Diplomové práce

Diplomové práce Nalezeno 210,247 záznamů.  začátekpředchozí118855 - 118864dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Problematika osob bez domova
Konopásková, Veronika ; Ondrušová, Jiřina (vedoucí práce) ; Cimrmannová, Tereza (oponent)
Diplomová práce Problematika osob bez domova Vedoucí práce: MUDr. Jiřina Ondrušová Autor: Bc. Veronika Konopásková Rok odevzdání: 2013 Anotace Tématem práce je problematika bezdomovectví v současné české společnosti. Konkrétně se věnuji pojmu bezdomovectví, jeho formám, historii a současnosti v ČR. Dále popisuji životní styl bezdomovců, jejich zdravotní stav (fyzický a duševní) a problém alkoholismu u bezdomovců. Věnuji se též bezdomovcům jako pachatelům a obětem trestné činnosti. Zmíněny jsou některé praktické problémy ze života bezdomovců (ztráta osobních dokladů, problém bezdomovců cizinců či závislost na sociálních službách). Na příkladu pražské pobočky o.s. Naděje ilustruji nabídku sociálních služeb pro bezdomovce. Další součástí práce je případová studie pěti osob bez domova. Poté se po teoretické stránce věnuji postojům veřejnosti k bezdomovectví, včetně provedení rešerše publikovaných výzkumů na toto téma. Významnou částí práce je pak provedení kvantitativního výzkumu postojů české veřejnosti k bezdomovectví. Po popisu cílů, metodiky a provedení výzkumu následuje rozsáhlé statistické zpracování dat od 595 respondentů spolu s interpretací a diskusí výsledků. Klíčová slova: Bezdomovectví, bezdomovci, životní styl bezdomovců, sociálně patologické jevy, o.s. Naděje, sociální služby, případová studie,...
Referenční vokalizace papouška žako kongo (Psittacus erithacus)
Brojerová, Jana ; Lindová, Jitka (vedoucí práce) ; Policht, Richard (oponent)
Schopnost referenční komunikace byla dříve považována za výhradně lidskou vlastnost, avšak s množícími se výzkumy zabývající se komunikačními schopnostmi zvířat v souvislosti s evolucí lidské řeči, začalo přibývat důkazů, že se tato schopnost vyskytuje i u mnoha druhů zvířat. Ačkoli je známo mnohé o mimetických schopnostech a o schopnosti používání lidských slov referenčním způsobem u domestikovaných papoušků žako (Psittacus erithacus), o prvcích referenciality v jejich přirozené vokalizaci víme velmi málo. Cílem této práce bylo zjistit, zda v jakém z kontextů se funkčně referenční vokalizace vyskytuje u tohoto druhu ptáků. Její přítomnost či absenci jsme zjišťovali pomocí experimentu, ve kterém jsme čtyři papoušky žako Kongo z odchytu, v majetku FHS UK v Praze, vystavovali podnětům, které u jiných druhů zvířat funkčně referenční vokalizaci vyvolávají: predátorům a preferovanému typu potravy. Chování a vokalizace testovaného ptáka jsme analyzovali pomocí analytických softwarů Interact, resp. Soundforge 0.8. Ze získaných výsledků vyplynulo, že přesto, že ptáci reagovali na experimentální podněty adekvátně (tj. "predátoři" u nich vyvolali vyšší míru strachu apod.), vokalizace se vyskytovala především v dopoledních hodinách, což koresponduje s ranními zpěvy typickými pro papoušky, a vystavení...
Mediální zobrazení intersexuality ve sportu
Peštová, Anna ; Pavlík, Petr (vedoucí práce) ; Jahodová, Dita (oponent)
Diplomová práce "Mediální zobrazení intersexuality ve sportu" pojednává o tématu intersexuality ve vrcholovém sportu, které se dostalo do centra pozornosti médií během Mistrovství světa v atletice v Berlíně v srpnu 2009, kdy v běhu na 800 m zvítězila jihoafrická atletka Caster Semenya, která byla na základě předvedeného sportovního výkonu ve spojení se svým zevnějškem podrobena testu pohlaví a do jeho vyhodnocení byla z atletických soutěží vyloučena. Cílem práce bylo za použití kvantitativní obsahové analýzy rozebrat příspěvky publikované celostátně distribuovanými vybranými českými tištěnými deníky, popsat obraz veřejně nepříliš často diskutovaného tématu intersexuality, který periodika svým čtenářům a čtenářkám předkládají, zachytit případné rozdíly v prezentaci intersexuality a intersexuálních lidí mezi zkoumanými médii, a zhodnotit tak, zda a jak se média podílejí na udržování stávajícího mocenského řádu diskriminující intersexuální, či se snaží do určité míry tento řád narušit.
