Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 424 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mezigenerační sdílení učitelské profese na konkrétních případech jedné ZŠ
Richterová, Anežka ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Cílem této práce je popsat mezigenerační sdílení učitelské profese na konkrétních případech dvou rodin, jejichž členové učili v nějakém časovém úseku své kariéry na stejné základní škole. Zároveň bylo také nutné popsat podmínky a předpoklady pro učitelskou profesi v době, ve které byl každý člen rodiny v pozici začínajícího učitele a s osobním vývojem. Metodou práce bylo zvoleno kvalitativní výzkumné šetření, které umožnilo komplexnější a hlubší prozkoumání tématu. Poznatky z polostrukturovaných rozhovorů byly následně vyhodnocovány za pomoci shodných a odlišných zvolených znaků. Z dat získaných výzkumným šetřením vyplývá, že vnímání sdílení učitelské profese v rodině je popisováno shodně mezigeneračně, kdy rodič dítěti profesi přímo nedoporučuje, zatímco prarodič vnoučeti ano, je zde vnímána jakási pýcha na pokračování rodového řemesla. Mezigenerační sdílení profese je dle výzkumného šetření založeno na známosti prostředí, komunikování profese dítěti a společném sdílení. Sdílení jednoho pracoviště členy rodiny je popisováno kladně, spíše naopak v některých případech i může posílit vzájemné vztahy. Prvotní působení participantů v profesi bylo u každého v něčem odlišné a to hlavně mezi generacemi, všichni se ovšem shodují na nepřehlednosti učitelských povinností a neexistenci či nefunkčnosti pozice...
Aplikace konstruktivistických prvků do výuky českého jazyka v 1. ročníku ZŠ
Sotonová, Jana ; Babušová, Gabriela (vedoucí práce) ; Doležalová, Eliška (oponent)
Tato diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je rozebíráno, co znamená komunikace a její druhy. Co znamená konstruktivismus a jaký je rozdíl mezi transmisivní a konstruktivistickou výukou. Dále se věnuje problematice dětských prekonceptů a jejich využití. Praktická část je zaměřena na aplikaci konstruktivistických prvků do výuky českého jazyka. V praxi tím míníme, aby žáci na základě vlastní snahy, dosavadních zkušeností, konstruktivistickým/badatelským přístupem vyvodili poučku, pravidlo nebo princip. Dále je zaměřena na objevování prekonceptů u žáků čili jejich představu. Zároveň cílem diplomové práce je vytvořit takové aktivity do hodin českého jazyka, které podporují konstruktivistickou výuku. K práci tak žáci využívají konstruktivistické prvky. Součástí výzkumu jsou přípravy, které obsahují aktivity zaměřené na stěžejní učivo druhého ročníku, mezi které zařazujeme: psaní i,í/y,ý tvrdých a měkkých skupinách, psaní ů, ú a významové vztahy slov. Ke zjištění cíle byly použity pracovní listy, analýza a rozhovor.
On-line výuka žáků v 1. ročníku ZŠ
Čerplová, Lucie ; Ronková, Jolana (vedoucí práce) ; Wildová, Radka (oponent)
Diplomová práce s názvem On-line výuka žáků v 1. ročníku ZŠ se zabývá otázkou on-line výuky žáků v prvních třídách základní školy. Cílem diplomové práce je porovnání této problematiky z pohledu třídních učitelů, rodičů a žáků, kteří absolvovali on-line výuku. V teoretické části se diplomová práce zabývá tématy jako je charakteristika žáka v prvním ročníku základní školy, a to jak po stránce psychické, tak po stránce fyzické. Jsou zde popsány obecné zásady práce se žákem v prvním ročníku základní školy. Dále metody a formy práce využívané v běžné školní třídě při výuce čtení a psaní. Diplomová práce dále popisuje základní témata jako on-line výuka, distanční výuka a prezenční forma výuky. Práce se také zabývá programy a aplikacemi, které jsou vhodné pro on-line formu výuky v prvním ročníku základní školy. Praktická část se pomocí výzkumné metody polostrukturovaného rozhovoru zabývá riziky, a především přínosy on-line výuky v prvních třídách ZŠ z pohledu tří různých skupin zúčastněných respondentů, které formu on-line výuky absolvovaly. KLÍČOVÁ SLOVA učitel, žák, rodič, výuka, on-line, přínos, rizika
Well-being studentů pedagogických fakult a prevence syndromu vyhoření
Bílková, Nikola ; Frombergerová, Anna (vedoucí práce) ; Rudorfer, Lothar Filip (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou well-beingu vysokoškolských studentů z pedagogických fakult po celé ČR. Cílem teoretické části bylo představení a vymezení konceptu well-beingu z pohledu nejznámějších teorií a popsat co konkrétně definuje well-being vysokoškolských studentů. Pro orientaci bylo stručně popsáno vývojové období, které odpovídá studiu na vysoké škole. Dále se teorie zaměřuje na stresory vysokoškolského studia a na to jaké copingové strategie jsou pro studenty efektivní či nikoli. Praktická část byla provedena kvalitativně. Jejím cílem bylo prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů popsat zkušenost 7 studentů z pedagogických fakult. Data z rozhovorů byla dále analyzována a interpretována pomocí reflexivní tematické analýzy. Výstupem výzkumu jsou 4 nejvýznamnější témata vázané na well-being studentů. Z výzkumu vychází, že motivace a přístup ke studiu jsou stěžejní pro pociťovaný well-being studentů. Také že vztahy a podpora nejvíce pomáhají studentů při cestě studiem. V neposlední řadě, že nejsilnějším stresorem pro studenty je časová náročnost. Z výzkumu vyplývají také doporučení pro univerzity, konkrétně více propagovat své podpůrné služby, s tím že pro nejefektivnější prevenci vyhoření se musí o služby zajímat i sami studenti. KLÍČOVÁ SLOVA Well-being, pozitivní...
