Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Obsahová analýza pořadu Mikýřova úžasná pouť internetem
Šturm, Marcel ; Zápotocký, Jan (vedoucí práce) ; Šuhajová, Klára (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na analýzu obsahu a průzkum publika pořadu Mikýřova úžasná pouť internetem. Cílem práce je získat důkladný vhled do obsahu a hodnocení tohoto populárního pořadu, který se věnuje prozkoumávání různých internetových fenoménů a zážitků. Práce využívá kombinaci kvalitativní a kvantitativní analýzy dat. Kvalitativní analýza se zaměřuje na obsah pořadu Mikýřova úžasná pouť internetem, přičemž jsou zkoumány témata, příběhy a způsob prezentace. Kvantitativní analýza se zaměřuje na průzkum publika pořadu pomocí dotazníkového šetření, které sbírá demografické informace, názory a preference diváků. Provedené analýzy a průzkumy jsou následně vyhodnoceny a prezentovány v práci. Výsledky poskytují ucelený obraz o obsahu pořadu Mikýřova úžasná pouť internetem a také o preferencích a hodnocení publika. Práce přináší poznatky o tom, jakým způsobem pořad oslovuje diváky, jakým způsobem se tvoří obsah pro pořad a jakým způsobem diváci vnímají a reagují na obsah. Výsledky této práce mohou posloužit jako podklad pro další výzkumy v oblasti mediálního obsahu a analýzy publika. Práce přispívá k lepšímu porozumění internetovým fenoménům a zároveň pomáhá vylepšovat obsah a formát pořadu Mikýřova úžasná pouť internetem.
Disneyfikace Marvelu: Vliv metod vyprávění Disney na filmy Marvel Studios
Vařeka, Jakub ; Podzimek, Jan (vedoucí práce) ; Šuhajová, Klára (oponent)
Společnost Disney je v současnosti jedním z největších producentů zábavního obsahu na světě. V hollywoodském průmyslu studia vlastněná společností Disney každoročně vyprodukují okolo čtyřiceti procent mainstreamového filmového obsahu. Zároveň tak vzniká skepse, zda Disney nepřímo nestandardizuje produkci svých filmů skrze vlastněné značky za účelem zisků a dosažení větších publik. Jednou z takových značek je i společnost Marvel Entertainment, která se zaměřuje na tvorbu superhrdinských filmů. Zmíněná skepse vykrystalizovala v termín "Disneyfikace Marvelu," který bývá skloňován skalními fanoušky původního superhrdinského žánru. Práce se proto zabývá nejprve jasnou definicí termínu disneyfikace jako tvůrčího přístupu skrze dostupné definice z akademické literatury. Na základě toho stanovuje konkrétní prvky, které lze označit za typicky disneyovské. Poté srovnává dva vzorky filmů, ve kterých by takové prvky bylo možno nalézt. První vzorek je kompilát marvelovských snímků z období přelomu tisíciletí, kdy Marvel produkoval své filmy jako samostatná společnost. Druhý vzorek je složen zfilmů vyprodukovaných studiem po akvizici Marvelu společností Disney. Následné srovnání nastiňuje, zda k trendu disneyfikace tvorby studia Marvel může docházet.
Viktor Cabadaj: analýza filmové postavy
Novák, Karel ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Šuhajová, Klára (oponent)
Viktor Cabadaj je jednou z nejvýraznějších, až legendárních filmových postav české populární kultury, která baví již celé generace diváků. Nikdo se však dosud nezeptal, jaký je skutečně Viktor Cabadaj, proč tolik přitahuje a fascinuje? Kombinací obsahové analýzy a teorie znaků filmové postavy Richarda Dyera, tato práce zjišťuje, jaká je filmová postava Viktor Cabadaj v prostředí filmu "Sněženky a machři" (1982). Z tohoto filmu byly získány jak kvalitativní, tak kvantitativní data, provedena jejich analýza a interpretace. Výsledky výzkumu dokázaly, že Cabadaj je hlavní postavou filmu, věčný leader, hlavní a vtipný organizátor mnoha zápletek filmu. Jeho podstata byla zjišťována zkoumáním jeho vztahů, jeho pozice v sociální struktuře, jeho akcí, promluv, mluvy druhých o něm, jeho tzv. objektivních korelátů, vzhledu, gestikulace, významu jeho jména a příjmení, předchozí znalosti obecenstva, a mizanscény. Nejvýznamější získaná informace o objektu výzkumu je jeho dualismus. Vstupuje do myslí svého okolí i filmových diváků tím, že kombinuje mistrovství v boji o sociální moc, a zdánlivé vážné chyby konání. Tím provokuje své okolí, aby neustále přemýšlelo o něm a jeho akcích, analyzovalo je, srovnávalo a hodnotilo. Bylo určeno, že Cabadaj je z moderního úhlu pohledu celebrita. Můžeme pomocí této případové...
