Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 299 záznamů.  začátekpředchozí153 - 162dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výchova ke zdraví v kurikulu základní školy speciální
Běloubková, Ivana ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Diplomová práce s názvem "Výchova ke zdraví v kurikulu základní školy speciální" se zabývá problematikou předmětu Výchova ke zdraví ve speciálních školách. Práce je rozdělena na teoretickou, výzkumnou a praktickou část. Teoretická část se zabývá kurikulem Výchovy ke zdraví, Školním vzdělávacím plánem a RVP ZV (RVP ZŠS) vzhledem k předmětu Výchova ke zdraví (VkZ), specifiky žáků a didaktikou VkZ. Cílem praktické části je navrhnout a v praxi ověřit výukový blok z VkZ pro vybranou speciální školu, který by mohl být inspirací i pro další školy. Výzkumná část zjišťuje celkové pojetí výuky VkZ a její vliv na žáky ZŠ speciální. Z výsledků dotazníkového šetření v rámci výzkumné části vyplývá, že VkZ je nedílnou součástí výuky v ZŠS, je důležitá pro rozvoj dětské osobnosti, osvojení si základních návyků a získání stěžejních informací pro další rozvoj a život dítěte. Zjistili jsme, že učitelé považují předmět VkZ za velmi důležitý pro rozvoj osobnosti dítěte, za předmět, který pomáhá rozvíjet dětskou osobnost a zároveň se o své osobnosti mohou žáci něco dozvědět. Cílem praktické části práce bylo zjistit realizaci předmětu Výchova ke zdraví na vybrané základní škole speciální Ostrovní ve Štětí. Cíl práce byl splněn. Praktický přínos celého výukového bloku spatřuji hlavně v možnosti jeho aplikace přímo ve...
Analýza zapojení zahraničních dobrovolníků do hodin anglického jazyka na vybrané základní škole
Medwell, Gabriela ; Duschinská, Karolina (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
S rostoucí mezinárodní spoluprací, multikulturní provázaností a obecně zlepšující se sociální situací v Evropě roste množství mezinárodních dobrovolnických činností. Mnoho už bylo napsáno o motivaci k takovým činnostem i všeobecnému vnímaní potřebnosti pomoci druhým jakožto prvku rozvinuté občanské společnosti, ale dosud nebylo důkladně popsáno, jak dlouhodobou mezinárodní dobrovolnickou zkušenost vnímají samotní dobrovolníci. Tato diplomová práce je kvalitativní případovou studií, analyzující prožívání dobrovolnictví šesti zahraničních dobrovolníků ze zemí Evropské unie i mimo Evropskou unii. Zkoumání jejich názorů a postojů ukazuje, jak v souvislosti s těmito názory hodnotí zisky a ztráty v rámci dobrovolnické zkušenosti. V triangulaci k pohledu dobrovolníků je analyzován i pohled všech zapojených žáků a pedagogů. Prožívání dobrovolníků je zkoumáno na podkladě polostrukturovaných rozhovorů, sémantického diferenciálu, časových os a jejich autorských produktů. Ke zjištění pohledu žáků posloužila dvě anonymní dotazníková šetření s žáky, kteří se s dobrovolníky pravidelně setkávali. Pohled zapojených pedagogů byl zkoumán rovněž formou dotazníkového šetření. Oba dotazníky byly sestaveny za použití Likertovy škály, do dotazníků pro pedagogy byly navíc zařazeny otevřené otázky. Provedeným výzkumem jsem...
Problematika inkluze na málotřídní škole
Vlčková, Markéta ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Kočí, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem inkluze, které je v současné době neustále aktuálním a rozsáhlým, neboť ovlivňuje mnoho životů. Od učitelů a žáků, přes asistenty pedagoga, rodiče, odborníky i širší veřejnost. Tato práce se zabývá teoretickým vymezením inkluze jako takové, přičemž se opírá o aktuální zákony a odbornou literaturu. Poskytuje ucelený pohled na informace o problematice inkluze, včetně jejího vlivu na klima školy i jednotlivých tříd, které bezprostředně působí na zdraví všech účastníků školního života. Zároveň detailně popisuje prostředí málotřídní školy v České republice, které je klíčové v praktické části této práce. Cílem empirické části práce je zjištění názorů, zkušeností a pocitů asistentů pedagoga na vesnické málotřídní škole, které se týkají vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Součástí toho je i popis reálné situace na prvním stupni málotřídní základní školy a zjištění, o jaký počet a typ žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, se jedná. Stěžejní metodou byly zvoleny rozhovory s asistenty pedagoga, přičemž otázky se soustředí na každodenní činnosti a vztahy mezi asistenty pedagoga a dalšími aktéry školního života. Následně jsou analyzovány a na základě vyhodnocení byly učiněny návrhy pro reálné využití v praxi, a to zejména v komunikaci a ve vztahu...