K teorii narativní počítačové hry
Olšan, Jan ; Češka, Jakub (vedoucí práce) ; Fulka, Josef (oponent)
K teorii narativní počítačové hry Bc. Jan Olšan Diplomová práce Univerzita karlova v praze, Fakulta humanitních studií, Katedra elektronické kultury a sémiotiky Vedoucí práce: Mgr. Jakub Češka, Ph.D. Praha 2013 Abstrakt Práce se zabývá počítačovými hrami s narativním obsahem (tedy takovými, které obsahují příběh). Má za cíl odhalit teoretické vymezení podstaty a fungování narativní počítačové hry jako specifické formy, které by mohlo prohloubit porozumění jejím vlastnostem a možnostem a poskytnout její rámcovou definici. Tuto základní podstatu objevuje v tom, jak je utvářeno spojení "aktér - herní situace". To se vyskytuje jak ve hře, tak ve vyprávění, a jako společný základ umožňuje spojení obou forem do nové tak, že aktérem se stává hráč, ovládající protagonistu příběhu a herní situací se stává narativ, tvořený příběhovou zápletkou a v ní obsaženým konfliktem, jemuž hráč čelí. Toto spojeni vytváří novou homogenní formu, ze které vyplývá přítomnost jak simulační, tak narativní složky v narativní počítačové hře. Tím je vysvětlena zdánlivá protichůdnost těchto dvou složek a rovněž také zdánlivě dualistická či smíšená povaha této formy.
Teachers'Experiences when Encouraging Social Interaction in Children with Autism Spectrum Disorder (ASD) in Mainstream Schools. A Case Study in the Czech Republic
Di Giuseppe, Kisley ; Šiška, Jan (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
The rights of students with AS I) to enter mainstream settings have been strongly advocated. However, past research has shown that inclusion might prove challenging for them, leading to isolation from mainstream peers. This study focuses on how the interviewee-teachers in the Czech Republic operate to provide opportunities for meaningful anil sustainable social inclusion for learners with ASD. What knowledge they share to help these students socialize, and how they respond to challenges. In this study, two different approaches providing skills and techniques to develop genuine social interaction are considered. Firstly, the individually-based approach, where the student is taught how to develop social skills. Secondly, the child-to-child approach which aims to give guidance to classmates. This is a case- study in two urban primary schools in Prague. Five teachers were selected using a convenience sampling strategy within the purposeful sampling. Semi-structured interviews with open-ended questions, participant observations ami field-notes were used to combine multiple sources when collecting data. The research questions evolved as the study progressed. Tlie data verifies that in general interviewee- teachers recognise benefits in social interaction. They see positive advances in both the individual's...
Teacher's Beliefs, Values and Teaching Practices and Culture of Inclusion in Classrooms: a Hermeneutic Pehonomenological Study
Abdul Nasir, Sheikh Jamal ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Šiška, Jan (oponent)
Implementation of inclusive education involves changes in educational policy and practice through the incorporation of inclusive values in the belief systems of the major partners and leaders in the school settings. A review of the literature indicates that sustainable change and development is more likely when the stakeholders hold such values and incorporate them in their practices to create a culture of inclusion. Inclusive cultures have relevance for everyone in the school and cannot be limited to a specific group of students creating yet another ghetto within the mainstream school and leading to exclusion in the name of inclusion. Despite the importance of the beliefs, values and practices of the teachers in relation to the culture of inclusion, the relation of beliefs to inclusive cultures had not been studied in the Czech Republic. Some studies did investigate teachers' attitudes towards inclusion of children with disabilities in the mainstream schools but none of the studies investigated the beliefs, values and practices in relation to the culture of inclusion. This study was designed to investigate the views of teachers practicing inclusion. The teachers were asked to reflect and describe their beliefs, values and teaching practices that contributed to creating cultures of inclusion in their...
Oděv jako výraz moci a hierarchií od konce 14. do konce 15. století. Komparace vývoje v českých zemích a Burgundsku
Hojková, Anna ; Nejedlý, Martin (vedoucí práce) ; Svátek, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce "Oděv jako výraz moci a hierarchií od konce 14. do konce 15. století. Komparace vývoje v českých zemích a Burgundsku" popisuje vývoj způsobu odívání v obou zemích. Vychází především z ikonografických pramenů, doplněných informacemi z písemných pramenů a literatury. Na základě tohoto popisu srovnává potom způsoby a přístup k reprezentaci pomocí oděvu u vyšších vrstev světské společnosti daných oblastí. Počáteční společný základ vycházející z kultury francouzského dvora 14. století rozvíjí burgundská společnost v původním směru, s důrazem na tvarování siluety. Oproti tomu dochází v Čechách k odklonu od této linie a přeorientování na německou oblast. Impulzy zaalpské módy přijímá až v poslední čtvrtině 15. století. Před siluetou je upřednostňován jako primární reprezentační prvek materiál oděvu. Práce nastiňuje také tendence dalšího vývoje a upozorňuje na některé sporné body problematiky.
