Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 100 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Galerijní a muzejní edukace Neslyšících
Marešová, Veronika ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
V této práci se zabývám galerijní a muzejní edukací neslyšících osob. Navštívila jsem inovativní a interaktivní expozici Głusza ve Slezském muzeum v Katowicích, věnovanou kultuře Neslyšících, která mi byla následně inspirací pro návrh edukačního programu zaměřený pro neslyšící i slyšící publikum. Následně jsem své poznatky porovnala s programy a možnostmi v Praze. Pokusila jsem se vytvořit návrh edukačního programu pro slyšící i neslyšící publikum. Cílem bakalářské práce je upozornit na problematiku, která je v rámci vzdělávání dosud okrajová, a dále zkoumat možnosti galerijní edukace pro neslyšící žáky a navrhnout vlastní projekt pro žáky 2. stupně základní školy. Z těchto poznatků a odborné reflexe jsem vytvořila doporučení, jak tvořit edukační programy pro neslyšící i slyšící publikum a jak zlepšit spolupráci galerií a muzeí s neslyšícími.
Komparace veřejného a soukromého vzdělávání v mateřských školách
Šebová, Zora ; Švamberk Šauerová, Markéta (vedoucí práce) ; Špačková, Klára (oponent)
Název bakalářské práce: Komparace veřejného a soukromého vzdělávání v mateřských školách Abstrakt: Hlavním cílem práce je porovnat vzdělávání ve veřejných a soukromých mateřských školách - a to prostřednictvím srovnání školní zralosti a připravenosti předškolních dětí navštěvujících jak veřejné, tak soukromé mateřské školy. Teoretický rámec práce se opírá o charakteristiku dětí předškolního věku, legislativní vymezení mateřských škol a popis jednotlivých vzdělávacích programů různých typů mateřských škol. Praktická část práce vyhodnocuje a shrnuje výsledky výzkumu realizovaného prostřednictvím dotazníkového šetření mezi rodiči předškoláků na území hlavního města Prahy a poskytuje odpovědi na stanovené výzkumné otázky. Klíčová slova: Mateřská škola, veřejná mateřská škola, soukromá mateřská škola, dítě, předškolní věk, školní zralost, vzdělávací program, rodiče
Edukační programy Národní galerie a školní výtvarná výchova
Kudláčková, Adéla ; Kitzbergerová, Leonora (vedoucí práce) ; Fremlová, Vendula (oponent)
V bakalářské práci sleduji galerijní edukaci žáků na druhém stupni základní školy v rámci několika edukačních programů Národní galerie Praha. V teoretické části práce se zaobírám galerijní a muzejní edukací obecně, způsoby její realizace a jejím vlivem na vzdělávání ve školách. Výzkumná část práce je zpracována metodami pozorování a polostrukturovaných rozhovorů s účastníky edukačních programů. Závěr je realizován vypracováním návrhu a částečnou realizací činností navazujících na edukační programy pro hodiny výtvarné výchovy jako finální část galerijní edukace. Cílem bakalářské práce je sledovat průběh konkrétní galerijní edukace a popsat, jaké okolní vlivy doléhaly na její realizaci.
Matematika pro ZŠ
Žaba, Jakub ; Žižka, Josef (oponent) ; Szőke, Igor (vedoucí práce)
Hlavním cílem této práce je uplatnit gamifikační prvky ve webové aplikaci, která umožňuje procvičování matemických příkladů pro základní školy. Aplikace je vytvořena jazykem PHP a SQL, a Nette Frameworkem. K procvičování příkladů je využit framework Khan academy. Aplikace je otestována s uživateli a v závěru je navrhnut další vývoj.
Ne/kroužek v Galerii středočeského kraje
Dusilová, Pavlína ; Havlůjová, Hana (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
Diplomová práce se zabývá volnočasovým neformálním vzdělávání v galerijní instituci Galerie Středočeského kraje v Kutné Hoře. Teoretická část představuje pojmy spojené se vzděláváním v kulturních institucích. Směřuje od vymezení muzeí a galerií k vymezení edukace a dalších pojmů spojených s problematikou nesjednocené terminologie. Věnuje se užívání více termínů se stejným významem, jakými jsou edukace a animace, a jejich použití v literatuře. Následně popisuje život a tvorbu umělkyň Jitky a Květy Válových, jejichž celoživotní dílo bylo prezentováno Galerií Středočeského kraje výstavou Jitka a Květa Válovy: Cesta předurčena osudem. K umělkyním a výstavě se váže edukační program, který vznikl během půlroční práce s dětmi mladšího školního věku v odpolední volnočasové činnosti jménem Ne/kroužek. Ne/kroužek je zaštiťován Lektorským centrem Galerie Středočeského kraje. Působení Lektorského centra a jeho programová nabídka za rok 2022 je taktéž popsána v teoretické části. Praktickou část tvoří téměř dvacet příprav, které jsou výtvarně zaměřeny a vázány k tvorbě a výstavě Jitky a Květy Válových. Tyto přípravy jsou sumarizovány z terénního deníku a detailněji popsány i s návazností na rámcové vzdělávací programy, a to nejen za účelem komplexity výsledků práce, ale také pro případné budoucí využití dalšími...
