Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití informačních a komunikačních technologií ve výuce anglického jazyka
Klán, Martin ; Voňková, Hana (vedoucí práce) ; Duschinská, Karolina (oponent)
NÁZEV: Využití informačních a komunikačních technologií ve výuce anglického jazyka AUTOR: Bc. Martin Klán KATEDRA: Katedra školní a sociální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. RNDr. Hana Voňková, PhD., PhD. ABSTRAKT: Zahraniční a domácí literatura poukazují, že ICT se stále více stávají integrální součástí výuky. Předkládaná diplomová práce podává základní přehled ICT a možnosti jejich využití ve výuce anglického jazyka. Práce se snaží nastínit efektivní využití ICT ve výuce anglického jazyka a zaměřuje se zejména na elektronickou komunikaci, internetové telefonování a vlastnosti blogosféry. Cílem této práce je pomocí dotazníku a datové analýzy zjistit postoje žáků k výuce anglického jazyka na SOŠ a SOU Hořovice, jejich dosavadní zkušenosti s elektronickou komunikací, oblíbené a neoblíbené aktivity při výuce anglického jazyka a jejich názor na využití internetového telefonu a elektronické komunikace ve výuce anglického jazyka. Možnost využití elektronické komunikace a internetového telefonování ve výuce anglického jazyka je zrealizována jako projekt.
Íránská opozice a blogging-fenomén občanského žurnalismu v nesvobodné společnosti
Hrdina, Matouš ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce Íránská opozice a blogging - fenomén občanského žurnalismu v nesvobodné společnosti se věnuje analýze bloggingu coby nástroje opoziční komunikace v nesvobodných režimech, konkrétně v současném Íránu. Snaží se odpovědět na otázku, jak lze opoziční komunikaci realizovat skrze blogging, a jaké jsou možnosti a omezení tohoto postupu. Základní hypotéza je taková, že blogy neslouží k přímé komunikaci opozičního hnutí a k organizaci odporu proti režimu, ale spíše jako alternativní, svobodný vyjadřovací prostor. Analytická část práce kvalitativně zkoumá čtyři anglicky psané blogy íránských blogerů, vybrané jako demonstrativní příklady. Kritériem pro jejich výběr byla zejména pravidelná aktualizace, íránský původ a zařazení k ideologickému proudu íránské protivládní opozice. Analyzovány jsou obsahy publikované v období od března 2009 do března 2010, tj. v době, kdy v Íránu probíhaly masové protivládní nepokoje následující prezidentské volby. Otázka mediálních účinků v práci není rozvíjena. Autor vychází z několika teoretických koncepcí a prostřednictvím analýzy zkoumá možnosti jejich aplikace na prostředí íránské blogosféry. Na základě provedené analýzy je v závěru potvrzeno, že blogeři mají potenciál stát se názorovými vůdci ve schématu vícestupňového komunikačního modelu. Jejich možnou...
Fenomén a výzkum módních blogů
Souralová, Ivona ; Hronová, Tereza (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Diplomová práce Fenomén a výzkum módních blogů pojednává o relativně novém fenoménu osobních blogů se zaměřením na módu a styl. Představuje módní blogy v celé jejich komplexnosti včetně definice, kategorizace, vzniku a vývoje. Ve druhé části deskriptivním způsobem srovnává módní blogy s tematicky spřízněnými módními magazíny a to z několika různých hledisek: formálních znaků, organizace práce, textových, obrazových a grafických prvků, publika, reklamního využití prostoupení PR a reprezentace reality. Praktická část je zaměřena na kvalitativní výzkum módních blogů - metodou skupinového interview s módními blogery a následně analytickou metodou zakotvené teorie zkoumá jednotlivé vztahy, zejména kauzální, které fungují v rámci zkoumaného fenoménu. Jejich prostřednictvím odhaluje další aspekty módního blogování jakými jsou například motivace, obavy, potřeby, sny a ambice blogerů. Cílem práce je zodpovědět otázku, jak se módní blogy se svou osobitou a autorskou prezentací módy vymezují vůči módním magazínům a navrhnout základní teorii fungování tohoto dosud nepříliš prozkoumaného média.
