Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,168 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Diagnostika laterality u předškolních dětí
Horáčková, Adéla ; Bačáková, Radka (vedoucí práce) ; Musálek, Martin (oponent)
Název: Diagnostika laterality u předškolních dětí Cíle: Cílem bakalářské práce je popsat problematiku laterality včetně její diagnostiky u předškolních dětí a dále aspekty věkového období předškolního věku. Metody: V práci je využita metoda systematické rešerše. Dochází ke shromáždění a prostudování odborné domácí i zahraniční literatury, která slouží k vytvoření přehledu o současné problematice tématu. Výsledky: Výsledek bakalářské práce je přehled o možnostech diagnostiky laterality u dětí předškolního věku. Závěr: Diagnostika lateralita u předškolních dětí hraje klíčovou roli v jejich rozvoji. umožňuje pedagogům a rodičům lépe směřovat výukové aktivity a napomáhat tak optimálnímu rozvoji motoriky, koordinace a kognitivních funkcí. Respektování individuální laterality u dětí je v tomto věku nezbytné pro jejich harmonický a plnohodnotný rozvoj. Při diagnostice laterality je třeba využívat objektivních testů. Klíčová slova: diagnostika laterality, lateralita, předškolní věk, děti, typy laterality, druh laterality, vývoj dítěte
Odraz komunistické propagandy v dětských pořadech Československého rozhlasu mezi lety 1968 a 1974
Kaňka, Josef ; Groman, Martin (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Od začátku své už více než stoleté historie nabízel Český a Československý rozhlas řadu programů pro dětské posluchače. Ať už se jednalo o pohádky, vzdělávací relace, publicistické pořady nebo i speciální formáty, které mezi programy pro dospělé nenajdeme. Na tvorbě obsahu se často děti mohly také samy podílet. V politicky turbulentním 20. století, během kterého rozhlas zažil začátky demokracie, nacistickou okupaci, dlouhou socialistickou éru pod kontrolou Sovětského svazu i návrat ke svobodě, se v závislosti na společenské situaci proměňovaly i mediální obsahy. Od dramaturgie přes formu až po klíčový obsah. Citelné to je zvlášť v případě totalitních režimů. Vytěsněním nebo naopak častým opakováním určitých témat a kritickým či servilním způsobem jejich zpracování mohli zástupci vládní garnitury kontrolovat dominantní diskurz a s tím také ovlivňovat veřejné mínění a potlačovat hlasy kritiky. Využita k tomu mohla být vedle zpravodajství a publicistiky i dramatická tvorba. Pomocí různých mediálních výstupů lze velmi efektivně vytvořit fiktivní konstrukci reality, která může mít se skutečnou situací pramálo společného. Cílem práce je tyto propagandistické narativy hledat, analyzovat a porovnávat v rámci dětské rozhlasové tvorby v letech 1968-1974. Předmětem výzkumu budou ale i pokusy o demokratizaci...
Využití her v tenisové přípravě dětí
Sachl, Filip ; Kočíb, Tomáš (vedoucí práce) ; Carboch, Jan (oponent)
Název: Využití her v tenisové přípravě dětí Cíle: Cílem této práce je na základě představení využívaných her v tenisové přípravě dětí mladšího školního věku kategorizovat a analyzovat různé typy tenisových her v závislosti na to, jak jsou tyto hry zaměřené na rozvoj konkrétních dovedností a schopností či jiných kritérií. Práce má sloužit jako praktický zdroj pro současné i budoucí tenisové trenéry malých dětí. Metody: Práce využívá především teoretické přístupy založené na kritickém studiu odborných literárních zdrojů z oblasti sportovní přípravy, vývojové psychologie a problematiky her u dětí. Z těchto poznatků jsem vybral vhodné hry pro mou práci. Výsledky: Výsledkem této práce je vytvořený zásobník tenisových hry, které jsou systematicky kategorizovány a doporučeny pro další využití, s důrazem na zábavu a správnou formu motivace dětí. Klíčová slova: tenisová příprava, děti, hry, sportovní trénink, motorický vývoj
Vliv silového tréninku na rychlost střelby v házené u hráčů ve věku 11-13 let
Jelínek, Erik ; Petružela, Jan (vedoucí práce) ; Vampola, Jindřich (oponent)
Název: Vliv silového tréninku na rychlost střelby v házené u hráčů ve věku 11-13 let. Cíle: Cílem této práce je posoudit vliv silového tréninku na střelbu na bránu u hráčů házené. Metody: Jedná se o experimentální studii, která využívá metody měření, intervence a komparace mezi dvěma skupinami - kontrolní a experimentální. Bylo provedeno měření rychlosti střelby na bránu pomocí radarového zařízení a výšky vertikálního výskoku pomocí zařízení Optojump. Celkově proběhly 2 měření. První měření obou skupin proběhlo před intervencí, kterou absolvovala pouze experimentální skupina. Druhé měření obou skupin proběhlo po ukončení intervence, která trvala 1x týdně po dobu 8 týdnů. Výsledná data byla na závěr zpracována a vyhodnocena pomocí T-testu a velikosti efektu. Výsledky: Experimentální skupina vykázala významné zlepšení v rychlosti střelby na bránu, zatímco kontrolní skupina nezaznamenala žádné významné změny. Klíčová slova: Házená, silový trénink, odporový trénink, izometrický silový trénink, posilování s vlastní hmotností, děti, mládež, rychlost hodu, starší školní věk, základní pohybové vzory.