Stravování oslovených vysokoškolských studentů se zaměřením na alternativní výživu
Fialová, Kateřina ; Váchová, Alena (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
NÁZEV: Stravování oslovených vysokoškolských studentů se zaměřením na alternativní výživu AUTOR: Kateřina Fialová KATEDRA: Katedra pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: Ing. Bc. Alena Váchová, Ph.D. ABSTRAKT: Tato bakalářská práce je zaměřena na alternativní stravování. Cílem teoretické části práce je seznámit čtenáře s obecnými výživovými doporučeními a alternativním stravováním, jež s sebou může nést různá rizika. Praktická část práce se zaměřuje na stravovací návyky vysokoškolských studentů (příjem energie, pravidelnost stravování, pitný režim), jejich subjektivní spokojenost se stravovacími návyky a kolik z nich se stravuje alternativně. Potřebná data pro šetření byla shromážděna pomocí anonymního online dotazníku. Získaná data jsou zobrazena v grafech nebo tabulkách a jejich analýze je věnována část práce. Šetření se zúčastnilo 100 vysokoškolských studentů. Většina otázek se týkala všech studentů bez rozdílu, jak se stravují a část se týkala pouze studentů, kteří se stravují alternativně. Výsledky praktické části ukázaly, že 24 respondentů (25 %) je zcela spokojeno se svým denním příjmem energie. Pravidelnosti stravování věnuje pozornost 41 studentů (42 %). Ukázalo se, že 51 studentů (51 %) denně vypije 1-2 litry tekutin. Z šetření dále vyplynulo, že se alternativně stravuje 22 respondentů (22 %) a mezi jejich...
Znalosti žáků 2. stupně vybrané ZŠ o menstruačním cyklu
Nováková, Michaela ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Práce se zabývá gramotností žáků na vybrané ZŠ na téma menstruační cyklus. Zaměřena je pře- devším na základní informace o menstruaci a na to, jak vybraným respondentům toto téma více osvětlit. Cílem práce je zjistit, jaké je povědomí žáků na toto téma, upřesnit nesrovnalosti a případně vyvrátit nepravdivé informace. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V části teoretické se věnuje vymezení pojmů - menstruace, historický kontext menstruačního cyklu, anatomie vnitřních a vnějších po- hlavních orgánů, charakteristika poruch menstruačního cyklu. Praktická část se zabývá ověřením znalostí žáků na vybrané škole. Výsledky dotazníkového šetření jsou zpracovány v podobě tabulek. Analýza dat, získaná pomocí dvojího dotazníkového šetření, ukazuje, že prvotně bylo 50,5 % odpovědí správných a po druhém šetření se úspěšnost zvýšila na 77,6 %. Dále analýza prokázala, že znalosti napříč ročníky 2. stupně ZŠ jsou podobné. Ani mezi 6. a 9. ročníky nejsou velké znalostní rozdíly V 6. ročnících byl prvotní počet správných odpovědí průměrně 13 a napodruhé se správnost zvýšila na 20; u devátých ročníků nejprve bylo průměrně 14 dobrých odpovědí a...