Česká food blogosféra a její vývoj
Bambušková, Martina ; Nováková, Petra (vedoucí práce) ; Zábrodská, Kristina (oponent)
Diplomová práce se zabývá českou food blogosférou a jejím vývojem. Věnuje se popisu teoretické studie jídla a oborům, které se na vývoji studie jídla podílely. Předkládá současné trendy v prezentaci gastronomie na internetu. Definuje blogy a jejich vývoj se zmínkou o Webu 2.0. Zabývá se také samotnými autory blogů jakožto online influencery, kteří mají možnost ovlivňovat názory svých čtenářů. Následuje popis vývoje zahraničních a českých food blogů s hlavními představiteli, zmíněná je možná komerce na blozích a profesionalizace blogerů. Část práce je věnována vnějším a vnitřním motivacím blogerů ke psaní. Ve stručnosti je také popsána kritika food blogů a problematika plagiátorství. Diplomová práce představuje také budoucí trendy v blogování. Kvalitativní výzkum je prováděný prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů se šesti food blogerkami a zabývá se jejich pohledem na českou food blogosféru a vlastní tvorbu. Zkoumá jejich motivaci ke psaní a snaží se zjistit pozitivní a negativní aspekty blogu a další možný vývoj české food blogosféry.
Fenomén digital labor a jeho různorodé projevy v blogosféře v České republice
Umlaufová, Pavla ; Jirků, Jan (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
(abstrakt) Diplomová práce Fenomén digital labor a jeho různorodé projevy v blogosféře v České republice si klade za cíl přiblížit současné pojetí pojmu digital labor a jeho aplikovatelnost na prostředí české blogosféry. Teoretický úsek práce se zaměřuje na vymezení, definování a přiblížení termínů digital labor, blog a blogosféra, přičemž představuje především teoretické koncepce Christiana Fuchse, Sebastiana Sevignaniho, Ursuly Huws a Trebora Scholze, které vycházejí z teorie politické ekonomie Karla Marxe. Analytická část práce představuje prostředí české blogosféry na základě interpretace dat kvantitativního průzkumu prováděného v České republice v rámci širšího projektu IPREX BLOGBAROMETERM v roce 2014 a 2015 a v rámci diplomové práce provedeného kvalitativního výzkumu, jehož cílem je zodpovězení výzkumné otázky, zdali považují čeští blogeři svou tvůrčí aktivitu jako pracovní nebo volnočasovou činnost, popřípadě splývají-li pro ně tyto dvě velmi rozdílné aktivity v jednu. Klíčová slova Digital labor, digital work, blog, blogosféra, playbour, prosumption, Fuchs
Blogeři v roli profesionálních novinářů
Váňová, Veronika ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Jirků, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá postavením blogosféry v tradiční žurnalistice. Definuje blogy a jejich vývoj, uvádí jejich typologii a představuje jejich publikum, které se z pasivních příjemců mediálních obsahů stalo jejich tvůrcem. Popisuje proces konvergence, především jak do tradiční instituce novin zasahují amatérští novináři - občané publikující on-line. To dalo vzniknout fenoménu participativní žurnalistiky, ze kterého vyvěrá spor mezi tradičními a novými médii. Diplomová práce představuje argumenty a vzájemnou kritiku profesionálních novinářů a blogerů, která nemusí přetrvávat, pokud se tyto dva mediální systémy naučí žít ve vzájemné symbióze. Práce se dále krátce zabývá právní ochranou blogerů v České republice a demokratizačním potenciálem blogosféry. Kvalitativní výzkum prováděný prostřednictvím hloubkových strukturovaných rozhovorů se dvanácti respondenty (blogery a šéfredaktory) se zabývá spoluprací lifestylových časopisů (a příloh novin) s blogery. Zkoumá motivace k navázání spolupráce, její průběh a výhody s nevýhodami, které přináší. Ukazuje, že symbióza mezi tiskem a blogery je možná; v diskuzi pak potvrzuje či vyvrací i další názory popsané v teoretické části práce.
