Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 54 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza pracovního prostředí z pohledu řízení diverzity a jeho zavádění do firemní praxe
Indruchová, Zuzana ; Eger, Ludvík (vedoucí práce) ; Pisoňová, Mária (oponent) ; Malach, Josef (oponent)
V předložené disertační práci autorka objasňuje řízení diverzity a související pojmy. V úvodu autorka uvádí základní cíle práce, a to komplexně objasnit pojetí řízení diverzity jako součást firemní kultury, popsat roli personálního útvaru i roli manažerů a top managementu. Dalším cílem práce je vypracovat deskripci nastavení diverzitního vzdělávání a popsat souvislosti mezi firemní kulturou a diverzitním řízením. V části, která je věnována konkrétním případovým studiím, se autorčina pozornost obrací na popis současné situace ve společnostech, které se řízení rozmanitosti nebo rovným příležitostem věnují, a jejím cílem je ho zanalyzovat a zhodnotit. Práce je rozčleněna do dvou částí, a to do teoretické a empirické, a sestává se ze sedmi tematických kapitol. Autorka v celé práci poukazuje na vztahy s řízením lidských zdrojů, firemní kulturou, vzděláváním zaměřeným na podporu řízení a ocenění diverzity. Dále zde porovnává politiku rovných příležitostí s řízením diverzity, věnuje se organizačnímu rozvoji z hlediska diverzitního vývoje a diverzitě na pracovišti. Autorka podrobně analyzovala diverzity management s využitím polostrukturovaných rozhovorů s odborníky na diverzitu ve zvolených organizacích. Předložená práce hledá odpovědi na otázky vztahující se k významu diverzity a diverzity managementu v...
Využívání alternativních metod ve výuce cizích jazyků
Čavojská, Adéla ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Eger, Ludvík (oponent)
Diplomová práce se zabývá mírou znalostí a využívání vybraných alternativních výukových metod - Sugestopedie, Total Physical Response, Community Language Learning, The Silent Way, metody Act&Speak mezi lektory cizích jazyků dospělých v Praze. Pro lepší orientaci se dá dělit na dvě části - teoretickou a praktickou. V teoretické části se zabývám situací jazykového vzdělávání a jazykovou politikou Evropské unie a České republiky a definicemi toho, co se rozumí pod pojmy didaktika cizích jazyků a metody cizojazyčného vyučování, abych v další části mohla popsat jak jednotlivé tradiční metody cizojazyčné výuky (metody nepřímé, metody přímé a metody eklektické), tak metody alternativní. K praktické části přistupuji s předpokladem, že pět mnou vybraných alternativních metod cizojazyčné výuky lektoři cizích jazyků neznají a nevyužívají. Tyto a další hypotézy jsem ověřovala pomoci kvantitativního dotazníkového šetření, které dále zjišťovalo případný vztah mezi dosaženým vzděláním, délkou lektorské praxe, místem vykonávaní lektorské činnosti a znalostí a využíváním zmíněných alternativních metod, a to na dvou výběrových souborech, z nichž jeden tvořili lektoři jazykových škol, druhý pak lektoři, kteří vyučují cizí jazyky jako osoby samostatně výdělečně činné. Klíčová slova: didaktika cizích jazyků, tradiční...
