Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 48 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Speciální pedagog a psycholog do každé školy? Institucionalizace podpůrných pedagogických pozic na základních školách
Panák, Petr ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Černý, Jakub (oponent)
Práce se věnuje politice institucionalizace podpůrných pedagogických pozic, která rozšiřuje do základních škol školní speciální pedagogy a školní psychology a snaží se zajistit profesní stabilitu podpůrných pedagogických pozic. Práce se zaměřuje na pilotáž institucionalizace na malých základních školách s 20-179 žáky, kde školám podpůrné pedagogické pozice zajišťují pedagogicko-psychologické poradny. Cílem práce je popsat fungování modelu institucionalizace a pochopit, jak jej vnímají školní speciální pedagogové, školní psychologové a vedoucí pracovníci pedagogicko-psychologických poraden. Práce je rámována dvěma teoretickými koncepty: teorií liniových pracovníků a teorií akontability. Práce využívá širokou škálu zdrojů dat od dotazníků, přes rozhovory, veřejněpolitické dokumenty, až po administrativní data. Z analýzy těchto dat vyplynulo, že se dosud nepodařilo zajistit dostatečné rozšíření podpůrných pedagogických pozic do škol, zvláště kvůli nedostatku kvalifikovaných pracovníků, ani profesní stabilitu podpůrných pedagogických pozic, protože tito nemají jistotu pokračování institucionalizace v roce 2025. Zároveň se s ohledem na velkou administrativní zátěž neosvědčila role pedagogicko-psychologických poraden jako zaměstnavatelů školních speciálních pedagogů a školních psychologů. Naopak se podařilo...
Slovní hodnocení pohledem učitelů
Kopecká, Natálie ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Gargulák, Karel (oponent)
Cílem této diplomové práce je pochopit, jak učitelé na druhých stupních základních škol aplikující slovní hodnocení vnímají tento druh zpětné vazby. Tohoto cíle je dosaženo prostřednictvím deseti hloubkových rozhovorů, které se zaměřují na samotné chápání tohoto pojmu a vztahování se k němu, na jeho přínosy směrem k vyučujícím i problémy, se kterými se kvůli jeho aplikování potýkají. Dále se práce zaměřuje na chápání vlastní role v tomto procesu a pohled pedagogů na role ostatních aktérů, a to především z hlediska principu akontability. Z analýzy vyplynulo, že slovní hodnocení je učiteli chápáno jako podstatná součást jejich profesní identity. Za hlavní přínosy aplikace slovního hodnocení považují učitelé především možnost lépe poznat své žáky a zlepšení svých pedagogicko-psychologických dovedností. Naopak největší potíže jim způsobuje nedostatek času a z hlediska emocionálního prožívání také převádění slovního hodnocení na známky. Co se týče akontability, za hlavního příjemce, kterému skládají účty, označovali učitelé žáka, zároveň ovšem popisovali několik dalších aktérů, jejichž požadavky musí brát na zřetel. Dalo by se proto hovořit o přetížení akontabilitou, či dokonce o profesní dezorientaci, které si ovšem vyučující napřímo neuvědomují. Práce se krátce věnovala také obsahům konkrétních...
Návrh na změnu organizačního řádu společnosti Backer Elektro CZ, a.s.
Plíšková, Pavla ; Tvrdíková, Hana (oponent) ; Němeček, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce analyzuje současný stav organizačního řádu společnosti Backer Elektro CZ. Zaměřuje se především na organizační strukturu. Popisuje ji a poukazuje na určité nedostatky. Obsahuje návrhy možných řešení zjištěných problémů, které mají vést ke zlepšení spolupráce a snížení nákladů podniku v budoucích letech. Hlavním cílem je tedy efektivnější organizování lidského potenciálu.
Implementace lidskoprávního přístupu v rozvojové spolupráci českými nestátními neziskovými organizacemi
Stehlíková, Magda ; Muhič Dizdarevič, Selma (vedoucí práce) ; Košák Felcmanová, Alena (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl popsat vývoj a teoreticky ukotvit koncept lidskoprávního přístupu (tzv. HRBA) v kontextu rozvojové spolupráce a zjistit jeho zohledňování českými neziskovými organizacemi. Teoretická část je zaměřena zejména na dosud sporné otázky týkající se universalismu a kulturního relativismu lidských práv, jakož i jejich vesměs individualistické povahy. Blíže je popsáno postupné pronikání lidských práv do mezinárodního rozvojového diskurzu a role a specifika rozvojových nestátních neziskových organizací. Práce předkládá teoretické poznatky a konkrétní příklady aplikace lidskoprávního přístupu neziskovými organizacemi. Zmíněny jsou také kritické pohledy a problematické důsledky spojené s jeho uplatňováním. V českém prostředí je implementace lidskoprávního přístupu zkoumána pomocí případové studie ve dvou významných NNO.
