Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 163 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vztah mezi intenzivním užíváním sociálních sítí v době pandemie a sebepojetím z pohledu dospívajících dívek
Sabadosh, Anastasiya ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent)
Pandemie covidu-19 postavila celý svět před situaci, ve které se dříve nikdy neocitl. Globalizovaný svět umožnil šíření nemoci po celé planetě, proto se všichni uchýlili do svých domovů, kde trávili veškerý čas, aby zabránili rychlému šíření nemoci a zbytečným úmrtím. Lockdown ovlivnil určitým způsobem čas každého, a to i čas dospívajících dívek. Ty často přišly o své koníčky a hledaly nové způsoby zábavy; jedním z nich se staly také sociální sítě. Tato práce si kladla za cíl pochopit a rozklíčovat vztah mezi intenzivním užíváním sociálních sítí v době pandemie a sebepojetím z pohledu dospívajících dívek, protože předešlé studie potvrdily, že se čas na sociálních sítích v tomto období u dospívajících zvýšil a měl na ně také vliv. Pro výzkum byly vybrány dvě vizuální sociální sítě Instagram a TikTok, které byly dokonce respondentkami potvrzeny jako jejich nejpoužívanější. K výzkumu byl využit kvalitativní výzkum, konkrétně tedy polostrukturovaný rozhovor, který napomohl k zajímavým zjištěním. Výzkumu se zúčastnilo celkem 15 dívek. Kromě potvrzení předešlých studií rozšířily výsledky zjištění o fakt, že hranice mezi inspirací, kterou dívky na sociálních sítích vyhledávají, a frustrací z jejího nedosažení je mnohem tenčí u dívek mladších 20 let než u těch starších. Tyto dívky nemají ještě tolik...
Typy sociálních reklam týkajících se bezpečnosti silničního provozu a jejich vnímání mladými řidiči
Popiolková, Michaela ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Vranka, Marek (oponent)
Cílem bakalářské práce je zjistit, jak vnímají vybrané kampaně na bezpečnost silničního provozu muži od 18 do 24 let. V teoretické části je vymezen pojem sociální reklama, dále jsou představeny hlavní cíle kampaní na bezpečnost silničního provozu a je porovnáno několik existujících studií zabývajících se efektivitou sociální reklamy se zaměřením na bezpečnost silničního provozu. Následně jsou v teoretické části popsány tři typy reklamních apelů a sociálně psychologická teorie plánovaného chování, která je využívána pro predikci chování a je aplikována ve výzkumné části. V praktické části práce je popsán průběh kvalitativního výzkumu vedený formou rozhovorů s šesti respondenty. V poslední části jsou zodpovězeny výzkumné otázky a představeny hlavní zjištění.
Diverzita v kosmetickém průmyslu a její vnímání v českém prostředí
Kuželová, Kateřina ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Ježková, Tereza (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem diverzity v kosmetickém průmyslu a jejím vnímáním v českém prostředí. Nejprve problematiku rozebíráme v teoretické části, kde vymezujeme pojem diversity marketing a věnujeme se tomu, jakým způsobem mohou značky do svých marketingových strategií zahrnout různé opomíjené skupiny. Pro účely této práce rozeznáváme pět takových skupin, a to rasové a etnické menšiny, osoby z věkové kategorie 50+, osoby s různými velikostmi a typy postavy, členy LGBTQ+ komunity a osoby s handicapem. Zaměřujeme se tedy na multikulturní marketing, age-agnostic marketing, body-positive marketing, LGBTQ+ marketing a marketingové strategie zahrnující jedince s handicapem. Následně na příkladu konkrétních kosmetických značek ukazujeme, že začlenění opomíjených skupin může mít pozitivní vliv na spokojenost spotřebitelů a úspěšnost firmy. Poté je představeno závěrečné shrnutí dosavadního výzkumu v oblasti diverzity a jejího vnímání. V praktické části prostřednictvím dotazníkového šetření zkoumáme, jak je na toto téma nahlíženo v českém prostředí. Výzkum realizujeme na generaci Z. Zjišťujeme, jak čeští spotřebitelé z této generace vnímají diverzitu v kosmetickém průmyslu obecně, jak je vnímáno zahrnutí jednotlivých opomíjených skupin a zda a jak se liší pohled na diverzitu mezi ženami a...
Postoj generace Z k ochraně online soukromí a sběru dat pro účely personalizované reklamy
Kubiš, František ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vnímáním dopadu personalizované reklamy na ochranu soukromí uživatelů sociálních sítí, konkrétně Facebooku a Instagramu. V teoretické části je proto nejprve vymezen pojem soukromí, dále charakterizována generace Z a nakonec popsán společný byznys model sociálních sítí Facebooku a Instagramu, založený na personalizované reklamě a sběru dat. V praktické části práce jsou vyhodnoceny hloubkové rozhovory se zástupci české generace Z a na základě získaných dat je zjišťováno, jaké povědomí má česká generace Z o fungování personalizované reklamy, o rozsahu souvisejícího sběru dat a nakonec je zkoumán i celkový postoj a přístup k otázce ochrany online soukromí.