Slabá místa státní podpory rodin pečující o dítě se zdravotním postižením
Janků, Vojtěch ; Angelovská, Olga (vedoucí práce) ; Tomášková, Vladimíra (oponent)
Tématem bakalářské práce jsou Slabá místa státní podpory rodinám pečující o dítě se zdravotním postižením. V první části práce je zmapován současný stav systému podpory těmto rodinám. Konkrétně jaké příspěvky jsou jí poskytovány a jaké sociální služby jim mají s péčí pomoci. Dále je vysvětleno hlavní teoretické východisko, kterým je teorie familizace. Metodologie výzkumu byla vedena kvalitativním způsobem. Respondenti, kteří byli zástupci z řad rodičů, kteří pečují o dítě se zdravotním postižením, byli vybíráni pomocí metody sněhové koule a bylo jich celkem 7. Posledním respondentem byl taktéž aktér v problematice, konkrétně se jednalo o poslance, který zasedá ve výboru pro sociální politiku. Pomocí hloubkových rozhovorů s osmi různými respondenty jsou zkoumány jednotlivé aspekty podpory rodinám, jejich výhody, ale hlavně jejich nedostatky. A to nejprve v oblasti finanční podpory a posléze i v oblasti sociálních služeb. V následné diskusi je pak celý problém probírán v kontextu teoretického rámce práce, tedy teorie familizace. Hlavními zjištěními práce jsou zejména informace, že pro velkou část rodičů není výše finanční podpory dostatečná a že sociální služby v České republice nejsou adekvátně rozšířené a že jejich cena, kterou rodiče musí doplácet, je jedním z důvodů, proč je nevyužívají.
Sharenting z pohledu rodičů a dětí ve věku 10-13 let
Zavadilová, Tereza ; Háša, Marek (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Diplomová práce zpracovává téma sharenting skrze perspektivu rodičů a jejich dětí ve věku 10-13 let. Prostřednictvím zkoumaného fenoménu je věnován prostor rodičům a dětem k vyjádření jejich vlastního postoje. Výzkum reflektuje dosavadní teoretické poznatky, kterými je problematika sharentingu definována. Pomocí hloubkových kvalitativních rozhovorů je zpracován výzkum s dvojicí rodič a dítě. Data byla analyzována kombinací tematické a konverzační analýzy. Z hlavních zjištění v této práci vyplývá, že dotazované děti projevují vůči svým rodičům důvěru, avšak jejich postoj se značně liší podle konkrétního obsahu a vůči subjektům, kterými je sdílení jejich vlastní osoby vykonáváno. Podle dětí by ke zveřejňování jejich informací mělo docházet pouze za předpokladu jejich souhlasu. Pro rodiče je sharenting novou disciplínou, o které není k dispozici příliš mnoho informací. Pomocí výzkumu bylo zjištěno, že mezi rodiči a dětmi nedochází k pravidelné komunikaci na probírané téma. Z výpovědí participantů a následných hlavních zjištění výzkumu je potvrzeno, že by se problematika sharentingu měla více rozšířit do povědomí široké veřejnosti. Výsledky tohoto výzkumu mohou sloužit jako základ pro realizaci dalšího výzkumu zaměřeného na sharenting.
Mediální návyky dětí ve věku 6-8 let
Havlíčková, Anna ; Háša, Marek (vedoucí práce) ; Šimková, Karolína (oponent)
Diplomová práce se zabývá mediálními návyky dětí ve věku 6 - 8 let, tedy věku, který dle chápání psychologie odpovídá mladšímu školnímu věku. Prostřednictvím etnografické metody tzv. guided tour, při níž participant výzkumníka provede svou domácností, je možné tyto mediální návyky zkoumat v přirozeném prostředí participanta. Hlavní výzkumnou otázkou, kterou si výzkum dává za cíl zodpovědět, je samotný název práce, tady jaké jsou mediální návyky dětí v tomto věku. Vedlejší výzkumné otázky jsou poté zaměřeny především na samostatné užívání médií, srovnání každodenního, rutinního, užívání médií s obdobím většího množství volného času (prázdniny, víkend atd.), jaká média děti užívají a či jejich prostřednictvím komunikují s vrstevníky, v neposlední řadě rovněž na organizaci vlastního prostoru ve vztahu k jednotlivým médiím. Podrobné výsledky této analýzy poté odkrývají obsahy, které participanti konzumují na užívaných zařízeních, technické a dovedností problémy spojované s médii, popis přístupu jednotlivých rodin k užívání médií, samostatnost zacházení, zapojení médií v rutině dětí a potažmo rodiny a odlišnost této rutiny v období s větším množstvím volného času. Bylo zjištěno, že lze pozorovat rozdíl mezi mediálními návyky v období s větším množstvím volného času a v každodenním životě. Tento poznatek...
