Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Obtíže žáků a pedagogů v období povinné distanční výuky
Bartoušková, Veronika ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Tato diplomová práce předkládá zkušenosti, poznatky a prožitky účastníků distančního vzdělávání online i offline formou, a to ve vybrané základní škole v době pandemie covid-19. Práce se zaměřuje na vzdělávací a skryté obtíže žáků a pedagogů jedné základní školy, přicházející v důsledku přechodu z prezenčního studia na distanční nebo nepravidelnou hybridní výuku, ale je také zaměřena na pedagogickou činnost učitelů pod vlivem online výuky. Pro školy a zejména pro jejich učitele v době nařízené distanční výuky bylo nutné změnit způsob práce, zvolit doposud nepoužívané metody a formy, přizpůsobit didaktiku virtuálnímu socioprostoru a výrazně změnit stávající pedagogickou komunikaci, způsoby sebereflexe a hodnocení činností žáků. Cílem práce je vyhledat a zaznamenat poznatky a informace od aktérů vzdělávání o dopadu distanční výuky online formou, tyto poznatky analyzovat, komparovat a zpracovat přehled možných výukových obtíží a jejich vliv na další vzdělávání. Empirická část práce předkládá kvalitativní výzkum a popis zkušeností žáků a pedagogů jedné základní školy v důsledku dopadu distanční výuky online formou. Výsledky výzkumné studie jsou zpracovány na základě sběru, kategorizace a analýzy dat, jejichž zdrojem jsou nestrukturované rozhovory s učiteli a žáky. Poznatky a prožitky oslovených...
Práce učitelů s e- zdroji: komparace prezenční a distanční výuky
Staňková, Hana ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Krátká, Jana (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá přístupy dvou učitelek k elektronickým výukovým zdrojům. Téma je potřeba zkoumat hlavně z důvodu možného přesunutí prezenčního vzdělávání opět do distanční formy, a proto je nutné vědět, jak učitelé pracují a využívají elektronické materiály při přípravě na výuku a v samotné výuce. Cílem práce je tedy přístupy dvou výše zmíněných učitelek porovnat a zjistit, jakým způsobem využívají e-zdroje při prezenční a distanční výuce a jak se používání e-zdrojů při obou formách výuky liší, nebo je naopak podobné. Jedná se o kvalitativní výzkum, při kterém badatelka volí dvě metody - rozhovor a pozorování. Práce obsahuje teoretickou a praktickou část. V části teoretické se autorka práce věnuje vymezení pojmů učitel, výukové zdroje, ICT a elektronické výukové zdroje. Všechny tyto vyjmenované termíny souvisí s empirickou částí. V ní badatelka porovnává přístupy dvou učitelek na prvním stupni základní školy k elektronickým výukovým zdrojům pomocí sedmi identifikovaných kategorií. V diskuzní části je porovnáno nejen používání e-zdrojů v rámci prezenční a distanční výuky, ale také přístupy obou učitelek k e-zdrojům. V závěru práce zjišťujeme, že i přes rozdílné osobnosti, věk a místo působení učitelek jsou způsoby práce s e- zdroji podobné při obou formách výuky. KLÍČOVÁ SLOVA učitel 1....
