Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 90 záznamů.  začátekpředchozí63 - 72dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hodnocení běžecké lokomoce u florbalistů kategorie élevů
Vítková, Martina ; Kaplan, Aleš (vedoucí práce) ; Červinka, Pavel (oponent)
Název diplomové práce: Hodnocení běžecké lokomoce florbalistů kategorie elévů Zpracovala: Bc. Martina Vítková Vedoucí diplomové práce: PhDr. Aleš Kaplan, Ph.D. Cíle práce: Monitorování techniky běhu u dětí mladšího školního věku ve florbalovém klubu a provedení korekce chyb pro zlepšení techniky běhu pomocí krátkodobé intervence. Metodika práce: V diplomové práci jsem hodnotila techniku běhu, abych zjistila individuální odlišnosti v běžecké technice na vybrané skupině dětí (mladí florbalisté TJ Tatran Střešovice). Pro vyhodnocení jsem využila kinogramy, ve kterých jsem se zaměřila na určité segmenty těla (viz výsledková část). Výsledky práce: Při čelním postavením jsou nejčastěji sledovaným jevem chodidla směřující ven, pokud se hodnotil pohyb paží, jednalo se převážně o pohyb pažemi šikmo před tělem. Z bočního pohledu je nejčastěji vyskytujícím se jevem pohyb paží z ramenního kloubu, došlap na přední část chodidla a vzpřímená poloha těla. U dětí je poznat, že techniku běhu ještě nemají osvojenou, protože při druhém testování se objevovaly odlišné chyby než při prvním testování. Klíčová slova: technika běhu, pohybová gramotnost dětí, běh v rámci pohybové gramotnosti, florbal a odchylky od techniky běhu
Hudba v Junáku - svazu skautů a skautek ČR
Vítková, Miloslava ; Tichá, Alena (vedoucí práce) ; Kodejška, Miloš (oponent)
Diplomová práce na téma Hudba v Junáku - svazu skautů a skautek ČR poukazuje na význam hudby a hudebnosti v činnosti a působení skautského hnutí v České republice. Dokládá tuto činnost na konkrétních případech a mapuje současnou situaci. Svým zaměřením odkazuje na možnosti hudebně pedagogického zaměření činností a aktivit zařazovaných ve skautském hnutí. V první kapitole se zabýváme otázkou skautského hnutí ve světě i u nás všeobecně. Kapitola obsahuje téma založení světového hnutí lordem Robertem Baden - Powellem i jeho adaptaci na české podmínky Antonínem Benjamínem Svojsíkem. Popisujeme zde i systém organizace současného Junáka - svazu skautů a skautek ČR. Následně se zabýváme otázkou hudby v Junáku, přibližujeme zde významné skautské skladby, jako je Junácká hymna, skautská večerka, signál i hymna světové organizace dospělých skautů a skautek (ISGF). Dále představujeme některé původní skautské písně, které se v hnutí udržely i přes jeho opakované zákazy a které jsou svým způsobem pro skautské hnutí u nás aktuální dodnes. Zabýváme se také významem hudby v mimoškolním prostředí. V následující kapitole seznamujeme se třemi významnými osobnostmi působícími jak v hudebním světě, tak v junáckém hnutí. Jsou jimi Jarmil Burghauser - hudební skladatel a muzikolog, Jiří Pilka - muzikolog a popularizátor...
Právo na informace o životním prostředí a přístup k právní ochraně v otázkách životního prostředí v Irské a České republice
Vítková, Martina ; Stejskal, Vojtěch (vedoucí práce) ; Sobotka, Michal (oponent)
Shrnutí Tato diplomová práce pojednává o právu na informace o životním prostředí a právu na přístup k soudům v otázkách životního prostředí tak jak bylo zavedeno Aarhuskou úmluvou, v konkrétních podmínkách České a Irské republiky. Tato práva jsou velmi významným nástrojem ochrany životního prostředí. V době, kdy sami lidé ohrožují svou existenci negativními zásahy do životního prostředí, je třeba, aby existovaly účinné prostředky pro jeho ochranu. Těmito prostředky jsou právě právo na informace o životním prostředí a právo na přístup k soudům v otázkách životního prostředí, které společně můžeme označit jako environmentální procesní práva. Úvodní kapitola se zabývá prameny environmentálních procesních práv a sleduje jejich vývoj na mezinárodní, nadnárodní a národní úrovni. Nejdůležitějším mezinárodním dokumentem v této oblasti je Aarhuská úmluva, která byla přijata v roce 1998 většinou evropských států, a která mimo práva na informace o životním prostředí a práva na přístup k právní ochraně vymezuje také právo účasti veřejnosti na rozhodování v záležitostech životního prostředí. Na tuto úmluvu navazuje v právu Evropské unie několik směrnic, z nichž za nedůležitější je nutno považovat směrnici provádějící právo na informace o životním prostředí a směrnici provádějící právo účasti veřejnosti na rozhodování....