Vliv stylu vedení na motivovanost zaměstnanců zodpovídat za vlastní rozvoj
Hájková, Dina ; Gruber, Jan (vedoucí práce) ; Eger, Ludvík (oponent)
Tato diplomová práce je věnována rozvoji zaměstnanců v organizaci, jejich motivaci k dalšímu sebevzdělávání a formulaci doporučení směřujících k relevantnímu využívání stimulačních a motivačních prvků. Pozornost bude věnována zejména stylu vedení manažerů jako faktoru ovlivňujícímu motivovanost zaměstnanců nést za svůj další rozvoj zodpovědnost. Předmětem zkoumání a cílem práce je zhodnocení role přístupu vedení v procesu vzdělávání v organizaci a doplnění existujících poznatků o vztah mezi styly vedení a motivovanosti zaměstnanců aktivně se podílet na získávání a rozšiřování znalostí a dovedností. Pomocí výzkumných šetření, využitím dotazníků a rozhovorů, je provedena analýza motivace zaměstnanců v konkrétních organizacích a zhodnoceny faktory, které mají zásadní dopad na motivaci zaměstnanců k dalšímu vzdělávání. Diplomová práce má podobu empirické studie. Klíčová slova: Motivace, leadership, osobní rozvoj
Outplacement a jeho psychologické aspekty
Slavíková, Lenka ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Eger, Ludvík (oponent)
Bakalářská práce se věnuje outplacementu a jeho psychologickým aspektům. Pozornost je věnována propouštění pracovníků z důvodu nadbytečnosti a metodám jejich výběru, dále významu a cílům outplacementu, jeho historii a outplacementu v České republice včetně jeho forem. Práce se detailně zabývá procesem outplacementu a jeho psychologickými aspekty. Zaměřuje se na prožívání ztráty zaměstnání a nezaměstnanosti, na vliv propouštění a outplacementu na psychiku člověka. Součástí práce je empirické kvalitativní šetření zaměřené na realizaci outplacementu a jeho psychologické aspekty ve společnosti Faurecia.
Srovnání možností použití metod interního podnikového vzdělávání - koučinku a mentoringu
Kolmistrová, Aneta ; Eger, Ludvík (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá otázkou použití dvou vzdělávacích metod - koučinku a mentoringu v interním podnikovém vzdělávání. Pozornost je nejprve upřena na problematiku podnikového vzdělávání, přičemž jsou objasněna hlediska efektivity vzdělávání i postup samotné realizace vzdělávání. Dále jsou definovány obě zkoumané metody a představeny cíle, jichž má být jejich využitím dosaženo. Obě metody jsou poté porovnány, přičemž je kladen důraz na jejich podobné a odlišné znaky. Práce dále zkoumá konkrétní situace, kdy je vhodné použít koučink a kdy mentoring v rámci rozvoje zaměstnanců. V empirické části práce je představeno šetření mezi podniky ohledně vlastního způsobu použití zkoumaných metod. Klíčová slova: podnikové vzdělávání, koučink, kouč, koučovaný, mentoring, mentor, mentorovaný
Zhodnocení neformálního vzdělávání v organizaci Junák - svaz skautů a skautek ČR a zpracování inovačních návrhů pro přípravu instruktorů
Škvorová, Klára ; Eger, Ludvík (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent)
Bakalářská práce se zabývá zhodnocením současného stavu neformálního vzdělávání v organizaci Junák - svaz skautů a skautek ČR. Konkrétně je zaměřena na nejvyšší kvalifikaci, kterou je možno získat - instruktorskou. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. V teoretické části je věnována historickému kontextu skautského hnutí v Čechách, principům a poslání skautingu a deskripci vzdělávacího systému s konkrétním zaměřením na instruktorskou kvalifikaci. Empirická část práce se věnuje zrealizovanému šetření mezi frekventanty instruktorských kurzů a instruktory, které zjišťovalo vnímání instruktorské role a instruktorského vzdělávání z pohledu obou skupin. v závěru šetření jsou uvedena doporučení plynoucí ze získaných výstupů. klíčová slova: instruktor, kvalifikace, skauting, role, kompetence, vzdělávání
Identifikace značky velkých sportovních událostí
Petráčková, Jana ; Čáslavová, Eva (vedoucí práce) ; Štědroň, Bohumír (oponent) ; Eger, Ludvík (oponent)
Název: Identifikace značky velkých sportovních událostí Cíle: Hlavním cílem této práce je prostřednictvím marketingového výzkumu identifikovat osobnost značky letních olympijských her a mistrovství světa ve fotbale. Metody: V souvislosti se získáním primárních dat byla použita metoda písemného a elektronického dotazování. Identifikace osobnosti výše zmíněných značek byla provedena na základě metody měření osobnosti značky dle dle Geuense, Weijterse a De Wulfa (2009). Pro interpretaci získaných dat byla provedena jejich statistická analýza. Výsledky: Z výsledků výzkumu vyplynulo, že osobnost značky letních olympijských her je vystihována dimenzemi Odpovědnost, Aktivita a Jednoduchost a lze ji charakterizovat jako značku stabilní, odpovědnou, aktivní, dynamickou a přirozenou. Osobnost značky mistrovství světa ve fotbale je vystihována pouze dimenzí Aktivita a lze ji charakterizovat jako značku aktivní, dynamickou a inovativní, Klíčová slova: Sportovní značka, osobnost značky, měření osobnosti značky, image značky, identita značky, letní olympijské hry, mistrovství světa ve fotbale.