Vnímání distanční výuky z pohledu učitelů k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami v základním vzdělávání
Sajtlová, Tereza ; Bartoňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Komorná, Marie (oponent)
Cílem diplomové práce a výzkumného projektu je zjistit úskalí a pozitiva distančního vzdělávání ve vztahu k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami v rámci škol hlavního vzdělávacího proudu z pohledu učitelů. Práce reaguje na období pandemie COVID-19, kdy bylo školství nuceno zavést celorepublikově distanční vzdělávání. V teoretické části se práce zabývá žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a k nim pojící se legislativou, poradenským systémem a inkluzivním vzděláváním. Dále jsou definovány faktory, které ovlivňují edukační proces žáků se SVP s důrazem na rámcový vzdělávací program základního vzdělávání, podpůrná opatření, asistenta pedagoga a metody a formy práce s těmito žáky. Poslední kapitola se věnuje distančnímu vzdělávání, kde jsou popsány prvky distanční výuky, realizované výzkumy a spolupráce všech aktérů podílejících se na výuce v době pandemie. Empirická část za pomoci kvalitativního šetření s využitím technik analýzy prostudované literatury a polostrukturovaných rozhovorů zjišťuje zkušenosti učitelů s distančním vzděláváním u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. KLÍČOVÁ SLOVA žák se speciálními vzdělávacími potřebami; distanční výuka; distanční vzdělávání; inkluzivní vzdělávání; základní škola
Aktivizační výuka zeměpisu zaměřená na mezipředmětové vztahy dějepisu a zeměpisu
ORSÁG, Martin
Diplomová práce se zabývá aktivizační výukou na 2. stupni základních škol. Hlavním cílem práce je vytvoření výukových materiálů, jež jsou využitelné při distančním vzdělávání a zahrnují mezipředmětové vazby mezi dějepisem a zeměpisem. Taktéž by měly obsahovat téma místního regionu. Všechny výukové hodiny jsou aplikovány na ZŠ Stachy v rámci souvislé praxe. Práce dále obsahuje analýzu učebnic zeměpisu a dějepisu. Hodnocení těchto učebních textů je zaměřené na využitelnost při distanční výuce. Shrnutí kladů a záporů je znázorněno pomocí SWOT analýzy. V teoretické části se nachází rozbor aktivizačních výukových metod a zaměření se na vliv online vzdělávání v průběhu pandemie COVID-19. Samotné vyučovací materiály jsou zasazeny v kurikulárních dokumentech, tedy v RVP a ŠVP.
Online technologie při distanční výuce anglického jazyka
KŮRKA, Martin
Tato bakalářská práce se zabývá zmapováním distanční výuky anglického jazyka na středních školách s důrazem na roli online technologií při této výuce. Realizoval jsem šest polostrukturovaných hloubkových rozhovorů s vytipovanými učiteli anglického jazyka. Vybral jsem je na základě dotazníkového šetření mezi studenty prvního ročníku vysoké školy, kteří maturovali z anglického jazyka a měli možnost mi poskytnout kontakt na jejich bývalého učitele. Dále jsem vedl pro triangulaci získaných dat rozhovory se žáky, jež v době výzkumu byli studenty těchto učitelů. Během rozhovorů mě zajímalo, jaké nástroje učitelé při distanční výuce používali, jak se s nimi seznamovali a jakým způsobem o těchto nástrojích dostávali informace. Dále jsem objasnil rozsah a metody při synchronní a asynchronní výuce, jakým způsobem se jednotlivé metody a cíle změnily vlivem distanční výuky. Také jsem se zaměřil na porovnání efektivity distanční výuky oproti prezenční výuce a na překážky bránící efektivní distanční výuce. Rovněž jsem zjišťoval pozitiva a negativa distanční výuky. V poslední řadě jsem zjistil, jaký vliv bude mít zkušenost dotazovaných na budoucí výuku anglického jazyka. V teoretické části této bakalářské práce popisuji online nástroje vhodné pro distanční výuku anglického jazyka.
Distanční výuka tématu Pythagorova věta
BEZROUKOVÁ, Kamila
V diplomové práci Distanční výuka tématu Pythagorova věta je popsané téma Pythagorovy věty a distančního vzdělávání. Hlavní náplní práce bylo připravit interaktivní výukové materiály pro distanční výuku Pythagorovy věty. V práci jsou tyto materiály popsány a je zde uvedena reflexe od učitelů a žáků. Jedná se o komplexní materiál s aktivitami, který může sloužit pro učitele základních škol.
