Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 863 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Školní a komunitní projekty se zaměřením na zdraví a bezpečnost na základních školách v Pardubickém kraji
Kumpanová, Marcela ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Zicha, Zbyněk (oponent)
Diplomová práce se zabývá školními a komunitními projekty se zaměřením na zdraví a bezpečnost na základních školách v Pardubickém kraji. Cílem této diplomové práce je zjistit, zda nabídka projektů či programů týkajících se zdraví a bezpečnosti je dostatečná, zda školy tyto nabídky využívají nebo si raději vytvářejí projekty či programy samy. Dalším cílem práce je zjistit, zda nějaká témata projektů či programů školám na trhu chybí, případně jaká. Posledním cílem této práce je vytvoření přehledu externích nabízených projektů a programů týkajících se zdraví a bezpečnosti. V teoretické části je vymezena terminologie, která souvisí s projekty a programy, zaměřujícími se otázkami zdraví a bezpečnosti jedince, jejich organizaci a realizaci na základních školách v Pardubickém kraji. Praktická část představuje rozhovory s vedoucími a odbornými pedagogy školy a s provozními zaměstnanci. V některých rozhovorech se dotázaní respondenti zmiňují o zajímavých školních projektech, které si dané školy vytvořily samy a které se jim v praxi osvědčily. Součástí praktické části je i seznam nabízených projektů a programů školám v Pardubickém kraji. Tento seznam je rozdělen do sekcí dle zaměření. Diplomová práce by mohla být pomocníkem pro školy k rychlejšímu vyhledávání školních a komunitních projektů a programů...
Ochrana zdraví a bezpečí v prostředí základní školy
Hýbler, Filip ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Předložená diplomová práce řeší v teoretické části problematiku bezpečnosti a ochrany zdraví na základních školách, zabývá se prevencí a statistikou úrazů. Hlavním tématem je školní úrazovost, bezpečnostní rizika a sociální bezpečí. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy, které s danou problematikou souvisejí, taktéž platná legislativa a doporučení. Praktická část této práce je rozdělena na dvě části. V prvním úseku je výzkum získaných dostupných informací z archívu školy, porovnání s informačními databázemi z internetu a metodickými pokyny k zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví dětí, žáků a studentů ve školách a školských zařízeních zřizovaných Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy. V druhém úseku praktické části pedagogického výzkumu je využito kvalitativní metody sběru dat, a to rozhovoru s pedagogy, jejich zkušenosti s úrazy, riziky a sociální bezpečností ve školách související s jejich praxí. Dále je využito kvantitativní metody sběru dat, konkrétně metodu dotazníku. V dotazníkovém šetření jsou zjišťovány znalosti respondentů, spadající do platné legislativy na problematiku bezpečí ve škole, evidence úrazů, bezpečnostní gramotnost. Analýzou nejčastějších úrazů ve školním prostředí. Získaná data jsou přehledně zpracována do tabulek pomocí deskriptivní statistiky a kruhových a...
Užívání vybraných sociálních sítí žáky druhého stupně základní školy na Havlíčkobrodsku
Prchalová, Kateřina ; Váchová, Alena (vedoucí práce) ; Kollerová, Lenka (oponent)
Diplomová práce se zabývá užíváním vybraných sociálních sítí žáky druhého stupně základní školy na Havlíčkobrodsku. V teoretické části je nejprve vymezen pojem sociální síť, postupně popsány nejužívanější sociální sítě a charakterizována rizika, se kterými se mohou uživatelé v online prostředí setkat, včetně vlivu na jejich psychické a fyzické zdraví. Praktická část je zpracována na základě výzkumu, který byl realizován metodou dotazníkového šetření v 8. a 9. ročníku vybrané základní školy v Havlíčkově Brodě. Cílem výzkumu bylo zjistit informace týkající se užívání sociálních sítí žáky druhého stupně základní školy, především určit které sociální sítě využívají nejčastěji, kolik času na sociálních sítích tráví a zda dodržují zásady bezpečného chování v online prostoru. Výsledky dotazníkového šetření ukázaly, že žáci nejčastěji užívají sociální síť Instagram. Tuto síť využívají převážně ke komunikaci, dále potom ke sledování krátkých videí tzv. Reels a příspěvků ostatních uživatelů. Z výzkumu vyplývá, že poměrně velká skupina respondentů tráví na sociálních sítích nadměrné množství času, a to zejména o víkendech, kdy jsou schopni v online prostředí strávit čtyři a více hodin. Z výsledků dále vyplývá, že většina žáku považuje své chování na sociálních sítích za bezpečné, což je ovšem v rozporu s...