Vliv internetu na vzdělávání
Kozmová, Marie ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Eger, Ludvík (oponent)
Předkládaná práce se soustředí na změny, které se odehrály ve vzdělávání vlivem internetu od jeho nástupu až po současnost a predikuje další možný vývoj využívání internetu ve vzdělávání. Zaměřuje se na vzdělávací potřeby člověka v informační společnosti a úlohu lektorů při překonávání digitální propasti. Dále se podrobněji zabývá změnami některých kognitivních funkcí člověka, které přímo souvisí se vzděláváním. Zvláštní pozornost je věnována nové teorii vzdělávání v prostředí sítí, konektivismu, a konkrétním způsobům vzdělávání na internetu. Kriticky je nahlíženo na osobní vzdělávací prostředí, masivní otevřené online kurzy, otevřené vzdělávací zdroje a koncept školy 2.0. Stručně jsou představeny nejznámější webové aplikace a nástroje vhodné pro využití ve výuce.
Vzdělávání a rozvoj pracovníků v sektoru ICT
Soukupová, Markéta ; Žufan, Jan (vedoucí práce) ; Eger, Ludvík (oponent)
Vzdělávání a rozvoj pracovníků je jednou z klíčových personálních činností. Bakalářská práce zpracovává téma vzdělávání a rozvoje pracovníků ve specifickém prostředí sektoru informačních a komunikačních technologií. Práce stanovuje tři charakteristické rysy tohoto sektoru z hlediska jeho vlastností a struktury lidských zdrojů, které jsou zařazeny do kontextu podnikového vzdělávání. Provedená případová studie zkoumá vliv tří vybraných charakteristik na podobu vzdělávání a rozvoje pracovníků v tomto sektoru. Jako nejdůležitější poznatek práce identifikuje vzrůstající důležitost "měkkých" dovedností u technologicky zaměřených odborníků. Dalším podstatným výstupem případové studie je tendence podniků zaměřovat se při vzdělávání a rozvoji na mladé talentované pracovníky. Důraz je kladen zejména na organizaci pregraduálního vzdělávání v rámci podniku a na řízení kariéry vybraných pracovníků. Klíčová slova: ICT - informační a komunikační technologie, podnikové vzdělávání, pregraduální vzdělávání, řízení kariéry.
Personální diagnostika-metody hodnocení stávajících i potencionálních zaměstnanců
Rýdlová, Michaela ; Šnýdrová, Ivana (vedoucí práce) ; Eger, Ludvík (oponent)
Tato práce je zaměřena na personální diagnostiku. Chápe ji jako nástroj, který pomáhá organizaci vybrat nejvhodnější zaměstnance, porovnat reálný osobnostní profil uchazeče nebo zaměstnance s ideálním profilem obsazované pozice a posuzovat potenciál, který má organizace ve svých zaměstnancích. Zaměřuje se na metody personální diagnostiky. Ke klasifikaci diagnostických metod používá dělení podle Mojmíra Svobody (2005). Soustřeďuje se na dvě skupiny psychodiagnostických metod, které jsou využitelné v oblasti personalistiky. Jedná se o klinické a testové metody. Jsou uvedeny charakteristiky všech podskupin této klasifikace. V práci jsou popsány i další diagnostické metody, které se využívají v personální praxi nejčastěji. Práce si klade za cíl detailněji se zaměřit a popsat ty metody, které mohou být využitelné v praxi i personalisty bez vysokoškolského vzdělání v oboru psychologie, případně personalisty bez delší praxe. Pro tyto účely jsou podrobně rozpracovány metody rozhovor, Tematicko-apercepční karty podle Evangelu, Myers-Briggs Type Indicator (MBTI) a technika balíčku personálních karet podle Evangelu. Kromě popisu těchto metod jsou uvedeny vždy doporučení pro jejich používání v praxi. Na závěr se autorka zamýšlí nad současným stavem využívání personální diagnostiky ve firemní praxi a nad...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 54 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 Eger, Lukáš
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.