Rehabilitace dítěte s dětskou mozkovou obrnou v předoperačním a pooperačním období
Šmídová, Renata ; Strnad, Pavel (vedoucí práce) ; Vařeková, Jitka (oponent)
Název diplomové práce: Rehabilitace dítěte s dětskou mozkovou obrnou v předoperačním a pooperačním období Autor: Renata Šmídová Vymezení problému: Během své praxe jsem se setkala s řadou dětských pacientů postižených dětskou mozkovou obrnou (DMO), kteří podstoupili korekční ortopedické operace, jež byly v některých případech bohužel neúspěšné. Na základě prvotního získávání informací k dané problematice jsem nacházela řadu studií a článků o úspěšnosti ortopedické operace u DMO. V mnoha studiích připomínají, že správně zvolená fyzioterapie má velký přínos pro ortopedický zásah, proto jsem se rozhodla zmapovat fyzioterapeutický přístup na konkrétním případu. V první části diplomové práce podrobně zpracovávám neurologické onemocnění dětskou mozkovou obrnu a operační řešení deformit vzniklých v důsledku působení tohoto onemocnění. Druhá část obsahuje případovou studii, jež také popisuje rehabilitační práci fyzioterapeuta s dětským pacientem, který podstupuje korekční operaci na dolní končetině. Třetí část obsahuje kvalitativní výzkum. Pomocí dotazování bylo cílem zjistit názor rodičů na efekt a průběh celé terapie. Cíl práce: Zjistit jaké aspekty ovlivňují výsledek ortopedického zákroku u dětské mozkové obrny a jakou úlohu může sehrát rehabilitace pro úspěch operace. Metoda řešení: Zpracovat případovou...
Porovnání kondičních schopností u tenistů různé herní úrovně v juniorské kategorii
Blažek, Jaroslav ; Kočíb, Tomáš (vedoucí práce) ; Kokštejn, Jakub (oponent)
Název: Porovnání kondičních schopností u tenistů různé herní úrovně v juniorské kategorii Cíle: Hlavním cílem této práce bylo porovnat a vyhodnotit výsledky, které jsme získali měřením tří skupin probandů různé herní úrovně. Jako druhotný cíl, jsme sestavili kondiční testovou baterii, která byla svým obsahem specifická pro tenisovou hru. Metody: V naší práci jsme použili metodu komparativní analýzy. Tuto metodu jsme aplikovali ve srovnání jednotlivých testů a výkonů. Porovnávali jsme průměrné hodnoty skupin mezi sebou a individuální výkony testovaných. Výsledky: Zjistili jsme, že průměrné výkony v jednotlivých skupinách (vyjma testu výbušné síly dolních končetin) korespondovaly s úrovní jejich herního výkonu. Individuální výkony první skupiny však neodrážely postavení v žebříčku ČR. Všechna měření jsou graficky zpracována ve výsledkové části práce. Klíčová slova: testování, kondiční schopnosti, tenis
Charakteristika závislosti na internetu návštěvníků a uživatelů svépomocné aplikace internetové poradny adiktologické ambulance 1.LF UK
Svobodová, Karolína ; Vacek, Jaroslav (vedoucí práce) ; Nevoralová, Monika (oponent)
Rozvoj výpočetní techniky zasáhl i socio-psychiatricko a psychologické oblasti a dal vzniknout několika typům internetového poradenství a léčby. Jako poslední trend v online léčbě a poradenství vznikají svépomocné aplikace v oblasti látkových i nelátkových závislostí. V České republice jako první svépomocná aplikace v oblasti léčby nelátkových závislostí, vznikla při Klinice adiktologie 1. lékařské fakulty Univerzity Karlovy v rámci internetové poradny. Cílem práce je evaluovat data po prvním roce působení svépomocné aplikace a popsat demografické charakteristiky uživatelů, zmapovat motivaci přicházejících uživatelů svépomocné aplikace a druhy objektů internetové závislosti. Ve výzkumných otázkách se práce zabývá analýzou demografických dat, zjišťuje, zda jsou zastoupeny všechny potenciální cílové skupiny, míru závislosti na internetu v rámci souboru, jaké druhy závislosti na internetu se v aplikaci vyskytují, a v neposlední řadě zjišťuje motivy uživatelů svépomocné aplikace k jejímu využití. Analýza dat byla provedena za zcela anonymních podmínek a zahrnuje jak kvantitativní popisnou statistiku, tak kvalitativní analýzu. Výsledky v sociodemografických datech odrazili cílovou skupinu, pro kterou aplikace byla vytvořena, nicméně i tak v této aplikaci nacházíme další potenciální skupiny, jako jsou...

Diplomové práce : Nalezeno 210,247 záznamů.   začátekpředchozí118855 - 118864dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.