Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 45 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Struktura dospělého vrchovinného smrkového porostu
Světlík, Jan
V posledních desetiletích začal intenzivní výzkum změn přírůstu biomasy lesních dřevin v kontextu předpokládané globální změny, neboť lesní porosty mají v globálním měřítku zásadní podíl na ukládání uhlíku. Závislosti mezi dendrometrickými parametry stromů a biomasou lesních dřevin pomocí alometrických rovnic nebo expanzních faktorů jsou i dnes řešeny nedostatečně. V předložené práci jsou popsány změny struktury dospělého vrchovinného smrkového porostu na ekosystémové stanici Rájec (Drahanská vrchovina) v letech 2009 - 2012 a jsou uvedeny alometrické rovnice a expanzní faktory pro stanovení nadzemní biomasy a jejích jednotlivých frakcí, které byly pro studovaný porost stanoveny rozborem vzorníkových stromů. Na základě známých alometrických rovnic byla odhadnuta také podzemní biomasa studovaného porostu. Výčetní tloušťka stromu byla vhodným parametrem pro odhad objemu biomasy kmene (bez borky i s borkou) a ve většině případů také vhodným vstupním parametrem do stanovených alometrických rovnic pro odhad celkové nadzemní biomasy, případně jednotlivých frakcí biomasy, studovaného porostu. Byla prokázána významnost kompetice stromů při odhadu jednotlivých frakcí biomasy stromů. V některých případech je tedy vhodné zařadit parametry kompetice do alometrických rovnic pro odhad biomasy lesních dřevin. Pro odhad nadzemní biomasy porostu byl vypočítán expanzní faktor 1,30 a pro odhad podzemní biomasy 1,18.
Stanovení stresu smrku ztepilého přímými metodami
Krejza, Jan ; Světlík, J. ; Bellan, Michal ; Horáček, Petr
Cílem této certifikované metodiky je představení metod pozemního monitoringu, vedoucího k hodnocení zdravotního stavu smrkových porostů. Certifikovaná metodika stanovení stresu smrku ztepilého přímými metodami je založena na: měření povrchových teplot kmene pomocí termokamery, měření transpiračního toku, měření objemových změn kmene a v neposlední řadě pomocí analýzy morfologických vlastností buněk dřeva. Důraz byl kladen na to, aby každá z těchto metod dokázala odhalit oslabeného (stresovaného) jedince ve fázi bez znatelných vizuálních symptomů.Společným cílem této metodiky a představených metod je, aby každá jednotlivá metoda byla dostatečně spolehlivá, rychlá a použitelná s eliminací faktoru subjektivity při hodnocení každého stromu. Cílem této metodiky je představení uceleného souboru metod měření ekofyziologické aktivity stromu a na základě těchto měření určit jeho zdravotní stav.Cílem této metodiky je nabídnout vlastníkům lesa, ale i orgánům státní správy lesů nástroje pro hodnocení zdravotního stavu stromu i celých komplexů lesa. Jednotlivé metodické postupy jsou nastaveny tak, aby je bylo možné efektivně využít v praxi a jejich interpretace byla jednoznačná. Novost metodiky je především založena na tom, že veškeré metody jsou založeny na přímém měření parametrů fyziologické aktivity jedince, což vylučuje jakoukoli míru subjektivity při hodnocení.
Novostavba distribučního skladu v Červeném Kostelci - realizace etapy spodní stavby
Světlík, Jiří ; Liška, Pavel (oponent) ; Nečasová, Barbora (vedoucí práce)
Předmětem mé bakalářské práce je zpracování vybraných kapitol stavebně technologického projektu hrubé spodní stavby skladové haly společně s opěrnými zdmi včetně hlavních terénních úprav. Jedná se o novostavbu skladové haly s administrativně technickým a sociálním vestavkem, který má dvě nadzemní podlaží. Objekt se nachází ve Lhotě za Červeným Kostelcem v Královehradeckým kraji. Bakalářská práce se zabývá realizací zemních prací a částečně základových konstrukcí, dále pak řeší opěrné zdi jejich technologie, provedení, finanční a časovou náročnost. Součástí projektu je Průvodní a Souhrnná technická zpráva se zaměřením pro dané etapy a navazující technologické předpisy, řešení zařízení staveniště, návrh strojních sestav, časové plány, položkový rozpočet včetně výkazu výměr, kontrolní a zkušební plán a bezpečnost a ochrana zdraví při práci.