Populismus a přesvědčovací propaganda v českém stranickém systému
Kharisova, Kamilla ; Shavit, Anna (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje problematice populistických výroků, které se objevují v reklamních kampaních politických stran během předvolebního období. Práce je pojata jako průzkum diskurzu populismu v rámci parlamentních voleb v České republice, které probíhaly v roce 2017. Práce si klade za cíl analyzovat a popsat použití populistických prvků u devíti politických subjektů, které prošly 5% klauzulí. Práce se odrážela od teorie populismu jako marketingové strategie od Windera a Tenschera (2012). Vzhledem tomu, že je populismus rozšířeným fenoménem, snahou bylo prokázat, že se tento fenomén prolíná skrz každou zkoumanou politickou stranu. Nehledě na to, zda je strana populistická či nikoliv. Diplomová práce vychází z obsahové analýzy venkovních a televizních reklam politických stran. Závěrem této práce je, že populismus je velmi populární a dobře fungující koncept, jehož prvky může uplatnit prakticky kterýkoliv politický aktér. Klíčová slova: Populismus, parlamentní volby, politická komunikace, Česká republika Název práce: Populismus jako politická komunikace
Viktor Cabadaj: analýza filmové postavy
Novák, Karel ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Šuhajová, Klára (oponent)
Viktor Cabadaj je jednou z nejvýraznějších, až legendárních filmových postav české populární kultury, která baví již celé generace diváků. Nikdo se však dosud nezeptal, jaký je skutečně Viktor Cabadaj, proč tolik přitahuje a fascinuje? Kombinací obsahové analýzy a teorie znaků filmové postavy Richarda Dyera, tato práce zjišťuje, jaká je filmová postava Viktor Cabadaj v prostředí filmu "Sněženky a machři" (1982). Z tohoto filmu byly získány jak kvalitativní, tak kvantitativní data, provedena jejich analýza a interpretace. Výsledky výzkumu dokázaly, že Cabadaj je hlavní postavou filmu, věčný leader, hlavní a vtipný organizátor mnoha zápletek filmu. Jeho podstata byla zjišťována zkoumáním jeho vztahů, jeho pozice v sociální struktuře, jeho akcí, promluv, mluvy druhých o něm, jeho tzv. objektivních korelátů, vzhledu, gestikulace, významu jeho jména a příjmení, předchozí znalosti obecenstva, a mizanscény. Nejvýznamější získaná informace o objektu výzkumu je jeho dualismus. Vstupuje do myslí svého okolí i filmových diváků tím, že kombinuje mistrovství v boji o sociální moc, a zdánlivé vážné chyby konání. Tím provokuje své okolí, aby neustále přemýšlelo o něm a jeho akcích, analyzovalo je, srovnávalo a hodnotilo. Bylo určeno, že Cabadaj je z moderního úhlu pohledu celebrita. Můžeme pomocí této případové...
Zobrazování ženy v reklamě na intimní produkty na sociálních sítích
Filipová, Klára ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou genderových stereotypů v reklamě na intimní dámské produkty. Téma je nejprve popsáno z teoretického hlediska, kde je vysvětlen koncept genderového stereotypu a menstruačního tabu. Zvolenou metodologií práce je kvantitativní obsahová analýza, která zkoumá obsahy profilů vybraných značek Always, tampony o.b., Ria a Snuggs na sociální síti Instagram za kalendářní rok 2021. Výsledky analýzy ukazují, že je žena v době menstruace zobrazována osamoceně za zavřenými dveřmi domova. Ve své komunikaci značky využívají prvky detabuizace menstruace, ale do komunikace nevpouští muže. Stereotypní zobrazování ženy v bílém oblečení a aktivně sportující reklamního prostoru mizí.
Instagram a jeho vliv na dívky generace Z v souvislosti s poruchami příjmu potravy
Kafková, Kateřina ; Vranka, Marek (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem Instagramu na poruchy příjmu potravy u dívek generace Z. Vzhledem k vizuálnímu zaměření této sociální sítě, se práce soustředí především na zkoumání influencery hojně prezentovaného ideálu štíhlosti. Vše je interpretováno v souvislosti s adresovanou skupinou, konkrétně ženami narozených v letech 1995-2009 používající Instagram. Práce je rozdělena na 3 kapitoly - teoretickou, metodickou a praktickou. V teoretické části práce je představen ucelený soubor základních informací, které s problematikou poruch příjmu potravy, potažmo médii přímo souvisí. Je zde zároveň vymezen i samotný pojem generace a body image, který je se vznikem poruch příjmu potravy úzce spojován. Metodická část představuje ověřené vědecké metody, přičemž některé z nich byly pro specifické prostředí Instagramu přímo modifikovány. V poslední, praktické části, jsou souvislosti zkoumány prostřednictvím kvantitativního výzkumu, a to formou dotazníku dle uvedené metodiky. Diskuze nabízí vyhodnocení výsledků a přehled souvisejících výzkumů. V samotném závěru práce pak předkládám praktické přínosy, které je možné preventivně aplikovat, zároveň nabízím teoretická východiska pro další výzkum problematiky vlivu Instagramu na vznik poruch příjmu potravy.
"For You Page" na sociální síti TikTok jako sexuální nástěnka pro mladé
Chmelíková, Daniela ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Háša, Marek (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na sociální síť TikTok a její videoobsah, zejména na obsah se sexuálním podtextem, jeho témata či přílišné odhalování. Teoretická část práce se zabývá vymezením sexuálního obsahu, samotných sociálních sítí a TikToku, jejich fungováním, a také vztahem mladistvých ke zmíněné sociální síti. Praktická část pomocí kvantitativní obsahové analýzy potvrdila nemalé zastoupení sexuálního podtextu ve stovkách krátkých videí publikovaných na platformě TikTok. Tato videa byla vyobrazena na profilu, který byl nastaven na 16 let a byla zkoumána také tematika videí, úroveň oblečení či sexuální mluva.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 163 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.