Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Cognitive Literary Analysis of Neil Gaiman's Gothic Children's Novels
Mudrová, Kateřina ; Znojemská, Helena (vedoucí práce) ; Urban, Kamila (oponent)
Tato práce se zabývá kognitivní literární analýzou tří děl gotické dětské literatury Neila Gaimana - Koralíny (2002), Wolves in the Walls1 (2003) a Knihy hřbitova (2008), přičemž obhajuje jejich pozitivní psychologické působení na vybrané oblasti psychosociálního vývoje v období školního věku. Mezi tyto oblasti patří rozvoj realistického sebepojetí, vývoj v sociální a emocionální oblasti, a celkové zlepšení kognitivních a metakognitivních schopností. Cílovou čtenářskou skupinu práce představuje věková skupina mezi šesti a dvanácti lety, z praktických důvodů omezená výhradně na neurokognitivně normativně fungující děti západního kulturního kontextu. Kognitivně literární přístup umožňuje nahlížet na text nikoli jako na prostředek jednosměrného předávání informací, ale jako na aktivní interakci mezi vnímavým čtenářem a textem konstruovaným tak, aby maximalizoval jeho zapojení, Tato skutečnost může naznačovat, že to není primárně epistemická hodnota textu, ale spíše specifický stupeň kognitivního vývoje čtenáře, který určuje způsob, kterým čtenář vnímá text, prohlubuje jeho porozumění fikcionality a pomáhá stimulovat jeho pozornost, představivost, paměť, či další aspekty kognitivní aktivity. Jako teoretický základ pro posouzení kognitivních dovedností implikovaného čtenáře bude práce vycházet ze...
'The Origin of J.R.R. Tolkien's Character; Gandalf'
Mudrová, Kateřina ; Clark, Colin Steele (vedoucí práce) ; Znojemská, Helena (oponent)
Tématem této bakalářské práce je průzkum původu, vývoje a možných interpretací literární postavy J.R.R. Tolkiena, čaroděje Gandalfa. Práce je zaměřena především na vliv tří možných zdrojů inspirace, o kterých vypovídají jak názory samotného autora, tak intertextuální prvky rozpoznatelné v jeho tvorbě, konkrétně Bible, Severská a Finská mytologie (v této práci zastoupena Mladší i Starší Eddou, Ságou o Volsunzích a Kalevalou) a literární tradice soustředěná okolo legendární postavy čaroděje Merlina i textů, které tato legenda inspirovala. Cílem této práce je pokusit se zmapovat, do jaké míry je Tolkienův Gandalf pouze pokračováním nebo adaptací historické literární tradice, zastoupené výše jmenovanými díly nebo naopak, originální a nezávislou postavou. Tento rozbor se pokusí čtenáři přiblížit, jak způsob, kterým Tolkien zobrazuje postavy čarodějů pomohl nejen popularizovat (dnes již) tradiční charakteristiku těchto postav, tak jak je známe z fantasy literatury, ale navíc pomohl vytvořit nový druh literární postavy čaroděje. Tolkienův Tolkienův vliv na žánr fantasy nebyl nutně inventivní ale spíše transformativní. Základní složky Tolkienova díla nejsou jeho vlastním vynálezem, ale již před ním byly součástí rozvíjejícího se žánru. Před Tolkienem se autoři fantasy literatury silně spoléhali na...
Vše stojí a padá s leadershipem
Revaj, Eduard ; Kašparová, Eva (vedoucí práce) ; Mudrová, Kateřina (oponent)
Práce je zaměřena teoreticky, s cílem osvětlit problematiku leadershipu a jeho důležitosti. Zaměřit se na jeho jednotlivé části a vymezit řízení a vedení lidí včetně jeho porovnání. Následně na teoretickém základě, dle vlastního uvážení, navrhnout principy a nástroje za účelem efektivního vedení, které by lídrovi měli být vlastní a díky nimž by mohl realizovat zdokonalení svých schopností v oblasti vedení lidí. První část je zaměřena na historii managementu, následuje vymezení managementu jako celku, vymezení přístupu řízení a vedení lidí a jejich porovnání. Cílem třetí kapitoly je navrhnout zmíněné principy a nástroje. Další část se věnuje novému trendu neboli náhledu na přístup k leadershipu, překonaným paradigmatům dosavadních přístupů a objasnění teorie komplexního leadershipu. Závěrečná část práce je věnována shrnutí získaných poznatků
Analýza motivace učitelů středních škol
Kořínková, Pavla ; Kašparová, Eva (vedoucí práce) ; Mudrová, Kateřina (oponent)
Práce se zaobírá problematikou motivace a spokojenosti pracovníků v sektoru školství v České republice. V teoretické části se zaměřuje na představení teoretických poznatků z oblasti motivace pracovníků a jejich spokojenosti v zaměstnání. V praktické části se zaměřuje na analýzu motivace středoškolských učitelů. Cílem této části je zmapovat úroveň motivace a spokojenosti učitelů na pracovišti. Je zde také poukázáno na faktory, které tuto problematiku ovlivňují, např. pracovní prostředí, výše mzdy atd. Analýza byla provedena na dvou pražských středních školách, a to Obchodní akademie Vinohradská a Střední škola slaboproudé elektrotechniky ve Vysočanech. Respondenti (učitelé) byli podrobeni dotazníkovému šetření, které se zaměřilo na jejich spokojenost na pracovišti, spokojenost s finančním ohodnocením, na vztahy na pracovišti, na samotnou pracovní motivaci dalším. Bylo využito i řízeného strukturovaného rozhovoru jak s ředitelem obchodní akademie, tak s ředitelkou střední odborné školy.
