Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Videodeník
Špitálská, Anna ; Pfeiffer, Jan (vedoucí práce) ; Kuříková, Michaela (oponent)
Bakalářská práce se věnuje problematice videodeníku a jeho začleněním do hodin výtvarné výchovy. V teoretické části jsou definovány základní pojmy související s videodeníkem, jako je video, deník, videoart, videoinstalace, umělecký/autorský dokument, a vlog. Dále je prováděna sonda do tématu historie vizuálních médií, která má za cíl vytvořit osobní kategorii základních principů dokumentace v pohyblivém obraze. Závěr teoretické části je věnován komparaci vybraných autorů zabývajících se užitím videa v umělecké tvorbě. Práce těchto umělců jsou také zahrnuty jako inspirační materiál pro jednotlivé projekty navržené v didaktické části. V praktické části je realizován autorský projekt videodeníku prezentující videoarchiv, který zkoumá každodenní vjemy a obsesi pozorování. Současně je zde popsán proces postprodukce, vztahující se k projektu a proces analýzy jednotlivých záznamů. Předložený projekt je dále využit jako inspirační zdroj pro projekty v didaktické části práce. Didaktická část práce představuje možnosti využití videodeníku ve výuce. Odkazuje se na výstupy v Rámcovém vzdělávacím programu a didaktické využití dosažitelných technologií dokumentace. Ve třech didaktických návrzích má za cíl aktivovat žáky do pozice pozorovatelů dokumentaristů a nastínit jim možnosti práce s videoarchivem a...
Prostředí, čas a výtvarná tvorba talentovaných žáků
Derflová, Michaela ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Kuříková, Michaela (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje především na problematiku rozvoje kreativity a seberealizace u talentovaných žáků v hodinách výtvarné výchovy. Rovněž sleduje kvalitu výtvarné tvorby v závislosti na pracovním prostředí, časové dotaci a situaci. Žákovi jsou předkládány náměty k tvorbě, které si může dotvářet a měnit podle své fantazie, svých pocitů a dovedností. Zaměřuji se na aspekt stálé vnitřní motivace v závislosti na vhodném tvůrčím prostředí a možnosti uplatnění individuálního řešení a zkoumám význam faktoru času, který má žák pro svou práci rozvrhem stanoven. Pomocí případové kvalitativní studie hledám odpověď i na to, jaká časová dotace je pro žáka dostatečná. Z výzkumu vyplývá, že vhodné prostředí pro tvorbu talentovaných žákyň je takové, ve kterém je poskytnuta potřebná volnost a prostor pro emancipaci, ve kterém se mohou vyjádřit a je pro ně stimulující. Vyhledávají dostatek motivace ke kreativitě a klidné, přívětivé prostředí s učitelem, který jim v roli průvodce v jejich tvorbě dopomáhá a poskytuje zpětnou vazbu. Nevhodné je pro ně naopak prostředí s triviálními úkoly, přílišný nátlak, nedostatečně erudovaný učitel a nedostatek stimulů a podpory. Rovněž výzkum ukazuje, že časová dotace dle rozvrhu je dostačující, pokud je využita efektivně. Důležité je klást důraz na dostatečnou motivaci a...
