Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
English copular be in the progressive: adjective complements, meaning and Czech counterparts
Svobodová, Aneta ; Šaldová, Pavlína (vedoucí práce) ; Šebestová, Denisa (oponent)
Věty, kde se sponové be používá v průběhové formě, popisují jistou událost nebo danou situaci spíše než trvalý stav. (Matthews, 2014: 144) Každé adjektivum, které by se s takovou formou slovesa be pojilo, se může vyskytovat i ve spojení s jeho jednoduchou formou, neplatí to však naopak. Věty, ve kterých je s adjektivem užita průběhová forma sponového slovesa, mají užší význam. (ibid., 146) Bakalářská práce se zabývá predikativními konstrukcemi, které se skládají ze slovesa be v průběhovém tvaru doplněného adjektivem. Popisuje, která adjektiva se v dané konstrukci objevují, jak často a kterými intenzifikátory či dalšími adverbiálními výrazy se modifikují a které další prvky v textu odkazují na užití konstrukce s významem momentální situace. Nedílnou součástí práce je popis, jak se tyto prvky projevují v překladu do češtiny a pomocí kterých konstrukcí se tato fráze jako celek překládá. Z paralelního korpusu InterCorp bylo excerpováno 100 dokladů užití daného spojení v anglickém originálu v beletrii a jejich českých ekvivalentů. V práci je také popsáno, jak obvyklé je, že predikát obsahuje víc než jedno adjektivum a jak se takové případy projevují v češtině. Dále sleduje, kterými jinými prvky ve větě se označuje, že se chování popsané danou frází vztahuje pouze k jednomu okamžiku a jak s touto...
Studium vlivu lisovacího tlaku na lisovatelnost směsí Neusilinu US2 a makrogolu 200
Svobodová, Aneta ; Vraníková, Barbora (vedoucí práce) ; Mužíková, Jitka (oponent)
Univerzita Karlova v Praze, Farmaceutická fakulta v Hradci Králové Katedra: Katedra farmaceutické technologie Kandidát: Aneta Svobodová Školitel: PharmDr. Barbora Vraníková, Ph.D. Název diplomové práce: Studium vlivu lisovacího tlaku na lisovatelnost směsí Neusilinu US2 a makrogolu 200 Systémy kapalina v pevné fázi jsou moderní přípravky, které umožňují rychlejší uvolňovaní špatně rozpustné léčivé látky z lékové formy a tím zvyšují její biologickou dostupnost. Principem přípravy těchto systémů je převedení kapalného léčiva na suchou, neadhezivní práškovou směs s vhodnými tokovými vlastnostmi umožňující následné vytvoření tablet nebo tobolek. Cílem této diplomové práce bylo zjistit vliv lisovací síly na parametry tablet (hmotnostní stejnoměrnost, výšku a průměr, pevnost, oděr, dobu rozpadu a pyknometrickou hustotu) připravených ze směsi s různým poměrem Neusilinu® US2 a makrogolu 200. Bylo zjištěno, že nejlepší parametry vykazovaly tablety lisované vyššími silami 2,0 a 2,5 kN, zatímco nižší síly (0,5 a 1,0 kN) nevedou ke vzniku dostatečně mechanicky odolných výlisků. Jako nejlepší byla vyhodnocena směs s obsahem 60 % PEG 200, tato směs vykazovala nejlepší hodnoty pevnosti a oděru.
Rozvoj komunikačních schopností u dítěte s vývojovou dysfázií, využití systémů AAK
Morávek Svobodová, Aneta ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce zkoumá rozvoj komunikačních schopností u dítěte s vývojovou dysfázií, s využitím systému augmentativní a alternativní komunikace. Práce je tvořena teoretickou částí a praktickou částí. Výzkum se zaměřuje na vliv prvků augmentativní komunikace při intervenci dítěte s vývojovou dysfázií v předškolním zařízení. Výzkumná část je tvořena empirickým výzkumem na základě případové studie chlapce s vývojovou dysfázií, kazuistiky popisující průběh speciálněpedagogické intervence v předškolním zařízení, výzkumná část je zakončena závěry z vyšetření a doporučením pro praxi. Cílem práce je ukázat pozitivní ovlivnění průběhu vzdělávání dítěte s vývojovou dysfázií za podpory strukturovaného učení a znatelné pokroky v komunikačním rozvoji dítěte s oporou vlastního grafického projevu.