Vývoj reprezentace antických hrdinů ve filmové a televizní tvorbě
Lacinová, Andrea ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Šuhajová, Klára (oponent)
Antické mýty jsou po staletí neutuchajícím zdrojem inspirace pro všechny oblasti lidské tvorby. Nedílnou součástí mýtů jsou jejich hrdinové. Tato bakalářská práce si klade za cíl popsat vývoj reprezentace antických hrdinů ve filmu. V úvodu teoretické části jsou vymezeny pojmy mýtus a mytologie. Následuje krátká studie okolností vzniku mýtů, jejich významu pro antickou společnost a úlohy héroů v těchto mýtech. Závěr teoretické části je věnován zkoumání reprezentace ve filmu a dalším relevantním pojmům z oblasti filmové a mediální teorie. V kapitole metodologie jsou stanoveny postupy užité pro vypracování praktické části. Ke zkoumání byly vybrány tři dvojice filmů se stejným mytickým námětem. Praktická část obsahuje provedené analýzy a komparace zkoumaných snímků. Na konci práce jsou prezentovány interpretace analýz a výsledky výzkumu a nastíněny možné příčiny popsaného vývoje v reprezentaci. Práce naplnila svůj cíl a potvrdila stanovenou hypotézu určité korelace mezi proměnami společnosti a vývojem reprezentace antických hrdinů ve filmech.
Seriál Most! a jeho dopad na české seriálové a mediální prostředí
Šuhajová, Klára ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá seriálem Most!, uvedeným Českou televizí v roce 2019. Jejím cílem bylo zjistit, zda a případně jak se Most! odlišoval od standardní české seriálové produkce. V teoretické části práce byl Most! zasazen do českého seriálového kontextu a bylo zkoumáno, v jakých konkrétních ohledech se lišil. Bylo zjištěno, že se nejvýrazněji odlišoval postavami, kreativně využitým natáčecím prostředím a zvolenou tematikou. Rovněž bylo zjištěno, že Most! lze považovat za quality TV a že je tedy oproti jiným českým seriálům kvalitativně na výši. Praktická část práce byla rozdělena do dvou částí. V první části bylo účelem pomocí kvantitativní obsahové analýzy zjistit, zda se obrovská popularita a odlišnost seriálu promítla i do způsobu, jakým o něm informovala média. Aby bylo možné srovnání s jiným českým seriálem, byla zároveň provedena analýza mediálního obrazu seriálu Policie Modrava. Bylo zjištěno, že mediální obraz Mostu! se lišil především v množství publikovaných příspěvků, ve způsobu, jakým média o seriálu informovala, v tématech, jimž se média v souvislosti se seriálem věnovala, v žánrové skladbě příspěvků a rovněž spektrum médií, které se Mostu! věnovalo, bylo daleko širší než spektrum médií věnujících se Policii Modrava. Bylo tedy dokázáno, že odlišnost seriálu se odrazila i na...
Komparace stálých rubrik časopisu Tramp a časopisu Puchejř
Šuhajová, Klára ; Osvaldová, Barbora (vedoucí práce) ; Halada, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá porovnáním stálých rubrik prvorepublikového trampského časopisu Tramp a trampského časopisu Puchejř, který vychází v současnosti. Prvorepublikový a současný tramping se od sebe v mnoha aspektech odlišují. Hypotézou této práce bylo, že vzhledem k těmto odlišnostem se bude lišit také obsah trampských časopisů z těchto dvou období. Cílem práce bylo zjistit, zda tomu tak skutečně je, a pokud ano, v čem konkrétně se časopisy odlišují. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá především rozdíly mezi současným a prvorepublikovým trampingem a trampskými časopisy obecně. V praktické části jsou pak pomocí metody obsahové analýzy zkoumány příspěvky ve stálých rubrikách výše zmíněných časopisů. Jako výzkumný vzorek byl použit 22. ročník časopisu Puchejř a prvních šest čísel 3. ročníku časopisu Tramp. Výzkum potvrdil hypotézu. Bylo dokázáno, že příspěvky ve stálých rubrikách zkoumaných časopisů se skutečně liší a liší se také celkový obsah prvorepublikových a současných trampských časopisů. Oproti původnímu předpokladu však rozdíly nejsou způsobeny ani tak rozdílnostmi mezi prvorepublikovým a současným trampingem, jakož spíše vývojem společnosti a moderních technologií.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.