Dopady medializace internetu a internetizace masových médií na práci českých novinářek a novinářů.
Jirků, Jan ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Němcová Tejkalová, Alice (oponent) ; Světlík, Jaroslav (oponent)
Disertační práce nazvaná Dopady medializace internetu a internetizace masových médií na práci českých novinářek a novinářů se zabývá aktuálními vývojovými trendy médií a žurnalistiky. V kontextu konceptů mediace, medializace, remediace, mediální logiky a teorie sítí aktérů pojednává o dvou dvojicích provázaných procesů, z nichž jednu dvojici tvoří procesy medializace internetu a internetizace masových médií a jednu dvojici procesy mediální konvergence a mediální hybridizace, které všechny spolupůsobí na média i žurnalistiku v jejich aktuální vývojové fázi, a tím v podstatě i na společnost jako celek. Zaměřuje se na vztahy mezi těmito čtyřmi procesy a poukazuje na jejich projevy i důsledky, jež ovlivňují každodenní novinářskou práci. Přináší také poznatky z provedeného výzkumu, který se zabýval konkrétními dopady zkoumaných procesů na novinářské povolání v České republice, zajímal se o aktuální postoje novinářek i novinářů k technologickému vývoji a proměnám každodenní práce, čímž zároveň prověřil platnost tvrzení či definic, které jsou v souvislosti s problematikou aktuálních vývojových trendů nabízeny vědci. Navázal tak na podobné studie, jež byly uskutečněny v zahraničí.
VYUŽITÍ KONCEPTU CELOŽIVOTNÍ HODNOTY ZÁKAZNÍKA VE STRATEGICKÉM ŘÍZENÍ FIREM
Hanzelka, Michael ; Kozák, Vratislav (oponent) ; Holcner, Vladan (oponent) ; Světlík, Jaroslav (oponent) ; Chalupský, Vladimír (vedoucí práce)
Tato práce si klade za cíl vydefinovat metody pro měření CLV v segmentu interních zákazníků firem působících na finančním trhu. Jde o nalezení takové metody pro určení hodnoty interních zákazníků, aby se dalo predikovat a měřit, zda se interní zákazník firmě vyplatí. Samostatnou úlohou je kvantifikace příspěvků interních zákazníků na celkové hodnotě firmy. Oblast určování CLV pro interní zákazníky firmy není v literatuře popsána. Z tohoto pohledu bude určování CLV interních zákazníků v systému strategického řízení firem významným vědeckým počinem. Podobně jako externí zákazníci (trhy), tak i interní zákazníci vyjadřují svým chováním a vystupováním vetší či menší náklonnost, v tom prvním případě ke značce a v tom druhém případě k zaměstnavateli. Proto i modelování CLV pro interní zákazníky vyžaduje kvalifikované predikce a vyjádření celé řady jak tvrdých (například ukazatele finančních toků), tak měkkých (ukazatele z kvantitativního výzkumu jako například loajalita) ukazatelů a jejich využití při výpočtu CLV interních zákazníků. Důležitým předpokladem CLV pro interní zákazníky je jejich segmentace.
Analýza spokojenosti zákazníků KomTeSa, spol. s r.o. a návrhy opatření na zvýšení jejího zvýšení
Menšíková, Marie ; Matějka, Pavel (oponent) ; Světlík, Jaroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou analyzování spokojenosti zákazníků s produkty a službami a její následnou aplikací na firmu KomTeSa, spol. s r.o. Cílem práce je vysvětlit podstatu, důležitost a význam této oblasti, analyzovat současnou úroveň zákaznické spokojenosti v konkrétní společnosti a formulovat možný způsob řešení, který by mohl pomoci této společnosti odstranit její slabé stránky a následně tak vést i k vyššímu zákaznickému uspokojení
Rozhodnutí o zavedení externího scoringového modelu na základě porovnání se současným interním řešením
Hrubá, Elina ; Bína, Vladislav (vedoucí práce) ; Světlík, Jiří (oponent)
Ve vybrané organizaci byla provedena analýza interního a externího scoringového modelu, na jejímž základě bylo vypracované porovnání a vyhodnocení obou systémů za pomoci vybraných ukazatelů pro měření výkonnosti scoringových modelů. Cílem této práce je vytvoření komplexního vyhodnocení externího scoringového modelu a to i z finanční stránky s uvážením vhodnosti jeho koupě.