Použití LCA (life cycle assessment) v environmentálních vědách
Francová, Michaela ; Ettler, Vojtěch (vedoucí práce) ; Vítková, Martina (oponent)
Cílem této práce je co popsat analytickou metodu posuzování životního cyklu LCA (angl. Life Cycle Assessment) a na jednotlivých řešených studiích přiblížit její praktické využití zejména v odpadovém hospodářství. Jedním z hlavních účelů LCA studií je srovnávání alternativních produktů, tzv. komparativní studie. Metoda má čtyři fáze. V první se definuje cíl a rozsah studie, konkrétně co a proč je předmětem studie LCA, komu je určena, kde bude studie použita a k čemu a jasně se vymezuje hranice produktového systému. Druhou fází je inventarizace životního cyklu. V této fázi řešitelé sbírají všechna dostupná data o jednotlivých vstupech a výstupech produktového systému, která pak zpracovávají do inventarizační tabulky. Ve třetí fázi se pomocí indikátorů kategorií dopadu hodnotí dopad životního cyklu na předem stanovené kategorie dopadu. V poslední čtvrté fázi se provádí interpretace životního cyklu s ohledem na srozumitelnost pro zadavatele.
Podpora léčebného procesu hospitalizovaného dítěte pedagogickými prostředky
Dlouhá, Jana ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Vítková, Marie (oponent) ; Blahutková, Marie (oponent)
DLOUHÁ, J. Podpora léčebného procesu hospitalizovaného dítěte pedagogickými prostředky. Praha: Pedagogická fakulta UK. Disertační práce. 199 s. Disertační práce se zabývá problematikou vlivu hospitalizace na subjektivní prožívání psychické pohody na děti mladšího a staršího školního věku a dále sociální oporou těchto dětí formální (z řad pracovníků pomáhajících profesí ve FN HK) a neformální (z řad rodičů a spolupacientů hospitalizovaných dětí tamtéž). Cílem předkládané práce je zkoumání závislostí mezi věkem a délkou hospitalizace dětí hospitalizovaných ve FDN Hradec Králové a jejich subjektivní pohodou. Dílčím cílem je zjistit vnímání hospitalizace u dětí hospitalizovaných ve FDN Hradec Králové a jejich vnímání sociální opory během ní ve vztahu ke zkušenostem dětí hospitalizovaných ve FDN Hradec Králové s pracovníky z řad pomáhajících profesí, kteří jsou kmenovými pracovníky FDN Hradec Králové. Disertační práci je rozdělena na část teoretickou a na část praktickou. V teoretické části práce je provedena analýza dosavadních poznatků v oblasti sociální opory hospitalizovaných dětí - z řad rodičů, pedagogických pracovníků působících ve školách při nemocnicích a podrobně jsme se zabývali problematikou profese herního specialisty v České republice a ve Velké Británii. V praktické části práce je...
Význam jinakosti pro speciálně pedagogické myšlení
Prouzová-Květoňová, Regina ; Titzl, Boris (vedoucí práce) ; Kysučan, Jaroslav (oponent) ; Vítková, Marie (oponent)
Odpozorovat vztah člověka k jinakosti, nalézt způsoby její integrace a odhalit vztahy, které ve společnosti vůči odlišnosti byly a jsou - to je předmětem předkládané práce. Jinakost, odlišnost jsou totiž obecné pojmy, které zahrnují i osoby se zdravotním postižením, sociálním znevýhodněním, mentálním postižením, ale i příslušníky národnostních a náboženských menšin a lidi v mezních situacích. Autorčiným záměrem bylo najít velké množství případů, kdy je takto široce chápaná jinakost vnímána jako přínos případně jako stav, s nímž se lze vyrovnat buď za pomoci ostatních, nebo i bez ní. Stejně tak se ovšem lidská společnost stavěla a dodneška staví k odlišnosti odmítavě, s pohrdáním nebo výsměchem. Poznání těchto souvislostí, které se objevují napříč celou kulturou a v celé její historii, mohou pomoci jak profesionálům, tak lidem z druhé strany - lidem se znevýhodněním. Mohou pomoci nalézt cestu, po níž se vydat a přejít tak k porozumění sobě samému ve své jinakosti či k pochopení druhých, kteří se v zajetí jinakosti jakýmkoliv způsobem ocitli. Naznačené směry, tak jak se jimi ubírají jednotlivé kapitoly, přinášejí způsoby, jak se k odlišnostem stavět. Každá z kapitol má jiný přínos pro speciálně pedagogický obor, soustředí se na jistou specifickou oblast. Analyzuje fenomén odlišnosti v rámci pohádky,...
