Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2,382 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Individuální plánování v sociálně aktivizační službě pro rodiny s dětmi v ORP Milevsko jako funkční nástroj změny rodinné situace
MOULÍKOVÁ, Dita
Diplomová práce se zaměřuje na individuální plánování v sociálních službách, speciálně pak v sociálně aktivizační službě pro rodiny s dětmi v ORP Milevsko. Cílem této diplomové práce je zjistit, jak napomáhá individuální plánování ke změně situace rodin v ORP Milevsko. Pro tuto práci stanoveny dvě výzkumné otázky: "Jak hodnotí klienti sociálně aktivizační služby spolupráci se sociálním pracovníkem s použitím individuálního plánu?" a "Jak hodnotí sociální pracovník změnu situace rodiny po vyhodnocení individuálního plánu?" Diplomová práce je strukturována do teoretické a praktické části, přičemž teoretická část obsahuje popis procesu individuálního plánování, vysvětluje pojmy individuální plán, klíčový pracovník, obecnou rovinu sociálně aktivizační služba pro rodiny s dětmi a poté konkrétně seznamuje se sociálně aktivizační službou pro rodiny s dětmi v ORP Milevsko jako vybrané oblasti. Ke zpracování praktické části byla využita metoda dotazování s technikou polostrukturovaných rozhovorů. Rozhovory se sociálními pracovníky byly provedeny celkem dva a s 12 klienty služby. Tyto oba výzkumné soubory byly vybrány metodou záměrného výběru. Výsledky praktické části byly vyhodnoceny prostřednictvím otevřeného kódování. Z výsledků z provedených rozhovorů vyplývá, že individuální plánování má pro rodiny v dané lokalitě přínos v rámci poskytování sociálních služeb a podpory. Výsledky diplomové práce mohou sloužit jako učební materiál pro studenty i instituce zaměřené na individuální plánování. Zároveň mohou nabídnout komplexní pohled na fungování procesu v menší komunitě a na specifické potřeby rodin v dané lokalitě.
Case management a sociální práce s osamělými rodiči
HRONOVÁ, Veronika
Tato diplomová práce je zaměřená na case management a sociální práci s osamělými rodiči. Jejím cílem je zjistit využívání metody case management (popřípadě jejích prvků) při práci s osamělými rodiči. Pro získání odpovědí byly stanoveny následující výzkumné otázky: "Jakým způsobem je v praxi realizována metoda Case managementu v rámci služeb spolupracujících s osamělými rodiči?", "V čem je využívání této metody (popř. jejích prvků) v práci s osamělými rodiči přínosné?" a "Co brání využívání case managementu při práci s osamělými rodiči?" Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou neboli výzkumnou. Část teoretická definuje význam a historii rodiny, osamělého rodičovství, jeho potřeb i forem. Druhá část teorie je zaměřena na význam a obsah case managementu, jeho historii, rozdělení i využívání. Pro praktickou část byla v rámci kvalitativního výzkumu vybrána metoda dotazování, technikou polostrukturovaného rozhovoru. Rozhovorů bylo provedeno celkem 15 a byly uskutečněny se sociálními pracovníky organizací pracujících s rodinami, osamělými rodiči ve Středočeském kraji, event. přímo u pozice case managera v rámci České republiky. Závěrem lze shrnout výsledky výzkumu a na výzkumnou otázku "Jakým způsobem je v praxi realizována metoda Case managementu v rámci služeb spolupracujících s osamělými rodiči" lze na základě rozhovorů s komunikačními partnery odpovědět tak, že metoda case managementu není stále všeobecně známá a pracovní pozice case managera v rámci služeb pracujících s rodinami a osamělými rodiči není obvyklá. Ti pracovníci, kteří metodu znají, jí využívají nejčastěji při vyhodnocování a mapování situace klienta, při koordinaci podpory a při případových konferencích. Profit vidí pracovníci ale i na straně klienta, který může využívat individuální přístup a pomoc "ušitou na míru", má podle nich také možnost volby pomoci a podporuje se v převzetí zodpovědnosti za svůj život, čímž se mimo jiné omezuje vznik závislosti klienta na podpoře nebo pracovníkovi. K výzkumné Otázce 2-V čem je využívání této metody (popř. jejích prvků) v práci s osamělými rodiči přínosné? Z výpovědí pracovníků vyplývá, že Ti pracovníci, kteří jsou s metodu seznámeni, jí vnímají pro svou práci jako přínosnou, a to hned z několika důvodů. Jedním z hlavních důvodů je snížení zátěže rozhodování o postupu v řešení klientovy situace, neboť řešení situace se hledá za aktivního přispění klienta a spolupracujících organizací. S tím souvisí další přínos vnímaný komunikačními partnery a sice snížení rizika pochybení. Dalším přínosem je podle komunikačních partnerů navazování blízké spolupráce s podpůrnými institucemi v regionu a vytváření podpůrné sítě. Komunikační partneři vnímají jako bonus i pocit smysluplnější práce s větším a dlouhodobějším efektem na straně klienta. Z odpovědí komunikačních partnerů na Otázku 3 - Co brání využívání case managementu při práci s osamělými rodiči? vyplynulo, že rozšíření case managementu brání nedostatek času na individuální práci s klientem způsobený přemírou jiné práce a nedostatek poznatků a informací o možnostech využití a přínosech.
