Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 188 záznamů.  začátekpředchozí87 - 96dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Speciálně pedagogická podpora v oblasti pracovní přípravy osob s kombinovaným postižením
Nováková, Kateřina ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Diplomová práce na téma Speciálně pedagogická podpora v oblasti pracovní přípravy osob s kombinovaným postižením si klade za cíl, objasnit problematiku pracovní přípravy studentů Praktické školy jednoleté a Praktické školy dvouleté a jejich následné pracovní uplatnění. Práce je rozdělena na několik částí, teoretická část je zaměřena na informace z odborných publikací i elektronických zdrojů, kde jsou popsány základy této problematiky, které neodmyslitelně k tématu patří. Dále teoretická práce odkrývá vymezením pojmu osoba se zdravotním postižením, specifikaci kombinovaného postižení a s tím souvisejícími pojmy jako edukace osob s kombinovaným postižením, profesní přípravou a pracovním uplatněním. Jsou zde také popsány možnosti propojení sociálních služeb se školstvím, sociální služby, které mohou studenti v rámci Centra Arpida využívat. Praktická část této diplomové práce byla rozdělena do dvou částí. V první části bylo zjišťováno za pomoci polostandardizovaného rozhovoru s otevřenými otázkami, jak zaměstnanci, kteří pracují se studenty Praktické školy jednoleté a Praktické školy dvouleté při Centru Arpida pomáhají se začleněním na otevřený trh práce. Ve druhé části byly zpracovány případové studie, které souvisejí se začleněním studenta/uživatele do Integračního programu. Výzkumný soubor tvořili...
Bariéry při vzdělávání vietnamských žáků ve vybrané základní škole
Troušková, Ivanka ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Předkládaná diplomová práce se věnuje tématu Bariéry při vzdělávání vietnamských žáků ve vybrané základní škole. V teoretické rovině práce pojednává o vyučovacím procesu a jeho činitelích. Věnuje se též bariérám ve vyučovacím procesu. Cílem práce je zjistit, zda učitelé vybrané školy vnímají při výuce vietnamských žáků nějaké bariéry, a navrhnout opatření, která by zjištěné bariéry v praxi pomohla minimalizovat nebo dokonce eliminovat. Cíle práce bylo dosaženo v praktické části práce na základě kvalitativního výzkumného šetření, v rámci kterého byli osloveni pedagogové vybrané základní školy, kteří mají zkušenosti se vzděláváním vietnamských žáků. Bylo zjištěno, že mezi nejčastěji zmiňovanou bariérou při výuce vietnamských žáků byla bariéra jazyková. Mezi kulturními bariérami zmiňují učitelé neverbální projevy žáků. Těm mohou být mylně přisuzovány nesprávné významy. Kulturní bariéry učitelé zároveň neoznačují za tolik markantní, jako bariéru jazykovou. Jako bariéry v začleňování vietnamských žáků do kolektivu třídy byly označeny neznalost českého jazyka a některá specifika v jejich kultuře a chování. Se zákonnými podpůrnými opatřeními při vyučování vietnamských žáků učitelé vybrané školy nemají žádné zkušenosti, nevyužívají je, ale využívají metody obecně doporučované pro práci s žáky se...
Možné projevy závislostního chování v důsledku sociální sítě Instagram
Karová, Anna ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Němec, Zbyněk (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na možný vznik závislostního chování v důsledku používání Instagramu. Počet uživatelů této sociální sítě neustále stoupá a věková hranice, kdy děti poprvé přichází do kontaktu s touto platformou se neustále snižuje. Zahraniční odborníci se velmi zasazují o to, aby byla tato závislost zapsána mezi duševní onemocnění v MKN 10. V Čechách se setkáváme spíše s polemizujícími názory na toto onemocnění. Chybí totiž jakýkoliv rozsáhlý výzkum, který by potvrzoval skutečnost, že se opravdu jedná o závislost, která má vliv na život uživatelů sociálních sítí. Cílem této diplomové práce je tedy prokázat, nebo naopak vyvrátit to, že tato sociální síť skutečně může u svých uživatelů vyvolávat závislost. V teoretické části se nejprve pojednává o vzniku závislostního chování, o podstatě behaviorální závislosti, jaké faktory mohou závislost ovlivňovat a jakým způsobem může mít tato závislost vliv na kvalitu života daného jedince. Výzkum je zaměřen na žáky staršího školního věku a adolescenty. Jelikož jsou sociální sítě tak rozmanité a různorodé, diagnostické interview je blíže specifikováno pouze na závislostní chování způsobené sítí Instagram. Výsledky výzkumného šetření prokázaly u pěti dotazovaných přítomnost všech šesti symptomů, které jsou nutné pro stanovení diagnózy...
