Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 213 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Osobnost žáka s chronickým onemocněním a možnosti jeho rozvoje v kognitivní a metakognitivní oblasti
Lukschová, Kateřina ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Chrdlová, Michaela (oponent)
Diplomová práce pojednává o žákovi s chronickým onemocněním a odrazu jeho onemocnění v oblasti poznávání, reflexe a učení. V první části definujeme pojem chronického onemocnění a nastiňujeme klasifikaci chronických onemocnění a jejich charakteristiky, zabýváme se vlivem onemocnění na psychiku dítěte a specifiky, která jsou spojena s chronickým onemocněním žáka v prostředí školy a následně věnujeme pozornost problematice osobnosti žáka s chronickým onemocněním v kontextu poznávání a učení. V empirické části se snažíme nalézt charakteristické prvky v oblasti učebních stylů těchto žáků.
Důsledky specifických poruch učení pro vzdělávací cestu a uplatnění v dospělosti
Cmunt, Radek ; Kremličková, Marta (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Diplomová práce se zabývá základními východisky, deskripcí projevů specifických poruch učení a také reedukací. Jejím hlavním smyslem však je na pozadí celé školní dráhy dítěte sledovat jedno z klíčových období vývoje, a to jak specifické poruchy učení ovlivňují rozhodování o volbě povolání a jaké důsledky mají pro uplatnění v životě. Diplomová práce má charakter teoreticko-empirický, její součástí jsou tři kazuistiky dospělých lidí se specifickou poruchou učení.
Výchova v době krize rodiny
Dvořáková, Kateřina ; Strouhal, Martin (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Anotace: Práce si klade za cíl zmapovat vztah mezi výchovou a krizí rodiny. První část se zabývá problematikou výchovy. Snaží se zpřesnit pojem výchovy, souvislosti mezi výchovou a vzděláváním, popsat důsledky působení různých výchovných stylů na dítě a jeho následné chování a jednání ve společnosti. Nepomíjí vliv sociálního prostředí na jednotlivce. Druhá část je zaměřena na zkoumání výchovného významu rodiny. Práce provází historickým vývojem rodiny a pokouší se identifikovat kořeny její dnes tolik diskutované krize. Pokouší se zachytit, jaký vliv má rodina na výchovu dalších generací.
Strach jako jedna z příčin školní neúspěšnosti
Šináglová, Dita ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Pelikán, Jiří (oponent)
Bakalářská práce pojednává v teoretické rovině o strachu obecně, jeho funkcích, příznacích a možných příčinách. Jedna část informuje o předcházení a redukci strachu. Strach ovlivňuje také kognitivní funkce, zejména paměť a tím také výkonnost dětí v současné škole, která je z větší části založena na pamětním učení. Pokud se jedná o strach u dětí, rozhodně se nejedná pouze o úzkost spojenou s obavou ze školního neúspěchu. Na to, jak bude dítě ve škole spokojené a úspěšné, také působí jeho postavení mezi spolužáky, postavení v dětském školním kolektivu. Proto bakalářská práce obsahuje kapitolu o problémech vyplývajících ze závažnějšího narušení vztahů dětí ve skupině (agresivita, násilí, šikana). Kapitolou, která je těsně spjata se dvěma předchozími je pojednání o vlivu rodinné výchovy na dítě a jeho osobnost. Propojení této kapitoly s první částí práce spočívá ve spojitosti způsobu vychovávání dítěte a jeho dispozicemi k úzkosti. Propojení s druhou částí práce spočívá v možnosti stát se potenciální obětí či aktérem násilí v důsledku výchovy a působení rodinného modelu na dítě. Součástí bakalářské práce je dotazník. Ten mapuje strach dětí ze školy, z učitelů či ze špatných známek a z rodičů a jejich reakcí na školní neúspěch dítěte.
Poruchy chování u mladistvých v pedagogickém procesu
Němečková, Vlasta ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Diplomová práce se zabývala problematikou poruch chování u mladistvých v pedagogickém procesu, příčinami poruch chování, jejich hodnocení a klasifikací. Jejím cílem bylo zmapovat poruchy chování, které ve velké míře narušují pedagogický proces. Posoudit a zjistit nejčastější druhy poruch chování, které se podílejí na nekázni během vyučovacího procesu. Práci tvoří dvě stěžejní oblasti. Jedná se o část teoretickou, která pomocí zpracování literárních pramenů popisuje a objasňuje hlavní příčiny poruch chování, definici poruch chování, jejich hodnocení a klasifikaci. Dále se práce zabývá se syndromem ADHD, možnými příčinami a vhodnými postupy při práci s dětmi, kázní ve třídě a řízení a zvládání školní třídy. druhá část práce je empirická sonda. Jejím cílem bylo pomocí zjištěných dat . posoudit a zjistit nejčastější druhy poruch chování, které se podílejí na nekázni během vyučovacího procesu.
