Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37 záznamů.  začátekpředchozí18 - 27další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využívání strategií zvládání stresu v manažerské práci ve vztahu k pracovní spokojenosti
Kurcová, Hana ; Záškodná, Helena (vedoucí práce) ; Baumgartner, František (oponent)
Tématem této bakalářské práce je prožívání pracovního stresu a problematika využívání strategií zaměstnanci působících na manažerských pozicích v pracovní spokojeností. V první části práce je zahrnuta komparace pojmů stres a psychická zátěž, dále jsou rozebrány související pojmy. Druhá část se věnuje pracovní spokojenosti. Tř část se zabývá popisem manažerské práce a nárokům, se kterými je tato cílová skupina nucena se vypořádávat. Východiskem empirického šetření, které je součástí následující části této práce, je rešerše odborné literatury a dosud provedených výzkumů, které se těmito skutečnosti zabývají pouze okrajově. Cílem výzkumu je ověřit míru závislosti mezi celkovou mírou pracovní spokojenosti a podílem využívání ofenzivních či defenzivních strategií zvládání stresu zároveň zjistit, jak je preference využívání těchto strategií ovlivněna dostupností nabídky školení ke zvládání stresu na pracovišti. Dílčím cílem je zanalyzovat nejčastější situace, při nichž manažeři zažívají psychickou zátěž. Sběr dat byl proveden na základě kvantitativního šetření realizovaného prostřednictvím elektronického dotazníku. Zjištěné výsledky potvrdily vztah mezi strategiemi zvládání stresu a celkovou mírou pracovní spokojenost, ač pouze případě defenzivních copingových strategií, jejichž využívání pracovní spokojenosti...
Vliv syndromu vyhoření na pracovní kariéru učitelů
Richterová, Kateřina ; Běhounková, Olga (vedoucí práce) ; Baumgartner, František (oponent)
Bakalářská práce rozpracovává problematiku syndromu vyhoření u učitelů základních a středních škol. Cílem bakalářské práce je postihnout dopad syndromu vyhoření na pracovní výkon a kariéru učitelů. Svou pozornost práce zaměřuje nejprve na vymezení syndromu vyhoření a příčiny jeho vzniku, na jednotlivá stadia, důsledky a možnou prevenci. Zahrnuty jsou také oblasti diagnostiky a léčby syndromu vyhoření. Dále je pozornost věnována profesi a pracovní kariéře učitele, a to v souvislosti s faktory, které ji ve spojitosti se syndromem vyhoření ovlivňují. Cílem kvalitativního šetření je zjistit, jak syndrom vyhoření ovlivňuje pracovní kariéru u cílové skupiny učitelů základních a středních škol, kteří mají syndrom vyhoření odborně diagnostikovaný alespoň jeden rok. Data jsou získána osobními rozhovory s dvanácti respondenty ve věku od 25 let do 65 let ze Středočeského a Ústeckého kraje. Respondenti jsou vybráni prostřednictvím nenáhodného příležitostného výběru. Přihlásit se mohou dobrovolně prostřednictvím e-mailu, na základě výzvy adresované ředitelům základních a středních škol. KLÍČOVÁ SLOVA Syndrom vyhoření, vyčerpání, stres, příznaky, prevence, pracovní kariéra, učitel.
Další vzdělávání pedagogických pracovníků jako latentní prevence syndromu vyhoření
Janatová, Adéla ; Záškodná, Helena (vedoucí práce) ; Baumgartner, František (oponent)
Bakalářská práce rozpracovává problematiku dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků jako preventivního opatření vůči syndromu vyhoření u pedagogů. Cílem bakalářské práce je analýza potenciálního propojení dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků a prevence syndromu vyhoření. Teoretická východiska jsou věnována spojení syndromu vyhoření s pedagogickou profesí v souladu s moderní teorií psychohygieny a osobnostním rozvojem. Nejprve je popsán pohled na syndrom vyhoření, jeho definice, průběh a důležitá prevence. Dále je popsána podoba dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, značná část je věnována legislativě, která se k dalšímu vzdělávání pedagogických pracovníků vztahuje. V konečné fázi jde o propojení těchto dvou témat. Cílem kvantitativního empirického šetření je vyhodnocení, zda další vzdělávání pedagogických pracovníků funguje jako prevence syndromu vyhoření u pedagogů a zda jsou pedagogové o této skutečnosti dostatečně informováni. Z výsledných údajů můžeme potvrdit skutečnost, že další vzdělávání pedagogických pracovníků může fungovat jako preventivní opatření vůči syndromu vyhoření. Informovanost o této skutečnosti a celém procesu syndromu vyhoření je ovšem velmi nízká. Klíčová slova Další vzdělávání, pedagog, další vzdělávání pedagogických pracovníků, syndrom vyhoření, rozvoj, prevence
