Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 124 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Lidar systems testing considerations for field use
Picmausová, Helena ; Farlík, Jan ; Eichhorn, Marc ; Kieleck, Christelle
The aim of this paper is to offer a perspective on testing a commercially available lidar system in order to determine its suitability for various practical tasks including mapping, object recognition, and the potential in its coupling with another sensor, in this case a camera. Several mapping missions were carried out over the course of the experiment, with both the lidar and the camera mounted on an Unmanned Aircraft System. Aside from mapping ordinary objects like trees, vehicles, people, and ground elevation, a standardized test target was designed for the purposes of the experiment, and placed in detection area. Influence of external factors on system performance was evaluated, e.g. atmospheric conditions and material properties of scanned surfaces, especially their reflectivity. Post processing of obtained data was carried out, demonstrating the potential of overlaying multiple sensor data for easier object recognition, and an optimal use case for the system is suggested.
Influence of Scanning Geometry on the ULS Point Cloud quality
Kolář, Michal ; Potůčková, Markéta (vedoucí práce) ; Anders, Katharina (oponent)
Použití UAV LiDAR umožňuje pořizovat přesná a podrobná mračna bodů zemského povrchu. Při určování prostorové přesnosti každého jednotlivého bodu hraje zásadní roli vyhodnocení zdrojů nejistoty, jako jsou parametry přímého georeferencování (GNSS, IMU), atmosférické vlivy, předzpracování dat nebo geometrie skenování. Vzhledem k obrovskému množství shromážděných bodů a variabilitě skenovaného povrchu je důležité zvážit, jaké procento bodů přesně reprezentuje zemský povrch, a také pochopit podíl šumu a jeho změny v závislosti na geometrii skenování. Cílem této práce je identifikovat šum v datech pořízených ze skalního ledovce a posoudit vliv geometrie skenování na výskyt šumu. Tato studie pracuje s vysoko hustotním ULS bodovým mračnem (1200 bodů/m2 ) pořízeným na kamenném ledovci "Äußeres Hochebenkar" (AHK) v Ötztalských Alpách v Rakousku původně za účelem sledování změn povrchu. Velký objem dat (147 milionu bodů) představuje velkou výzvu pro jejich zpracování. Za účelem eliminace systémových chyb bylo nad celkovým počtem 29 letových pásů nejdříve provedeno dodatečné slícování pásů. Následně byly vypočteny vybrané atributy skenovací geometrie (skenovací vzdálenost, skenovací úhel, incidenční úhel, sklonitost, vzájemná orientace trajektorie a expozice svahu apod.). Pro detekci šumu byly otestováno 5...
Virtuální prostředí pro simulaci v mobilní robotice
Chytrý, Josef ; Horeličan, Tomáš (oponent) ; Gábrlík, Petr (vedoucí práce)
Náplní této bakalářské práce je seznámení se s nástroji ROS2 a Gazebo, využívanými na operačním systému Ubuntu. Dále je v rámci této práce podrobně popsán postup vytváření referenčního modelu kostky a modelu prostředí pro simulační platformu Gazebo. Následně je zde rovněž popsán proces vytvoření pracoviště UAMT. Dále jsou v práci popsány možnosti optimalizace simulace. Nakonec je v práci specifikován postup propojení softwaru Gazebo s frameworkem ROS.
Simulace autonomních mobilních robotů
Janoušek, Radim ; Burian, František (oponent) ; Lázna, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem této práce je implementovat robotické algoritmy pro autonomní úkoly. Práce začíná úvodem do frameworku ROS 2, kde jsou představeny základní funkce tohoto frameworku. Následuje srovnání nejpopulárnějších robotických simulátorů, včetně podrobnějšího popisu simulátoru Gazebo a méně známého simulátoru Webots. Další kapitola se zaměřuje na důvody volby simulátoru Webots pro tvorbu simulovaného světa a popisuje proces tvorby interiéru dle předlohy. Předposlední kapitola se věnuje tvorbě robotických platforem v simulátoru Webots a použitým senzorům, včetně simulovaného lidaru. V této simulaci je lidar vytvořen s předlohou skutečného zařízení. V poslední kapitole jsou implementovány ovladače pro řízení robotických platforem a je vytvořen balíček pro ROS 2.
