Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možnosti využití systémů alternativní a augmentativní komunikace v hodinách tělesné výchovy u žáků s pervazivní poruchou
Vyvialová, Kristýna ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Pavlová, Ilona (oponent)
Název: Možnosti využití systémů alternativní a augmentativní komunikace v hodinách tělesné výchovy u žáků s pervazivní poruchou. Cíle: Cílem práce je zkoumání možností využití piktogramů, jakožto metod alternativní a augmentativní komunikace (AAK), pro podporu komunikace žáků s poruchou autistického spektra (PAS) v hodinách tělesné výchovy (TV). Metodologie: Práce je založena na teoreticko-empirických metodách. V první fázi výzkumu byla vytvořena metodika SOP (slovo, obrázek, pohyb), využitelná pro testování i vedení TV u jedinců s poruchou komunikace. Ve druhé fázi byla metoda testována u souboru pěti studentů s PAS (věk 18-20 let, 2 ženy, 3 muži) studujících na střední škole speciální. Kvalitativní šetření zahrnovalo tyto metody sběru dat: třífázový test porozumění tělovýchovnému názvosloví, diagnostika nezávislými pedagogickými pracovníky v hodinách a participantní hodnocení výzkumníkem. Intervence spočívala v realizaci uceleného 4měsíčního programu rozvoje komunikačních schopností metodou SOP v hodinách TV s podporou v dalších hodinách. Ve třetí fázi výzkumu probíhalo dotazování učitelů na jejich zkušenosti, názory a potřeby v oblasti využívání metod AAK. Výsledky: V rámci práce byla vytvořena metodika SOP (slovo, obrázek, pohyb), kterou lze využívat pro testování i přímou práci v hodinách....
Možnost pedagogické podpory u dvou žáků mladšího školního věku v tělesné výchově na alternativní škole
Vyvialová, Kristýna ; Pavlová, Ilona (vedoucí práce) ; Kotlík, Kamil (oponent)
1 Abstrakt Název: Možnost pedagogické podpory u dvou žáků mladšího školního věku v tělesné výchově na alternativní škole. Cíle: Cílem práce je zkoumání možností pedagogické podpory v rámci tělesné výchovy u dvou žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na ZŠ Waldorfské Jinonice. Metodika: Práce je založena na teoreticko-empirických metodách. Výzkumný soubor byl tvořen dvěma žáky se SVP. Jednalo se o dívku a chlapce ve věku 9 let. Intervence spočívala v diagnostice, vytvoření individuálního vzdělávacího plánu a následném sledování žáků po dobu jednoho měsíce. Proběhlo celkem 8 cvičebních jednotek na ZŠ Waldorfské Jinonice. Výsledky: Již po měsíci se ukázalo, že vytvoření a naplnění IVP má pozitivní vliv na motoriku dětí ve Waldorfské škole. Pomocí testové baterie MABC-2 jsem zjistila, že u dívky i chlapce došlo ke zlepšení v rovnováze, míření a chytání i u manuálních dovedností. Klíčová slova: IVP - individuální vzdělávací plán, testová baterie MABC-2, SVP - speciální vzdělávací potřeby, epilepsie, ADHD - porucha pozornosti s hyperaktivitou, zrakové postižení, Waldorfská škola.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.