Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,519 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Lidová píseň a rozvíjení rytmického cítění v mateřské škole
CHALOUPKOVÁ, Lenka
Cílem práce je vytvořit na základě lidových písní program rozvoje rytmického cítění využitelný v mateřské škole. Teoretická část pojednává o lidové písni a jejím významu v předškolním vzdělávání, rytmickém cítění jako jedné z hudebních schopností, ontogenetickém vývoji rytmického cítění a možnostech jeho podpory. Jedna z podkapitol je věnována vhodným metodám a formám předškolního vzdělávání. V praktické části je vytvořen na základě lidových písní program vhodných činností pro rozvíjení rytmického cítění s postupně se zvyšující náročností. Důraz je kladen na využití vhodných metod a forem vzdělávání. Program je ověřen ve třídě v mateřské škole a evaluován. Je využita metoda pozorování a testu rytmického cítění u vybrané skupiny dětí před začátkem a po ukončení programu. V závěru je uvedeno doporučení pro využití programu v praxi.
"Když předškolní pedagog nehraje na hudební nástroj"
SCHWINGEROVÁ, Michaela
Cílem bakalářské práce je předložit náměty hudebních aktivit pro mateřskou školu, které nevyžadují u předškolního pedagoga dovednost hry na nástroj. Teoretická část obsahuje vymezení významu hudebních činností v mateřské škole a jejich rozdělení - hudební činnosti v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání a jejich metodické vedení v mateřské škole. Dále charakterizuje hudební schopnosti dětí v předškolním období podle jejich věku. Praktická část popisuje realizace hudebních aktivit v mateřské škole a evaluace aktivit metodou pozorování a rozhovoru.
Dětská jóga v mateřské škole
PETRÁŠKOVÁ, Barbora
Bakalářská práce se zabývá jógou v mateřské škole. Teoretická část je zaměřena na dítě předškolního věku a na definování základních pojmů související s tématem dětské jógy. Práce je rovněž doplněna o skladbu lekce dětské jógy, jógovou terapii či využití motivačních pomůcek. Praktická část bakalářské práce přináší výsledky ověření metodického programu "Dětská jóga v mateřské škole," který byl v mateřských školách ověřován metodou zúčastněného pozorování a kvalitativního rozhovoru.
Dítě a ztráta
KOVÁCSOVÁ, Karolína
Bakalářská práce se zabývá problematikou ztráty v životě dětí předškolního věku. Teoretická část se věnuje především dětským porozuměním ztrátě v rámci kognitivního a emočního vývoje v předškolním období. V souvislosti s tím jsou v teoretické části rozebírány nejčastější ztráty v životě dětí v kontextu rodiny a mateřských škol. Dále jsou zde představeny i další významné ztráty, se kterými se děti v předškolním období mohou setkat. Cílem výzkumné části bylo zmapovat postoje a zkušenosti rodičů a pedagogů v mateřské škole vztahující se ke ztrátám, se kterými se děti v tomto období vyrovnávají. Proto byly realizovány rozhovory s 2 rodiči a 2 pedagogy. Součástí výzkumné části jsou i navržené aktivity, které mohou pomoci dětem rozpoznávat své emoce a pracovat s nimi, což jim může pomoci při vyrovnávání se se ztrátami, se kterými se setkají nejen v předškolním období.
Poslech artificiální hudby v mateřské škole
ZABLOUDILOVÁ, Martina
Cílem této bakalářské práce je vytvořit pro děti z mateřské školy nabídku aktivit, které jim přiblíží artificiální hudbu. Záměrem těchto aktivit je podpořit v dítěti vztah k hudbě, porozumění hudební skladbě a seznámit ho s hudebními nástroji. Teoretická část práce se zaměřuje na vývoj předškolního dítěte v oblasti emocí, představivosti, pozornosti a hudby. Dále charakterizuje poslechové činnosti v mateřské škole a metodiku těchto činností, a to v každé věkové skupině. Praktickou část tvoří nabídka činností spjatých s artificiální hudbou, které se prolínají všemi oblastmi vzdělávání.
Hry pro osobnostně sociální rozvoj
VŠETULOVÁ, Hana
Cílem bakalářské práce je vytvoření odborně podloženého programu pro osobnostně sociální rozvoj předškolních dětí založený především na pohybových hrách a činnostech. Práce je členěna do dvou částí. Teoretická část vymezuje pojetí prosociálního chování a možnosti rozvoje dítěte. Praktická část spočívá v tvorbě projektu zaměřeného na osobnostně sociální rozvoj dítěte pomocí psychomotorických her a činností, jeho ověření a reflexi.