Kompetence žáků v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví na prvním stupni ZŠ
Doležalová, Kateřina ; Loudová Stralczynská, Barbora (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice bezpečnosti a ochrany zdraví u žáků 1., 3. a 5. tříd. Jejím cílem je zjistit, do jaké míry jsou děti schopny správně identifikovat rizikové situace, a zda kompetence v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání splňují kritéria týkající se oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví u dětí mladšího školního věku. Text a obsah práce jsou rozděleny do dvou hlavních částí. Část teoretická představuje vhled do problematiky bezpečnosti a ochrany zdraví. Vysvětluje a popisuje základní teoretické ukotvení pro řešení výzkumného problému, interpretuje pohled Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví. Sleduje obsah, metody a formy, kterými je dětem ve vzdělávání předávána tato problematika. Poslední kapitola se věnuje přehledu a analýze metodických a didaktických materiálů pro 1. stupeň základní školy. Empirické šetření je realizováno v rámci smíšeného výzkumného designu a zaměřuje se na analýzu kompetencí v oblasti prevence úrazů a ochrany zdraví u žáků 3. a 5. třídy ZŠ. Sleduje úspěšnost respondentů v identifikaci rizikových situací, které představují hrozbu pro bezpečnost a zdraví. Zjišťuje a upozorňuje na rozdíly v úspěšnosti obou zúčastněných skupin. V neposlední řadě odpovídá na výzkumné otázky a navrhuje...
Vliv flexibility při poskytování systémových služeb vybraného bloku Elektrárny Dukovany na parametry aktivní zóny
Kaňa, Jiří ; Ing. Jakub Lüley, PhD., ÚJFI FEI STU v Bratislave (oponent) ; Katovský, Karel (vedoucí práce)
Elektrizační soustava potřebuje k bezpečnému a spolehlivému provozu zdroje elektrické energie, které jsou schopny poskytovat výkonovou flexibilitu. V případě, kdy energetickému mixu budou dominovat bezemisní zdroje, bude poskytování těchto služeb z velké části úkolem jaderných elektráren. Změna výkonu jaderné elektrárny je oproti výkonovým změnám tepelných elektráren zatížena řadou specifik, která je nutno respektovat. Tato práce zkoumá možnosti využití reaktoru v elektrárně Dukovany pro poskytování flexibility. Z teoretického hlediska předkládá informace o potřebách elektrizační soustavy, obecné možnosti a úskalí využití jaderných elektráren pro flexibilitu a poukazuje na historický kontext této praxe. Po aplikování různých scénářů výkonových změn jsou výsledky simulace posouzeny z hlediska bezpečnostního, provozního a ekonomického.
Bezpečné podávání injekčních léčivých přípravků
VANÍČKOVÁ, Eliška
Úvod: Podávání léků je neodmyslitelnou součástí práce sester. Po vzoru zahraničí se otázka bezpečnosti při podávání léků dostává do popředí. V současnosti je bezpečí pacientů klíčovým prvkem v poskytování kvalitní ošetřovatelské péče. Cílem diplomové práce bylo zmapovat postup podávání léků intramuskulární a subkutánní formou. Metodika a výzkumný soubor: Pro účely zpracování práce byla vybrána metoda zúčastněného pozorování, které probíhalo na odděleních interna a chirurgie od srpna do října 2023. Všechna pozorování byla zaznamenána do předem připraveného záznamového archu a data byla vyhodnocena statisticky pomocí programů SASD a SPSS. Analýza byla prováděna na základě prvního a druhého stupně třídění, byly konstruovány kontingenční tabulky s absolutními a relativními četnostmi a znaménkové schéma. Následně byly výsledky rozčleněny do grafů a tabulek. Výsledky: Z výsledků diplomové práce vyplývá, že pozorované sestry značně nedodržují označování injekcí, což může mít za následek vznik pochybení. Dále sestry ve značném počtu případů nedbají na řádnou dezinfekci místa vpichu injekčního léčivého přípravku, z toho vyvozujeme vyšší pravděpodobnost známky zánětu v místě vpichu. Překvapivým zjištěním byla preciznost při hygieně rukou. Toto jednání je velice důležité, jelikož v kombinaci s pečlivou dezinfekcí místa vpichu se více zamezuje vstupu infekce do těla pacienta. Závěr: Diplomová práce poskytuje komplexní pohled na problematiku bezpečného podávání injekčních léčivých přípravků. Výstupem práce bude prezentace této diplomové práce na studentské konferenci a na podkladě této práce bude vytvořen článek na zmíněné téma.
Možnosti začlenění osob s Downovým syndromem do společnosti
BÍLEK, Jiří
Práce se zabývá možnostmi začlenění osob s Downovým syndromem do společnosti v kontextu míry dosažitelnosti jejich určitých dovedností. Přehledně shrnuje dosavadní zjištění v různých životních oblastech jak v České republice, tak i v zahraničí, a uvádí důležité poznatky z jednotlivých oblastí a míry jejich dosažitelnosti pro nezávislý život. Nastiňuje konkrétní schopnosti a dovednosti, které si mohou osoby s Downovým syndromem snadno osvojit naproti těm, u kterých je to náročnější, nebo dokonce nemožné.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 863 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.