Etická dilemata v rozhodovacím procesu umísťování kojenců a batolat do náhradní rodinné péče a jejich možné navracení do biologické rodiny.
URBÁNKOVÁ, Štěpánka
Diplomová práce se bude věnovat analýze etických dilemat spojených s rozhodovacím procesem umísťování kojenců a batolat do náhradní rodinné péče a jejich možnému navracení do biologické rodiny řešených orgány sociálně právní ochrany dětí, dále jen OSPOD. Využití etických teorií je jedním z možných nástrojů, jak se v procesu vyhodnocování a řešení situací nezletilých dětí s etickými dilematy a problémy vypořádat. Cílem práce je zjistit, s jakými etickými dilematy ve vztahu s rozhodováním o umístění kojenců a batolat do náhradní rodinné péče a jejich možnému navracení do biologické rodiny se pracovníci OSPOD nejčastěji potýkají, jaké strategie a postupy využívají. Zvolenou metodou a technikou je kvalitativní výzkumná strategie s využitím techniky rozhovoru.
Sociální práce s dítětem v rozvodovém řízení rodičů z hlediska OSPOD
CINKLOVÁ, Kristýna
Diplomová práce se zabývá problematikou "Sociální práce s dítětem v rozvodovém řízení rodičů z hlediska OSPOD". Po vymezení základních pojmů, jakými jsou rodina, manželství, rozvod a sociální práce s nezletilým dítětem, se zde specifikují druhy rozvodových řízení a role nezletilého dítěte v tomto procesu. Rozhodující je zde přiblížení sociální práce s dítětem v rozvodovém řízení rodičů, a to především z hlediska postavení sociálního pracovníka na OSPOD. Patří k tomu i představení jednotlivých technik a metod, které může sociální pracovník ve své pozici použít. Součástí práce je prezentace provedeného kvalitativního výzkumu formou polostrukturovaného rozhovoru se sociálními pracovníky na OSPOD, kteří vykonávají kolizní opatrovnictví nezletilých dětí v rozvodovém řízení rodičů. Výzkum se zaměřuje na zhodnocení metodických doporučení vzhledem k praxi, nakolik jsou pro zkvalitnění praxe přínosná.
Specifika rodiny s dítětem se zrakovým postižením
STOKLASOVÁ, Tereza
Tématem bakalářské práce jsou specifika rodiny s dítětem se zrakovým postižením. Cílem práce je na základě úzce specifikovaných teoretických východisek zpracovat k vymezenému tématu materiály aktuálního poznání a na jejich podkladě zpracovat případovou studii retrospektivního charakteru. Práce je členěna na dvě hlavní části. Část teoretickou a praktickou. V první části je zpracován teoretický základ uvedené problematiky do 2 kapitol. První kapitola se zabývá definicí, funkcí a mírou odolnosti rodiny. Nadále je zaměřena na rodičovské a sourozenecké vztahy, popisuje také proces vyrovnávání se rodiny s dítětem s postižením. Dále je zmíněna aktuální podpora rodin s dítětem se zrakovým postižením. Druhá kapitola zahrnuje konkrétní zrakové postižení, kde je obsažena jeho klasifikace a nadále specifika vrozeného a získaného zrakového postižení. Praktická část bakalářské práce zahrnuje kvalitativní výzkum. Konkrétně design případové studie rodiny retrospektivního charakteru. Data byla získávána pomocí hloubkového rozhovoru, zúčastněného pozorování a analýzy dokumentů. Specifika rodiny s dítětem se zrakovým postižením zasahují do všech etap a oblastí života, což vyplývá z výzkumného šetření. Zasahují do rodinných a partnerských vztahů, celkového vývoje dítěte se zrakovým postižením, do jeho vzdělávání, volnočasových aktivit i začlenění do pracovního života. Všechny tyto oblasti se prolínají v emočním a psychologickém hledisku nejen dítěte se zrakovým postižením, ale i všech členů rodiny.
