ve kterých zde tyto řeholní sestry vykonávaly svou činnost. Ty jsou seřazeny v chronologickém sledu tak, jak ve městě jednotlivé filiálky vznikaly. Jako první je tedy zařazena veřejná nemocnice, následuje ústavní komplex sirotčince a škol při bývalé Vídeňské bráně a skupinu uzavírá roku 1888 založený asyl pro staré potřebné lidi na Lannově třídě. Pozornost je věnována zvláště okolnostem vzniku dané pobočky, jejímu zázemí, všedním a nevšedním dnům, o nichž nám většinou zanechaly zprávy místní kroniky, a také připomenutí dvojice místních představených, které měly na její vývoj a podobu zásadní vliv. Součástí jádra textu je vedle sledování počátků a následného nebývalého rozvoje aktivit komunity v rámci města také samostatná závěrečná kapitola, přibližující naopak události spojené s definitivním ukončením činnosti sester boromejek v Českých Budějovicích po roce 1948. Orientaci v problematice a logickou návaznost informací zajišťují úvodní části práce. Ty se věnují obecnému představení kongregace, dále jejímu vzniku, začátkům v Čechách...
Formy a postupy realizace vzdělávání dětí a žáků se sluchovým postižením
Soukupová, Lenka ; Mrkosová, Eva (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
NÁZEV PRÁCE: Formy a postupy realizace vzdělávání dětí a žáků se sluchovým postižením. AUTOR: Lenka Soukupová, DiS. KATEDRA: Speciální pedagogika VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Eva Mrkosová, CSc. ABSTRAKT: Ve své práci jsem se zaměřila na problematiku dětí se sluchovým postižením. Jaké postupy práce se využívají při jejich vzdělávání. V teoretické části popisuji řečovou výchovu dětí se sluchovým postižením - jak by měla matka s dítětem se sluchovým postižením komunikovat a stimulovat ho ke komunikaci. Dále uvádím, jaké komunikační systémy užívají lidé se sluchovým postižením. Následně popisuji možnosti vzdělávání dětí se sluchovým postižením, v první řadě zmiňuji instituce pomáhající rodičům s dítětem se sluchovým postižením, které s nimi spolupracují již od narození dítěte a informují je o dalších možnostech vzdělávání. V další kapitole uvádím formy speciálního vzdělávání žáků se zdravotním postižením. V praktické části se zabývám tím, jak pedagogové pracují s dětmi se sluchovým postižením, jaké postupy práce ve výuce používají a jak na ně děti reagují. KLÍČOVÁ SLOVA: dítě se sluchovým postižením, řečová výchova, komunikační systémy, vzdělávací instituce, formy speciálního vzdělávání žáků se zdravotním postižením.
Marketing vzdělávání
Ehrlichová, Zuzana ; Sieber, Martina (vedoucí práce) ; Vinopal, Jiří (oponent)
Tato práce se zabývá marketingovým řízením vzdělávacích institucí. V teoretické části zdůvodňuje jeho relevanci v českém prostředí, hledá jeho specifika oproti marketingovému řízení výrobních podniků a vyrovnává se s nejasnými návody na jeho konceptualizaci návrhem možného schématu postupu. V praktické části je pak tento postup aplikován a přináší doporučení pro změny ve studijním programu Sociologicko - ekonomická studia a upozornění pro podobně koncipované obory. Ačkoliv má studijní program potřebné zázemí v rovině personální, mezinárodních vztahů a možností image dostát strategie výklenkáře pro specifickou skupinu nadprůměrných studentů společenskovědních a ekonomických oborů, i přes náročné přijímací řízení se mu nedaří rekrutovat vhodné studenty z malého množství uchazečů, jelikož v současné době plně nevyužívá potenciálu produktu a možností komunikace.