Systémy podpory studentů se zdravotním postižením v terciárním vzdělávání
Votava, Jiří ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Vítková, Marie (oponent) ; Strnadová, Iva (oponent)
Název disertační práce: Systé m y podpory student se zdravotní m posti ení m vů ž terciární m vzd láváníě (srovnávací studie) Anglický název disertační práce: Support syste ms for students w ith disabilities in tertiary education (comparative study) Abstrakt: Vznik této práce souvisí se současnou situací terciárního vzdělávání, které se již řadu let nachází v ohnisku zájmu tvůrců vzdělávacích politik, vědeckých týmů i zájmových skupin. Například v komuniké Světové konference o vysokoškolském vzdělávání UNESCO z roku 2009 je opakovaně zdůrazněna společenská odpovědnost a sociální rozměr terciárního vzdělávání, které umožňuje hledat lidstvu řešení mnoha sociálních, ekonomických, vědeckých a kulturních problémů. Cílem práce, která má teoreticko komparační charakter, je vytvořit pojmový a informační základ pro hlubší porozumění systémům podpory studentů se ZP v terciárním vzdělávání, navrhnout možné modely či scénáře podpůrných aktivit a porovnat situaci v českém prostředí s vybranými příklady zahraničních institucí. Autor se zabývá problematikou vymezení systémů podpory studentů se ZP v terciárním vzdělávání, zmiňuje vybrané aktuální teorie vhodné při jejich popisu a analýze. Podpůrná struktura vzdělávání je definována jako systém institucí a služeb, který pomáhá vytvářet vhodné podmínky, řešit problémy a...
Výchova ke zdraví ve volnočasových aktivitách žáků primární školy
Vítková, Magdaléna ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá pojmem volný čas a jeho proměnami v historii. Sleduje možnosti školy a společnosti v oblasti podpory zdraví dětí na primárním stupni školy formou volnočasových aktivit. Praktická část mapuje nabídku volnočasových aktivit v lokalitě městské části Prahy 6 - Dejvice. Dále zahrnuje šetření mezi rodiči a dětmi mapující jejich zájem o tyto aktivity. V závěru práce je uveden projekt, který má za cíl seznámit děti s aktivitami, které mohou dělat ve volném čase.
Run-off analýzy v neživotním pojištění
Bestová, Jana ; Vítková, Marcela (vedoucí práce) ; Šlechtová, Jarmila (oponent)
Tato práce se zabývá základními metodami pro stanovení odhadu výše IBNR rezervy. Podrobně popisuje metodu chain ladder, Mackův model a Mnichovskou metodu chain ladder. Dvě poslední jmenované metody umožňují stanovit kromě bodového odhadu rezervy též střední kvadratickou chybu odhadu. U všech metod vždy uvádíme teoretické základy a následně aplikaci na reálných datech o škodách. Na závěr pak provedeme srovnání uvedených metod z hlediska jejich použitelnosti v praxi a výpočet run-off analýzy odhadů rezerv.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 90 záznamů.   začátekpředchozí63 - 72dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
8 Vitková, Michaela
4 VÍTKOVÁ, Magda
5 VÍTKOVÁ, Marie
6 VÍTKOVÁ, Markéta
14 VÍTKOVÁ, Martina
8 VÍTKOVÁ, Michaela
4 Vítková, Magda
3 Vítková, Magdalena
3 Vítková, Magdaléna
5 Vítková, Marie
2 Vítková, Marina
6 Vítková, Markéta
14 Vítková, Martina
8 Vítková, Michaela
1 Vítková, Michala
1 Vítková, Miloslava
1 Vítková, Miriam
2 Vítková, Miroslava
2 Vítková, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.