Testing the Effect of Flight and Scan Strip Alignment Parameters on the Accuracy of the Point Cloud Obtained by the DJI Zenmuse L1 Lidar System
Boušek, Martin
This paper deals with testing the effect of flight and scan strip alignment parameters on the accuracy of the point cloud obtained by the UAV-mounted DJI Zenmuse L1 lidar system. The flight parameters tested are the scanning mode, the cross-strip overlap size, and the flight speed. The strips were aligned in the TerraMatch software by using the vector tying features and the ICP algorithm. The accuracy of the aligned point clouds was determined by comparison with a triangular terrain model obtained by photogrammetry.
Protikolizní systém pro mobilního robota
Dzuro, Daniel ; Hájek, Josef (oponent) ; Herman, David (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o cíli vytvořit protikolizní sytém pro mobilního robota, který je při jízdě často vystavený kolizím s jinými objekty. Takovýmto systémem by se ochránily jeho drahé součásti. Konkrétně bylo potřeba navrhnout systém předčasné reakce a zásahu do systému, který by kolizi dokázal včas zabránit. Jednalo se nejen o použití brzdového systému robota na zastavení či brzdění, ale i o kontrolu předvídání směru vozidla. Pro tento účel byl využit hlavně laserový dálkoměr a ultra-zvukové sonary.
Vizuální navigace vozidla
Jaššo, Kamil ; Richter, Miloslav (oponent) ; Horák, Karel (vedoucí práce)
Práca pozostáva z rešerše známych riešení navigácie autonómne riadeného vozidla. V práci sú hlbšie popísané možnosti riadenia takéhoto vozidla, a využitie snímačov v autonómne riadených vozidlách. Z rôznych typov snímačov sú vybrané dva typy, ktoré sú najvhodnejšie pre vizuálnu navigáciu vozidla. V práci je 􀄇alej hlbšie popísaná funkcia a spôsob využitia týchto dvoch typov snímačov pri vizuálnej navigácii vozidla. Súčas􀄢ou práce je taktiež program, schopný získa􀄢 a uloži􀄢 dáta z vybraných snímačov.
Extrakce krajinných prvků z dat dálkového průzkumu
Ferencz, Jakub ; Kalvoda, Petr (oponent) ; Hanzl, Vlastimil (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá klasifikačními metodami pro automatickou detekci různých krajinných prvků z kombinace snímků vysokého rozlišení a LiDAR dat. Hlavním cílem je představit další možnou metodu zpracování pro volně přístupná data, která může nahradit tradiční mapování pro specifické aplikace. Klasifikace snímků je metoda, která dělí snímek do různých kategorií a zajišťuje tak stálý a aktuální monitoring. V dnešní době, s přístupem k novým technologiím a softwarům, je možné postupně nahradit tradiční monitorovací postupy plně automatizovaným procesem, jehož výstupem jsou přesná a levná data. V tomto projektu je použita objektově orientovaná analýza snímků (OBIA) pro klasifikaci pěti terénních typů z použitých dat. Byl vyvinut a testován automatický klasifikační proces, který poskytuje 88 % úspěšnost správného přiřazení terénního typu. Následně, přenosnost tohoto postupu byla testována v jiné lokalitě s podobným úspěchem - přesnost správného přiřazení byla 87 %. Závěr práce se zabývá problémy, které se vyskytly v průběhu tvorby tohoto klasifikačního postupu a nastiňuje další varianty, které by bylo možné použít pro zlepšení celého procesu.
3D object detection from pointcloud
Červený, Patrik ; Richter, Miloslav (oponent) ; Zemčík, Tomáš (vedoucí práce)
The bachelor thesis deals with the detection of 3D objects in a point cloud acquired by a LIDAR sensor. The thesis describes the sensors that collect the data for the point cloud, the methods to process the data and the final representation of the collected data, using the chosen application. By using a LIDAR sensor we detect a 3D image of the point cloud at the railway stations in Brno and with the help of the available methods for processing and application we try to describe what the sensor shows us through the data.
Systém pro autonomní řízení modelu autíčka na závodní dráze
Katrušák, Jaroslav ; Bidlo, Michal (oponent) ; Šimek, Václav (vedoucí práce)
Cílem této práce je realizace systému pro autonomní řízení modelu autíčka na závodní dráze. První částí práce je studie typických způsobů vytyčení závodní dráhy pro pohyb modelářského autíčka a na ni navazující studie možných způsobů realizace autonomního pohybu modelu po závodní dráze. Další část je věnována hardwarové a softwarové stránce realizace navrženého systému. Předposlední část představuje navržený systém pro detekci překážek, jeho realizaci a výsledné vlastnosti. Poslední část práce prezentuje výslednou realizaci autonomního modelu schopného samostatné jízdy po vytyčené závodní dráze, čtení značek a reakce na překážku umístěnou na trati.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 124 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.