Jak přiblížit dětem předškolního věku odlišnosti v rodinách prostřednictvím dramatické výchovy
Sadílková, Kristýna ; Ferklová, Alžběta (vedoucí práce) ; Sobková, Ivana (oponent)
V bakalářské práci se zaměřuji, jak přiblížit dětem předškolního věku odlišnosti v rodinách prostřednictvím dramatické výchovy. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje charakteristiku předškolního věku, konkrétně psychický vývoj, sociální a emoční vývoj a rozvoj vnímání. Dále charakteristiku rodin dle několik autorů, základní funkce a typy rodin dle hledisek. Samostatnou kapitolu poté věnuji náhradní rodinné péči a jejím formám. Následuje popis dramatické výchovy, cílů dramatické výchovy, metod a technik dramatické výchovy, zvolené vhodné metody a techniky pro děti v mateřské škole a osobnost učitele dramatické výchovy v MŠ. Praktická část je zaměřená na akční výzkum v podobě pěti různých lekcí dramatické výchovy na téma rodina a jejich odlišnosti, kterým předchází rozhovor s dětmi na dané téma a též zakončuje. Pomocí kterých zjišťuji, co děti vědí o tématu rodina a o odlišnosti v rodinách. Dalším cílem je zjistit, jak lze přiblížit dětem odlišnosti v rodinách prostřednictvím metod a technik dramatické výchovy. Dotazníkovým šetřením a rozhovorem s osmi vybranými respondenty zjišťuji, jak často a jakým způsobem paní učitelky v mateřských školách pracují s tématem rodina a jaké typy rodin dětem vštěpují a jaké naopak ne. V praktické části též krátce...
Přírodní barvy očima předškolních dětí - rozvoj smyslové citlivosti
Plzáková, Gabriela ; Kafková, Helena (vedoucí práce) ; Kitzbergerová, Leonora (oponent)
Bakalářská práce se zabývá rozvojem smyslové citlivosti předškolních dětí skrze přírodní média a je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretická část práce se zabývá barvami a jejich vnímáním v přírodě, užíváním přírodních medií v současném výtvarným uměním a plánováním výtvarné výchovy v mateřské škole. V praktická část popisuje konkrétní plánování a realizaci výtvarné řady s využitím přírodních barev a její reflexi. Závěr shrnuje zjištění, která naznačují, že některé děti mohou být velmi citlivé k jemným rozdílům mezi odstíny i k méně sytým barvám v přírodě, přestože děti reagují nejlépe na syté a výrazné barvy. Děti jsou schopné si samy najít materiály a nástroje pro výtvarnou tvorbu a projevují zájem o pozorování a vnímání barevnosti přírody. Na základě získaných poznatků práce formuluje zásady pro plánování výtvarných činností s přírodními barvami
Mateřská škola v Pustiměři
Trněný, Jan ; Párová,, Jitka (oponent) ; Rusinová, Marie (vedoucí práce)
Diplomová práce „Mateřská škola v Pustiměři“ je zpracována ve formě projektové dokumentace pro provádění stavby. Objekt se nachází v západní části obce na mírně svažitém pozemku. Půdorysně odpovídá budova přibližně tvaru písmene „L“, kde jedno rameno má dvě nadzemní podlaží a druhé rameno jedno nadzemní podlaží. Jedná se o budovu zděnou, nepodsklepenou, zastřešenou plochou střechou. Součástí projektu je i řešení parkovacích stání a zpevněných ploch. Mateřská škola je tvořena 3 odděleními, z nichž každé má kapacitu 20 dětí. Součástí budovy je i hospodářský úsek, úsek vedení a úsek pro logopedii a učebnu jazyků.
Rodinný dům s provozovnou
Machač, Matěj ; Hruboň, Ondřej (oponent) ; Daněk, Lukáš (vedoucí práce)
Navrhovaný objekt je novostavba jednogeneračního rodinného domu s provozovnou. Jedná se o malou mateřskou školu pro maximální počet 16 žáků. Rodinný dům je umístěn hlavním vchodem na sever. Půdorys má tvar obdélníku o rozměrech 11,75 x 21,75. Střecha domu je valbová se sklonem 24o. Nosná konstrukce střechy je tvořena dřevěnými vazníky se střešní krytinou v podobě pálené tašky firmy Tondach v černé barvě. Fasádní barva od firmy Den Braven byla zvolena ve žlutém a bílém odstínu. Okna jsou v celém objektu dřevěná, konkrétní druh dřeva je smrk. Vstupní dveře jsou taktéž dřevěná smrková. Sokl není přiznán a po celé výšce objektu je pouze omítka Den Braven. Okapy jsou z ocelového pozinkovaného plechu s bílou povrchovou úpravou. Část domu je zařízlý ve svahu. Ve výškové úrovni stropu je po celém obvodu vyprofilovaný polystyren, navazující dojem přesahu stropní konstrukce. Do části pro bydlení se vchází po svažitém chodníku přes krytou terasu. Ze zádveří vedou dveře na chodbu a do kuchyně s obývacím pokojem. Z něj taktéž vedou dveře na chodbu, která je hlavním komunikačním prostorem do pokojů, sociálních zařízení a skladu. K ložnici je přidaná šatna. Hlavní vstup do mateřské školy je ze západní strany. Terén v této části je z důvodů užívání osob se sníženou pohyblivostí rovinný. Po vstupu do haly se přes šatnu děti dostanou do společné místnosti určené pro hraní. Ze společné místnosti je přístup na terasu s pergolou, skladu spacích potřeb, kuchyňky, umývárny s toaletami a skladu prádla. Pro personál, který je součastně obyvatelem i obytné části budovy je k dispozici, místnost pro převlékání, skladování dokumentů atp. a taktéž má k dispozici sociální zařízení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,519 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.