Emoční inteligence jakou součást inteligentního chování
Kramperová, Eva ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Stolařová, Jaroslava (oponent)
Pro svou práci jsem si vybrala téma emoční inteligence a její úlohu v průběhu lidského života. Ráda bych se jejím prostřednictvím zamyslela nad její důležitostí, úlohou a možnostmi rozvoje. Práce je rozdělena do tří hlavních částí: První část obsahuje obecné informace, vymezení pojmů a vztah emoční inteligence k inteligenci kognitivní, její srovnání s inteligencí sociální. Rovněž jsou zde zmíněny diskutabilní faktory ovlivňující EQ. Druhá stěžejní část práce mapuje úlohu emoční inteligence v dětství a ve výchovně- vzdělávacím procesu ( vliv EQ na školní úspěšnost, výkon, motivaci, jak školy pracují s EQ). Poslední oblast se zaměřuje na EQ v dospělosti. Zamýšlí se nad úlohou a důležitostí emočních dovedností na cestě k úspěšné kariéře, uspokojivému partnerskému životu a vyrovnanému postoji k životu v postproduktivním období.
Počítač doma a ve škole s ohledem na rizika ohrožující osobnostní rozvoj dítěte
Knapová, Jana ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Horník, Vlastimil (oponent)
Bakalářská práce s názvem: "Počítač doma a ve škole, s ohledem na rizika ohrožující osobnostní rozvoj dítěte", pojednává o možnostech využití počítače ve škole, hlavně pak při výuce, a doma ve volném čase dítěte. Práce zdůrazňuje i rizika vyplývající z nesprávného užití informačních a komunikačních technologií ( hlavně počítače a internetu) a nabízí řešení k minimalizaci těchto rizik. Cílem je i seznámit čtenáře s nově vznikajícími fenomény v důsledku užívaní počítače jako jsou dnes již rozsáhlé sociální sítě, kyberšikana a "závislost" vznikající na internetu či počítačových hrách.
Význam sebereflexe v procesu rozvoje osobnosti žáka (S přihlédnutím k ostatním motivačním faktorům)
Zavadilová, Šárka ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Tato bakalářská práce "Význam sebereflexe v procesu rozvoje osobnosti žáka (S přihlédnutím k ostatním motivačním faktorům)" je členěna do tří částí. Nejprve se zabývá obecnými otázkami rozvoje žákovy osobnosti a zaměřuje se na pojetí sedmi zřetelů podle Heluse (2009). Ty jsou stěžejní pro rozvoj osobnosti každého dítěte. Ve druhé kapitole se zaměřuje na sebereflexi jako jeden z vybraných faktorů a shrnuje základní poznatky o tomto tématu. Představuje také bohaté pojmosloví, které je spojeno s pojetím sebereflexe a rozvoje osobnosti. Připomíná pojem adekvátní sebereflexe, vývoj sebepojetí a autoregulaci. Ve třetí kapitole se zaměřuje na rodinu a školu jako dva základní vlivy v rozvoji žákovy osobnosti. Zmiňuje očekávání rodičů a adekvátnost požadavků a jejich vliv na utváření sebepojetí a také pojednává o možnostech rozvoje v prostředí školy. V závěru připomíná důležitost sebereflexe pro rozvoj osobnosti. Klíčová slova Rozvoj osobnosti, sebereflexe, autoregulace, sebepojetí, rodina, škola
Transgenerační přenos agresivního chování v rodinách jako příčina vzniku domácího násilí
Růžičková, Světlana ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Diplomová práce na téma Transgenerační přenos agresivního chování v rodinách jako příčina vzniku domácího násilí má povahu teorericko-empirickou a je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části je definována rodina, její funkce, typy a je popsána patologie rodiny v kontextu s domácím násilím a syndromem CAN. Stěžejní kapitoly této části dále pojednávají o výchovných stylech, rodičovských postojích, charakteristice domácího násilí a vývoji dítěte v rodinách s výskytem domácího násilí. Praktická část obsahuje kvalitativní analýzu dokumentů rodin zasažených domácím násilím, vedených na Městském úřadu Prachatice, oddělení sociálně právní ochrany dětí. Analýzou je zjišťováno, zda lze v těchto rodinách uvažovat o transgeneračním přenosu vzorců chování a výchovných stylů z rodiny orientační do rodiny prokreační. Analýza je doplněna případovou studií a polostrukturovaným rozhovorem. Klíčová slova Rodina, funkce rodiny, výchovné styly, vývoj dítěte, domácí násilí, syndrom týrané ženy, dítě jako oběť domácího násilí, syndrom CAN, transgenerační přenos domácího násilí.
Rozvoj učební kompetence jako předpoklad dalšího budoucího vzdělávání
Fakherová, Kateřina ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Pelikán, Jiří (oponent)
Rámcové vzdělávací programy, které vstoupily v českém školství v platnost, vycházejí z nové strategie vzdělávání, která zdůrazňuje klíčové kompetence, jejich provázanost se vzdělávacím obsahem a uplatnění získaných vědomostí a dovedností v praktickém životě. Vycházejí z koncepce celoživotního učení. Zůstává základní otázka, umí si český učitel poradit s novým způsobem výuky, jehož výstupem má být rozvoj jednotlivých kompetencí? Existují nástroje k tomu, aby učitelé směřovali k rozvoji celé dětské bytosti a ta později mohla směřovat k celoživotnímu vzdělávání?

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 213 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.