| |
|
HAM staniční deník pro Linux
Kaluža, Jan ; Růžička, Richard (oponent) ; Šimek, Václav (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je návrh a implementace software realizujícího staniční deník amatérské radiokomunikační služby. Po stručném úvodu do problematiky následuje popis existujících softwarových řešení staničních deníků včetně analýzy jejich výhod a nevýhod. Na základě této analýzy je dále proveden návrh nového modulárního a otevřeného řešení, které bylo implementováno jako softwarová aplikace pro operační systém GNU/Linux. Zdrojové kódy byly uvolněny pod svobodnou licencí GNU GPL. Na závěr je provedeno zhodnocení implementace a jsou diskutovány možnosti dalšího rozšíření.
|
|
Proč po mně nikdo nic nechce
Hurych, Martin ; Dolanová,, Lenka (oponent) ; Klímová, Barbora (vedoucí práce)
Práce se soustředí na subjektivní zkušenost v městském, veřejném prostředí. Využívám princip hmotné i nemateriální směny jako prostředku k navázání komunikace, sdílení vlastních myšlenek a zkušeností s cizími lidmi, kteří po mně něco chtějí. Z otevřené a bezprostřední komunikace s druhými vytvářím zvukové dílo. Původním záměrem bylo především relativizovat subjektivní, deníkové zápisky a poznámky tak, že je na ulici nechám číst lidmi, kteří mě oslovili s tím, že po mě něco chtějí. Postupně ke čtenému textu přibyly ještě reflexe a zkušenosti respondentů. Všechna čtení byla zaznamenána formou audio záznamu, který je dále postprodukován.
|
|
Mobilní aplikace - Deník jako chat
Dorda, Tomáš ; Dobeš, Petr (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Cílem této aplikace bylo vytvořit minimalistickou mobilní aplikaci pro bezpečné vedení elektronického deníku připomínajícího svým uživatelským prostředí aplikaci instantního komunikátoru. Aplikace je implementována ve frameworku Flutter a je dostupná pro zařízení s operačním systémem Android. Práce se zaměřuje na návrh aplikace, její implementaci a průběžné testování. Výsledkem je aplikace umožňující vedení deníků, která umožňuje kterýkoliv deník zamknout vlastním heslem, skrýt a nebo dokonce deník skrýt a zamknout zároveň. Aplikace nabízí velké množství barev pro přizpůsobení každého deníku a originální uživatelské rozhraní.
|
|
Cesta, důvod pro obraz
Cílková, Kristýna ; Jiřele, Miroslav (oponent) ; Mikyta, Svätopluk (vedoucí práce)
Má diplomová práce je založená na osobní zkušenosti z mého ročního pobytu na Západní Sumatře. Cesta, byla důvodem vzniku mých obrazů a jejich náplní, i když na první pohled není tak zřetelná. Má práce není cestopis. Věnuji se tomu, čemu již dlouhá léta – ženám, dekoru a „něčemu“ co se skrývá za obrazem – duši a atmosféře. Název mé práce je Cesta, důvod pro obraz. Tématem je Indonéská tradice – lidová versus současná. Má práce se odehrává ve dvou rovinách – Missky a Nevěsty nebo lépe Svatba a soutěž krásy. V obou řeším slavnostní situaci a její dress code – oděv, dekor, šperk.