Učitelé jako spolutvůrci asistenta pedagoga
Pomahačová, Hana ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá učiteli jako spolutvůrci profese asistenta pedagoga. Profese asistenta pedagoga je u nás novou, ještě ne zcela etablovanou profesí, která je nedílnou součástí inkluzivního vzdělávání. Cílem této práce je zejména přispět k další diskusi ohledně profese asistenta pedagoga. Práce vychází z konstruktivistického paradigmatu, k profesi asistenta pedagoga je přistupováno jako k profesi sociálně konstruované a učitelé jsou nahlíženi jako jedni z aktérů - spolutvůrců tohoto konstruování, do jejichž každodenního profesního života inkluze, a tím pádem i profese asistenta pedagoga zasahuje. To znamená, že pozornost je kladená zejména na to, jak je tato profese asistenta pedagoga chápána v každodenním profesním životě a jak je na základě tohoto porozumění jednáno. V teoretické části jsou stručně vymezeny základní pojmy jako profese asistenta pedagoga, její legislativní rámec, inkluzivní vzdělávání, sociální konstruktivismus a vymezení dalších aktérů utvářející profesi asistenta pedagoga. V praktické části je pozornost zaměřena na jednoho z aktérů utváření profese asistenta pedagoga, a to na učitele prvního stupně základních škol. Na základě kvalitativního výzkumu vycházejícího z konstruktivistického pojetí zakotvené teorie a hloubkových rozhovorů s prvostupňovými učiteli práce...
Podpora čtenářství u žáků s dyslexií na druhém stupni základní školy
Horáková, Barbora ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o problematice čtenářství u žáků s dyslexií a jejich možné podpoře. Zaměřuje se na metody podpory a na způsoby využívané učiteli k rozvoji čtenářství u žáků s dyslexií. V první části se práce teoreticky zabývá vymezením dyslexie, charakteristickými rysy této diagnózy, diagnostikou a vzděláváním žáků s dyslexií. Dále je pojednáváno o čtenářství z teoretického hlediska. Tyto dvě složky se propojují a vstupují další faktory jako je výuka, učitel nebo osobnost dítěte. Následně je pojednáváno o metodách, které mohou přispět ke zlepšení úrovně čtenářství. Stěžejní část je věnována metodám využívaným k podpoře a pozitivnímu ovlivnění čtenářství u žáků s dyslexií. Práce nabízí podněty a možnou inspiraci pro budoucí či stávající pedagogy, jak žákům s dyslexií přiblížit knihy. Pojednává také o vyskytujících se problémech, které jsou součástí praxe. Cílem diplomové práce bylo zjistit, jakými způsoby pedagogové na 2. stupni základních škol rozvíjí čtenářství u žáků s dyslexií. V práci byla použita kvalitativní metoda a k získání informací byly využity strukturované rozhovory s druhostupňovými pedagogy, kteří mají zkušenosti s výukou žáků s dyslexií. Výzkumné otázky se týkaly zkušeností učitelů s žáky s dyslexií, specifik při práci a úrovně čtenářských dovedností žáků s dyslexií....
Práce učitelů základních škol s žáky - cizinci
Wudiová, Markéta ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Bakalářská práce na téma "Práce učitelů základních škol s žáky - cizinci" prezentuje teoretický rámec vzdělávání těchto žáků. Definuje základní pojmy, představuje statistické údaje o četnosti žáků - cizinců na českých školách, legislativní rámec a hlavní příčiny náročnosti vzdělávání žáků - cizinců. Cílem empirické části je zjistit připravenost pedagogů na práci s žáky - cizinci, osobní postoje učitelů ke vzdělávání těchto žáků a hodnocení dostupnosti pomůcek a podpory. Výsledky jsou prezentovány analýzou provedených kvalitativních rozhovorů. Z dat vyplývá nedostatečná připravenost pedagogů na výuku žáků - cizinců v rámci vysokoškolského studia a omezená nabídka kurzů dalšího vzdělávání v oblasti, přestože jsou tyto kurzy pedagogy hodnoceny jako přínosné. Hodnocení náročnosti výuky je velmi individuální, odvíjí se především od úrovně jazykové vybavenosti jednotlivých žáků a také od podobnosti mezi mateřským jazykem žáka a češtinou. Na nabídku podpory učitele v této problematice má velký vliv konkrétní škola. KLÍČOVÁ SLOVA žáci - cizinci, žáci s odlišným mateřským jazykem, pedagogika cizinců, žáci se SVP, interkulturní komunikace
Společenské a pracovní uplatnění dospělých osob s Aspergerovým syndromem
Píchová, Kateřina ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Tématem této práce je "Společenské a pracovní uplatnění dospělých osob s Aspergerovým syndromem". Cílem této práce je upozornit odbornou veřejnost na specifika společenského a pracovního uplatnění dospělých osob s Aspergerovým syndromem. V teoretické části práce je čtenář seznámen s pojmem Aspergerův syndrom, s vývojem odborné terminologie, symptomy, diagnostikou a prevalencí. Poté je čtenář obeznámen se společenským uplatněním dospělých osob s tímto syndromem, konkrétně s osobou s Aspergerovým syndromem v roli přítele, partnera a rodiče. Posléze se práce věnuje pracovnímu uplatnění dospělých osob s Aspergerovým syndromem. Teoretická část dále popisuje profesní přípravu, pozitivní pracovní vlastnosti těchto osob, ale také obtíže, které mohou tito lidé mít v pracovním procesu. Na závěr teoretické části je nastíněno podporované zaměstnávání osob s Aspergerovým syndromem, chráněná pracovní místa a pracovní rehabilitace. V praktické části této práce se nachází interpretace vlastního kvantitativního výzkumu, který byl proveden prostřednictvím online dotazníkového šetření. Z výzkumu vyplynulo, že osobám s Aspergerovým syndromem činilo ve většině případů problém nalézt si zaměstnání. Nadpoloviční většina osob s Aspergerovým syndromem žije v partnerském svazku a téměř polovina z nich má děti. Jejich...