Sdílení dětí na internetu z pohledu českých dětských influencerů a jejich rodičů
Pospíšilová, Tereza ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent)
Diplomová práce "Sdílení dětí na internetu z pohledu českých dětských influencerů a jejich rodičů" si klade za cíl zmapovat fenomén dětského influencerství v České republice. Kombinuje teoretický přístup s výzkumným šetřením na základě individuálních rozhovorů s dětskými influencery a jejich rodiči. Data získaná z rozhovorů jsou analyzována pomocí metody otevřeného kódování. Klíčovými oblastmi výzkumu jsou zejména otázky etiky, soukromí, digitální stopy spojené se sdílením dětí na internetu, ale i pozitivní aspekty této věci, jako je rozvoj kreativity a komunikačních dovedností dětí vystupujících na sociálních sítích. Práce se také dotýká tématu sharenting a jeho dopadů na soukromí a bezpečnost dětí online, stejně tak jako právních a etických rámců ochrany dětí na internetu. Zdůrazněna je zde potřeba vzdělávání dětí i rodičů v oblasti digitální gramotnosti a nutná opatření pro zajištění bezpečnějšího digitálního prostředí nejen pro děti. Závěry práce nabízejí ucelený pohled na problematiku tuzemského dětského influencerství a nabízí cenné postřehy pro rodiče, odborníky pracující s dětmi, ale i širší veřejnost zajímající se o otázky digitálního věku.
Senzomotorické obtíže u dětí s poruchami řeči
Hodačová, Alžběta ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Majorová, Simona (oponent)
Název: Senzomotorické obtíže u dětí s poruchami řeči Cíle: Hlavním cílem diplomové práce je zhodnocení senzomotorických funkcí u dětí s poruchami řeči pomocí standardizovaných testových baterií. Metody: Výzkumu se zúčastnilo 27 dětí (21 chlapců, 6 dívek) s řečovými problémy z logopedické základní školy ve věkovém rozmezí 11-15 let (12,4 let±1,05). U výzkumného souboru se testovala se motorika pomocí testovací baterie MABC-2 a Unifittestu 6-60. Dále se testovaly senzitivní funkce dle Nottinghamského vyšetření čití. Probandům byl také předán dodatkový dotazník pro získání doplňujících informací. Následně byla vytvořena datová matice. Analýza dat probíhala v Microsoft Excel a v programu Jamovi. Výsledky: Děti s poruchou řeči vykazovaly vyšší výskyt motorických obtíží v porovnání s českými normami. Dle celkového skóre STS v testu MABC-2 se v pásmu významných motorických obtíží pohybovalo 63 % (17), což je 13x více oproti normám. Byl prokázán statisticky významný vztah mezi Unifittestem a MABC-2. Dále pozitivní korelační vztah byl také potvrzen mezi komponentou BAL v MABC-2 a úkolem skok do dálky v Unifittestu 6-60. Ze senzitivních funkcí byl potvrzen statisticky významný korelační vztah mezi taktilním čitím a komponentou házení a chytání v MABC-2. Mezi ostatními kvalitami čití vztah s MABC-2 shledán...
Optimalizace sportovní přípravy dětí a mládeže ve veslování
Vašťáková, Marcela ; Busta, Jan (vedoucí práce) ; Macas, Tomáš (oponent)
Název: Optimalizace sportovní přípravy dětí a mládeže ve veslování Cíle: Hlavním cílem této práce je navrhnout inspirativní tréninkový plán pro trenéry žákovských kategorií na základě literární rešerše. Tento plán by měl napomoci optimalizaci tréninkových metod, zabránit rané specializaci a předčasnému ukončení sportovní kariéry v pozdějším věku. Metody: Tato práce se zabývá literární rešerší v oblasti veslování a sportovní přípravy dětí a mládeže. Využívá se metodika studia dokumentů, analýzy obsahu a syntézy informací k prozkoumání dostupné literatury trendů a metod ve výcviku mladých veslařů. Výsledek této práce má sloužit jako inspirativní tréninkový plán pro trenéry žákovských kategorií. Výsledky: Výsledkem této práce je komplexní přehled literatury týkající se sportovní přípravy dětí a mládeže ve veslování. Identifikovali jsme klíčové trendy, metody a přístupy v této oblasti a syntetizovali je do inspirativního tréninkového plánu pro trenéry žákovských kategorií. Tento plán by měl sloužit jako užitečný nástroj pro optimalizaci tréninkových metod a podporu zdravého sportovního vývoje mladých veslařů. Klíčová slova: sport, veslování, trénink, děti

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,168 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.