Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
VYUŽITÍ KONCEPTU CELOŽIVOTNÍ HODNOTY ZÁKAZNÍKA VE STRATEGICKÉM ŘÍZENÍ FIREM
Hanzelka, Michael ; Kozák, Vratislav (oponent) ; Holcner, Vladan (oponent) ; Světlík, Jaroslav (oponent) ; Chalupský, Vladimír (vedoucí práce)
Tato práce si klade za cíl vydefinovat metody pro měření CLV v segmentu interních zákazníků firem působících na finančním trhu. Jde o nalezení takové metody pro určení hodnoty interních zákazníků, aby se dalo predikovat a měřit, zda se interní zákazník firmě vyplatí. Samostatnou úlohou je kvantifikace příspěvků interních zákazníků na celkové hodnotě firmy. Oblast určování CLV pro interní zákazníky firmy není v literatuře popsána. Z tohoto pohledu bude určování CLV interních zákazníků v systému strategického řízení firem významným vědeckým počinem. Podobně jako externí zákazníci (trhy), tak i interní zákazníci vyjadřují svým chováním a vystupováním vetší či menší náklonnost, v tom prvním případě ke značce a v tom druhém případě k zaměstnavateli. Proto i modelování CLV pro interní zákazníky vyžaduje kvalifikované predikce a vyjádření celé řady jak tvrdých (například ukazatele finančních toků), tak měkkých (ukazatele z kvantitativního výzkumu jako například loajalita) ukazatelů a jejich využití při výpočtu CLV interních zákazníků. Důležitým předpokladem CLV pro interní zákazníky je jejich segmentace.
VYUŽITÍ KONCEPTU CELOŽIVOTNÍ HODNOTY ZÁKAZNÍKA VE STRATEGICKÉM ŘÍZENÍ FIREM
Hanzelka, Michael ; Kozák, Vratislav (oponent) ; Holcner, Vladan (oponent) ; Světlík, Jaroslav (oponent) ; Chalupský, Vladimír (vedoucí práce)
Tato práce si klade za cíl vydefinovat metody pro měření CLV v segmentu interních zákazníků firem působících na finančním trhu. Jde o nalezení takové metody pro určení hodnoty interních zákazníků, aby se dalo predikovat a měřit, zda se interní zákazník firmě vyplatí. Samostatnou úlohou je kvantifikace příspěvků interních zákazníků na celkové hodnotě firmy. Oblast určování CLV pro interní zákazníky firmy není v literatuře popsána. Z tohoto pohledu bude určování CLV interních zákazníků v systému strategického řízení firem významným vědeckým počinem. Podobně jako externí zákazníci (trhy), tak i interní zákazníci vyjadřují svým chováním a vystupováním vetší či menší náklonnost, v tom prvním případě ke značce a v tom druhém případě k zaměstnavateli. Proto i modelování CLV pro interní zákazníky vyžaduje kvalifikované predikce a vyjádření celé řady jak tvrdých (například ukazatele finančních toků), tak měkkých (ukazatele z kvantitativního výzkumu jako například loajalita) ukazatelů a jejich využití při výpočtu CLV interních zákazníků. Důležitým předpokladem CLV pro interní zákazníky je jejich segmentace.
Vliv míry zadluženosti na výši veřejných výdajů v resortu obrany ve vybraných členských státech NATO
Hodžic, Faris ; Izák, Vratislav (vedoucí práce) ; Ochrana, František (oponent) ; Holcner, Vladan (oponent)
Vojenské výdaje hrají významnou úlohu v oblasti rozhodování při nastavení obranné politiky každého jednotlivého státu. Ekonomika státu, její výkonnost a její vývoj patří mezi hlavní faktory, které ovlivňují výši těchto veřejných výdajů. V současné době, kdy jsme svědky stagnace ekonomického růstu v západoevropských státech, probíhající dluhová krize zasahuje stále významnější měrou do všech oblastí, jenž postižené státy zabezpečují prostřednictvím vynakládání veřejných financí včetně resortu obrany. Tato práce si klade za cíl přispět novými poznatky v oblasti ekonomie obrany a veřejných financí prozkoumáním vlivu státního dluhu na veřejné výdaje v resortu obrany. První část práce je věnována definování ekonomie obrany a stručnému vymezení jejího historického vývoje s následným rozborem charakteru obrany coby čistě veřejného statku. V této kapitole je dále rozebrána problematika zadluženosti včetně vymezení přístupů, které ve vztahu k zadluženosti zastávaly hlavní myšlenkové proudy zabývající se ekonomickou teorií. Ve druhé části je prováděna rešerše dosavadní literatury zkoumající vojenské výdaje a zadluženost, jejich vývoj a případnou kauzalitu ve vztahu k významným makroekonomickým ukazatelům. Ve třetí kapitole jsou uvedeny a okomentovány výsledky vlastního empirického výzkumu, který vychází z teoretických předpokladů a modelů představených v prvních dvou kapitolách. Analýza byla zpracována na datech, které mají podobu ročních časových řad od roku 1978 do roku 2011 (tedy 34 let) pro jednotlivé zkoumané státy (7 členských států NATO: Belgie, Dánsko, Francie, Itálie, Nizozemí, Velká Británie a Spojené státy americké). K empirické analýze byla použita metoda regrese a metoda panelové regrese. Hlavním závěrem práce je potvrzení primární hypotézy o existenci závislosti mezi zadlužeností státu a vojenskými výdaji a zamítnutí dílčí hypotézy o tom, že tento vzájemný vztah je negativní.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.