Kvalifikační předpoklady asistentů pedagoga
Rokosová, Lucie ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Němec, Zbyněk (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá kvalifikačními předpoklady asistentů pedagoga. Hlavním cílem této práce je zjistit spokojenost asistentů pedagoga se současnou podobou kvalifikačních kurzů pro asistenty pedagoga. Diplomová práce se skládá ze čtyř kapitol, kdy první tři kapitoly jsou teoretické a poslední kapitola je praktická. Teoretická část vymezuje legislativní zabezpečení asistenta pedagoga, preferované osobnostní předpoklady, schopnosti a dovednosti, náplň práce a možnosti získání odborné kvalifikace a dalšího vzdělávání asistenta pedagoga. A dále srovnává pozici asistenta pedagoga u nás a v zahraničí. Praktická část popisuje výzkumné šetření, které bylo realizováno s pomocí nástroje kvalitativního výzkumu, semi-strukturovaného rozhovoru, s devíti asistenty pedagoga.
Specifika vybraných přístupů v předškolním vzdělávání dětí s poruchami autistického spektra
Strýčková, Karolína ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Zulić, Marija (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá vybranými vzdělávacími přístupy, které se využívají u dětí předškolního věku s poruchou autistického spektra. V teoretické části vymezuje široký pojem autismu, roli předškolního vzdělávání, a popisuje metody práce s autistickými děti daného věku. Dále vysvětluje základní charakteristiky programu Son-Rise, Aplikované behaviorální analýzy a metody strukturovaného učení. V praktické části si v rámci kvalitativního výzkumného šetření práce klade za cíl získání přehledu názorů pedagogických pracovníků zaměřeného na výhody a nevýhody vybraných metod. KLÍČOVÁ SLOVA poruchy autistického spektra, strukturované učení, Son-Rise program, aplikovaná behaviorální analýza, vzdělávací přístupy, autismus, předškolní vzdělávání
Poruchy autistického spektra ve výuce na středních zdravotnických školách
Niederlová, Veronika ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Němec, Zbyněk (oponent)
Poruchy autistického spektra (PAS) se projevují deficitem v oblastech komunikace a sociálních interakcí, stereotypním chováním a změnami ve smyslovém vnímání. Tyto projevy představují komplikaci například v situaci návštěvy zdravotnického zařízení, která je pro děti s PAS a jejich rodiče více stresující než pro běžnou populaci. Více než třetina rodičů se dokonce setká s odmítnutím ošetření dítěte kvůli diagnóze PAS. V diplomovém projektu jsme na základě zkušeností rodičů dětí s PAS a analýzy zahraničních zdrojů vytvořili projekt AutFriendly, který si klade za cíl zlepšit informovanost zdravotnického personálu v České republice o problematice PAS. V předkládané diplomové práci shrnujeme teoretická východiska problematiky zdravotnické péče u lidí s PAS a na základě rešerše české i zahraniční literatury ukazujeme, jak se problematika PAS promítá do vzdělávání zdravotnického personálu. V praktické části práce hodnotíme zkušenosti z dvouleté realizace první fáze projektu AutFriendly, ve které jsme vytvořili workshop AutFriendly - dvouhodinový workshop pro studenty středních zdravotnických škol - a realizovali jej na českých školách s účastí vice než 250 studentů. Ve výzkumném šetření jsme studovali otázku, jak jsou studenti českých středních zdravotnických škol informováni o PAS. Zjistili jsme, že...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 188 záznamů.   začátekpředchozí87 - 96dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 Němec, Zbyšek
4 Němec, Zdeněk
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.