Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zaměstnávání jedinců s poruchou autistického spektra
MATĚJÍČKOVÁ, Kristýna
Bakalářská práce se zabývá zaměstnáváním jedinců s poruchou autistického spektra. Cílem práce je zjistit názory, popřípadě zkušenosti zaměstnavatelů ohledně zaměstnávání jedinců s poruchou autistického spektra. Dále také zmapovat zkušenosti sociálních pracovníků zaměřujících se na sociální práci s jedinci s poruchou autistického spektra v oblasti zaměstnávání. Výsledky obou výzkumných souborů se pokusím porovnat a zjistit důvody nízkého počtu pracovních míst pro jedince s poruchou autistického spektra. Pro výzkum byl zvolen kvalitativní přístup, data byla získávána metodou dotazování s využitou technikou polostrukturovaných rozhovorů se sociálními pracovníky a zaměstnavateli. Vyhodnocení proběhlo metodou vytváření trsů. Bylo zjištěno, že nabídka pracovních míst pro jedince s poruchou autistického spektra je velmi nízká a hledání vyhovujícího zaměstnání představuje pro tyto jedince obrovský problém. Důležitou roli pro jedince s PAS představují sociální pracovníci, kteří jim pomáhají se na zaměstnání připravit, komunikují se zaměstnavateli, nabízejí doprovody na pracovní pohovory, dokonce i do zaměstnání. Problémem je často přístup zaměstnavatelů, kteří zpravidla nechtějí zaměstnávat jedince s PAS právě kvůli jejich diagnóze. Velkou roli v tomto problému hrají představy zaměstnavatelů o jedincích s PAS, které dle sociálních pracovníků často zkreslují média a zaměstnavatel tak ve skutečnosti neví, co od takového člověka reálně očekávat. Tato bakalářská práce může sloužit jako zdroj informací o problematice zaměstnávání jedinců s poruchou autistického spektra, mohla by také čtenáře motivovat ke zvýšení povědomí o poruchách autistického spektra, aby uchazeči s PAS o zaměstnání měli lepší možnosti uplatnění se na trhu práce, jako tomu je například v jiných zemích.
Didaktická doporučení pro výuku problematiky HIV/AIDS na základní škole
Matějíčková, Kristýna ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl stanovit didaktická doporučení pro výuku problematiky HIV/AIDS na základní škole a tím poskytnout oporu efektivní výuce tohoto tématu. Předkládá informace o zkoumané problematice a prostřednictvím kvantitativního anonymního dotazníkového šetření mezi žáky osmého ročníku tří vybraných základních škol zjišťuje, jaké jsou jejich znalosti a postoje k tématu HIV/AIDS. Na základě výsledků provedeného pre- testového výzkumu prezentuje návrh vyučovací jednotky, která je následně realizována v cílové skupině. Prostřednictvím post-testového šetření je posléze ověřováno, nakolik je navržená vyučovací jednotka efektivní, a do jaké míry přispívá ke zvýšení znalosti respondentů. Realizace učební jednotky zvýšila znalosti respondentů o 37,5% (z původních 54,2% správných odpovědí na znalostní otázky na 91,7%) a lze ji tedy považovat za efektivní. Hlavními tématy učební jednotky byly diagnostika HIV pozitivity, otázka léčitelnosti HIV/AIDS, vývoj epidemiologické situace, rozdíl mezi pojmy HIV a AIDS a způsoby přenosu HIV viru. Přínosem této práce je popis učební jednotky zaměřené na téma HIV/AIDS včetně metodických pokynů pro učitele a pracovního materiálu pro žáky. Učební jednotku mohou realizovat učitelé výchovy ke zdraví, občanské výchovy či přírodopisu v rámci své...

Viz též: podobná jména autorů
4 MATĚJÍČKOVÁ, Kristýna
1 Matějíčková, Kateřina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.