Ekologická tématika v dětské knize
Husáková, Michaela ; Francová, Sylva (vedoucí práce) ; Kuříková, Michaela (oponent)
Cílem této diplomové práce je zmapovat nabídku dětských knih s ekologickou tematikou v Česku a vytvořit vlastní autorskou knihu s metodickou příručkou pro environmentální výchovu. Teoretická část práce se bude věnovat knihám o ekologii pro děti. Bude zkoumat vhodná témata pro environmentální výchovu na prvním stupni základní školy a rozebere dětské knihy zaměřené na ekologii. Praktická část se bude věnovat návrhu projektového dne, vycházejícího z autorské knihy, vytvořené pro tyto účely. Součástí práce bude dotazník týkající se environmentální výuky na prvním stupni základní školy. KLÍČOVÁ SLOVA Ilustrace, kniha pro děti, ekologie, autorská kniha, environmentální výchova, projektová výuka
Videoart v galeriích a jako pomocný prostředek při výuce
Wižďálková, Dita ; Pfeiffer, Jan (vedoucí práce) ; Kuříková, Michaela (oponent)
Teoretická část bakalářské práce se zaměřuje na základní představení historie pohyblivého obrazu až po současnost. Dále seznámí čtenáře s videoartem pomocí individuálně vytvořeného seznamu jednotlivých forem a strategií, které se využívají při tvorbě videí a filmů. Seznam představuje principy a formy využití videa, jak pro galerijní prostor, tak pro prostor veřejný. Didaktická část bakalářské práce se zaměřuje na použití videa ve výuce ve formě edukačního nástroje. Dále pojednává o využití nových médií v hodinách výtvarné výchovy. Následně jsou v práci představeny návrhy vyučovacích hodin výtvarné výchovy s využitím videa jako inspiračním tvůrčím podnětem pro vlastní práci žáků. Návrhy jsou tvořeny vždy individuálně s jinou využívanou formou tvorby videa. Praktická část bakalářské práce představí sérii autorských prací, které reflektují nabité zkušenosti a poznatky z teoretické části práce. Dále je propojena s částí didaktickou, kdy autorská videa jsou tvořena za účelem motivace k návrhům vyučovacích hodin. KLÍČOVÁ SLOVA pohyblivý obraz, videoart, umění, média, pedagogika, výtvarná a mediální výchova
Zájmové vzdělávání jako kompenzace jednostranné zátěže základní školy
Kuříková, Michaela ; Burešová, Karolína (vedoucí práce) ; Vincejová, Eva (oponent)
Zájmové vzdělávání jako kompenzace jednostranné zátěže základní školy Abstrakt Diplomová práce se věnuje zájmovému vzdělávání a jeho funkcím ve vztahu ke školní jednostranné zátěži. Teoretická část vychází ze součastného stavu vzdělávací politiky v oblasti zájmového vzdělávání. Dále jsou podrobněji prezentovány aktuální otázky zájmového vzdělávání v České republice (jeho funkce, cíle, formy, instituce zájmového vzdělávání apod.) a Evropě, kde se o zájmovém vzdělávání hovoří jako o mimoškolní péči. V praktické části práce je realizován výzkum zaměřený na přínos zájmového vzdělávání u žáků základních škol. Součástí práce je také vymezení návrhu na vhodné využívání volného času jako kompenzace jednostranné zátěže školní docházky. Klíčová slova Zájmové vzdělávání, školní družina, školní klub, volný čas, mimoškolní péče, zátěž školního prostředí, školní vzdělávací program školní družiny
Zájmové vzdělávání jako kompenzace jednostranné zátěže základní školy
Kuříková, Michaela ; Burešová, Karolína (vedoucí práce) ; Vincejová, Eva (oponent)
Zájmové vzdělávání jako kompenzace jednostranné zátěže základní školy Abstrakt Diplomová práce se věnuje zájmovému vzdělávání a jeho funkcím ve vztahu ke školní jednostranné zátěži. Teoretická část vychází ze součastného stavu vzdělávací politiky v oblasti zájmového vzdělávání. Dále jsou podrobněji prezentovány aktuální otázky zájmového vzdělávání v České republice (jeho funkce, cíle, formy, instituce zájmového vzdělávání apod.) a Evropě, kde se o zájmovém vzdělávání hovoří jako o mimoškolní péči. V praktické části práce je realizován výzkum zaměřený na přínos zájmového vzdělávání u žáků základních škol. Součástí práce je také vymezení návrhu na vhodné využívání volného času jako kompenzace jednostranné zátěže školní docházky. Klíčová slova Zájmové vzdělávání, školní družina, školní klub, volný čas, mimoškolní péče, zátěž školního prostředí, školní vzdělávací program školní družiny

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.