|
Analýza vlivu typu konstrukce na výši obvyklé ceny bytů v Hradci Králové
Kašparová, Eva ; Hrubanová, Michaela (oponent) ; Hlavinková, Vítězslava (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je stanovení ceny obvyklé nemovitých věcí typu byt v Hradci Králové, včetně zjištění do jaké míry obvyklou cenu ovlivňuje typ nosné konstrukce. Dílčím úkolem je ocenění vybraných bytů různými metodami oceňování. K řešení úkolu byly použity způsoby z platného cenového předpisu – způsob nákladový a porovnávací i tržní metody oceňování – metoda výnosová a metoda přímého porovnání, ze které je odhadnuta cena obvyklá. Závěr práce obsahuje rekapitulaci výsledků cen bytů a analýzu zjištěných rozdílů.
|
|
Vytápění bytového domu s komerčními prostory
Kašparová, Eva ; Horák, Petr (oponent) ; Vendlová, Lucie (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce bylo navrhnout vytápění a ohřev teplé vody bytového domu s komerčními prostory v Brně. Jako zdroje tepla pro otopnou soustavu a zásobníkový ohřívač byly navrženy plynové kondenzační kotle, umístěné v technické místnosti v posledním nadzemním podlaží. Otopnými plochami jsou desková, trubková a designová tělesa. V místnostech s nedostatkem prostoru byly použity elektrické topné kabely.
|
|
Aktéři inkluzivního vzdělávání v MŠ
Kašparová, Eva ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Kaščák, Ondrej (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou aktérů zasahujících do inkluzivního vzdělávání v mateřské škole. Je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Jejím cílem je dát ucelený pohled na aktéry inkluzivního vzdělávání. V teoretické části jsou vymezeny pojmy a legislativa inkluzivního vzdělávání v mateřské škole. Jsou zde popsáni aktéři s působností na úrovni institucí a jejich klientů. Podrobněji podává teoretický obraz učitelky a asistenta pedagoga, vymezuje jejich role a předpoklady pro tato povolání s ohledem na předškolní inkluzivní vzdělávání. Obsahem praktické části je vícečetná případová studie. Jejím cílem je podrobně prozkoumat ve třech třídách jedné mateřské školy spolupráci učitelky a asistenta pedagoga a její dopad na dítě se speciálními vzdělávacími potřebami a zjistit, jak ovlivňuje školní klima. V závěrečném shrnutí případových studií je pro ucelený pohled popsán vliv aktérů, kteří se na vzdělávání dítěte se speciálními vzdělávacími potřebami podílejí. V závěru celé bakalářské práce jsou shrnuty odpovědi na výzkumné otázky, které ukazují nutnost správně nastaveného vztahu mezi učitelkou a asistentem pedagoga pro optimální podporu dítěte se speciálními vzdělávacími potřebami a pozitivní klima třídy.
|
| |
|
Technické vybavení potřebné pro molekulární diagnostiku v mikrobiologii, porovnání End Point PCR a Real Time PCR
Kašparová, Eva ; Pavlík, Emil (vedoucí práce) ; Pavlíková, Andrea (oponent)
Závěrečná bakalářská práce byla rozdělena do tří samostatných částí: -osvojení si diagnostických metod, které jsou používány v mikrobiologii. -seznámení se s přístroji používanými pro molekulární diagnostiku v mikrobiologii; -porovnání metody Real Time PCR a End Point PCR. Teoretická část této bakalářské práce se zabývá obecnou charakteristikou metod molekulární diagnostiky, které se používají v mikrobiologických laboratoří, jako je hybridizace, polymerázová řetězová reakce a detekce infekčních agens. Dále se zde popisuje technické vybavení, které je potřebné pro provádění těchto metod a to jak v laboratorním provozu malého rozsahu tak v automatizovaných provozech. V praktické části je uvedeno srovnání metody Real Time PCR a End Point PCR se zaměřením na Nested PCR. Toto srovnání je provedeno na základe soustředěných teoretických poznatku a poznatku zjištěných v laboratorním provozu. Výsledek je uvedený v části 4. VÝSLEDKY.
|
|
Sociální připravenost dětí pro vstup do MŠ
Kašparová, Eva ; Švandová, Martina (vedoucí práce) ; Běhalová, Andrea (oponent)
Cílem bakalářské práce je zmapovat oblast sociální připravenosti dítěte pro vstup do mateřské školy z pohledu vývojové psychologie a vlivů moderního světa, ve kterém předškolní dítě vyrůstá a který ho ovlivňuje. Práce je rozdělena na teoretickou a empiricko-výzkumnou část. Druhá kapitola teoretické části se zabývá předškolními zařízeními a možnostmi péče o předškolní dítě v ČR, se zaměřením na běžné mateřské školy. Třetí kapitola je zaměřena na předškolní dítě z pohledu vývojové psychologie a světa dítěte. Čtvrtá kapitola seznamuje se samotným pojmem sociální připravenost pro vstup do MŠ a s pojmem adaptační období. Jeho průběh a úroveň zvládnutí dítětem budou použity jako možné kritérium v empirické části k posouzení sociální připravenosti dítěte pro vstup do MŠ. První část empirického výzkumu je věnována dotazníkovému šetření sociální připravenosti, jak ji vnímají rodiče a učitelky. Druhou částí je pozorování vybraného vzorku 15 dětí během adaptačního období v MŠ. Závěr práce je věnován porovnání získaných výsledků a jejich vyhodnocení.
