National Repository of Grey Literature 625 records found  1 - 10nextend  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
Expansion to the Slovak Market: A Focus on Community Rental Housing Project
Hakl, David ; Širáňová, Lenka (referee) ; Šimberová, Iveta (advisor)
Předmětem diplomové práce je návrh strategie expanze vybrané společnosti na slovenský trh. Vybraná společnost se zabývá výrobou, prodejem a pronájmem domů z recyklovaných lodních kontejnerů. Práce je rozdělena do čtyř částí. V úvodní části je vymezena problematika, stanoveny hlavní i dílčí cíle, kterých chceme dosáhnout a popsány použité metody. Teoretická část definuje základní pojmy řešené problematiky. Na tuto část navazuje analytická část s analýzou současného stavu společnosti a projektu vybraného k expanzi. Poslední část obsahuje vlastní návrhy řešení.
Proposal of the Company's Business Operations Development by Progressive Sales Methods
Ušel, Patrik ; Mráček, Pavel (referee) ; Šimberová, Iveta (advisor)
The bachelor thesis focuses on the development of business activities of a company operating in the field of production and distribution of packaging materials. The theoretical part deals with the characteristics of key concepts and analyses necessary for the development of the second part of the thesis. The latter describes and evaluates the current state of the external, internal and industry environment of the company under study. Subsequently, the SWOT analysis is the key basis for the definition of the proposal for the expansion of business activities, presented in the final part of the thesis.
Proposal for Expansion of the Company to the Polish Market
Bednářová, Zuzana ; Chlebovský, Vít (referee) ; Šimberová, Iveta (advisor)
Hlavním cílem této diplomové práce je na základě zhodnocení tržní situace na polském trhu navrhnout efektivní možnosti expanze vybrané společnosti a její realizace. Práce obsahuje komplexní pohled na situaci na daném trhu a na analýzu vybrané společnosti s přihlédnutím k rizikům a příležitostem, se kterými se společnost může setkat při expanzi na polském trhu ve výstavnictví.
Expansion of Czech Online Store with Professional and Garden Tools into the German e-commerce Market
Hlavenková, Andrea ; Schüller, David (referee) ; Šimberová, Iveta (advisor)
Cílem této diplomové práce je zjistit, zda je německý trh vhodnou volbou pro expanzi českého internetového obchodu, který prodává profesionální, hobby, zahradní nářadí a související produkty. V této práci budou blíže zkoumána specifika německého trhu, stav elektronického obchodování a zda je společnost finančně a provozně připravena na tak složitý proces. Po zodpovězení výzkumné otázky bude vypracován příslušný návrh v podobě plánu expanze, který bude zahrnovat všechny nezbytné aspekty včetně vstupu na trh, právních aspektů, marketingu, odhadu nákladů a časového harmonogramu realizace.
Proposal of Digital Product Expansion to the Foreign Market
Procházka, Filip ; Chlebovský, Vít (referee) ; Šimberová, Iveta (advisor)
This thesis delves into the expansion of a digital financial services product, focusing on the selection of suitable markets through the analysis of online marketing campaign data. The objective is to identify and select appropriate markets using online marketing data research. The introductory section outlines the problem, defines objectives, and selects appropriate methods. The subsequent theoretical section provides definitions of key concepts related to international trade and digital marketing. The analytical section encompasses an analysis of the company's internal and external environments, market analysis, and research and evaluation of marketing campaign data. The concluding proposal section reflects the findings from the analyses and outlines steps for effective expansion.
Development of Business Activities in the Company Operating in the Food Industry
Příplata, Filip ; Milichovský, František (referee) ; Šimberová, Iveta (advisor)
The diploma thesis deals with the development of business activities of a selected company operating in the food industry Podravka – Lagris, a.s. with a specific focus on increasing sales and market share for a specific product category. Based on the theoretical knowledge, an analysis of the current state is processed through analyzes of the external, industry and internal environment, whose results are summarized into a SWOT analysis. The design part of the diploma thesis presents recommendations for the company that will lead to the fulfillment of the set goals in the field of the development of business activities.
Expansion Plan for a B2B SaaS Company into New English-Speaking Markets
Yesilkutuk, Emre ; Zich, Robert (referee) ; Šimberová, Iveta (advisor)
Tato diplomová práce si klade za cíl zhodnotit proveditelnost expanze americké B2B SaaS společnosti, která nabízí systémy pro správu skladů, do anglicky mluvících trhů, se zvláštním zaměřením na kanadský trh. Studie posoudí, zda je společnost jak finančně, tak operativně připravena na tak komplexní expanzní úsilí. Práce na výzkumnou otázku odpoví vypracováním podrobné expanzní strategie, která zahrnuje způsoby vstupu na trh, marketingové přístupy, analýzu nákladů a plánování rozpočtu pro vstup na trh.
Development of business activities - professional services
Hašek, Dominik ; Chlebovský, Vít (referee) ; Šimberová, Iveta (advisor)
The topic of the thesis is the development of business activities of Revolgy Business Solutions a.s. by the business activity: professional services - IT infrastructure migration. The thesis deals with the analysis of the internal and external environment of the company, these results are then summarized in a SWOT analysis. Based on the results, solutions are proposed that can help the development of business activities, increase sales and overall awareness of the company.
Proposal of the Plan for Entering Foreign Markets in the Diagnostic Imaging Medical Technology
Svobodová, Eliška ; Chládek, Martin (referee) ; Šimberová, Iveta (advisor)
The master thesis deals with the proposal of a plan for entering the foreign market of the distributor Electric Medical Service, s.r.o., which operates on the Czech market in the field of medical diagnostic imaging technologies. The thesis contains theoretical background, which are used to develop partial analyses and to determine the current state of the market and company. Based on the outputs of individual analyses and market research, a plan for entering a selected foreign market is proposed.
Proposal for the Expansion of a Company Producing Fermented Beverages to one of the Selected Foreign Markets
Kuželová, Barbora ; Milichovský, František (referee) ; Šimberová, Iveta (advisor)
The master's thesis focuses on designing entry for a company to foreign market. A domestic company wants to expand its operations to a foreign market and is deciding between entering the Austrian or German market. The thesis is divided into four parts. The first part defines the problem, the goal of the thesis, and the methods of solution. The second part contains theoretical background. In the third part, selected analyses of the Austrian and German markets are carryed out, along with selected internal analyses of the company, based on which a SWOT analysis is compiled. Using the comparative method, a more suitable market for the company's entry is selected. The last part suggests a proposal for the company's entry into the more suitable market.

National Repository of Grey Literature : 625 records found   1 - 10nextend  jump to record:
See also: similar author names
2 Šimberová, Iva
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.