Vzdělávací potřeby vedoucích pracovníků mateřských škol Středočeského kraje
Novosadová, Irena ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
3 ABSTRAKT: Tato bakalářská práce se zabývá zjišťováním vzdělávacích potřeb vedoucích pracovníků mateřských škol Středočeského kraje a vzdělávacími nabídkami ve Středočeském kraji a v Praze. Cílem této práce bylo zjistit tyto potřeby, sledovat míru spokojenosti vedoucích pracovníků s aktuální programovou nabídkou vzdělávacích institucí v daném regionu. Rovněž byla zkoumána závislost priorit vzdělávacích potřeb na počtu let praxe ve vedoucí funkci. V teoretické části práce mapuje odbornou literaturu, podává přehled aktuálního stavu předškolního vzdělávání a zákonných požadavků pro výkon funkce. Stěžejní bod výzkumné části tvoří dotazníkové šetření mezi vedoucími pracovníky mateřských škol Středočeského kraje a jeho následný rozbor, který vede k vytvoření plastického pohledu na vzdělávací možnosti vedoucích pracovníků v kontextu s jejich vzdělávacími potřebami. Závěrečná část práce přináší výsledky šetření, které potvrzují zájem vedoucích pracovníků o další vzdělávání, dále spokojenost dotazovaných se vzdělávacími nabídkami v kontextu jejich vlastních potřeb a rovněž výsledky šetření, které neprokazují závislost výběru vzdělávacích oblastí na počtu let ve vedoucí funkci. KLÍČOVÁ SLOVA: Vzdělávací potřeby, další vzdělávání pedagogických pracovníků, školský management, vzdělávací instituce, Středočeský kraj,...
Vzdělávací potřeby ředitelů mateřských škol v různých etapách jejich profesní dráhy
Tarnóczyová, Vlasta ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vzdělávacími potřebami ředitelů mateřských škol v různých etapách jejich profesní dráhy a možnostmi dalšího vzdělávání pro tyto pracovníky. Vzhledem k šířce tématu, je tato problematika zúžena na ředitele mateřských škol v Ústeckém kraji a nabídkou dalšího vzdělávání v tomto regionu. Teoretická část vychází z odborné literatury, platných právních předpisů, různých internetových zdrojů a také z vlastních zkušeností. Podkladem pro výzkumnou část se stalo šetření formou dotazníku a jeho následné vyhodnocení. Práce přináší pohled na rozdílnost vzdělávacích potřeb ředitelů mateřských škol na počátku jejich profesní praxe a v jejím závěru. A odpovídá na otázku, zda je i pro pracovníky s dlouholetými zkušenostmi z oblasti vedení mateřské školy nabídka dalšího vzdělávání dostatečná. KLÍČOVÁ SLOVA: Vzdělávací potřeba, kompetence, další vzdělávání pedagogických pracovníků, mateřská škola, vzdělávací instituce.
Rakousko-uherská zahraniční služba v letech 1868-1918
Králová, Hana ; Županič, Jan (vedoucí práce) ; Zářický, Aleš (oponent) ; Tejchman, Miroslav (oponent)
1 Mgr. Hana Králová Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta RAKOUSKO-UHERSKÁ ZAHRANIČNÍ SLUŽBA V LETECH 1868-1918 Abstrakt Loajální státní úřednictvo vzešlé z reforem v druhé polovině 18. století, se postupně transformovalo v byrokratické soukolí, které zcela zabezpečovalo chod mnohonárodnostní monarchie až do jejího rozpadu. Získat místo ve státní službě znamenalo pro mnohé dosažení jisté společenské prestiže a postavení a to i přes skutečnost, že finanční situace nižšího, ale i středního úřednictva byla značně problematická. K bezesporu nejelitnější součásti patřila zahraniční služba a to zejména diplomatická a konceptní. Uchazeči kromě nezbytného dosaženého vzdělání procházeli přísným výběrem, zaměřeným především na jazykové dovednosti. Diplomatická služba si navíc svou exkluzivitu udržovala i podmínkou prokázání dostatečného příjmu, což umožnilo přístup jen uchazečům z řad majetkové elity, tedy zejména šlechticům, případně novošlechticům a dobře situovaným osobám měšťanského původu. Z výzkumu však rovněž vyplynula skutečnost, že zejména po rakousko- uherském vyrovnání v roce 1867 mohlo být přijetí na vysoký post v konceptní službě na ministerstvu zahraničí ovlivněno i vnitropolitickými faktory. Na významné posty sekčních šéfů, tak byly jmenovány osoby, které nesplňovaly stanovené podmínky a to...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   předchozí10 - 19další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.