Zodpovědnost mezinárodních neziskových organizací
Staša, Michal ; Skovajsa, Marek (vedoucí práce) ; Muhič Dizdarevič, Selma (oponent)
Diplomová práce se dotýká dvou aktuálních témat, která plní v posledních letech odborné časopisy. Jedná se o diskurz o globální občanské společnosti, její existenci, definici či rozsahu. Diplomová práce mapuje základní přístupy k tématu a řadí autory na globalisty, skeptiky a empiriky. Druhým tématem je zodpovědnost, jejíž potřeba se zvýšila na počátku nového tisíciletí po sérii skandálů několika globálních institucí. Ty se nevyhnuly ani mezinárodním neziskovým organizacím. Práce shrnuje několik typologií zodpovědnosti a představuje její základní oblasti rozdělené do dvou skupin: morální a politická zodpovědnost a procedurální a interní zodpovědnost. Ve výzkumné části jsou hodnoceny tři pobočky mezinárodních neziskových organizací: Amnesty International, Greenpeace a Hnutí DUHA - Přátelé Země. Cílem bylo nalézt vhodnou metodiku pro měření zodpovědnosti národních poboček a vyzkoušet ji na uvedených organizacích. Výsledkem je modifikace existující metodiky organizace One World Trust a zjištění nízké míry zodpovědnosti u zkoumaných organizací.
Akontabilita veřejné a soukromé základní školy
Čermáková, Olga ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Závěrečná práce se zabývá akontabilitou školy. Zkoumá akontabilitu jako jev, který existuje, ale není v praxi české školy explicitně vyjádřen a systematicky začleněn do procesu manažerského řízení. Práce shrnuje známé poznatky a přístupy k akontabilitě v českém i zahraničním prostředí a jejich souvislost s řízením školy. Cílem kvalitativního výzkumu je přispět k rozšíření odborného poznání v této oblasti. V případové studii školy veřejné a soukromé jsou identifikovány vnější subjekty akontability těchto škol, jejich hlavní zájmy, které jsou následně komparovány. Práce je určena pro ředitele škol, přináší detailnější pohled na akontabilní nároky vnějších subjektů školy veřejné i soukromé, nabízí konkrétní postupy a doporučení managementu školy, které lze považovat za akontabilní jednání vzhledem k vnějším subjektům školy. KLÍČOVÁ SLOVA: Akontabilita, zúčtovatelná zodpovědnost, autonomie, akontabilní jednání, periodické hodnocení, vnější subjekty školy, management školy
Odpovědnost za mírové operace Organizace spojených národů.
Jarkovská, Michaela ; Bílková, Veronika (vedoucí práce) ; Balaš, Vladimír (oponent)
Resumé Cílem této práce je odpovědět na otázku, zda je za jednání vojenských kontingentů v mírových operacích OSN odpovědná OSN, nebo státy poskytující kontingenty. Práce se zabývá pouze mírovými operacemi vedenými OSN a odpovědnosti za jednání mírových kontingentů, nikoliv individuální odpovědnosti jejích příslušníků. Důvodem pro zvolené téma je specifický právní status mírových sborů. I když zůstávají ve službách svého státu, stávají se po dobu mírové operace mezinárodním personálem pod vedením OSN. Práce se skládá ze čtyř hlavních kapitol. První z nich zmiňuje charakteristiku a právní základ mírových operací a vymezuje, které typy operací jsou předmětem práce. Druhá kapitola se zabývá základní úpravou odpovědnosti států za protiprávní jednání. Třetí kapitola přibližuje problematiku právní subjektivity a odpovědnosti mezinárodních organizací, zejména OSN. Tyto instituty spolu úzce souvisí, protože pouze subjekt mezinárodního práva může nést odpovědnost za své protiprávní jednání. Čtvrtá a zároveň nejdůležitější kapitola se koncentruje na problematiku odpovědnosti za jednání příslušníků mírových kontingentů. Kapitola rozebírá předpoklady mezinárodní odpovědnosti státu a mezinárodní organizace, porušení mezinárodního závazku a přičitatelnost chování. Zmiňuje, které závazky může OSN a státy poskytující...
