Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 248 záznamů.  začátekpředchozí85 - 94dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Plánování profesního rozvoje učitele základní školy
Martinková, Dana ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Svobodová, Zuzana (oponent)
Práce se věnuje problematice personálních činností managementu vzdělávací organizace. Zabývá se popisem a analýzou procesu plánování profesního rozvoje učitelů základních škol. Autorka vymezuje pojmy rozvoj organizace, strategické personální plánování a rozvoj pracovníka, kterému se věnuje i z hlediska právního vymezení. Zaměřuje se na cyklus plánování profesního rozvoje, na specifika plánu profesního rozvoje učitele a roli ředitele základní školy v tomto procesu. Z teoretických poznatků vyvozuje vlastní výzkum uskutečněný formou regionální výzkumné sondy v Plzeňském kraji. Z výsledků dotazníkového šetření a rozhovorů s řediteli základních škol, ve kterých jsou uskutečňovány procesy profesního rozvoje učitelů, a kvantitativní obsahové analýzy plánů profesního rozvoje učitelů jsou získány informace, které tvoří základ popisu procesů plánování profesního rozvoje učitelů v základních školách Plzeňského kraje. KLÍČOVÁ SLOVA Plán profesního rozvoje, profesní rozvoj učitele, rozvoj organizace, rozvoj pracovníka, strategické personální plánování
Dějiny vzdělávání na Mělnicku v letech 1869 - 1948/49
Kondrková, Lenka ; Svobodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Ortová, Marie (oponent)
V této práci se zabývám dějinami vzdělávání na Mělnicku od roku 1869 do roku 1948/49. Práce vychází z archivních materiálů Okresního školního výboru na Mělníku. Pro velké množství archivního materiálu k tomuto období, se jedná o průřez, ve kterém jsou uvedeny jen důležité informace. Úvodní část práce je věnována dvěma osobnostem, které jsou spojeny s Mělnickem a podílely se na vzdělávaní národa. První z nich je František Palacký, druhým Josef Věnceslav Vlasák. U každého je uveden jeho krátký životopis a také důvod, proč byly důležití pro vývoj školství a vzdělávání. Hlavní část práce se věnuje jednotlivým manipulačním údobím Okresního školního výboru na Mělníku mezi lety 1869-1948/49. U jednotlivých údobí jsou uvedeny statistiky počtu žáků, škol. Dále jsou uváděny informace o učitelstvu, kázni, školní docházce, organizaci vyučování a u některých údobí je kapitola věnována i sociálnímu stavu žactva. Všechny informace se nemusí vyskytnout u všech údobí. Závěr tvoří krátké srovnání vzdělávacího systému ve vybraném období se současností. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
"Čas žít, čas umírat" v teologické etice
Hájková, Hana ; Milfait, René (vedoucí práce) ; Svobodová, Zuzana (oponent)
V bakalářské práci je představena příručka společenství Gemeinschaft Evangelischer Kirchen in Europa, která nese název Leben hat seine Zeit, und Sterben hat seine Zeit. Z této příručky jsou vybrány hlavní argumentační teologicko-etické nástroje užívané v diskuzích týkajících se problematiky konce lidského života. Židovsko-křesťanská víra uznává člověku a jeho životu jedinečnou důstojnost, která je osvojována na základě idejí imago Dei, potažmo imago Christi. Z této člověku přiznané důstojnosti pramení další aspekty pojící se k lidskému životu, jako je ospravedlnění skrze víru, autonomie člověka, ve které jsou vyjasňovány hranice mezi svobodou, závislostí a zodpovědností. Dále je ukázáno, jak společenství Gemeinschaft Evangelischer Kirchen in Europa zavádí svá přesvědčení do praxe v otázkách, které vyvstávají na konci lidského života. Následně práce reaguje na výstupy příručky. Jsou vyjasněné pojmy týkající se eutanázie tak, jak jsou v současné debatě v Evropě užívány. Dále pak jsou rozpracovány tři hlavní argumenty, které z příručky vyšly jako zásadní pro diskuzi spojenou s lidmi umírajícími a nevyléčitelně nemocnými. Je to tedy lidská důstojnost, autonomie a právo rozšiřování paliativní péče, která přislibuje utváření lidsky důstojného života i v jeho závěru. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Paměti, historickogeografický pramen a obraz regionu (na příkladu Pamětí F. J. Vaváka z přelomu 18. a 19. století).