Využívání aktuálních didaktických metod ve vzdělávání zaměstnanců v organizacích
Rauchová, Kristýna ; Gruber, Jan (vedoucí práce) ; Baumgartner, František (oponent)
4 ABSTRAKT Cílem práce je analýza aplikace aktuálních didaktických metod vzdělávání zaměstnanců v organizacích. Hlavním východiskem práce pro teoretickou část je literatura zaměřující se na aktuální didaktické metody, pro empirické šetření je to zúčastněné pozorování, strukturované rozhovory a porovnání teoretických východisek Design Sprint metody v komparaci s reálným využitím těchto východisek v praxi. Nejprve je práce zaměřena na charakteristiku vzdělávání zaměstnanců, vzdělávací cíle a formy. Následně je věnována pozornost jednotlivým aktuálním didaktickým metodám. Poté pomocí zúčastněného pozorování a strukturovaných rozhovorů bylo zjištěno, jakým způsobem se využívá Design Sprint při vzdělávání zaměstnanců v organizacích a zdali v praxi dochází k modifikaci této metody. KLÍČOVÁ SLOVA lektor, vzdělávání v organizacích, trendy ve vzdělávání dospělých, vzdělávání dospělých, organizace, metody vzdělávání dospělých, gamifikace, design sprint, zážitkové učení
Podpora mezigeneračního dialogu a kulturní participace seniorů jako nástrojů přenosu a sdílení kulturních hodnot na lokální a regionální úrovni: Metodika NAKI II
Bargel, Robert ; Bednářová, Hana ; Černá, Lucie ; Gregoriniová, Jindřiška ; Lössl, Jiří ; Klementová, Kateřina ; Perlín, Radim ; Novák, Jaroslav ; Zborníková, Andrea ; Kocianová, Renata ; Baumgartner, František ; Kopecký, Martin ; Richter, Eva ; Šerák, Michal ; Katedra andragogiky a personálního řízení FF UK ; NIPOS, Národní informační a poradenské středisko pro kulturu
Základním cílem předkládaného projektu je podpořit kulturní participaci seniorů a souběžný pozitivní mezigenerační dopad kulturních akcí a aktivit na lokální a regionální úrovni. Projekt poskytuje veřejné správě komplexní metodiku k systematické podpoře mezigeneračního transferu a sdílení kulturních hodnot formou dialogu v oblasti kultury na místní a regionální úrovni, aby veřejné politiky v této oblasti mohly významně přispět k mezigeneračnímu soužití. Projekt umožňuje porozumět, jak fungují mechanismy mezigeneračního dialogu spojeného s učením a kulturního přenosu v rámci lokálních a regionálních kulturních akcí a iniciativ. Odkrývá možnosti a kompetence (lokální veřejné správy), které je potřeba posilovat, aby tyto dialogové mechanismy dobře fungovaly. Praktickým cílem projektu je poskytnout veřejné správě návod, jak proces mezigeneračního dialogu podporovat a vytvářet prostor pro jeho realizaci ve veřejném prostoru obcí a regionů.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Bariéry v zaměstnávání asistentů pedagoga
Vargová, Michaela ; Záškodná, Helena (vedoucí práce) ; Baumgartner, František (oponent)
Cílem této práce je identifikace a analýza bariér a rizik, které jsou s profesí asistenta pedagoga spojovány. První část práce se věnuje komparaci klíčových kompetencí učitelů a asistentů pedagoga, jejich motivaci k výkonu dané profese a jejich seberealizaci. Druhá část práce se věnuje samotné profesi asistenta pedagoga, konkrétně kvalifikačním předpokladům, osobnostním požadavkům a náplni práce. Třetí a čtvrtá část se zabývají zaměstnáváním asistentů pedagoga a jejich postavením na trhu práce. Spadá sem legislativa, zřizování pozice asistenta pedagoga, konkrétní rizika vyplývající z tohoto povolání, dále pak financování celé pozice a rozmístění asistentů pedagoga v rámci České republiky. Poslední část práce zpracovává kvantitativní empirické šetření realizované metodou dotazníku. Jejím cílem je identifikace bariér a zjištění subjektivního vnímání problémů, které mohou bránit seberealizaci v profesi, profesnímu a profesionálnímu uplatnění. Za dílčí cíl si klade zjistit současnou situaci zaměstnávání asistentů pedagoga. Zjištěné bariéry spočívají především v pracovně-právních vztazích, a to konkrétně v zaměstnávání na dobu určitou, zkráceném pracovním úvazku a nedefinovaném času na nepřímou pedagogickou činnost. Bariéry jsou i v možnosti seberealizace v profesi, která je omezena pouze na další...