Postavení a činnost centrální banky
Blažková, Jana ; Kotáb, Petr (vedoucí práce) ; Kohajda, Michael (oponent)
Postavení a činnost centrální banky Centrální banky jsou velice mocné instituce a centrální bankovnictví je velice komplexní disciplína. Měnová politika se, jakožto nejdůležitější činnost centrálních bank, stala hlavním nástrojem makroekonomické stabilizace. Cílem mé práce bylo analyzovat všechny oblasti aktivit centrálních bank, se zaměřením zejména na měnovou politiku a její nástroje a též se zamyslet nad nedávnými pochybnostmi o tom, jak by měl být definován hlavní cíl centrálních bank. Tato práce též přináší přehled a analýzu současného právního postavení České národní banky z pohledu nezávislosti a odpovědnosti. První kapitola je věnována historii centrálního bankovnictví. Druhá poskytuje přehled jednotlivých funkcí centrálních bank a třetí analyzuje nejdůležitější z nich, měnovou politiku. Poslední část mé práce je věnována České národní bance (ČNB) a je rozdělena do čtyř částí: první stručně popisuje historii ČNB, druhá detailně rozebírá jednotlivé funkce ČNB, její cíle a nástroje, které ČNB používá k jejich dosahování. Třetí část se dotýká vztahu ČNB a Evropské unie a čtvrtá část dopodrobna analyzuje právní postavení ČNB se zaměřením na její nezávislost a odpovědnost. Doposud byla hlavním cílem většiny centrálních bank cenová stabilita a centrální banky v Západní Evropě a USA byly úspěšné v...
Profesní autonomie učitelů a ředitelů škol v současné Číně
Wagenknechtová, Radana ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent)
Profesní autonomie učitelů a ředitelů škol v současné Číně Mgr. Radana Wagenknechtová 2015 ABSTRAKT Diplomová práce představuje současný čínský vzdělávací systém nejenom jako celek, ale současně analyzuje i jednotlivé stupně řízení, s cílenou orientací na profesní autonomii ředitelů a učitelů školských zařízení. Stručně jsou představeny čínské školské reformy po roce 1976. Následuje podrobný rozbor principů současného školského systému, s orientací na jednotlivé stupně řízení a jejich řídící i rozhodovací pravomoci a plánované reformní změny. Pomocí odborné elaborace pojmů, studia klíčových dokumentů čínského vzdělávacího systému, školské politiky Číny a další cizojazyčné literatury, jsou ozřejměny legislativní procesy a dokumenty, kterými se současné čínské školské instituce řídí. Následně je posouzena shoda oficiální školské politiky, deklarovaná v příslušných dokumentech, s reálnou situací. Na základě nashromážděných aktuálních informací je popsána míra autonomie v řízení čínského školství a zhodnoceno postavení učitelů a ředitelů v současné Číně i možnosti jejich autonomního rozhodování
Dobré vládnutí v teorii a praxi
Vošahlíková, Radka ; Ochrana, František (vedoucí práce) ; Půček, Milan Jan (oponent)
Diplomová práce nabízí ucelený pohled na koncept dobrého vládnutí a to jak v teoretické rovině, tak i z hlediska jeho implementace v České republice. Cílem práce je zjistit rozpracovanost konceptu v oblasti teorie a s tím související jednotlivé principy, jeho pojetí v České republice, základní kritické body při implementaci dobrého vládnutí a možnosti k jejich odstranění. Pro analýzu současného stavu dobrého vládnutí v České republice je využito 13 výzkumných rozhovorů, které byly provedeny s odborníky zabývajícími se oblastí veřejné správy, ale také se samotnými pracovníky veřejné správy. Pro zpracování dat byla využita tematická analýza. Výsledky analýzy ukazují, že dobré vládnutí není v současné době plošně aplikováno. Vedle problémů s lidskými zdroji, komunikací, vysokou politizací veřejné správy, resortismem či s absencí dlouhodobé vize je při implementaci dobrého vládnutí v České republice významnou překážkou současná úroveň kulturních a společenských norem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 48 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.