Psychologické těhotenství náhradních rodičů
Svobodová, Aneta ; Šulová, Lenka (vedoucí práce) ; Horáková Hoskovcová, Simona (oponent)
Diplomová práce se zabývala psychologickým těhotenstvím náhradních rodičů. Cílem diplomové práce bylo zmapovat motivaci, očekávání a prožívání budoucích náhradních rodičů. Práci tvořily dvě stěžejní oblasti, a to oblast teoretická a empirická. Teoretická část práce podává přehled poznatků z oblasti rodičovství, náhradní rodinné péče a z oblasti prožívání fyziologického těhotenství budoucími rodiči a prožívání očekávání příchodu dítěte budoucími náhradními rodiči. Empirická část se zaměřila prostřednictvím kvalitativního výzkumu, metodou polostrukturovaného rozhovoru na motivaci a prožívání žadatelů o pěstounskou péči, zmapovala jejich představy, očekávání a zásadní prožitky v období očekávání příchodu dítěte do rodiny. Práce přináší návrhy pro podporu žadatelů o pěstounskou péči v období očekávání na příchod dítěte do rodiny. Výsledky empirické části by mohli využít odborníci, kteří se zabývají realizací odborných příprav pro žadatele o náhradní rodinnou péči. Klíčová slova těhotenství, rodičovství, dítě, náhradní rodinná péče, pěstounská péče, adopce, psychologické rodičovství, motivace, prožívání, identita, očekávání, odborná příprava
Žák s narušenou komunikační schopností v základní škole praktické
Svobodová, Aneta ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
NÁZEV: Žák s narušenou komunikační schopností v základní škole praktické AUTOR: Aneta Svobodová KATEDRA: Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. ANOTACE: Bakalářská práce se bude zabývat problematikou narušené komunikační schopnosti u žáků s lehkým stupněm mentálního postižení, kteří se vzdělávají na základní škole praktické. Teoretická část obsahuje vymezení pojmů legislativní rámec základní školy praktické, vzdělávací program základní školy praktické, lehká mentální retardace, narušená komunikační schopnost, dyslalie a vývojová dysfázie včetně uvedení možností terapie těchto řečových vad. Dále charakteristiky specifických poruch učení s bližším seznámením s dyslexií a dysgrafií a sluchových vad. Objasnění těchto pojmů povede k pochopení problematiky vzdělávání dětí s narušenou komunikační schopností v základní škole praktické. Praktická část se bude věnovat výzkumu, který bude zpracován do dvou kazuistik na základě získaných informací. Hlavním cílem tohoto výzkumu bude stanovení vhodných metod vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností, kteří vyžadují soustavnou logopedickou péči. KLÍČOVÁ SLOVA: narušená komunikační schopnost, základní škola praktická, vývojová dysfázie,dyslalie, logopedická třída
Politika celoživotního učení: komplementarita a kompatibilita postupu ČR vůči EU
Svobodová, Aneta ; Plechanovová, Běla (vedoucí práce) ; Knutelská, Viera (oponent)
Ve své bakalářské práci se zabývám definováním souvislostí mezi vznikajícím konceptem vzdělávání dospělých na úrovni EU a následným projevem podpory v národním vzdělávacím programu ČR, reakcí na jednotlivé dokumenty a uvedením v praxi v národním měřítku. Za stěžejní bod považuji koncepci Lisabonského procesu a jeho naplňování na evropské úrovni. Prioritou bakalářské práce bude zhodnocení postupu České republiky v souladu se vzdělávací politikou Evropské Unie, vzájemná kompatibilita a komplementarita obou konceptů vzdělávání.
Vzdělávání zaměstnanců v organizaci s vysokou mírou fluktuace
Svobodová, Aneta ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Kopecký, Martin (oponent)
Bakalářská práce se věnuje efektivnímu systému vzdělávání zaměstnanců v případě, že je v organizaci vysoká míra fluktuace. Zabývá se otázkou, zda má smysl v takovéto organizaci zaměstnance vzdělávat a pokud ano, tak jakým nejvhodnějším způsobem. Cílem bakalářské práce je za pomoci analýzy současné situace identifikovat nejefektivnější systém vzdělávání, který by částečně pomohl fluktuaci snížit. Jako příklad je uveden model vzdělávání v německé společnosti VG. Klíčová slova Strategické řízení lidských zdrojů, firemní kultura, systematické vzdělávání, učící se organizace, fluktuace
Politika celoživotního učení: komplementarita a kompatibilita postupu ČR vůči EU
Svobodová, Aneta ; Plechanovová, Běla (vedoucí práce) ; Knutelská, Viera (oponent)
Ve své bakalářské práci se zabývám definováním souvislostí mezi vznikajícím konceptem vzdělávání dospělých na úrovni EU a následným projevem podpory v národním vzdělávacím programu ČR, reakcí na jednotlivé dokumenty a uvedením v praxi v národním měřítku. Za stěžejní bod považuji koncepci Lisabonského procesu a jeho naplňování na evropské úrovni. Prioritou bakalářské práce bude zhodnocení postupu České republiky v souladu se vzdělávací politikou Evropské Unie, vzájemná kompatibilita a komplementarita obou konceptů vzdělávání.
Vzdělávání zaměstnanců v organizaci s vysokou mírou fluktuace
Svobodová, Aneta ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent)
Bakalářská práce se věnuje efektivnímu systému vzdělávání zaměstnanců v případě, že je v organizaci vysoká míra fluktuace. Zabývá se otázkou, zda má smysl v takovéto organizaci zaměstnance vzdělávat a pokud ano, tak jakým nejvhodnějším způsobem. Cílem bakalářské práce je za pomoci analýzy současné situace identifikovat nejefektivnější systém vzdělávání, který by částečně pomohl fluktuaci snížit. Jako příklad je uveden model vzdělávání v německé společnosti VG. Klíčová slova Strategické řízení lidských zdrojů, firemní kultura, systematické vzdělávání, učící se organizace, fluktuace

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
14 SVOBODOVÁ, Adéla
6 SVOBODOVÁ, Alice
17 SVOBODOVÁ, Andrea
18 SVOBODOVÁ, Anna
14 Svobodová, Adéla
16 Svobodová, Alena
1 Svobodová, Alexandra
6 Svobodová, Alice
6 Svobodová, Alžběta
17 Svobodová, Andrea
20 Svobodová, Aneta
9 Svobodová, Anežka
18 Svobodová, Anna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.