Spolupráce s rodinou v programu Začít spolu v době pandemie
Svátková, Kateřina ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Hejlová, Helena (oponent)
Diplomová práce se zabývá spoluprací školy a rodiny v době pandemie. Teoretická část charakterizuje program Začít spolu, který si zakládá na spolupráci s rodinou. Představuje Mezinárodní profesní rámec kvality ISSA, ve kterém se zaměřuje na oblast Rodina a komunita. Pojednává o distanční výuce a porovnává možné formy komunikace a spolupráce v prezenční formě výuky a také v době distančního vzdělávání. Praktická část práce se zabývá kvalitativním a kvantitativním výzkumem, realizovaným pomocí hloubkových rozhovorů a dotazníkovým šetřením, jehož cílem je zjistit, jak a v čem pandemie ovlivnila spolupráci s rodinou a co si učitelé a rodiče odnášejí do budoucí vzájemné spolupráce. KLÍČOVÁ SLOVA Začít spolu, spolupráce s rodinou, formy spolupráce, formy komunikace, distanční výuka
Zkušenost s on-line výukou na 2. stupni ZŠ
Divišová, Anna-Marie ; Pavlas Martanová, Veronika (vedoucí práce) ; Frombergerová, Anna (oponent)
Práce se zabývá zkušeností s online výukou na druhém stupni základní školy v předmětu anglický jazyk. Jedná se o kvalitativní výzkumné šetření, které bylo provedeno polostrukturovanými rozho učiteli anglického jazyka. Práce obsahuje autentické výpovědi respondentů, zkušenosti a jejich prožívání distanční výuky v období podzimu a zimy Představuje profily jednotlivých respondentů s vystihujícími citacemi. Dále rozebírá výsledná témata jako je například online výuka v obecném slova smyslu, kde co pro učitele online výuka znamená, co si pod tím představují Uvádí hlavní okolnosti, které mohly online výuku ovlivňovat, pohledu učitele. Práce je opatřená teoretickým rámcem, který přibližuje především roli komunikace v online výuce, motivaci žáků k učení a také prezentuje výsledky jiných výzkumných šetření, která již byla na distanční výuku Hlavními výzkumnými otázkami učitelé prožívali online výuku jaké pozitivní a negativní stránky přinesla online výuka v očích učitelů; jaké změny chování či přístupu vykazovali žáci v online prostředí v očích učitele. výzkumu vyplývá, že online výuka zimě roku 2020 byla pro 50 % respondentů vůbec první zkušeností s takovým typem výuk Výzkum rovněž zmiňuje kladné a záporné stránky online výuky z tázaných učitelů. ožnost vůbec online výuku provádět sdílet zvuk při výuc zmínili...
Distanční vzdělávání žáků na 1. stupni základní školy
Jindrová, Barbora ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou distančního vzdělávání žáků na 1. stupni základní školy. Je rozdělena na část teoretickou a část empirickou. V teoretické části je vymezen pojem distanční vzdělávání a jeho proměny v důsledku nastolených změn v českém školství související s pandemií covid-19. Dále jsou představeny některé metodiky a doporučení pro organizaci distanční výuky a výzkumné studie, které se distančním vzděláváním zabývaly. Následně je krátce nastíněn vývoj opatření v zahraničí, jsou představeny některé zahraniční studie. Závěrem jsou stručně popsány funkce školy a její význam v životě dítěte. V empirické části je popsán výzkum, jehož primárním cílem bylo zmapovat organizaci distanční výuky na vybrané základní škole. Výzkumný vzorek tvořilo 7 učitelů 1. stupně základní školy a dále ředitel školy a školní speciální pedagog. Pomocí rozhovorů s respondenty byly zodpovězeny výzkumné otázky studie a komplexně vytváří obraz průběhu distančního vzdělávání na dané základní škole. Výsledky naznačují, že velkou výhodou školy, která usnadnila přechod na distanční vzdělávání, bylo včasné nastavení pravidel a obecných zásad přístupu k distanční výuce. Na škole velmi dobře funguje spolupráce mezi pedagogickými pracovníky, což usnadňuje práci učitelům a lépe se daří individualizovat výuku a...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.