Edukační program zaměřený na základy správné výživy u dětí v mateřské škole
Kohoutková, Pavla ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
V práci je pozornost zaměřena na téma zdravého životního stylu předškolních dětí a jeho podpory ze strany vzdělávacího zařízení, do něhož dítě dochází. Z tohoto důvodu jsou v teoretické části představeny koncepty zdraví a jeho determinanty, ontogeneze vývoje dítěte a dospívajícího, jednotlivé oblasti zdravého životního stylu a jejich podpora u předškolního dítěte. Dále je v práci věnován prostor českému vzdělávacímu systému a jeho kurikulu zaměřujícímu se na zdraví žáka, jehož edukace probíhá v mateřské škole. Text je doplněn o výzkumy související se zahraničními snahami o implementaci programu podpory zdravého životního stylu do zařízení předškolní výchovy a vzdělávání. Zmíněn je též pojem inkluze ve vzdělávání. V praktické části je představen navržený edukační program zaměřený na základy správné výživy u dětí v mateřské škole a jeho evaluace.
Didaktická doporučení pro výuku problematiky HIV/AIDS na základní škole
Matějíčková, Kristýna ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl stanovit didaktická doporučení pro výuku problematiky HIV/AIDS na základní škole a tím poskytnout oporu efektivní výuce tohoto tématu. Předkládá informace o zkoumané problematice a prostřednictvím kvantitativního anonymního dotazníkového šetření mezi žáky osmého ročníku tří vybraných základních škol zjišťuje, jaké jsou jejich znalosti a postoje k tématu HIV/AIDS. Na základě výsledků provedeného pre- testového výzkumu prezentuje návrh vyučovací jednotky, která je následně realizována v cílové skupině. Prostřednictvím post-testového šetření je posléze ověřováno, nakolik je navržená vyučovací jednotka efektivní, a do jaké míry přispívá ke zvýšení znalosti respondentů. Realizace učební jednotky zvýšila znalosti respondentů o 37,5% (z původních 54,2% správných odpovědí na znalostní otázky na 91,7%) a lze ji tedy považovat za efektivní. Hlavními tématy učební jednotky byly diagnostika HIV pozitivity, otázka léčitelnosti HIV/AIDS, vývoj epidemiologické situace, rozdíl mezi pojmy HIV a AIDS a způsoby přenosu HIV viru. Přínosem této práce je popis učební jednotky zaměřené na téma HIV/AIDS včetně metodických pokynů pro učitele a pracovního materiálu pro žáky. Učební jednotku mohou realizovat učitelé výchovy ke zdraví, občanské výchovy či přírodopisu v rámci své...
Zdravotní gramotnost žáků druhého stupně základní školy praktické
Voláková, Klára ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na edukaci žáků s lehkým mentálním postižením. Cílem práce je zjistit, jaká je zdravotní gramotnost žáků s mentálním postižením, navštěvující druhý stupeň základní školy. Teoretická část je věnována pojmům zdraví, zdravotní gramotnost, zdravotní výchova. Seznamuje s determinanty ovlivňující zdraví a zabývá se zdravotní prevencí. Dále charakterizuje, definuje, vymezuje a klasifikuje mentální postižení a popisuje edukační a osobnostní specifika žáků s lehkým mentálním postižením. Blíže popisuje vzdělávací obor výchova ke zdraví. Praktická část seznamuje s cíli diplomové práce, obsahuje výzkumné šetření, kterým ověřuje teoretické i praktické znalosti žáků ve vzdělávacím oboru výchova ke zdraví. Výzkumem se potvrdilo že více jak polovina žáků má teoretické znalosti a zároveň je uplatňuje v praktickém životě. Výzkumné šetření probíhalo formou interview. V závěru práce jsou uvedena doporučení pro pedagogickou praxi. KLÍČOVÁ SLOVA Lehké mentální postižení, zdravotní gramotnost, výchova ke zdraví, základní škola, vzdělávací oblast člověk a zdraví, 2. stupeň

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 299 záznamů.   začátekpředchozí153 - 162dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
12 KOVAŘÍKOVÁ, Markéta
5 KOVAŘÍKOVÁ, Martina
3 KOVAŘÍKOVÁ, Michaela
3 KOVÁŘÍKOVÁ, Marie
12 KOVÁŘÍKOVÁ, Markéta
3 KOVÁŘÍKOVÁ, Mirka
3 Kovaříková, Marie
12 Kovaříková, Markéta
5 Kovaříková, Martina
11 Kovaříková, Monika
12 Kováříková, Markéta
3 Kováříková, Michaela
1 Kováříková, Milada
3 Kováříková, Mirka
11 Kováříková, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.