Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dějiny vzdělávání na Mělnicku v letech 1869 - 1948/49
Kondrková, Lenka ; Svobodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Ortová, Marie (oponent)
V této práci se zabývám dějinami vzdělávání na Mělnicku od roku 1869 do roku 1948/49. Práce vychází z archivních materiálů Okresního školního výboru na Mělníku. Pro velké množství archivního materiálu k tomuto období, se jedná o průřez, ve kterém jsou uvedeny jen důležité informace. Úvodní část práce je věnována dvěma osobnostem, které jsou spojeny s Mělnickem a podílely se na vzdělávaní národa. První z nich je František Palacký, druhým Josef Věnceslav Vlasák. U každého je uveden jeho krátký životopis a také důvod, proč byly důležití pro vývoj školství a vzdělávání. Hlavní část práce se věnuje jednotlivým manipulačním údobím Okresního školního výboru na Mělníku mezi lety 1869-1948/49. U jednotlivých údobí jsou uvedeny statistiky počtu žáků, škol. Dále jsou uváděny informace o učitelstvu, kázni, školní docházce, organizaci vyučování a u některých údobí je kapitola věnována i sociálnímu stavu žactva. Všechny informace se nemusí vyskytnout u všech údobí. Závěr tvoří krátké srovnání vzdělávacího systému ve vybraném období se současností. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Význam vzdělávání osob ve výkonu trestu odnětí svobody s přihlédnutím k pachatelům závažných trestných činů v České republice
Kondrková, Lenka ; Jaluška, Aleš (vedoucí práce) ; Nová, Monika (oponent)
Tato diplomová práce "Význam vzdělávání osob ve výkonu trestu odnětí svobody s přihlédnutím k pachatelům závažných trestných činů v České republice" se zabývá vzděláváním pachatelů závažných trestných činů. Cílem práce je zjistit, zda se dlouhodobě odsouzeným ve výkonu trestu odnětí svobody může skrze vzdělávání, do něhož patří nejen odborné a základní vzdělání, ale i "Program zacházení" a působení pedagogických pracovníků, změnit pohled na smysl výkonu trestu odnětí svobody. Pedagogickými pracovníky myslím ty, kteří jsou zaměstnáni jako speciální pedagogové, pedagogové volného času a vychovatelé. Teoretická část pojednává o funkcích výkonu trestu odnětí svobody, dále o "programu Zacházení s odsouzenými", vzdělávání odsouzených, propojení sociální práce ve věznici se vzděláváním odsouzených a řeč je i o logoterapeutickém přístupu Viktora Emila Frankla. Poslední část práce se zabývá rozborem jedenácti rozhovorů, které vyplňovali pachatelé závažných trestných činů, a kteří jsou v současné době již na svobodě. Tato část odpovídá na zvolený cíl práce.
Dějiny vzdělávání na Mělnicku v letech 1869 - 1948/49
Kondrková, Lenka ; Svobodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Ortová, Marie (oponent)
V této práci se zabývám dějinami vzdělávání na Mělnicku od roku 1869 do roku 1948/49. Práce vychází z archivních materiálů Okresního školního výboru na Mělníku. Pro velké množství archivního materiálu k tomuto období, se jedná o průřez, ve kterém jsou uvedeny jen důležité informace. Úvodní část práce je věnována dvěma osobnostem, které jsou spojeny s Mělnickem a podílely se na vzdělávaní národa. První z nich je František Palacký, druhým Josef Věnceslav Vlasák. U každého je uveden jeho krátký životopis a také důvod, proč byly důležití pro vývoj školství a vzdělávání. Hlavní část práce se věnuje jednotlivým manipulačním údobím Okresního školního výboru na Mělníku mezi lety 1869-1948/49. U jednotlivých údobí jsou uvedeny statistiky počtu žáků, škol. Dále jsou uváděny informace o učitelstvu, kázni, školní docházce, organizaci vyučování a u některých údobí je kapitola věnována i sociálnímu stavu žactva. Všechny informace se nemusí vyskytnout u všech údobí. Závěr tvoří krátké srovnání vzdělávacího systému ve vybraném období se současností. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.