Žákovská percepce výuky přírodopisu na druhém stupni ZŠ a na SŠ
Pořická, Ivana ; Andreska, Jan (vedoucí práce) ; Hanel, Lubomír (oponent)
Žákovská percepce výuky přírodopisu na druhém stupni ZŠ a na SŠ (Bc. Ivana Pořická) ABSTRAKT Úkolem diplomové práce je zjistit stanoviska žáků 2. stupně vybraných základních škol a odpovídajících ročníků víceletého gymnázia v problematice výuky přírodopisu respektive biologie. Součástí odborné práce je vyjádření a zhodnocení psychického rozpoložení žáků před výukou, připravenost, spokojenost s prostředím, výukou jako takovou včetně použitých metod a využitelnost a důležitost biologického vzdělání vůbec. Žáci měli též možnost vyjádřit se k příslušným učebnicím používaných při výuce. Dále měla práce porovnat a analyzovat rozdíly mezi postoji žáky základních škol a víceletých gymnázií v odpovídajícím ročníku. Další analýza spočívala v rozdílnosti odpovědí ve smyslu genderovém. Zda se nějak zásadně liší postoje dívek a chlapců a pokud ano, pokusit se vyhodnotit příčiny těchto rozdílů. Výzkum také ukazuje některé specifické rozdíly v postojích mezi oběma skupinami žáků, což naznačuje, že vzdělávací programy a prostředí školy mohou hrát klíčovou roli při formování postojů žáků k výuce přírodopisu. Tyto zjištěné rozdíly mohou být užitečné pro další vývoj vzdělávacích programů a strategií zaměřených na zlepšení výuky přírodopisu na obou úrovních školního vzdělávání. Tato stanoviska žáci vyjadřovali pomocí online...
Polarity of teaching
Bobáková, Natália ; Hosnedlová, Klára (oponent) ; Klodová, Lenka (vedoucí práce)
The diploma thesis deals with the interconnection between medium of collective action, sport and painting. Using yoga lectures taking place every wednesday in studio of evening drawing autor observed roles of teacher, student and their interconnections. The documetation reamined on the canvas. Every lecture was different. Every canvas was different.
Prezentační software matematiky pro SŠ
Szabo, Štefan ; Kubíček, Radek (oponent) ; Štancl, Vít (vedoucí práce)
Tato práce slouží jako prezentační software matematiky pro střední školy. Její cílem je zjednodušit, zefektívnit, nebo jinak zdokonalit výučbu za využití reprezentace jednolitvých matematických okruhů prostředníctvím počítačové grafiky. Aplikace je navržena tak, aby bylo možné jednoduše přidávat okruhy formou zásuvných modulů.
Prostor jako paradigma výuky
Bernátek, David Erik ; Vojtíšek, Jan (oponent) ; Rozwalka, Szymon (vedoucí práce)
Cílem závěrečné práce je studie novostavby Fakulty architektury VUT v Brně v areálu VUT na Údolní. V současnosti sídlí Fakulta architektury na Poříčí, v budově, která svými prostorovými možnostmi už nevyhovuje nynějším požadavkům pro výuku architektury a nenabízí možnost pro potřebné změny. Úvodní část práce se věnuje stanovení prostorových potřeb pro výuku architektury v 21. století. Dále se projekt věnuje zakomponování nové budovy Fakulty architektury do areálu z hlediska urbanismu a jejímu následnému architektonickému.
Skripty pro podporu výuky
Mour, Lukáš ; Křivka, Zbyněk (oponent) ; Dytrych, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce analyzuje problematiku výuky - hodnocení studentských aktivit, zejména registrace studentů na týmové projekty, tvorbu tabulek hodnocení, kontrolu kompletnosti a formální správnosti odevzdaných souborů nebo zasílání hodnocení studentům. Danou problematiku popisuje a navrhuje její automatizaci. Dále popisuje implementaci a závěrečné zhodnocení.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Záthurecká, Zuzana ; Vysloužil, Ondřej (oponent) ; Mikulášek, David (vedoucí práce)
Školské budovy sú navrhnuté mimo územia Černej Louky ale s bezprostrednou náväznosťou na ňu, na parcele, ktorá sa nachádza medzi riekou Ostravicou, Černou Loukou a plánovanou obytnou štvrťou Novej Karolíny. S orientáciou na juh a na rieku je pozemok vhodným miestom pre umiestnenie komplexu školských stavieb. Základná škola, stredná škola, telocvičňa a materská škoola, vytvárajú spolu komplex prepojený podzemnou platformou otvárajúcou sa na stranu k rieke.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 424 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.