Vliv médií na chování a prožívání jednotlivců i skupiny v době hospodářské krize
Frolova, Yuliya ; Hubinková, Zuzana (vedoucí práce) ; Mudrová, Kateřina (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem médií na chování a prožívání člověka v době hospodářské krize. Cílem této práce je zjistit názory na míru důvěry lidí vůči médiím v otázkách ekonomické krize a poměrvlivu medii na vedomi lidi. Teoretická část vysvětluje pojmy hromadné sdělovací prostředky, popisuje historie vzniku medii a její typy, vliv medii na společenské povědomí a probírá fenomen krize v Rusku a na západě. Praktická část obsahuje interpretace výsledku empirického výzkumu vzhledem ke stanoveným hypotézám a rozhodnutí o tom jestli stanovené hypotézy jsou v souladu s teoretickou častí nebo se liší.
Analýza motivace dobrovolníků
Kusáková, Olga ; Pauknerová, Daniela (vedoucí práce) ; Mudrová, Kateřina (oponent)
Diplomová práce pojednává o motivaci dobrovolníků pro výkon dobrovolnické činnosti. V teoretické části jsou sdruženy poznatky z oblasti dobrovolnictví obecně a dále z oblasti motivace dobrovolníků. Praktická část zjišťuje, jaká byla motivace dobrovolníků ve dvou vybraných nestátních neziskových organizacích. Zjištění byla dána do souvislostí a byly nalezeny shodné a rozdílné znaky. Pro tato zjištění byl použit písemný dotazník. Další metodou byl hloubkový rozhovor, vedený se zástupci daných organizací, který přinesl vhled organizací do problematiky motivace a stimulace dobrovolníků. Na závěr byla udělena doporučení a návrhy na zlepšení pro práci s dobrovolníky.
Interkulturní komunikace - Češi a Irové
Mudrová, Kateřina ; Nový, Ivan (vedoucí práce) ; Surynek, Alois (oponent)
Tato práce se zabývá interkulturní komunikací se zaměřením na komunikaci česko - irskou. Jako výchozí teoretická hlediska v ní slouží jednak historie obou zemí, která vstupuje do utváření kultury jako takové, dále rozličné teorie o interkulturní komunikaci. Mezi tyto teorie patří zejména Hofstedeho teorie o kulturních dimenzích a teorie o kulturních rozdílech Fonse Trompenaarse. Samotná praktická část se pak zabývá výzkumem v oblasti jak osobní tak profesní komunikace, jejíž výsledky jsou pro lepší přehlednost ještě uvedeny v grafech. Na závěr práce jsou uvedeny možné problematické oblasti v komunikaci a návrhy jejich řešení.
Ověření intervenčního programu pro integraci osobnosti a rozvoj zdraví mentálně postižených pomocí pohybových aktivit v Soběslavi.\\
MUDROVÁ, Kateřina
Tato diplomová práce se zabývá ověřením intervenčního pohybového programu pro mentálně postižené. Program byl aplikován po dobu 5 měsíců jedenkrát týdně jednu hodinu ve Speciální škole v Soběslavi. Tento pětiměsíční cyklus byl přerušen prázdninami. Experimentální skupinu tvořilo 12 žáků této školy se středně těžkým mentálním postižením ve věku 8 {--} 17 let. Cílem mé práce bylo zjistit, zda se probandi experimentální skupiny zlepší ve vybraných testech motorické kompetence a ukazatelích sociálního učení po provedení intervenčního programu. Testování proběhlo pomocí standardizovaných testů. Pro srovnání byla použita kontrolní skupina tvořena také probandy ze Základní školy v Soběslavi.Tuto skupinu tvořilo 12 žáků se středně těžkým mentálním postižením ve věku 10 {--} 18 let. K vyhodnocení získaných dat bylo použito statistických metod.
Prodej a reklamace pomocí komunikace na dálku
Mudrová, Kateřina ; Horová, Olga (vedoucí práce) ; Stříteský, Václav (oponent)
Tato práce vysvětluje pojmy komunikace na dálku a jejich využití v praxi. Praktická část se poté zaobírá jakými metodamy lze zboží reklamovat, jaké jsou nejčastější postupy prodejců a neopomíná práva spotřebitelů. V závěru jsou shrnuty zjištění autorky a jako přílohy jsou přidány jednak výzkumy Sdružení obrany spotřebitelů a jednak výsledky dotazníkového šetření provedeného autorkou.

Viz též: podobná jména autorů
5 MUDROVÁ, Kateřina
1 Mudrová, Karolína
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.