Národní image jako faktor konkurenceschopnosti českých výrobků
Veselá, Jitka ; Kita, Jaroslav (oponent) ; Zich, Robert (oponent) ; Nétek, Václav (oponent) ; Světlík, Jaroslav (vedoucí práce)
Předkládaná dizertační práce se zabývá problematikou národní image a jejího vlivu na zvyšování konkurenceschopnosti tuzemských výrobců na domácím trhu s vínem. Zákazníky v současné době ovlivňuje mnoho faktorů, které se společnosti snaží využít k získání konkurenční výhody a upevnit tak svoji konkurenční pozici na trhu. Celá práce je rozdělena do tří hlavních částí. První část je věnována vymezení hlavního cíle dizertační práce, dále dílčích cílů, prostřednictvím kterých bude hlavního cíle dosaženo. Dále jsou definovány výzkumné předpoklady, které jsou statisticky ověřovány na základě stanovených hypotéz, a v závěru jsou definované metody, které povedou k naplnění hlavního cíle práce. Ty kombinují několik přístupů, aby bylo dosaženo co nejpřesnějších výsledků. Druhá část shrnuje současný pohled odborné literatury na řešenou problematiku. Ten je rozčleněn do tří dílčích celků, přičemž první celek je věnován definici, formování a měření národní image. Druhý celek se zabývá spotřebním chováním, modely spotřebního chování dle tradičního a moderního pojetí i s využitím on-line médií pro ovlivňování zákazníkových postojů. Třetí celek popisuje koncepty konkurenceschopnosti, které jsou v literatuře dostupné. Třetí část práce je výzkumnou částí. Výzkum je prováděn v oblasti zákazníka, výrobců a externích organizací, které se podílejí na zlepšování povědomí tuzemských produktů vinařského průmyslu na domácím trhu. U každé z oblastí jsou v závěru vytyčeny nejdůležitější výsledky, na něž pak navazuje tvorba konceptu konkurenceschopnosti využitelná ve vinařském průmyslu a tvorba modelů fungování komunikace zohledňující specifika trhu s vínem.
Budování konkurenční výhody českých podniků prostřednictvím kreativní internetové reklamy v rámci jednotného evropského trhu
Navrátilová, Ludmila ; Kita, Jaroslav (oponent) ; Šimberová, Iveta (oponent) ; Turčínková, Jana (oponent) ; Světlík, Jaroslav (vedoucí práce)
Dizertační práce se zaměřuje na oblast kreativní internetové reklamy v kontextu znalosti hodnotových orientací českých spotřebitelů. Interakcí aspektů kreativních kampaní a národní kultury cílové země mohou podniky dosáhnout konkurenční výhodu v oblasti digitální marketingové komunikace. Hlavním cílem práce je vytvořit koncept využití kreativní internetové reklamy na českém trhu v návaznosti na kulturní hodnoty českého spotřebitele jako faktor zvyšování konkurenceschopnosti českých podniků. Výsledkem práce je návrh, jenž představuje kreativní prvky interaktivní internetové kampaně s ohledem na českou národní kulturu definovanou jako hodnotové orientace dle Schwartze včetně cílení na konkrétní věkovou kategorii spotřebitelů a zároveň definuje efektivní využívané formáty internetové reklamy.
Prognóza návštěvnosti škol města Opavy pomocí časových řad
Světlík, Jakub ; Štěpánková, Vladěna (oponent) ; Kropáč, Jiří (vedoucí práce)
Podstatou této bakalářské práce je analýza demografických údajů a základních a mateřských škol ve městě Opava. Hlavním cílem je stanovení prognózy počtu žáků, kteří budou tyto školní instituce navštěvovat v závislosti na počtu narozených dětí. Tato prognóza se porovná s kapacitou ve školních zařízeních. K dosaženích těchto cílů jsou použity časové řady.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 45 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 SVĚTLÍK, Jan
2 Světlík, Jakub
4 Světlík, Jan
4 Světlík, Jiří
1 Světlík, Josef
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.