Faktory prokrastinace v teoriích pracovní motivace
Ekl, Kryštof ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Baumgartner, František (oponent)
Prokrastinace označuje nežádoucí formu odkladu původně zamýšleného úkonu. Do velké míry souvisí s úrovní pracovní motivace. Teorie pracovní motivace se přesto prokrastinací vesměs nezabývají. Cílem této práce je proto identifikovat faktory prokrastinace ve vybraných teoriích pracovní motivace - v teorii stanovování cílů, v teorii sebedeterminace a v teorii temporální motivace. Práce vychází zejména z metaanalytických studií a přehledových prací zabývajících se problematikou prokrastinace a z odborné literatury k uvedeným teoriím pracovní motivace. Je analyzován vztah prokrastinace a pracovní motivace a následně jsou z uvedených teorií pracovní motivace odvozeny možné faktory prokrastinace. Poté je analyzována souvislost faktorů prokrastinace identifikovaných výzkumnými studiemi s faktory prokrastinace odvozenými z uvedených teorií pracovní motivace. Tímto způsobem jsou identifikovány faktory prokrastinace v uvedených teoriích pracovní motivace. Klíčová slova: pracovní motivace, prokrastinace, teorie pracovní motivace, teorie sebedeterminace, teorie stanovování cílů, teorie temporální motivace
Další vzdělávání pedagogických pracovníků jako latentní prevence syndromu vyhoření
Janatová, Adéla ; Záškodná, Helena (vedoucí práce) ; Baumgartner, František (oponent)
Bakalářská práce rozpracovává problematiku dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků jako preventivního opatření vůči syndromu vyhoření u pedagogů. Cílem bakalářské práce je analýza potenciálního propojení dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků a prevence syndromu vyhoření. Teoretická východiska jsou věnována spojení syndromu vyhoření s pedagogickou profesí v souladu s moderní teorií psychohygieny a osobnostním rozvojem. Nejprve je popsán pohled na syndrom vyhoření, jeho definice, průběh a důležitá prevence. Dále je popsána podoba dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, značná část je věnována legislativě, která se k dalšímu vzdělávání pedagogických pracovníků vztahuje. V konečné fázi jde o propojení těchto dvou témat. Cílem kvantitativního empirického šetření je vyhodnocení, zda další vzdělávání pedagogických pracovníků funguje jako prevence syndromu vyhoření u pedagogů a zda jsou pedagogové o této skutečnosti dostatečně informováni. Z výsledných údajů můžeme potvrdit skutečnost, že další vzdělávání pedagogických pracovníků může fungovat jako preventivní opatření vůči syndromu vyhoření. Informovanost o této skutečnosti a celém procesu syndromu vyhoření je ovšem velmi nízká. Klíčová slova Další vzdělávání, pedagog, další vzdělávání pedagogických pracovníků, syndrom vyhoření, rozvoj, prevence
Adaptační proces Filipínců v organizacích působících v České republice
Hampl, Radek ; Gruber, Jan (vedoucí práce) ; Baumgartner, František (oponent)
3 Abstrakt Bakalářská práce se zabývá procesem adaptace Filipínců v organizacích působících na území České republiky. Cílem bakalářské práce je analýza problémů v procesu adaptace filipínských pracovníků v organizaci. Práce je věnována celému adaptačnímu procesu, jsou popsány různé přístupy k adaptačnímu procesu a jeho jednotlivé fáze. Jsou uvedena také specifika filipínské pracovní kultury a srovnání s kulturou práce v České republice. Součástí práce je empirické šetření, jehož cílem je identifikace problémů adaptace Filipínců a následné možnosti pro zefektivnění adaptačního procesu. Šetření bylo realizováno formou polostrukturovaného rozhovoru s Filipínci, kteří v současné době pracují v České republice. Klíčová slova: adaptační proces, expatriant, třetí země, imigrace, personální činnosti, zaměstnanecká karta
Návrh metodiky výuky soutěžního společenského tance dospělých
Velkoborská, Jana ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Baumgartner, František (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na oblast výuky soutěžního společenského tance dospělých tanečních párů. Soutěžní tanec je disciplínou, která čerpá znalosti a teoretické poznatky z jiných vědních oborů, jakými jsou například sport obecně, sportovní trénink, psychologie aj. Cílem bakalářské práce je nastínit návrh metodiky této výuky. První kapitola je věnována obecnému pohledu na vybrané aspekty sportovního tréninku, jakými jsou například jeho řízení, stavba, složky nebo charakteristiky zatížení. Součástí této kapitoly je také ukotvení základní terminologie. Další kapitola se zabývá vybranými didaktickými aspekty výuky soutěžního společenského tance. Tato kapitola podrobněji pojednává o motivaci tanečního páru, komunikaci mezi trenérem a tanečním párem a o rolích trenéra. Třetí kapitola je věnována tématu struktury tréninkové jednotky (jejímu rozložení a zaměření). Stěžejní částí práce je čtvrtá kapitola, která na základě výše zmíněné teorie navrhuje metodiku výuky soutěžního společenského tance dospělých tanečních párů. Empirické šetření má doplňující charakter. Jeho cílem je zjištění subjektivních preferencí, názorů a upřednostňovaných postupů trenérů i dospělých soutěžních párů, které následně prokážou, zdali jsou teoretické poznatky vztažené k metodice výuky ve sportovním tanci implementovány v...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 37 záznamů.   začátekpředchozí18 - 27další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.