Rozdílné způsoby medializace v blogosféře a masových médiích
Bartl, Tomáš ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Diplomová práce "Rozdílné způsoby medializace v blogosféře a masových médiích" pojednává o způsobech, jakými blogy a masová média přistupují ke zprostředkovávání zpravodajských a odborných témat svému publiku. Kromě toho se zabývá i vztahem blogosféry s masovými médi. V teoretické části práce přináší popis vývoje blogů optikou konceptu demokratických médií a demokratizace veřejné sféry. Teoretická část dále pojednává o různých přístupech k definování blogu a jeho základních charakteristikách, na základě kterých je potom provedeno rozdělení blogů na jednotlivé typy. Součástí této části je i souhrn výzkumů zabývajících se blogy, prostřednictvím kterých je vytvořen soubor výzkumných otázek a hypotéz. V praktické části práce je provedena obsahová analýza článků vztahujících se ke dvěma tématům. Jako zpravodajské téma je analyzována medializace problematiky umístění radarové základny na území České republiky v letech 2006 až 2008. Jako odborné téma je zpracováno uvedení nového mikroplatebního nástroje Paysec. Jednotlivá zjištění jsou interpretována s použitím statistického aparátu. Závěr poté pojednává o zobecněných výsledcích a teoretických implikacích provedeného výzkumu.
Food blogosféra v České republice. Výzkum chování čtenářů
Dukátová, Barbora ; Huněk, Filip (vedoucí práce) ; Zábrodská, Kristina (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá food blogy jako současným fenoménem. V teoretické části přináší nejprve pohled na historický kontext a vývoj, který předcházel existenci blogů. Soustředí se na komunikaci, média a internet. Nabízí také definice a teoretický základ těchto hlavních a souvisejících termínů, které jsou potřebné pro pochopení celku. Následně práce rozebírá žurnalistiku a postavení blogů v tomto oboru. Pokračuje podrobným zpracováním tématu blogů. Rozebírá jejich historický kontext u nás a ve světě, definuje pojmy, rozlišuje typy blogů, upozorňuje na úskalí blogování, věnuje se etiketě a zákonům, představuje současné trendy a průzkumy, řeší autory - blogery a jejich motivaci, postavení blogerů vůči novinářům, předpokládanou budoucnost a influencery. Navazující část se zabývá publikem, publikem blogosféry a metodami jeho výzkumu. Teoretickou část uzavírá text, který se věnuje konkrétně food blogům, jejich počátkům a vývoji, studii jídla, sdílení gastronomických zážitků a souvisejícím pojmům a také prezentuje výčet aktuálně úspěšných světových a českých food blogerů. Cílem teoretické části je přinést kompaktní pohled na českou blogosféru. Předmětem zkoumání praktické části je publikum a jeho vnímání food blogů. Výzkum si klade za cíl zjistit, jaký je postoj čtenářů k food blogům, jejich...
Mamablogerky a reakce jejich čtenářů na spolupráce s firmami
Baltaretu, Iva ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám tématem blogů. Mým cílem bylo zejména představit tu část blogů, kterým se říká mamablogy a vymezit ji jako samostatnou kategorii v teoretické části. V praktické části jsem se rozhodla využít kvantitativní metody sběru dat prostřednictvím dotazníkového šetření. To jsem směřovala jak k mamablogerkám, tak i k jejich čtenářkám. Dotazníky jsem doplnila hloubkovými rozhovory s vybranými mamablogerkami. Takto jsem získala ještě podrobnější data, která obohatila informace získaná z obou dotazníků. U mamablogerek jsem zjišťovala motivaci k blogování, ale také jaký mají postoj ke spolupracím s firmami, jak spolupráce vybírají a označují. Cítí se vykořisťované ať už ze strany firem, nebo od sociálních médií? V odpovědích se respondentky dotkly také tématu etiky a odpovědnosti - ať už týkající se umístění fotek dětí na sociální média, nebo ohledně produktů, jejichž propagace je svázaná regulacemi. U čtenářů jsem se snažila zjistit jejich schopnost rozeznat na blozích a sociálních sítích mamablogerek reklamu. A také na to, jak na ně reklamní sdělení u mamablogerek působí. Má práce se zaměřuje pouze na blogerky z České republiky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.