Svobodová, Zuzana ; Semotanová, Eva (vedoucí práce) ; Hojda, Zdeněk (oponent)
Tato diplomová práce je příspěvkem k dosud nepříliš prozkoumanému aspektu významné regionální kroniky - Pamětí F. J. Vaváka, souseda a rychtáře milčického, a to aspektu historickogeografickému. Cílem práce tedy byla analýza obrazu regionu, který nám Vavák ve svých Pamětech podává. Jako srovnávací pramen bylo využito 1. vojenské mapování - mapová část i písemný operát, jakožto pramen dobově odpovídající. V prvních dvou kapitolách byla, v rámci snazšího pochopení podmínek a okolností geneze obou pramenů, pozornost věnována jednak biografii Vavákově, jednak nastínění nejdůležitějších domácích i zahraničních událostí období, ve kterém oba prameny vznikaly. Stěžejní kapitolu pak tvoří postižení obrazu regionu nejprve ve Vavákových Pamětech a posléze v mapové části i písemném operátu 1. vojenského mapování. Neboť jsou Paměti pramenem značného rozsahu, bylo nezbytné stanovit určitá "zastřešující hlediska", ze kterých je obraz regionu nazírán. Na základě signifikantních rysů Pamětí byla tedy zvolena následující hlediska: historickogeografické, sociotopografické, ekonomické, kulturní, klimatologické a historické. Jednotlivá hlediska pak byla analyzována postupně a doložena ukázkami z textu Pamětí, případně z textu písemného operátu. Komparací obou pramenů bylo zjištěno, že i přesto, že se na první pohled...
Digitální technologie a mezigenerační propast v pedagogice
Javůrek, David ; Svobodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
Tato práce shrnuje zjištění o vlivu digitálních technologií na výuku a vývoj přístupu žáků, studentů a učitelů k digitálním technologiím. Digitální technologie se prudce rozvíjejí, digitální kompetence učitelů a žáků je však ne vždy zvládnou následovat. Práce upozorňuje na mezigenerační propast v pedagogice způsobenou digitálními technologiemi a zaznamenává její změnu po začátku roku 2020. Cílem práce je zjistit nakolik digitální technologie a jejich využívání ovlivňují výuku a porozumění mezi žáky a vyučujícími; vzhledem k pandemii viru covid-19 se práce zaměřuje na porovnávání využívání digitálních technologií ve výuce před rokem 2020 a po 11. březnu 2020, kdy došlo k zákazu osobní přítomnosti žáků a studentů na základních, středních a vysokých školách. V bakalářské práci bylo použito ke sběru dat nestrukturovaného pozorování a polostrukturovaného rozhovoru, ke zjištění jak si žáci poradí s časem tráveným na počítači.
Analýza vzdělávacích potřeb zaměstnanců mateřských škol v oblasti stravování dětí
Dostalíková, Daniela ; Pavlov, Ivan (vedoucí práce) ; Svobodová, Zuzana (oponent)
Práce se zaměřuje na problematiku vzdělávání v oblasti stravování a nutričních potřeb dětí mateřských škol a klade si za cíl identifikovat vzdělávací potřeby zaměstnanců mateřských škol v této oblasti a následně komparovat vzdělávací potřeby pedagogických zaměstnanců a zaměstnanců z řad školních jídelen. Práce je rozdělena na dvě části, a to teoretickou a analytickou. Teoretická část se zabývá vymezením ve smyslu zasazení problematiky do kontextu celoživotního učení, specifik vzdělávání dospělých, kompetencí, profesního vzdělávání a uvedení tématu vzdělávání ve sféře mateřských škol. Současně jsou definovány vzdělávací potřeby a s tím související definování analýzy vzdělávacích potřeb, teoretických přístupů k problematice a cyklus systematického vzdělávání. Druhá část, analytická, se zabývá vyhodnocením dotazníkového šetření realizovaného mezi pedagogickými pracovníky a pracovníky školní jídelny v mateřských školách, které se zaměřuje na analýzu vzdělávacích potřeb zaměstnanců v oblasti stravování a nutričních potřeb dětí a rozdíly mezi těmito skupinami. Zvolenou metodou je analýza primárních dat získaných elektronickou formou přímo od respondentů. Z výsledků práce vyplývají rozdíly mezi vzděláváním pedagogů a zaměstnanců jídelny, kdy skupina z řad pracovníku jídelny považuje téma stravování za...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 248 záznamů.   začátekpředchozí85 - 94dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.