Original title:
Návrh zahraniční expanze digitálního produktu
Translated title:
Proposal of Digital Product Expansion to the Foreign Market
Authors:
Procházka, Filip ; Chlebovský, Vít (referee) ; Šimberová, Iveta (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2024
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Tato diplomová práce je zaměřena na expanzi digitálního produktu pro finanční služby. Věnuje se výběru vhodných trhů k expanzi na základě zpracování dat z online marketingových kampaní. Dává si za cíl vytipování a výběr vhodných trhů na základě výzkumu online marketingových dat. Úvodní část práce se věnuje vymezení problematiky, stanovení cílů a výběru vhodných metod. V navazující teoretické části jsou vymezeny pojmy okolo zahraničního obchodu a digitálního marketingu. Analytická část obsahuje analýzu vnitřního a vnějšího prostředí podniku, analýzu trhu a výzkum a vyhodnocení dat z marketingových kampaní. Závěrečná návrhová část reflektuje poznatky zjištěné v analýzách a uvádí kroky k efektivní expanzi.
This thesis delves into the expansion of a digital financial services product, focusing on the selection of suitable markets through the analysis of online marketing campaign data. The objective is to identify and select appropriate markets using online marketing data research. The introductory section outlines the problem, defines objectives, and selects appropriate methods. The subsequent theoretical section provides definitions of key concepts related to international trade and digital marketing. The analytical section encompasses an analysis of the company's internal and external environments, market analysis, and research and evaluation of marketing campaign data. The concluding proposal section reflects the findings from the analyses and outlines steps for effective expansion.
Keywords:
4Ps of Marketing; 7S Framework; Expansion of digital product; Facebook Ads; Google Ads; Google trends; Linkedln Ads; Market Analysis; online marketing; PESTE Analysis; Porter Analysis; Resource Analysis; SWOT Analysis; 4P marketingu; 7S analýza; analýza poměrových ukazatelů; analýza trhu; analýza zdrojů; expanze digitální produktu; Facebook Ads; Google Ads; Google trends; Linkedln Ads; online marketing; PESTE analýza; Porterova analýza; SWOT analýza
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: https://hdl.handle.net/11012/247177