Prvky skautské výchovy ve školní družině
Poustevníková, Jitka ; Hanková, Zdeňka (vedoucí práce) ; Králová, Kateřina (oponent)
1 ABSTRAKT Práce se zabývá přínosem prvků skautingu ve školní družině. Cílem práce je navrhnout a ověřit výchovný projekt pro školní družinu, kde bude propojena skautská idea s výchovou ve školní družině. Program pracuje s detailní přípravou jednotlivých aktivit sloužící jako materiál pro vychovatelky ve školních družinách, skautské vedoucí či pedagogy ve volnočasových zařízeních. V teoretické části charakterizuji školní družinu, její cíle, poslání a funkce v kontextu pedagogiky volného času. Dále popisuji myšlenkové základy skautingu, hlavní principy a cíle a také skautskou metodiku. V poslední kapitole teoretické části bude porovnán vzdělávací program ve školní družině se skautskou metodikou tak, aby mezi nimi byly zřetelné společné prvky, které budou využity při tvorbě projektu v praktické části bakalářské práce. Praktickou část práce tvoří projekt pro školní družinu obsahující prvky skautské výchovné práce. Současně byl projekt ověřen na konkrétní skupině dětí ve školní družině. Výstupy ukazují, že projekt je v řadě aspektů přínosný pro děti i vychovatelky ve školní družině. KLÍČOVÁ SLOVA Výchova, vzdělávání, školní družina, vzdělávací program, skauting, příroda.
Práce se školním vzdělávacím programem a výuka zeměpisu na základních školách
KALINA, Matyáš
Rok 2007 znamenal pro české vzdělávání přechod na dvoustupňový systém vzdělávacích dokumentů, jež mnozí označovali za revoluci. Dodnes je však patrné, že pro řadu škol a učitelů tato změna proběhla pouze na papíře, což negativně ovlivňuje i výuku zeměpisu. Tato práce umožňuje nahlédnout do problematiky práce s ŠVP a výuky zeměpisu pohledem učitelů základních škol. Teoretická část se věnuje historii i současnému systému vzdělávacích dokumentů České republiky. Dále je nastíněna i teorie výuky zeměpisu. V praktické části byly vedeny polostrukturované rozhovory s 21 učiteli zeměpisu, které umožnily prohloubit porozumění o výuce zeměpisu a práci s ŠVP. Vzhledem k malému rozsahu šetření nelze výsledky považovat za reprezentativní, i přes to práce do určité míry potvrdila formálnost školních vzdělávacích dokumentů. Práce učitelů a škol s ŠVP zůstává v mnoha případech značně povrchová. Charakter výuky zeměpisu dosahuje značných rozdílů mezi učiteli, české školství je značně diferencované. Šetření také poukázalo na slabou pozici sociální geografie a terénní výuky ve výuce zeměpisu na základních školách. Polostrukturované rozhovory obsahovaly celkem 18 segmentů, 9 o práci s ŠVP a 9 o vybraných segmentech výuky zeměpisu.
Rodinné modely: Učitelský pohled na začlenění tématu do výuky
Rejfová, Dominika ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Hyánková, Tereza (oponent)
Bakalářská práce "Rodinné modely: Učitelský pohled na začlenění tématu do výuky" se zabývá tím, jak učitelé nakládají s rodinnými modely ve výuce podle svých profesních zkušeností. Zajímá mě, jak učitelé vnímají zařazení rodinných modelů do výuky. Jestli by se v hodinách ZSV mělo tomuto tématu věnovat více času nebo jestli je naopak toto téma ve vzdělávacích programech zastoupeno v dostatečné míře. Zaměřuji se na to, jestli učitelé prezentují pouze tradiční rodinu jako vzor nebo se snaží o zahrnutí i jiných rodinných modelů do výuky. Od toho se poté odvíjí další související otázky. Jedná se především o to, jakým způsobem učitelé aplikují rodinné modely do výuky, jestli se učitelé obávají vyjádření svého názoru nebo jestli se cítí být ve své praxi omezováni školou nebo rodiči. V teoretické části se věnuji terminologii rodiny, učiteli jako osobnosti a rodině v kurikulu a výuce. Chci poukázat na význam rodiny pro dítě a na faktory ovlivňující podobu a funkčnost rodiny. V praktické části je prováděn kvalitativní výzkum na základě rozhovorů s deseti informanty, kteří vyučují na gymnáziu ZSV. Na základě tematické analýzy bylo zjištěno, že informanti hodnotí zařazení rodinných modelů do výuky velmi kladně. Dokonce většina z dotázaných by ocenila, kdyby vzdělávací programy byly rozšířeny o tato témata....

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 100 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.