| |
|
Pedagogická komunikace v praktickém vyučování na vybrané střední odborné škole z pohledu žáků
Pečinková, Martina
Bakalářská práce je zaměřena na pedagogickou komunikaci ve výuce praktického vyučování na vybrané střední odborné škole z pohledu žáka. Práce se dělí na teoretickou a praktickou část. Cílem teoretické části je definovat pojem komunikace a sní pojmy související. Především se zaměřuje na pedagogickou komunikaci, charakteristika možných bariér v komunikaci, poskytnutí zpětné vazby, popsání vztahu učitel-žák a praktického vyučování. Teoretická část využívá metodu analýzy, srovnávání a syntézu teoretických poznatků z literárních a ostatních odborných zdrojů. Cílem praktické části je zjistit průběh komunikace mezi učitelem praktického vyučování a žáky. Zaměřuje se na klady, ale i nedostatky v komunikaci a to z pohledu žáka. Praktická část je realizována dotazníkovým šetřením. Respondenty tvoří žáci 1. až 4. ročníku studijního oboru Cestovní ruch a Agropodnikání Střední odborné školy a Vyšší odborné školy zemědělsko-technické Bystřice nad Pernštejnem. Výsledky praktické části budou vyhodnoceny a následné závěry budou sloužit jako doporučení pro pedagogickou praxi.
|
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
|
Návrh exkurzí pro žáky SOŠ pro obor Sociální činnost
Dostálová, Klára
Bakalářská práce se zabývá zařazením exkurze do výuky praktického vyučování studijního oboru Sociální činnost a jejím následným využitím ve výuce odborných předmětů a v kariérové a profesní orientaci žáků. Cílem teoretické části je vymezení exkurze a její zasazení do systému výuky v odborném vzdělávání. Tato část práce se zaměřuje na charakteristiku jejích druhů, fází a na náležitosti organizačního zajištění exkurze. Mezi metody použité při zpracování teoretické části práce patří studium odborných zdrojů, jejich analýza a následná syntéza s vyvozením vlastních názorů a postojů. Cílem praktické části je předložit návrhy tří exkurzí do vybraných institucí, jejichž činnost se vztahuje k oboru vzdělání Sociální činnost. Na návrhy exkurzí navazují tematicky zaměřené pracovní listy sloužící k fixaci učiva, k porozumění poslání jednotlivých zařízení a k evaluaci. Přínos navržených exkurzí je zhodnocen pedagogem střední odborné školy. Tato včasná evaluace návrhů exkurzí by mohla přispět k jejich případné vyšší využitelnosti přímo v pedagogické praxi. Metodami využitými při zpracování praktické části je analýza dokumentů jednotlivých zařízení a oboru vzdělání Sociální činnost, následná syntéza, aplikace získaných poznatků při zpracování návrhů exkurzí a strukturovaný rozhovor s pedagogem. Na základě poznatků z teoretické a praktické části bakalářské práce jsou formulována doporučení pro pedagogickou praxi.
|