Work life balance ve vybraném podniku
RADDOVÁ, Veronika
Diplomová práce se zabývá problematikou Work-life balance ve vybraném podniku. V teoretické části seznamuje s problematikou a jednotlivými nástroji, které zaměstnancům po-máhají sladit jejich osobní a pracovní život. Praktická část se nejprve zaměřuje na charakteristiku společnosti a její zaměstnance. V další části jsou na základě polostrukturovaných rozhovorů s HR specialistkami a ředitelem jedné pobočky identifikovány jednotlivé nástroje a benefity, které společnost svým zaměstnancům nabízí, aby jim pomohla sladit pracovní a osobní ži-vot. Poslední část práce se zabývá dotazníkovým šetřením se zaměstnanci na základě, kterého byla zhodnocena nabízená opatření Work-life balance ve společnosti a zjištěn aktuální stav spo-kojenosti zaměstnanců s nabízenými nástroji a benefity. V závěru práce jsou na základě zjiště-ných nedostatků navrženy nové nástroje, které by mohly vést k rozvoji podniku v této oblasti.
Podpora pečujících v domácím prostředí
NOVÁKOVÁ, Michaela
Bakalářská práce se zabývá pečujícími, kteří se starají o své blízké. O své děti, rodiče nebo partnery. Ukazuje, jaké možnostmi pečující mají. Cílem bakalářské práce je pochopit problematiku a zátěž pečujících v domácím prostředí a případně hledat možnosti jejich podpory. Cílem je zjistit, jaké služby pečující využívají, nebo proč je nevyužívají, a jaké služby by případně využívali, zda tyto sociální služby naplňují potřeby rodin. Výzkumné šetření bylo prováděno polostrukturovanými rozhovory s pečujícími z menšího města Votice.
Životní zkušenosti aktivních uživatelů návykových látek
FIDLEROVÁ, Nikola
Bakalářská práce se zaměřuje na téma životní zkušenosti aktivních uživatelů návykových látek. Cílem práce je zjistit, jaký vliv má aktivní užívání nelegálních návykových látek a účast v trestné činnosti na rodinné vztahy. Dílčím cílem je identifikovat, jaké kontexty ovlivnily vývoj závislosti. Práce se zabývá rodinou, jejím vlivem na závislost a vlivem závislosti na rodinu. Představuje, co to závislost je, jaké jsou kategorie dělení návykových látek, nejčastější problémy spojené s aktivním užíváním nelegálních návykových látek, sociální práci s uživateli, možnosti pomoci pro uživatele nelegálních návykových látek a léčbu závislosti. Poslední kapitola obsahuje kvalitativní výzkum založený na dvou rodinách, celkem šesti narativcích, kteří mají zkušenost se závislostí na nelegálních návykových látkách u člena rodiny. Výsledky představují závislost z pohledu aktivních uživatelů, jejich matek a mladších bratrů.
Finanční situace v rodině a její vliv na vývoj dětí a mládeže v oblasti sportu a volnočasových aktivit
PŘIBYL, Jaroslav
Bakalářská práce se zabývá tématem finanční situace a její vliv na vývoj dětí a mládeže v oblasti sportu a volnočasových aktivit. Práce si klade za cíl ukázat, že dobrá finanční situace v rodině má vliv na to, zda děti mohou sportovat ve zvoleném odvětví. Spolu s tím se zde popisuje sport, volný čas, rodina a patologické jevy. V praktické části se objevuje výzkumná část prováděna kvalitativním výzkumem formou rozhovorů. Získávají se názory rodin, jejichž děti sportují a tyto rodiny je musí finančně podporovat.
Dítě a ztráta
KOVÁCSOVÁ, Karolína
Bakalářská práce se zabývá problematikou ztráty v životě dětí předškolního věku. Teoretická část se věnuje především dětským porozuměním ztrátě v rámci kognitivního a emočního vývoje v předškolním období. V souvislosti s tím jsou v teoretické části rozebírány nejčastější ztráty v životě dětí v kontextu rodiny a mateřských škol. Dále jsou zde představeny i další významné ztráty, se kterými se děti v předškolním období mohou setkat. Cílem výzkumné části bylo zmapovat postoje a zkušenosti rodičů a pedagogů v mateřské škole vztahující se ke ztrátám, se kterými se děti v tomto období vyrovnávají. Proto byly realizovány rozhovory s 2 rodiči a 2 pedagogy. Součástí výzkumné části jsou i navržené aktivity, které mohou pomoci dětem rozpoznávat své emoce a pracovat s nimi, což jim může pomoci při vyrovnávání se se ztrátami, se kterými se setkají nejen v předškolním období.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 2,382 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.