|
| |
|
Život záznamu
Ryneš, Zdeněk ; Mazanec, Martin (oponent) ; Klímová, Barbora (vedoucí práce)
Ve své práci se zabývám deníkem a deníkovým záznamem vy smyslu tvorby a archivace osobní historie a zpětného pohledu na ni. Po dobu jednoho roku jsem sbíral nahodile pořízené záznamy, které jsem ukládat do kalendářně členěné databáze. V první fázi práce mě zajímalo vytvoření si odstupu od pocitově a osobně zatíženého materiálu. Záznamy jsem stříhal podle předem zkonstruovaných grafických schémat a nákresů. Především jsem se zabýval sbírkou videí jako jedním celkem. V následné fázi se můj zájem přenesl na detail celku. Videa jsem začal štěpit na jednotlivé framy, které jsem tiskl. Videa jsem tak převedl z digitální podoby do hmotného artefaktu. Následně prostřednictvím opakované akce jsem s jedním zvaným účastníkem sdílel vytisknuté framy v lineární posloupnosti doplněné asociačním vyprávěním. Výsledkem je prostorová instalace složence dvou videi. První z nich prezentuje archiv jako celek a druhé je série záznamů proběhlých akcí.
|
| |
|
Videodeník
Špitálská, Anna ; Pfeiffer, Jan (vedoucí práce) ; Kuříková, Michaela (oponent)
Bakalářská práce se věnuje problematice videodeníku a jeho začleněním do hodin výtvarné výchovy. V teoretické části jsou definovány základní pojmy související s videodeníkem, jako je video, deník, videoart, videoinstalace, umělecký/autorský dokument, a vlog. Dále je prováděna sonda do tématu historie vizuálních médií, která má za cíl vytvořit osobní kategorii základních principů dokumentace v pohyblivém obraze. Závěr teoretické části je věnován komparaci vybraných autorů zabývajících se užitím videa v umělecké tvorbě. Práce těchto umělců jsou také zahrnuty jako inspirační materiál pro jednotlivé projekty navržené v didaktické části. V praktické části je realizován autorský projekt videodeníku prezentující videoarchiv, který zkoumá každodenní vjemy a obsesi pozorování. Současně je zde popsán proces postprodukce, vztahující se k projektu a proces analýzy jednotlivých záznamů. Předložený projekt je dále využit jako inspirační zdroj pro projekty v didaktické části práce. Didaktická část práce představuje možnosti využití videodeníku ve výuce. Odkazuje se na výstupy v Rámcovém vzdělávacím programu a didaktické využití dosažitelných technologií dokumentace. Ve třech didaktických návrzích má za cíl aktivovat žáky do pozice pozorovatelů dokumentaristů a nastínit jim možnosti práce s videoarchivem a...
|
|
Individual perception and performance changes during 3 week intervention programme with beginners golfers
Patzeltová, Michaela ; Gryc, Tomáš (vedoucí práce) ; Carboch, Jan (oponent)
Název: Individuální změny vnímání a výkonnosti během 3 týdenního intervenčního programu u začínajících golfistů Cíle Cílem studie bylo zhodnotit vliv třítýdenního tréninkového programu na golfové dovednosti (plný švih, puttování) a vnímání golfové motoriky. Jejím cílem bylo také sledovat vnímanou obtížnost a míru odhodlání účastníků pomocí tréninkových deníků a zkoumat jejich subjektivní stanovení cílů a strategie pro jejich dosažení. Metody Studie se zúčastnilo 43 účastníků, kteří byli rozděleni do čtyř skupin, z nichž tři měly 11 účastníků a jedna 10 účastníků. Účastníci se tomuto projektu věnovali celkem 5 týdnů. Týden před začátkem intervenčního programu proběhl dotazník MSRS, test před, poté 3 týdny intervence, test po a po týdnu opět MSRS. Po každém týdnu účastníci vyplnili reflexní deník po ukončení bloku. Tréninkové deníky sloužily ke zjištění, jak hráči chápou obecné golfové instrukce a jak vnímají golfovou motoriku. Výsledky Podle kvantitativních výsledků této studie byl zjištěn významný rozdíl v MSRS mezi testem před a po. Významný rozdíl byl také ve vnímané obtížnosti, avšak v průběhu týdnů nebyl zjištěn významný rozdíl v mentálním úsilí. Došlo k významnému zvýšení přesnosti v puttování a míry kontaktu při plném švihu. Kvalitativní analýza odhalila rozdílné nastavení mysli a...
|