|
|
The effect of climatic changes on genetic build-up of populations and their role in promoting adaptive radiations
Štefková Kašparová, Eva ; Janko, Karel (vedoucí práce) ; Šabacká, Marie (oponent) ; Hulva, Pavel (oponent)
Jižní Oceán a jeho enormně chladný a křehký kontinet Antarktida si doposud prošly řadou zásadních klimatických změn. Antarktida byla tradičně nazírána jako pustá krajina a mnoho se také nevědělo o druhové diverzitě organizmů nebo fylogeografii. Tato práce si klade za cíl osvětlit a upřesnit zásadní hypotézy týkající se zmíněných biologických vlastností živočišných společenstev jak v šelfových vodách, tak i v suchozemském prostředí Antarktidy. Pomocí multilokusové analýzy bylo zjišťováno, jak souvisí životní styl - bentický nebo pelagický, se zřetelem na délku pelagického larválního stádia notothenioidních ryb, s konektivitou mezi jejich populacemi. Životní styl, spolu s oceánografickými faktory, je vhodným vodítkem k odhadu genového toku mezi populacemi. Je však životní styl faktorem ovlivňujícím populační dynamiku v dobách glaciace? Tuto otázku jsme aplikovali jak u fylogeneticky blízce příbuzných skupin ryb Notothenioidea nebo ježovek Echinoidea, tak také u fylogeneticky nepříbuzných druhů shelfových a hlubokomořských antarktických Invertebrata, dostupných v NCBI databázi. Ukazuje se, že populace bentických druhů prošly recentnější expanzí, než populace hlubokomořských nebo pelagických orgnismů. Studium evoluce mořského života jsme vyvážili studiem evoluce terestrických ekosystémů. Zde jsme se...
|
|
Náborový proces mezinárodních firem ve světle národních kultur: Francie a Česká republika
Bočanová, Magda ; Kašparová, Eva (vedoucí práce) ; Kubernátová, Eva (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou a popisem kulturních odlišností mezi Francií a Českou republikou v návaznosti na náborové procesy mezinárodních firem působících v těchto zemích. Práce je rozdělena do dvou hlavních častí, teoretické a praktické. Teoretická část je věnována základní terminologii v oblastech řízení lidských zdrojů a kulturních specifik. Definuje pojmy a postupy náborového procesu jako klíčové součásti managementu lidských zdrojů stejně jako návaznost a vliv kulturních charakteristik na tento proces. Praktická část popisuje náborové procesy na příkladu dvou mezinárodních firem podnikajících na českém a francouzském trhu. Dále obsahuje srovnání postupů náborových procesů těchto firem ve světle národních kulturních specifik Francie a České Republiky. Praktická část také zahrnuje zjištění očekávání a postojů českých vysokoškolských studentů a absolventů k jedné ze zkoumaných mezinárodních firem ve vztahu k aktivitám jejího personálního marketingu.
|
|
Emoční inteligence
Jeřábková, Marie ; Kašparová, Eva (vedoucí práce) ; černohorský, Ivan (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou emoční inteligence a její důležitostí v zaměstnání, zejména pak u vedoucích pozic. Teoretická část práce se zaměřuje na vysvětlení základních pojmů jako jsou emoce, emoční inteligence, sebeuvědomění, sebeovládání, empatie a řízení vztahů. Praktická část se věnuje vyhodnocení výzkumného šetření. Výzkum byl zrealizován metodou dotazníkového šetření a subjekt výzkumu tvořily HR oddělení firem. Výzkum má za cíl zjistit, jestli je emoční inteligence hlavní faktor při výběru zaměstnanců na vedoucí pozice. Dále je také zjišťováno, zdali HR od-dělení měří a rozvíjí emoční inteligenci u současných pracovníků. Dílčím cílem práce je zjistit, jaké vlastnosti emoční inteligence jsou pro vedoucí pozice preferovány. Po sběru dat došlo k detailnímu vyhodnocení dotazníku a srovnání jeho výsledků s předpoklady.
|
|
Komunikační bariéry u personálu v malé firmě
Do, Daniel ; Hubinková, Zuzana (vedoucí práce) ; Kašparová, Eva (oponent)
Cílem bakalářské práce je analyzovat pracovní prostředí dvou malých firem zabývajících se rozvozem jídel, u kterých se budou zkoumat komunikační dovednosti personálu s nižším a středním vzděláním. Výzkum je zaměřen na zaměstnance i manažery, aby zhodnotili své pohledy na možné neefektivní sdělování informací vyskytující se na pracovištích. Pro získání dat bude využita metoda pozorování a dotazování za pomocí dotazníku pro podřízené pracovníky a polostrukturovaný rozhovor pro vedení. Na závěr se vyhodnotí obě pracovní prostředí a navrhnou se opatření pro optimalizaci vnitropodnikové komunikace.
|